H8-as ködlámpa és H8-as kanyarfény helyére szeretnék a halogén helyére LED-et. Ezekből nem annyira van neves gyártótól termék, gyanítom nem véletlenül. Aliexpress-en, ebay-en stb. nyilván vannak kínai csodák.
Volt ezekkel bárkinek tapasztalata? (olyan ami CAN buszos)
510L NSSC (CA-510L ) típusú Nappali menetfény eladó. Új,nem volt beszerelve kocsiba, eddig a szekrényben hevert. Új ára 16650 ft volt. A lámpa 4 led világító test mellett,a kőr alakú BMW hatású led forrás is világít. 2014. 10.07.-én vásárolt, és egy év garancia van rá,ami nemsokára letelik. Vékony és vastagabb keret is van hozzá.
Ára 12000 ft. Email publikus,ha érdekel valakit. Kösz,..Üdv.
Lehet, már valakinek volt már hasonló problémája, de nem találtam erre való utalást itt, ezért írom le a dolgot.
Nemrég az autóban (Skoda Octavia FL2) kicseréltem az összes utastéri égőt LED-re (nem canbus-ost vettem bele). Ma vettem észre, hogy lekapcsolás után is halványan világít az összes LED. Ez okozhat valami bajt pl.: hibaüzenetet, akku lemerülést vagy egyebet? A világítás eleve lassan halványodik el, a beltéri égők kiégését nem jelzi ki semmi, ezért vettem bele "normál" ledeket.
A LED belső világítással kapcsolatban még a következő dolgot figyeltem még meg (most lehet leszúrni, hogy ehhez meg ahhoz nem értek, ami így van, mert amúgy nem kérnék itt segítséget). Szóval: ha a 6 hagyományos égőből egyet visszateszek, akkor teljesen kialszik minden led. Gondolom, hogy az az 1 égő "elhasználja" azt a kevés energiát, ami a ledeknek arra elég, hogy halványan világítsanak. Tehát, gondolom, eddig is volt benne ez a minimális áram, de azt a hagyományos égőkön nem lehetett észrevenni, de a ledeken igen (kisebb energiára már világítanak). Ha az egyik ledes égőt kicserélem canbus-osra, akkor elvileg minden led el fog aludni, mert azt a kevés energiát a canbusos elhasználja (talán a benne lévő ellenállás "melegítésével"). Tehát van értelme a canbusos lednek, vagy csak annál a "halvány világítási" energia majd hőenergiaként fog elveszni? Egyáltalán foglalkozzak a dologgal, mert csak korom sötétségben lehet a ledek halvány fényét észrevenni? Előre is köszönök minden segítséget. Teljesen új vagyok ebben a ledes témában. :(
Alap kérdésem lenne biztos tudja valki a választ innen.
Van egy utánfutuóm amin led világítás, és index van. Az új járgányom persze can bus rendszerű, és kicsit hisztis a ledes index-re.
Azt tudom, hogy az index részbe kell egy előtét ellenállást bekötni A teljesítménybe eddig (25W 8 ohm) értéket sikerült kinyomozni.
A bekötése párhuzamos a led index résszel.
Kérdezném, hogy ha a test az egységesített lámpából természetesen csak 1 szálon fut ki akkor a test szálra és az irányjelző szálra kell az ellenállást rákötni.
Ez gondolom a többi ledet fék, világítás nem fogja befojásiolni, azok ugyanis jól működnek.
Még egy kérdés hol lehet megfelelő minőségű ellenállást beszerezni? Az elektronikai boltokban úgy néznek rám mint egy tömeggyilkosra, mivel ekkora teljesítményt nem tartanak.
Ez nem szórt fényű. Gondolj csak bele, h egy műszerfal izzó, ami 1.2W-os, szépen körkörösen sugározza a fényt. A fűtéspanel megvilágítása úgy van kitalálva, h egy műanyag öntvény viszi a fényt. de ehhez egy 360 fokos sugárzó kell, amit meg te vettél ledet, az nemhogy fényáramban is kurva karcsú egy izzóhoz képest, csak előre tolja a fényt. Tehát ide alkalmatlan...
Igen! Sikerült is kapni, vettem is egy pár fehéret kipróbálni.
Kapcsolóba szerintem teljesen jó, megpróbáltam szivargyújtóba, még ott is szépen világít, de a hamutálcához alig jut már fény... Viszont a fűtéspanel mögé betéve abszolút csalódás (2db világítja) Itt erősen pontszerűen világít, de ott erősen, viszont mellette majdnem sötét.. Elméletileg szórt fényű..