Közlekedési szakjogászoknak jogászoknak, leendő jogászoknak, közelekdésjoggal foglakozóknak (oktatók, pedagógusok, és a jog alanyai: szabálysértők, bűnelkövetők) részre nyitottam ezt a topikot.
Elsősorban a károkozás helye szerinti jog érvényesül, illetve az ottani közlekedési szabály, és az ottan bíróság jár el.
Ugyanakkor a biztosítódnak értesítenie kellett volna, hogy a kárt elismered-e, meglepő, hogy ekkora összeget egyből kifizettek. És azért is értesíteni kellett volna (itt ugyan nem érte meg), hogy ha kifizeted a kárt, akkor marad a besorolásod. ezt is firtatnám náluk.
Lenne egy kérdésem,mégpedig volt egy közuti balesetem Németországban,de már elég régen 2005 juni 30-án.Még ez év szeptemberében lezárta az ügyet a helyi rendőrség,mi voltunk a vétlenek.Az ügy továbbkerült az ügyészségre,mivel személyi sérülés is történt,de onnan sem kaptunk elmarasztalást.
Az autó CASCO-ra lett javítva,előzetesen.A saját biztosítóm viszont nem ad semmilyen értesítést az ügyről,pedig többször kértem telefonon,levélben faxon.Még tavaj kértem novemberbe tőlük egy ajánlatot a 2008-as biztosítási dijakra,akkor mondják hogy B8!!!Nézek nagy szemekkel,miért?10+ nak kellene lenni!!
Arra hivatkoztak,hogy 2005-ben Németországban balesetet okoztam!
Sem a rendőrség,sem az ügyészség,sem a biztosító nem értesített erről!!!!!!
Ráadásul irraális 8millióforint volt a károkozás, kb 10szerese a velünk ütköző gépjármű értékének!!!
Mintha olyasmi rémlene, hogy 5 év elteltével a gyakorlat hiányára való hivatkozással bevonhatják a jogosítványt. Persze, hogy van-e ennek jogszabályi alapja, azt nem tudom.
Nincs ilyen szabály, legjobb tudomásom szerint, jelenleg. Vannak elképzelések ennek módosítására, de az elvégzett tanfolyam időkorlátozás nélkül érvényes.
nem tudom mennyire ontopik a kérdés: lejárt jogosítvány meghosszabbításához ugye egy orvosi vizsgálatra meg egyebekre van szükség. A kérdés az, hogy van-e valamilyen időbeli határ a lejárat után, amíg ez megtehető? Jelenleg nincs kocsim, és nem szívesen pepecselnék ezzel addig, amíg szükség nem lesz rá, de többen megijesztettek, hogy ha X időn belül nem csinálom meg, akkor újra kell vizsgáznom. X értéke emberenként eltérő volt, volt aki szerint egy év, mások kevesebb vagy hosszabb időt mondtak. Viszont van ismerősöm, akinek több mint egy év múlva sem problémáztak. Sőt, igyekeztem kulcsszavakra keresni a jogszabályban, és ilyen határra utaló bejegyzést nem találtam. ("hosszabbítás", "hónapon", "napon", "hónapig", stb szavakkal próbálkoztam)
Köszönöm a választ... Épp ez a gond - az autót NEM EU polgár venné meg, és NEM EU országba vinné ki... Az hogy a célországban milyen szabályok érvényesek, jelen esetben irreleváns, a magyar eljárásrendet kellene először megértenem. Melyik a "legilletékesebb" (:-)) hatóság ezügyben?
Tipikus közlekedésigazgatási kérdés, ami nem az erősségem, mert ha még fordítva lenne, hogy ide akarja behozni. Azért némi válasz:
AZ EU állampolgárok esetében a személyek, áruk, szolgáltatások szabadon áramolhatnak. Így minden további nélkül külföldre mehet az autóval, főleg ha az ő nevén van a kocsi, tehát magyarországon helyezi forgalomba illetve íratja a nevére. Ha nem akkor nem árt az eredeti tulajdonostól egy átengedési nyilatkozata.
Az pedig ha egy másik Eu országban szeretné az autót üzembentartani az ottani szabályok az érvényesek, hogy mennyi a regisztrációs adó (ha van), milyen adók és terhek viselik a kocsit, kötelező felelősségbiztosítás. Én azt sem tartom kizártnak, hogy magyar forgalombantartás mellett külföldön tartósan használja a kocsit, de ha súlyadó v. ehhez hasonló adó van, akkor át kell íratni, egyébként meg a magyar biztosító zöld kártya igazolásával elmegy. Arról, hogy az adott országban milyen szabályok érvényesek leginkább az Autóklub és az adott ország itteni külképviselete esetleg a Külügyminisztérium tud felvilágosítást adni, vagy saját országának a közlekedési igazgatással foglalkozó szerve.
Autóvásárlásban segítek külföldi barátom számára (nem EU polgár!). Ha vesz egy autót Magyarországon, mi a teendője, hogy azt kivigye? Gondolom le kell venni a magyar rendszámot és egy "Z" rendszámot tenni rá... Ha valaki leírná a folyamatot az autó megvételétől (használtautó) az ország (EU) elhagyásáig (a felmerülő költségek megadásával) azt nagyon megköszönném! (Nagyon sok "verziót" hallottam már az ún. "hozzáértő ismerősöktől", szeretnék tiszta vizet önteni a pohárba.) Köszönöm!
Hát így látatlanban elég nehéz megfogalmazni, hogy mit írjatok bele. sajnos csak 8 nap van a kifogás benyújtására, de mulasztás miatt lehet igazolási kérelmet benyújtani, de egyúttal a kifogást is elő kell terjeszteni. Azzal ne foglalkozz, hogy bíróságnak kell címezni, az csak a megszólítás, egyébként ez sem igaz, mert elsőkörben szabálysértési hatóság bírálja el, ha nem módosítja a kifogás hatásra a határozatát akkor elküldi a bíróságnak, ez utóbbi a jellemző. A bíróság a rendelkezésre álló iratok alapján dönt. Le kell írni, hogy a dolgok miért nem úgy történtek, miért nem értetek vele egyet, miért nem szegett szabályt.
Bocsánat a késői válaszért. Az okozó, tehát aki mitt hirtelen kellett fékezni elment, vagy tudni ki volt? elviekben a közlekedési társaságoknak van biztosításuk az utasokra, ott kell bejelenteni a kárigényt, elsőkörben, ez a legegyszerűbb.
Segítséget szeretnék kérni a fiam szabálysértési ügyében! Ma kaptuk meg a határozatot,miszerint a fiamat hozták ki bűnösnek (közúti közlekedés rendjének megzavarása)szabálysértés elkövetése miatt. Mi ezzel a határozattal nem értünk egyet és szeretnénk benyújtani halasztó hatályú kifogást. Na itt kérnék segítséget! Nem tudom hogyan kell megfogalmazni egy ilyen fellebbezést . Azt is írják hogy az illetékes helyi bíróságnak kell címezni.Na ezt megint nem tudom hogy hová tartozunk. Lakhelyünk:Heves megye Tarnaörs község. A választ előre is köszönöm!! Üdvözlettel:Sönike
Szeretném a segítségeteket kérni egy balesettel kapcsolatban.
Nagynéném még augusztus utolsó hetében a Kisalföld Volán városi járatával utazott. A busz egy figyelmetlen autós miatt hirtelen fékezett, nagynéném hanyatt vágódott, minek következtében 3 csigolyája beroppant. A mai napig mozgásképtelen, erős fájdalmakkal küszködik. Akor kórházba szállították, a balesetről rendőrségi jegyzőkönyv is készült.
Kérdésem: Kérhet-e kártérítést, ha igen, merre kell elindulni, mi a teendő?
Még annyit, hogy 65 év feletti, tehát már ingyen utazik, ha ez számít.
(Részletesebben: a fellebbezésen a bíróságot jelöld meg, a borítlkon a határozatot hozó hatóságot. Supraprecízek azt írják mindkét helyre: XXXX Bíróságnak a XXXXX hatóság útján.)
Hello! Az ügyben kérném a segjtségeteket, hogy szeretnék halasztó hatályú kifogással (fellebbezés) élni egy közlekedési szabálysértési ügyben hozott határozat ellen, de nem tudom, hogy pontosan hova küldjem ezt. A határozatban az szerepel, hogy: "8 napon belül hozzám benyújtott, bírósághoz címzett... kifogással élhet" Most akkor hova is kell küldenem?? Előre is kösz a segítséget!
"Nem értettél meg. A károsult bepereli..." Igaz. Egy logikai lépést kihagytam, értem....(Engem megzavart a közút kezelője - a betakart tábla miatt....)
vagyis az elsőbbséget meg nem adó semmit nem fog kezdeményezni, neki ez így most jó.... Nem értettél meg. A károsult bepereli a biztosítót. (Megteheti, a kgf-biztosítót lehet közvetlenül, a biztosítottat kihagyva.) A perben követeli a kár megtérítését. Ha a biztosító nem tudja bizonyítani azt, amit, akkor fizetnie kell. Mert veszélyes üzem - vétkesség nélkül is fennáll a működtető felelőssége. Hogy a biztosító próbálkozik, az majdhogynem természetes. (Nálunk, a birodalomban nem is voltak se biztosítós ügynökök, se kárügyintézők. Ha áttévedt néha egy-egy a limesen, az ment az oroszlánok elé.)
az elsőbbséget meg nem adó vezetőt nem terheli a rendőrség szerint szabálysértés, ebből kifolyólag a biztosító nem fizet..... -ha jól értettem a kérdését....
A veszélyes üzemek működtetője - vagy helyette a felelősségbiztosítója - felel a kárért, hacsak nem tudja bizonyítani, hogy azt a veszélyes üzem működtetésén kívül eső, elháríthatatlan ok idézte elő. Ez itt szerintem elég nehéz lesz.
Sztem arra gondolt, hogy a biztosító -mivel a másik fél felelősségét a hatóság nem állapította meg- nem fizet neki. Ebben az esetben akkor a közút kezelőjét kell a táncba hívni, hisz az ő magatartása miatt nem volt látható a tábla....nagy szívásnak néz elébe, hm?
(Azért valaki miatt csak bekövetkezett a baleset, egy fellebezést megér az ügy....)
Összekeversz két dolgot. Az egyik a büntetőjogi vagy szabálysértési felelősség - erről mondja a rendőrség, hogy nem áll meg - , a másik pedig a balesettel okozott kárért viselt felelősség. Azt viszont a veszélyes üzem működtetőjére vonatkozó szabályok szerint kell elbírálni.