Tegnap éjszaka vidékről jöttem haza, szólt a rádió az autóban (2009/1,8L) és már majdnem hazaértem amikor volt egy pukkanás a hangszóróban és a rádió kikapcsolt. Visszakapcsoltam, pár másodperc múlva ugyan ez. utána hagytam kicsit, 1-2 percig kikapcsolva, majd ismét bekapcsoltam és a hátralévő 4-5 perces utat kibírta, nem csinált többet ilyet. kicsit olyan volt mint ha túlmelegedett volna valami benne vagy nem tudom.
Valaki ismeri annyira a civic VI fékrendszerét, hogy tudja ebben az alaktrészben van-e valami okosság, vagy csak simán szétossza a fékfolyadékot az első és hátsó kerekek közt?
Haverom roncsderbijében egy ilyen van a főhenger után és az a tünet, hogy hátul nincs fékerő.
Ezen a 6 csöves elosztón átmegy a fékfolyadék, meg hátra is kimegy, tudjuk légteleníteni, de ha a pedál szemét kitaposom akkor is el lehet forgatni a kerekeket hátul elől meg már kis pedálnyomásra sem.
Nincs a vadgépben külön hátul fékerő szabályzó, ebbe a civic elosztóba megy bele minden nyomás, kifele is jön olaj, spriccel is ha ennek bármelyik csövét megnyitom. Hátul is.
Ha kéziféket ráhúzzuk pedálnyomás nélkül, akkor is blokkolnak a hátsó kerekek. A kézifék Bowden a hátsó fékminkahenger dugattyúját nyomja meg mechanikusan. Tehát az olaj helyett egy kar. Tehát a fék maga tökéletes, úgy is néz ki. Úszó nyerges 1 dugattyús, könnyen mozog minden.
Tehát pedál erőre csak kicsit fékez, ha elengedem meg pörög a kerék kézzel. Működik, de szar.
Nincs ebben a civic elosztóban valami okosság? Pld dőlésszögre elveszi a hátsó fék erejét? Gyárilag ez vízszintesen van beépítve a gen6 civicbe? Valami kapcsolódik hozzá esetleg amit a hátsó híd mozgat?
Rendben működik az automata szívató. Hidegen azzal indul, hidegtől függően kb fél-egy perc után visszamegy a fordulat 7-800 körülire. Ezen a fordulaton is hagyom járni egy picit, addig hogy a hőfok mutató picit megmozduljon nyugalmi helyzetéből (kb 2mm-ert) aztán indulok is. Kb. a beinditás pillanatától 3 perc múlva indulok is. Ez elmúlt években is így csináltam és nem volt semmi gond, de tavaly a hideg beköszöntével szépen lassan előjött ez a remegés. Tehát nem hirtelen egyik napról a másikra. Először csak picit remegett elinduláskor, de mostanra már nagyon remegve indul el egyesben az autó. Nyilvan ha 2ezres fordulaton pörgetem a motort és úgy indulok akkor alig remeg. Mindig pici gázt adok elindulásnál, nem alapjárattal indulok. Eddig simán fluidan indult el az autó, de most remeg, mintha ki be nyomogatnám a kuplungot és hol fogna hol nem. Így a fordulat is lesik aztán kicsit visszatér, majdhogynem a remegéssel arányos.
Utána érdeklődtem, valószinű kuplung lesz. Egyébként az autó autópályát szinte nem is látott. talán kb. 2000 km-t. A városban van volt használva kb 60%-ban, a maradék 40%-ban meg városok között megy, de ott is kb. 5 km-enként körforgalom vagy kereszteződés van így le kell lassítani, vissza kell váltani.
Szia, az enyém 2006-os 235-ezer, 1,8-as és nincs semmiféle remegés, pedig én 1 mp-et sem várok. Igaz hogy garázsból indulok, de fűtetlen szóval hideg a motor.
Szóval szerintem nem üzemszerű hogy remeg.
Mi a helyzet, ha nagyobb gázzal indulsz?
Nem lehet az automata szivató? Az működik hogy indítás után az alapjárat nagyobb fordulatszámon pörög mint később?
Esetleg olajszintet is érdemes ellenőrizni, bár szerintem a remegés fordulatszám esésre utal.
Egy kis segítségre, tanácsra lenne szükségem. Van egy 2010-es 1.8-as civicem 135e km-rel.
Hideg autóval nem szoktam elindulni, mindig egy picit melegítem, de csak annyit, hogy megmozduljon a hőfokmérő mutatója, aztán óvatosan, kíméletesen haladva szépen bemelegítem a motor teljes üzemi hőfokra. Tavaly novemberben végén a hidegebb idő beköszöntével vettem észre, hogy álló helyből elindulva ha engedem fel a kuplungot akkor remegve indul el az autó. Ez a remegés annál erősebb minél "hidegebb" a motor. Tehát ha elindulás előtt addig járatom a motor míg üzem meleg nem lesz akkor nincs vagy legalábbis is nem érzem elinduláskor ezt a remegést.
Tanácsot, felvilágosítást kérnék, hogy milyen irányban induljak el a probléma forrásával kapcsolatban, mielőtt elmennék egy szerelőhöz. Olvastam hasonlóról itt a fórumon, hogy kuplung hiba, de akkor meleg motornál miért nem jelentkezik.
Vagy elindulás előtt, mindig meg kellene várnom, hogy a motor elérje az üzemi hőfokot? És ez okozza a problémát?
Mondjuk én senkit nem ismerek a környezetemben aki pl. ebben a 0 fokos télben 15 percet járatná a motort elindulás előtt.
Van egy olyan problémám( 2009-es 1,8 benzin 147ekm), hogy egyenletes gáznál, az mindegy, hogy tempomat vagy a pedállal tartom a sebességet, enyhén rángat, nem egyenletes és ha innen gyorsítok akkor nem egyenletesen indul el, hanem "ránt" egyet és úgy indul meg. Ezen kívűl nem vettem észre, hogy gyengébb lenne vagy ilyesmi.
Gyertyákat cseréltem szombaton, kapott 4 új densot, de az NGK ami benne volt az is félidőnél járt, szépek voltak, nem volt rajtuk semmi extra lerakódás.
Volt valakinek ilyesmi problémája, hol keressem a hibát?
Uraim: mivel összetörték a civicemet( ufo civic 2009) és sajnos kuka, maradt utána 4 darab continental téligumi, egy gyári csomagtálca, és egy külön beszerzett pótkerék.
Ha valaki érdeklődne, elérhető az email címem: Nevem@hotmail.com
Sziasztok.Szeretném a segítségeteket kerni.Nem müködik a ventilláció vezérlésem a Honda civic 2010 1.8 automata autóba.A müszerfalon nem jelez ki semmit,hiába próbálom a gombokat nyomogatni.Ajá.nlották a biztosítékok ellenõrzését de sehol se találom hogy melyik biztositek tartozik hozza.Ha ssetleg tudnatok segiteni megkõszönném
Egy 2007-es 8gen Fk1 Civic 1.4-es boldog tulaja vagyok. Megérett az első lengéscsillapítók cseréje 259e km után, gyári van benne. Kérdésem az lenne hogy mik a tapasztalatok utángyártott, esetleg olcsóbb lengéscsillapítókkal kapcsolatban? Van esetleg ami elgurul ilyen sok kilómétert vagy menjen a gyári bele?
Ez típushiba volt, volt is belőle visszahívás, annyit csináltak hogy egy rugalmas kis fémlapot belecsavaroztak úgy hogy becsukott állapotban nekifeszül a tanksapka fedélnek. Ez 15 éve jól működik, kivágja a fedelet ahogy meghúzom a kart. Lehet hogy a tiédnél ez a kampány kimaradt.
Úgy járok rendszeresen, hogy nem nyílik ki a tanksapka fedele, hiába rángatom a kart, finoman, erősen. Ma is kétemberes lett a történet, de nem hívhatok mindig segítséget.