Az a durva, hogy 30 évig fizetni kell , nem véletlenül csak 40% részt vett meg az állam a sztrádacégből.
most már csak 25 :(((((( de igy is :((( évi 25 mrd Ft (a 19 e Ftos 1x nyugdij alamizsna 50 mrd Ft kiadás volt.. most 12x eleveszik a myugdíjasoktól ezt a pénzt..)
Demján Sándor olcsóbb M5-öst ajánlott a kormánynak 2004. február 12. 8:30
Összesen 500 millió euróval (130 milliárd forinttal) kedvezőbb ajánlatot tett a Demján Sándor által irányított Trigránit Rt. az M5-ös kivásárlására és továbbépítésére, mint a kormány által elfogadott konstrukció közölte a cég vezetése a Népszabadsággal .sztráda-gate
kilométerenként ~1.07 mrd-ba került az M3-as pálya füzesabony polgár közötti szakasza kb negyven műtárggyal (felüljáró, kisebb hidak stb), de a polgári tiszahíd nélkül.
Itt: Sok száz borsodi munkás az autópályán 2000-11-28
A gazdasági élet szereplői számára még mindig választóvonalat jelent a Duna, az utóbbi időben azonban egyre inkább fokozódik az érdeklődés a kelet-magyarországi tőkebefektetési lehetőségek iránt. A regionális fellendülés jelei máris érezhetők, főleg az M3-as autópálya nyomvonalának körzetében.Ódor Ferenc, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei közgyűlés és az Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke meglehetősen óvatosan, de azért kellő optimizmussal beszél a térség fellendülésének kilátásairól. Mint mondta, sohasem volt ekkora esély a hazai, valamint külföldi befektetők idecsalogatására. Mindenki tudja, hogy északkelet kitűnő gazdasági, továbbá természeti adottságokkal rendelkezik, viszont a megközelíthetőség, illetve az esetenként sugallt és befolyásolásra alkalmas félrevezető információk miatt a tőke nem érkezett olyan intenzitással, mint amire számítottak a területfejlesztés térségi szakemberei.� Emelkedett ugyan a befektetői kedv Nógrádban, Hevesben, Borsodban egyaránt, de ez messze elmaradt a várakozásoktól � tette hozzá az elnök. Sokáig nem lehet � úgymond � ködösíteni Nyugat-Magyarország, és főleg a főváros javára, miután egyrészt az infrastruktúra, másfelől a szakértelem és az alsó-, közép- és felsőfokú oktatás minősége is jelentősen javult. A borsodi térségben bekövetkezett kedvező változások mellett az autópálya építése szintén vonzerőt jelent, hiszen több multinacionális cég, vállalkozás vezetője kezdeményezett tárgyalásokat a megyében történő befektetésekről.� Akik eddig vették a fáradságot, és letelepedtek az egykori iparvidék számos településén, kifejezetten jó véleményt alkotnak, ha a térség szakértelmét elemzik valamilyen fórumon. A megyeszékhely, Miskolc például igazi diákvárossá formálódott, miután az egyetem szerkezeti átalakítása, az oktatási intézmények integrálása elkezdődött, miközben rövidesen az autópálya is látótávolságba kerül. A Füzesabony és Polgár közötti szakasz építése ugyancsak fontos szempont a foglalkoztatási gondok enyhítése terén � folytatta Ódor Ferenc �, mert a hetvenmilliárdos beruházást kivitelező konzorcium 170 kis-, közép- és nagyvállalkozóval kötött alvállalkozói szerződést.Az M3-as szinte egész, építés alatt álló nyomvonalán dolgoznak a munkagépek, s az alkalmazott munkaerő többsége természetesen a térségben él. Ez átmenetileg orvosolja a megyei munkaügyi problémákat, viszont Ódor elnök úgy véli, az autópályán dolgozók szaktudása, tapasztalata nem vész kárba a kivitelezés befejezése után sem. A mezőkövesdi, egykor nagy forgalmú repülőtér területén egy ideig most az aszfaltkeverő üzem működik majd, óránként 240 tonnás kapacitásával biztosítva a Füzesabony és Polgár közötti szakasz teljes aszfaltigényét. Ám a 480 hektáros területen fekvő, 3,8 kilométer hosszú leszállópályás és az ÁPV Rt. kezelésében lévő katonai repülőtér rendeltetésének megfelelő hasznosítása is szerepel a megye fejlesztési céljai között. Jóllehet kormányzati felhatalmazás nélkül egyelőre nincs joguk tárgyalást kezdeményezni az esetleg jelentkező üzemeltetőkkel. Noha a leszállópálya bármilyen típusú és nagyságú gép fogadására alkalmas, mégis tudomásul kell venni, hogy az irányítótorony és az egyéb kiszolgálóegységek megépítésének költségei milliárdokba kerülnek.A fejlődés szele tehát megérintette Borsodot, ám Ódor Ferenc arról is szólt, hogy az autópálya megépítésével nem zárulnak le a közúti forgalom biztonságának javítását célzó tervek végrehajtásáról szóló egyeztetések sem. A kormány törekvéseihez igazodva az M30-as Emőd�Miskolc, illetve Miskolc�Kassa közötti négysávos, gyorsforgalmú autóút építése szintén napirenden van, ugyanakkor a megyeszékhelyet elkerülő út első üteme már elkészült, az autósok augusztus óta használhatják. Ezek szerint nemcsak önámítás, hanem immár tény, hogy néhány éven belül egyenrangú partnerként kapcsolódhat be Magyarország gazdasági vérkeringésébe az északkeleti régió.E gondolathoz kapcsolódva Borsod-Abaúj-Zemplén megye közgyűlésének elnöke kifejtette álláspontját Budapest és a vidék viszonyáról, és hangsúlyozta: a főváros fejlesztése fontos, de az ország lakosságának négyötöde vidéken él. Az ország gazdasági fellendítése, a régiók felzárkóztatása tőke nélkül elképzelhetetlen, ahogyan a tőkeáramlás is megfelelő utak és infrastruktúra nélkül.
Ezt úgy kell érteni, hogy az autópálya építésnél lehet mindíg a legtöbbet lopni. Az M7-nél még csak a cementet, sódert lopták, meg az üzemanyagot. Épültek is a nyaralók. Mostmár sokkal kifinomultabb módszerek vannak, híznak a bankbetétek és lendül a gazdaság.
Valószínűleg úgy van az, hogy az autópálya mentén általában fellendül a gazdaság, de ehhez azért a kormányok kedvező gazdpol. döntései is kellenek. Most az nincs.
Bakker, ha lemegy valaki az autópályáról, az autó kirázza a belét, mert másra már nem jut forint, még foltozásra sem.
Az autópálya egy fontos eleme a gazdasági fellendülésnek, de pusztán az autópálya nem fog sehol fellendíteni semmit. Annak sok más feltétele van, amire viszont egy peták sincsen.
Kell az autópálya, de kellenek alacsonyabb rendű utak is, mert ott is közlekednek és szállítanak.
Ja.
Orbán sokalta 2002-es választás alatt az AKA-nak adandó évi 7 milliárdot, és meg akarta vetetni az állammal az M5-öt, mint az M1-et,ha nyernek annó....nem jött be.
Ezek a komcsik meg 23 millárdot fognak adni az AKA-nak évente, csak azt tudnám, hogy hová került a Postabank után kapott 115 milliárd ft.
Bevételek: Autópályamatrica 2007-ig. Utánna elektronikus dijszedés a megtett Km-után. Az autópálya melletti gazdasági fellendülés hatásai (ugyanúgy mint az M3 esetén) A régi 5-ös út környezetében élőkre ható negativ hatások csökkenése. (Nem a te házad repedt szanaszét a sok kamion miatt) Az idegenforgalom várható fellendülése. A régi út mellett lakók idegességének csökkenésétől várható gazdasági prosperitás és élettartam növekedés. Az út mellett dolgozó lányok bevételi expanziója. De ezek csak viccek.Lényeg a matrica és a várható gazdasági fellendülés.
Csak úgy láttam magam előtt hogy mennyire meg volt hatódva magától, hogy ő mennyire jó az emberekkel. Pedig azok meg sem érdemlik.
Egyébként meg én tényleg örülök az autópályának, bárki is építse meg. És várom, hogy ide is dübörögjön most már a gazdaság. Mert Kecskemétig még le sem ért az autópálya, már ott voltak a berzházók. Itt még egyelőre egy sincs.
Bocsánat, de te hülye vagy! Én magának az autópályának baromira örülök, mert 4 hetente megyek Szegedre. De itt nem erről van szó.
Arról van szó, hogy ez a kormány ezzel a konstrúkcióval sokkal drágábban "adott" nekünk autópályát mint a Fidesz kormány. Ez tény.
Milyen bevételről beszélsz? Mert az, hogy a rendelkezésre állási dij évente 23 milliárd forint kiadás az államnak azt értem. De ami az államnak kiadás, végső soron nekünk embereknek kiadás. (remélem ezt még érted)
De mi lehet a bevétel? Max a matricára tudok gondolni, ami megint csak végsősoron kiadás az embereknek.
Az elso 40 km-t epitette az allam BP-Ujhartyan kozott. Meg volt egy 2x1 sav ujhartyan-Kecsomet eszak koztott. Amde az elso 40 km-en is 4 csomopontot mar az aka epitett...