Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Taximi 4 napja Creative Commons License 409

Tisztelt János!

 

Én augusztusban vettem egy 2004-es XC 90-est Németországban 262 ezer km-rel. Az én véleményem az, hogy az autóban lévő km másodlagos egy ilyen korú autónál (legyen az bármilyen márkájú). Szerencsére innen nyugatra jobb minőségű utak vannak és sok autópálya. Ezeket használják is rendesen, így pörög bele a km. Ekkor ugye a motor stabil motorként üzemel, jelentős terhelés változások nélkül. Ez a legjobb dolog ami egy autóval történhet! Így fordulhat elő, hogy 3-400 ezret futott autók jobb állapotban vannak, mint lényegesen kevesebbet futott társaik. Szerintem használt autót állapotra és nem km-re kell venni. A szervíz könyv nyugaton nagyon nem hátrány, itthon engem inkább taszít ha van. Szerencsére nekem van egy igen jó szerelőm és én is értek az autókhoz egy kicsit.

 

Vásárláskor, ha van lehetőséged, mindenképpen emeltesd meg az autót, hogy megnézd az összkerék hajtást. Amikor megemeled kicsit, sebességbe rakod, mind a 4 keréknek hajtani kell. Sajnos nekem nem volt lehetőségem, így sikerült befürdeni vele, de nem vészes az alkatrész hozzá. A megvétel után ajánlom, hogy egy nagy szervízt csinálj ami nekem olyan 100 ezer Ft volt (ez alkatrész ár, Mahle szűrőkkel, Valvoline váltóolajjal). Remélem h tudtam segíteni.

 

Viszont nekem is lenne kérdésem a többiekhez! Régi rti-hez lehet csatlakoztatni tolatókamerát valamilyen módon? 

Előzmény: rappes74 (407)
Elch 2014.11.10 Creative Commons License 408

Szia,

 

Én is hasolnló dilemmában voltam három éve. Nekem egy 2002-es évjáratú V40 1,9D volt és ezt akartam egy XC90-re lecserélni. Sokat nézegettem én is az interneten, mire egyet elmentem kipróbálni, amit aztán meg is vettem. Ami fontos, hogy a szervízkönyve rendesen vezetve legyen, valamint, hogy vásárlás előtt menjetek el a tulajjal együtt egy Volvo szervízbe és ott kérjél egy teljes körű átvizsgálást. Nekem ezen az átvizsgáláson derítették ki, hogy az összekrékhajtán nem működik, így tudtam az áron alkudni (utána persze megcsináltattam).

Ami fontos, hogy a vezérműszíj (görgők, vízpumpa) cseréje is dokumentálva legyen, minimum egy számlával. Mivel autómatát néztél ki (nekem is az van) ezért az is fontos, hogy a válóolaj cserélve volt-e. Gyári ajánlás szerint nem kell, de ez egy nagy marhaság. 60 ezet km-enként cserélni kell és úgy sokáig bírja. Én egy 2004-es D5-öt vettem 170ezer km-el. Utána rögtön megcsináltattam az összekrékhajtást, motortartó bakokat kellett cserélni valamint felprogramoztattam az állófűtést (a kazán mindegyik XC90 D5-ben benne van, csak a program nincsen mindegyikben fennt) és kicseréltettem a kazánt is, mert már nagyon füstölt. Kicseréltettem a vezérműszíjat, görgöket és a vízpumpát valamint a váltóolajat is. Azóta már 220ezer KM van benne (3,5 éve van meg) és semmit sem kellett rajta még javítani. Én Németországban vagyok, itt csináltattam a TÜV-öt rá és akkor kellett a kéziféket felújítani, de ennyi.

Szóval remélem valamit tudtam segíteni és sok sikert kívánok a kereséshez.

 

Üdv, István

Előzmény: rappes74 (407)
rappes74 2014.11.08 Creative Commons License 407

Üdv Mindenkinek!

 

Új vagyok itt a fórumon,és a segítségeteket szeretném kérni. Régi álma a családnak,hogy egy Volvo XC 90 álljon egyszer a garázsunkban,de mindezidáig nem igazán volt rá lehetőségünk,az anyagi vonzata miatt.

Igazából a típusról csak annyit tudok,amennyit utánna olvastam. Mint a Volvo-ról csak jókat tudok saját tapasztalataim alapján mondani,mert 6 éve van egy S40-ünk( évjárat 2002,kilométer 224000 jelenleg),amire az elmúlt 6 évben annyit kellett költenünk(a természetesen szükséges kopóalkatrészek,olajcserék,szűrőcseréken kívül),hogy a generátor szabadonfutó csapágy megadta magát,és ez anyag-munkadíj 30.000 Ft-ba került!!! 

Most az időm nagy részét Svájcban töltöm,mert itt dolgozom,és a minap beleakadtam egy XC 90-be egy autókereskedésben. Az autó nagyon szép állapotban van,nincsen leharcolva, és borzasztóan jó árban van. Utánnanéztem a hasonló felszereltségű,állapotúaknak, de mind sokkal drágább( 4-5000 ezer frankkal). Ami egyenlőre visszatart a vásárlásától,az a futott km.,ami 259,000 ezer. Amúgy egy 2005-ös évjáratú 2.4 D5-ről van szó azt hiszem 163 lóerős,automata. A szervízkönyv 240 ezer km-ig vezetve van,most lenne esedékes a következő 260.000-as szerviz.

Amiben kérném a segítségeteket:- ennyi futott km-rel egyáltalán érdemes-e megvenni?

                                                     - ha igen,mik azok a dolgok,amikre figyelnem kell a vásárláskor?

 

Segítségeteket előre is nagyon köszönöm,

Tisztelettel

Hegedűs János   

daniel.szollosi 2014.10.14 Creative Commons License 406

Köszönöm a választ!

Előzmény: RXC90 (405)
RXC90 2014.10.03 Creative Commons License 405

Szia

Nem fogod sokkal olcsóbban megúszni. A CAN-bus miatt a swhez mindenképpen nyúlni kell, a kapcsoló, a lámpák és a munka. Ebből talán a lámpát lehet máshol vagy főleg mást venni. Ha sokkal olcsóbbat szeretnél akkor köttesd rá helyzetjelzőkre a nem gyári ledes fényt. De ezzel ne menj vizsgára....

Előzmény: daniel.szollosi (398)
RXC90 2014.10.03 Creative Commons License 404

Szia

Black számai korrektek. Nagyjából erre lehet számtani a megvételkor. (Nekem már a második használt XC90-es van egy V40 és egy V70 után). A második évtől kezdve már jobb a kép kb fele megy bele évente: 150-250 + gumik. (Azt eszi, mint kacsa a nokedlit, különösen a nyárit.)

A gyári alkatrészeket megkapod majdnem újonnan a svéd bontókból, emiatt nem kell 500k Ft-ra gondolni egy középső diffinél (szöghatjómű) csak mondjuk 250-400 EUR-ra. 

 

Az meg hogy drága-e ? Merci, BMW, Audi sokkal többe jön ki, csakúgy mint a sokat futott japán. Francia egyterűekről nem nyilatkoznék, talán még a Galaxy lehet alternatíva, ha a Volvo Ford különbség nem számít számodra.

 

Pest környékén tudok szerelőt is mondani. 

 

Jó használatot.  

 

Előzmény: jpn0211 (402)
BlackXC90 2014.09.21 Creative Commons License 403

Szia,

 

2005 01 havi D5 163 lovas, de automata, 3 éve van nálunk, évi 10-et fut, most van az órában 270e, de volt piszkálva, úgyhogy ez csak tájékoztató jellegű.

 

Ami eddig belement:

 

  • megvételkor minden csere (vezérlés, pár szilent, 2 gömbfej, fékbetétek, olajak, folyadékok és szűrők) 300e
  • koromtalanítás (otthon sk elvégezve) http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=155160
  • kábelköteg javítás (otthon sk)
  • futóműállítás 8e
  • fed comp. magyarítás ~40e
  • 1 db kulcs 80e
  • rádió izzócsere (700 huf az izzó darabja és több, mint 10 van benne, munka sk) és a felük mostanra kiégett megint...
  • akksi csere (még az eredeti volt benne(!))
  • nyári gumik ~200e
  • 2 xenonizzó csere 15e
  • 1db belső kilincs csere, ennek nem emlékszem az árára
  • egy intercooler csere 45e+munkadíj (típushiba, nekem látszott a kifújás elől és fekete füstje volt gázadásra), megjavíttattam az eredetit is az egy 20-as volt.
  • 2 motortartó bak+ éves szervíz 120e (ebben benne van az automata olajcsere, de az nem nagy tétel, de az olajat én vittem mindenhez (6,5 liter kell a motorba minden alkalommal)
  • egy kódtörlés 5e
  • egy tükörlap kicsit több, 10e

 

Nem akarlak elrettenteni, de a fentiekből látszik, ahhoz, hogy többszázezret elkölts, nem kell motort cserélned, elég pár bak, szilent és egy nagyszervíz és simán benne vagy  2-3 százezerben.

A 163 lovassal motorikusan nem nagyon szokott baj lenni és van hozzá bontott cucc is, "emberi áron" ha kell.

 

Gyakorlatilag minden drága hozzá (gumi 30e/db alsóhangon, ami jó is , az 50e, két motortartó bak 50e az utángyártottból, egy injektor 40-80e és van 5db+a csere munkadíja)

Egy csomó alkatrészből nincs utángyártott, csak eredeti vagyonokért. Javítani és diagolni sem tudják sok helyen, mert nem rendelkeznek sem a szervízprogrammal, sem  a spec diagkészülékkel.

 

A szöghajtóműre figyelj, nem jelzi a hibát, csak nincs hátsó hajtásod. emeltesd meg és ha a levegőben van forogni kell a kardánnak. új alkatrésszel egy laza fél milla a javítás. Nekem se megy, baja nem lesz tőle, de csak elől hajt. Ha találsz esetleg bontottat, akkor a szöghajtómű egy százas környéke + kell egy dugó hozzá, ami nem tudom mennyi.

 

Ha teheted, vidd el egy márkaszervízbe, vizsgáltasd át, az sok bosszúságtól és kiadástól megóv.

 

Mindezektől eltekintve egy baromi kényelmes és jó autó, csak kicsit lomha automatával.:)

Fogyasztás 9,5 liter környéke zömében helyi fuvarokkal, könnyű lábbal (a mienk automata).

 

 

Előzmény: jpn0211 (402)
jpn0211 2014.09.21 Creative Commons License 402

Sziasztok.

 

Ha lehetséges tanácsot szeretnék kérni. Egy 2004 augusztusi VOLVO XC90 2.4 D [D5] Kinetic manuális 6sebességes, 7 személyes auto megvásárlására készülünk viszont egy-két dologban nagyon bizonytalan vagyok, Olvastam pár népítéletet és persze volt pozitiv is es negativ is, de akadtak akik eleg komolyabb es draga hibakrol szamoltak be, leginkabb a motorhiba es nehany esetben komplett motorcsere. Akinek hasonlo korabeli hasonlo XC90-ese van leirna esetleg neki mik a tapasztalatai, prolemai es a koltsegek amit az auto fenntartasara rafordit?

 

Egyebkent azert a kinezett modell mert a Volvokrol mindig csak jokat hallottam eddig, es, hogy nagyon megbizhatoak de kicsit megremitenek az esetek amikor több százezret költenek bizonyos hibákra és amikor a komplett motorcsere is szükséges. Van valakinek hasonlo tapasztalata?

 

 

Előre is köszi válaszotokat,

 

 

Üdv,

Csaba

Törölt nick 2014.09.13 Creative Commons License 401

Jó estét kivánok

 

 

Friss tulajdonasa vagyok 2005 D5 120 kw-os xc90 -nek.

Elvileg magyarországi Ivanicsnál üzembehelyezett végig ott

szervizelt( láttam az összes számlát ) 206000 km-t futott jó 

állapotúnak mondható autó .

 

Annyiban kérném a segítségét,hogy milyen olajat

használ , az Ivanicsnál 0w-30-as olajat javasolnak hozzá , 

viszont a családi barát autószerelő 5w-30-as olajat tenne bele.

Amit az Ivanicsnál elfelejtettem megkérdezni , hogy van-e benne

reszecskeszűrő.

 

Köszönöm a segitségét Jécsák Zsolt

 

Előzmény: adesilex (382)
Ge.k.ko 2014.08.19 Creative Commons License 400

Én szigorúan 60e km után cserélem a váltó olaját. 512e km alatt csak szelepet kellet benne cserélni. A motor olajat sem engedem 15e fölé. Ha hosszú távra tervezel egy autóval, akkor ez az, ami a legtöbbet számít. Ha pár évente újra frissítesz, akkor elég  a gyári ciklus.

Előzmény: fortoris (399)
fortoris 2014.08.08 Creative Commons License 399

Bocsánat a késői válaszért, de elég zűrös egy hónapom volt, és köszönöm szépen az automataváltó-olajos válaszokat, lesz olajcsere. 

daniel.szollosi 2014.08.07 Creative Commons License 398

Sziasztok,

 

2008-as XC90 v8-asom van. Szeretnék bele nappali fényt tenni. Az Ivanicsnál azt mondta a villamosságis, hogy lehet venni gyárilag szettben, a ködlámpa helyére megy, a szettben van 2 db ledes lámpatest egy világításkapcsoló, aminek van automata állása, és egy szoftverfrissítés :) mindez cakompakk 120e-ért. Valaki csinált már ilyet, van esetleg itt valaki, aki vállalkozna beépíteni, ill. olcsóbban hol tudnék egy ilyen szetthez hozzájutni?

 

Előre is köszi,

Dani

JrCsG 2014.07.30 Creative Commons License 397

Állítólag 80-100 ezer km-ként illik cserélni (teljes váltóolaj csere). Ismerős is így tesz, 330 ezer van az XC-ében, vaj-puha váltással :)

Előzmény: fortoris (395)
BlackXC90 2014.07.26 Creative Commons License 396

Cseréld Te is.

Előzmény: fortoris (395)
fortoris 2014.06.30 Creative Commons License 395

Sziasztok! 3 hete vagyok bizonytalan tulajdonosa egy 2012.-es XC90-es Volvónak. Ez életem első Volvója, előtte Subarum volt, de azt kinőttük. Remélem, ezt is fogom annyira szeretni, tisztelni már tisztelem. Az lenne a kérdésem, hogy - mivel halottam ezt is, azt is - kell -e cserélni az automataváltóban az olajat? A Duna Autónál az értékesítő azt mondta, hogy ezelvileg  élethosszig tart, egy ismerősöm azt mondta, hogy ő minden olajcserénél lecseréli a váltóolaj 1/3-át. Üdv: fortoris

atecc1972 2014.06.20 Creative Commons License 394

Érdeklődnék tudja-e valaki melyik a szivargyújtó biztosítéka?

laserpeti 2014.05.19 Creative Commons License 393

Köszi, akkor megnézem hátha én is tudok mit kezdeni vele.

Előzmény: adesilex (392)
adesilex 2014.05.18 Creative Commons License 392

Találkoztam ilyennel, egy árva vezeték szakadás ///"kidörzsölődés"/// volt a ludas. Hál istennek, jó kapcsolatban vagyok a auto vill.szerelővel, és így nem került komolyabb összegbe.

Előzmény: laserpeti (391)
laserpeti 2014.05.17 Creative Commons License 391

Sziasztok.

Nemrég vásároltunk 04' -es XC09-est és van egy-két apró hibája amit szép lassan megoldok de akadt 1 problémám a fedélzeti számítógép ezt írja: park. -rásegít szervíz. szüks. és a tolató radar nem működik  a gombbal nem tudom kikapcsolni. Külföldi fórumokat olvastam ott azt írják hogy szenzorokat kell cserélni de nem olcsó mulatság ezért érdeklődnék, hogy találkozott e valaki már ilyennel, esetleg valami ötlet?

Köszi.

autó 2014.05.16 Creative Commons License 390

Köszi, közben annyi történt, hogy a rokonom lemondta a jövő heti márkaszervizes látogatást és egy korábbi szerelőjéhez megy, aki a Mitsubishi Pajeróját szervizelte.  Előtte megnézik a Volvót és ő megveszi az alkatrészeket. Szóval köszi még 1x, jó irányba fordítottuk a dolgát:)

 

Előzmény: adesilex (389)
adesilex 2014.05.15 Creative Commons License 389

Sajna nem tudom feltenni, de add meg a mailod, ha érdekel.

Előzmény: autó (387)
adesilex 2014.05.15 Creative Commons License 388

Van felesleges első fékbetétem 17"/336mm.-es tárcsához/

Én már nem fogom beépíteni. Ha kell, 25-ezerért odaadom.

Erre már nem tudnak hasznot tenni a szerelők/szervizek.

Fotót mellékelek, amint fel tudom tölteni.

Előzmény: autó (387)
autó 2014.05.15 Creative Commons License 387

Köszönöm a segítséget, ezt szerettük volna elkerülni mi is, de nekünk nem annyira megy az otthoni szerelés.  Olyan megbízható műhely kellene, ahol nem buktak meg új autó eladásban és ezért nem a szervízárakon akarják ezt pótolni. 

Előzmény: adesilex (386)
adesilex 2014.05.14 Creative Commons License 386

Hali!

 

személy szerint vettem az autós boltban ATE féktárcsákat, /gyári beszállítója az xc90-nek/ és EBC redstuff fékbetéteket. /ebcbrakes4u.co.uk/ A gyári fékeket nekem tárcsástól kellett cserélni úgy szarrá ment se-perc alatt. A gatyám ráment a gyári, szakszervizes cserére. /majd 300-ezer! a négy/ 

A fent említett kombinációt feléből kihoztam, igaz magam szereltem be, ami nem nagy vasziszdasz.

70.000-km.-t futottam már a beújított kombinációval, és nem eszi a tárcsákat,  szinte semmi válla, nem porolja a felnit, jó ha 2-3 mm kopott a betétekből, előre láthatólag túléli a kocsit.

Ami fontos, 90%-ban városban hajtom, és nem óvatosan. 

Ha 17"-os a fék rendszered, meg tudom adni az EBC betétek széria számát.

 

Remélem segítettem.

Előzmény: autó (385)
autó 2014.05.14 Creative Commons License 385

Üdv. a topiknak, egy rokonom XC90-eséről van szó. 57 ezerrel, hibátlan állapotban, de pl nagyon úgy néz ki, hogy fékbetétcsere aktuális a szokásos szerviz mellett. Tudnátok nem márkaszervizt, jó szerelőt ajánlani, akihez vinné és kilépne a horror árkategóriás világból? Kösz. és elnézést, hogy nem kutattam át a topikot, de talán így is várhatjuk a segítséget.

dzsó54 2014.05.12 Creative Commons License 384

Sziasztok! Remélem tud valaki segíteni. Lendkereket cseréltünk és azóta nagy fordulatszámon remeg a motor. Mit csináljak vele?

adesilex 2014.05.10 Creative Commons License 383

A felszereltsége: gyári navi, 6-lemezes CD, gyári hifi /valami dolbi sorrund/,

7-szem., nivomat, seb.függő fa korm., tető ablak, bőr, plafon DVD, gyári telefon, oldal fellépő gyári, oldal burkolat gyári, 255-ös kerekek 18", levehető vonóhorog, automata váltó /geartronic 5-seb-/, elektromos memós ülés, xenon, sötét hátsó üvegezés gyári, tető csom. tartó gyári, hővédő első ablakok, dupla klíma, AWD, más nem jut eszembe.

adesilex 2014.05.10 Creative Commons License 382

Üdv. mindenkinek!

2005.-ben vásároltam XC90 Dízelest 0-km. Azóta is használom, 180-ezer van most benne. Várom kérdéseiteket, ha tudok segítek.

RXC90 2014.04.26 Creative Commons License 381

Szia

Vélhetően az ABS jeladó szenzor vacakol veled. Az szokott ilyen hibát jelezni, majd meggyógyulni. Érdemes kipucolni a környékét (féktárcsa belsején levő lyukaknál).

RGy

Előzmény: gergo0622 (380)
gergo0622 2014.04.24 Creative Commons License 380

Üdv Mindenkinek!
Szeretném a segítségeteket kérni, hátha találkozott már valaki hasonló problémával, a tipus egy 2004-es xc90 d5, a műszerfalon időnként megjelnik egy figyelmeztetés "Kipörgésgátló szerviz szükséges" majd újraindítás után eltűnik, aztán egyszer csak megint előjön. Tapasztalt már valaki hasnolót? Ha valaki tud bp. környékén megbízható hozzáértő volvo szervizest azt megköszönném, nem akarom olyan emberhez vinni aki most lát elösször ilyen autót és azt se tudja hova nyűljon. Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv!