Keresés

Részletes keresés

domesanyi Creative Commons License 2015.05.18 0 0 552

Sziasztok!

 

Ma boltból kijövet villogott az index és a komputer szerint riasztási esemény történt. Ahogy körülnéztem, semmit nem láttam, van hasonló (feltehetően fals) riasztásról infótok? Esetleg nekikoccant valaki? Egyáltalán, riaszt koccanásra a gyári XC90 riasztó?

zsó124 Creative Commons License 2015.05.14 0 0 551

Szia!

 

Aláfekszel vagy megemelitek az autót és a hátramenő kardánt megpróbálod megforgatni. Ha talpon van a gép és forog a kardántengely akkor a szöghajtás halott, ha megemelve nézed, a kardán forgatásával valamelyik első keréknek is forogni kell. Így a szöghajtás meglétét vizsgáltad csak, a Haldex kuplungról még nem tudsz semmit.

Legbiztosabb ha lemész az aszfaltról egy füves dombosabb részre, egy nagyobb gázzal indulásnál érzed,hogy bekapcsol-e a hátulja és indul az autó mint ha madzagon húznák vagy helyben kapar az eleje.

Szerintem állapot alapján vásárolj ne km.óra állás szerint, én nem hiszek a tizenéves 150ekm-es XC-k létezésében, legalábbis nem gyakoriak. A D5-ös motorok normál használat mellett sokat kibírnak,nem gond 3-400ekm. Ami a gyengéje lehet -és sajnos minden új autónak- az elektronika, és az olykor kilométer független. Az enyémben most a komfort vezérlő elektronika hülyült meg sajnos -fájni fog! Ez az elektronika az első szélvédő előtt van a műanyag rácsok alatt, ha ott a vízelvezető eldugul, előfordulhat hogy ezt az elektronikát nedvesség éri és egyenes út vezet az oxidációhoz.

Azt javaslom,hogy vásárlás előtt mindenképpen dugjátok gépre.

Üdv zso!

Előzmény: fényECSet (549)
fortoris Creative Commons License 2015.05.12 0 0 550

Nekem ez a harmadik 4x4-es autóm, a korábbiakban kicsit komolyabb volt az AWD rendszer, az egyikben felező is volt, viszont szerintem ez is tökéletesen elég normál használatkor (hó az aszfalton, sár, földút), kipróbáltam. A YouTubos megalázós videokról, pedig annyit, hogy sokkal több pozitív van, mint negatív, egyébként meg iszonyatosan sok múlik a gumin is.

Előzmény: domesanyi (548)
fényECSet Creative Commons License 2015.05.11 0 0 549

Nagyon köszönöm a választ,  négykerék-hajtást hogy tudom kipróbálni?

Előzmény: domesanyi (548)
domesanyi Creative Commons License 2015.05.11 0 0 548

Szia!

 

1.5 hónapja vettem hasonló adottságokkal (8.5 év, 186e km) és semmit nem bántam meg. 2.4 dízel, szerintem jó állapotban, de kisebb hibákkal. Komolyabb típushibáról nem tudok, számos modellt végignézve ezért is vettem ilyet.

 

Többen mondták, hogy a kocsi elég nehéz, még a Volvo korábbi/többi modelljéhez képest is, így sok alkatrészet alulméretezett, hamarabb elhasználódik. Ezt még nem tudom alátámasztani, ránézésre minden alkatrész bazi nagy és egyelőre jól is működik. Azt is mondják, hogy zabálja a gumikat, ha igaz, azt drága lesz cserélgetni, egyelőre erről sincs tapasztalatom, feltettem rá egy új nyári garnitúrát és mérem a megtett távot... Többen említették, hogy télen a hóban / jégen szánalmas, erről youtube videót is láttam, majd meglátom, ha itt lesz a hó. Szintén mások írták, hogy a négykerék-hajtást érdemes kipróbálni, mert ha nem jó (és szükséged van rá), sokba kerül a javítása. Nekem ez is jó még.

 

Ami eddig előjött, azok a fórumok és bontósok szerint apróbb típushíbák:

1 hátsó ablaktörlő motorja beázik, esélyes, hogy nem működik;

2 tolatóradar érzékelők/csatlakozók nehezen hozzáférhetők, ellenben szintén beáznak; 

3 a turbóhoz vezető cső felfüggesztése gyatra, ez szétverheti az egész csövet, hogy ekkor mi lesz, arról nemrég írtam;

4 vezetőoldali ülés vezérlőpaneljénél a műanyag ház elég törékeny, nehéz pótolni, vigyázz rá, ha még ép.

5 valahol azt írták, hogy rozsdásodik alul, ezt cáfolom, az enyém elég kulturált alulnézetből is

 

Nem hibák, csak jó tudni:

- nagy fodulókör - néhány kapun újra kell tanulni a beállást

- bosszantó még a részecskeszűrő viselkedése, két napnyi komolyabb forgalmi dugó után imádkoznom kellett 30-40 km haladós autópályáért, ahol leszabályozott motorral kellett a külső sávban 80-90-el sunnyognom. Állítólag nem Volvo probléma, csak még nem volt dízelem... 

- a váltó masszív és precíz de nekem kicsit rövid az egyes és kettes. Másik jelenség, hogy városban előttem totyorgó autót beérve az 5-ösből tenném vissza 4-be, ehelyett 10-ből 9-szer a hatosban köt ki. Talán béna vagyok. :)

- a computer hiperaktív, nekem állandóan üzenget, tolatóradar, helyzetjelző, részecskeszűrő, öv, ajtó, tán még ünnepnapokon is, hogy nem felejtsem el... 

- a kézifék helyett lábbal benyomható és kézzel oldható rögzítőfék van, ez nekem elsőre sokkoló volt, írtam is róla, de már kezdünk összebarátkozni (persze pont arról nincs visszajelzése a computernek, ha ez behúzva marad)

 

Annyit még, hogy minél kevesebb kilométerrel keress minél megkíméltebbet, mert minden javítás sokba fog kerülni. 300e km fölött inkább eladnám, mint venném.

Előzmény: fényECSet (547)
fényECSet Creative Commons License 2015.05.09 0 0 547

Sziasztok, kérdés, vásárlás előtt mit kell figyelnem az XC90-nél? Melyek azok az 5 leggyakrabban előforduló meghibásodások amelyek tegyük fel egy 8-10 év körüli XC90 gépkocsinál előfordulhatnak? Létezik e típushiba? És mivel elég gyakori egy ilyen évjáratnál a 300.000 km feletti állapot motorikusan mire lehet számítani, mennyire jelent ez gondot? Csak azért kérdem mindezeket mert Volvoban nincsenek tapasztalataim, előre is köszönöm a válaszokat.  

Tele Peti Creative Commons License 2015.05.04 0 0 546

Sziasztok!

 

Keresek GYÁRI tetőtartót. VAlakinek ötlet?

 

Köszi

 

Telepeti

_kombany_ Creative Commons License 2015.05.04 0 0 545

Szia,

 

Attól is függ, mennyit mentél a M0 -n és milyen tempóval.

Tudtommal nem elég 4-5 perces 100kmh közötti tempó, de egy igazi szaki vagy a Volvo márkaszervíz biztosan meg tudja mondani, hogy kb mennyi időt/távolságot kell milyen sebességgel/fordulatszámmal menni ahhoz, hogy a részecskeszűrő tisztítást az autó elkezdje, és be is fejezze.

 

 

Előzmény: domesanyi (539)
_kombany_ Creative Commons License 2015.05.04 0 0 544

Eznem optimizmus.

Bejárásom van a Mol -hoz :)

A kiszállított üzemanyag minősége teljesen hibátlan.

Az, hogy esetleg a kúton hogyan trugymákolják, az más más kérdés..

De "márkás" kutakra ez azért általában nem jellemző.

Előzmény: zsó124 (536)
fortoris Creative Commons License 2015.05.02 0 0 543

Sziasztok! Ismeri valamelyikötök Udvari László cégét (Udvari Automobil), korábban a XIII.kerületben volt, most Zuglóba költöztek. Jár valaki hozzá? A véleményeteket szertném megtudni. Köszönöm.

fortoris Creative Commons License 2015.04.30 0 0 542

Én úgy tudom, hogy a 2007. utániakban a Haldex IV. egy olyan változata van, amelyikben a nyomaték 92%-a az első tengelyre megy alapból, 8%-a hátsóra és a körülményektől függően max 50-50%-ra vátozik az eloszlás. Tehát, ha úgy vesszük akkor tényleg állandó, de nyilván nem úgy mint mondjuk a Subarunál, ahol mindig, mindenkor 50-50%. (bár újabban ott is változhat kicsit  a körülményektől a nyomaték eloszlás, de nekem egy '06-os Foresterem volt, abban mindig 50-50% volt.) De a Haldexeknél általában tényleg arról van szó, hogy az első tengely kap mindent, és ha az első kerekek kipörögnek, akkor indul be a hátsó tengely is. Az V. már profibb, ott "ezer" érzékelővel figyel a rendszer, és a nyomatékot sokkal finobban osztogatja a négy kerék között. Az XC60.-ban már ilyen van.

Előzmény: Tele Peti (541)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 541

Nem mondtam, hogy állandó, mivel automata a cucc... Viszont megszűnt a kocsi alulkormányzottsága. Amúgy hegyen járok kanyargóson, körforgalommal megspékelve, forgalommal gyorsítlassít.... És igen. Csak akkor hajt a hátsó amikor kell, de akkor nagyon jól jön...

Előzmény: domesanyi (540)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.29 0 0 540

Hol jársz állandó 4 kerék hajtással? Csak addig van négykerék hajtás, amikor éppen szükséges. Legalábbis én így tudom. Nekem eddig kétszer kapcsolt be pár másodpercre, akkor is direkt provokáltam.

Előzmény: Tele Peti (538)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.29 0 0 539

Szia Tele Peti! 

 

Mára elmúlt a hibajelzés, valóban elég volt a tegnapi 15-20 perc az M0-án. De mondjuk az gyötrelem volt.

Ahogy tapasztaltam, menet közben nem jön rá a számítógép, hogy már tiszta a szűrő, csak a leállás és újraindítás után. Indításkor még hibát jelzett, de pár méter után ez megszűnt. Mondjuk ez így nem túl okos...

 

Az "első" 2500 km alatt ennek nem volt semmi előzménye, az pedig tény, hogy a legutóbbi két nap egymás után 3 giga dugóba kerültem, összesen 2 óra nettó toporgás, mondhatom extrémnek a magam útvonalain. Ezzel együtt is nevetséges, hogy 2 óra dugó után máris tele a szűrő és a motort leszabályozza a rendszer. És mi van, ha mondjuk tényleg nagyvárosban lakik valaki és napi szinten csak araszolni tud? Annak ez totál szívás. 

 

A belinkelt véleményt (és az összes többit is) már olvastam a vásárlás előtt, de köszönöm, jó volt látni újra a sorstársat :) Amikor olvastam, még nem gondoltam, hogy ennyire súlyos a helyzet. Ezzel együtt is a saját használati jellemzőim mellett 2-3 havonta lehet erre számítani vagy ritkábban, legalábbis remélem.

 

A cserével meg hagyjál, ne fesd az ördögöt... :)

Előzmény: Tele Peti (537)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.29 0 0 538

Sziasztok!

 

Én is szolgálati közlök: Két napja járok négykerékhajtással. Hát ég és föld. MEgdőlt az, amit valaki írt, hogy tökmindegy,  ha meghal a szöghajtó, max elsőkerekes a kocsi. Nagyon, de nagyon nagy a különbség. Úgyhogy élvezem.

 

Jövő héten megy a kocsi futóműgyógyászatra, az is egy elég durva szervíz lesz, viszont, akkor elmondható, hogy elértem a gyári állapotot:)))))))) Várom!!!!

Tele Peti Creative Commons License 2015.04.29 0 0 537

Szia domesanyi!

 

Nem akarlak elkeseríteni, de:

 

(http://www.autonavigator.hu/hasznaloi_velemenyek/volvo/volvo_xc90/xc90_2_4_d_d5_summum-34963)

 

Az én értelmezésemben ez részecskeszűrő csere lesz, vagy kivágatod, de akkor új szoftver kell... De ugye ez illegális, ehát ilyet nem csinálunk:)

Előzmény: domesanyi (535)
zsó124 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 536

Kedves _kombany_!

Csodálom az optimizmusodat! Egy olyan helyen ahol téglaporral színezik az őrölt paprikát, átcsomagolják a kínai hagymát és makóiként árulják, sertéshús+szinezékből marhahúst, műtrágyából bort, fagyállóból meg pálinkát  készítenek! Lehet, hogy az a sok dízel rendszerrel foglalkozó szakember mind téved. -bár igazad lenne!

Üdv zso

Előzmény: _kombany_ (525)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.28 0 0 535

Szolgálati jelentés: 2500km használat után első hiba és az első bosszankodás elő is jött.

 

Először tegnap reggel az jött, hogy a "részecskeszűrő megtelt korommal" (vagy ilyesmi), ami három nap masszív forgalmi dugó után akár érthető is lenne. Reméltem hogy az M0-án majd elmúlik, mert oda lehetett neki lépni. Sajnos hiába léptem oda, csak cammogtam mint egy IKARUS 260 tele utasokkal, a computer lefogta a teljesítményt. Hazafelé szerencsére már nem írta ki, de nem sokáig örültem, egyszerre csak a turbó egyik összekötő csöve eltört és a turbó feltöltő helyett egy erőtlen motort kaptam hangos fütyüléssel, egy ideig azt hittem nagyobb a baj. A tempóm egy megrakott IFA sebességére csökkent, gyorsulásról csak lejtőn álmodhattam, index és ki a külső sávba, lassulás 50-re, 1500-as fordulaton menekülés a postáskamion elől, rémálom. Ma elmentem vele szerelőhöz, szerencsére napközben kijavította, így hazafelé megint rendesen jöhettem... volna. Pár perc után megint kigyulladt az a rohadék "részecskeszűrő megtelt" figyelmeztetés és egyelőre úgy is maradt, hiába tapostam tövig a gázt, 100 fölé csak lejtőn jutottam. Az egyetlen jó hír, hogy a trafipaxok ma sem belőlem éltek :)

Holnapra remélem megszűnik ez az üzengetés. Egy faék egyszerűségű benzines Toyota után azért ez szokatlan és kicsit ilyesztő ez a mesterséges intelligencia, megkockáztatom hogy adott esetben veszélyes is lehet.

 

MÖTÖZÖ Creative Commons License 2015.04.28 0 0 534

Sziasztok !új vagyok köztetek,de a napokban jutottam hozzá egy 2008-as v70 hez,d5 motorral 185 le-vel,szóval azt szeretné mmegtudni,hogy kell e benne kartergázszürőt cserélni és ha igen akkor ami belevaló hol tudom megvenni ill megrendelni az autóban 239000km van.válaszotokat előre is köszönöm esetleg ha egy volvós guru segitene akkor meg különösen.Tisztelettel :óhegyi gábor.

Tele Peti Creative Commons License 2015.04.26 0 0 533

Gyári állófűtés van benne, nem tudom Webasto  vagy valami más. Az biztos, hogy a hűtővizet melegíti

Előzmény: fortoris (532)
fortoris Creative Commons License 2015.04.26 0 0 532

Én úgy tudom, hogy a Webasto megléte még nem elég az állófűtéshez, ahhoz kell valamilyen szoftver, ami az enyémben nincs, (Momentum), a kazán alapból a motor(olal) gyorsabb bemelegítését segíti, de én tényleg nem értek sajnos az autókhoz. Autószerelő ismerősöm mesélte, hogy volt  egy ügyfele, aki kb. 5 évig járt rossz Webastoval, nem Volvója volt. Egyébként sokan panaszkodnak rá, egy angol oldalon azt írták, hogy 1-2 tél és csere.

Előzmény: Tele Peti (531)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.26 0 0 531

Szia!

 

Tudnall nekem segiteni az álllófűtés, hogyan működik? Az addig oké, hogy be lehet indítani, azonnal, időre programozva, illetve távirányítóval. Ami nem tiszta, hogy mitől függ, hogy meddig fűt? Az utasteret felfűti a ventillátorral? Ezt ott kell állítani? Vagy ez hogy van?

Előzmény: fortoris (530)
fortoris Creative Commons License 2015.04.26 0 0 530

Sziasztok! Nagyon lutri, én 2 évesen vettem az enyémet, márkakereskedőtől (Duna Autó), újonnan hozták be külföldről, Volvo Selekt garanciával vettem. 1 éve sem használom. Eddigi cserék, javítások: DSTC vezérlő csere, Webasto kazán csere, a kézi( "lábi")fék teljes javítás, toronycsapágy, és most jön a fékbetétek, illetve lehet, hogy a tárcsák cseréje. Mondjuk az eddigi  cseréket garanciában elvégezték. Egyébként szeretem a kocsit, sajnos az élet úgy hozta, hogy városban kell gyilkolnom.

lazy g. Creative Commons License 2015.04.26 0 0 529

Ezt megnéznétek? Most nézegetem éppen...

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/xc90/volvo_xc90_2.4_d_d5_executive_geartronic-8915250

Ha van véleményetek,szívesen veszem!

Üdv! :)

Előzmény: Tele Peti (527)
lazy g. Creative Commons License 2015.04.26 0 0 528

Sziasztok Zsó,Tele Peti!

 

Háát..igen. Nekem is furi volt,h egy ilyen autónál tulajdonképpen filléres dolgokon spórol..khmmm... na persze...

Ti ebben mindketten csak megerősítettetek. Köszi szépen! :)

Valahogy érezni lehet(ett),h valami hogy úgy mondjam nem klappol ezzel a járgánnyal,de inkább a fószerral aki árulja. Ettől tartottam,h ha megbontanak ott valamit,akkor aztán  jön a baj majd ezerrel. Úgyhogy várok még mindig az igazira. Végül is nem űz a tatár,már a 607-emet eladtam,most csak hátradőlök a székben és keresgélek.

Még egyszer köszi Nektek,sziasztok!!!

 

Előzmény: Tele Peti (527)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.26 0 0 527

Ez külön nagy kedvencem:

 

nem azért mert rossz, hanem mert nem azonnal indul hanem teker 3-4-et és utána indul be.

 

Tehát rossz. Ha nem lenne azonnal indulna. Így meg ki tudja mennyi kárt csinál, ami majd 5oe km után százezrekkel ketyeg.

Előzmény: lazy g. (523)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.26 0 0 526

Szia!

 

Nem értek ennyire az autókhoz, nem tudom, hogy mi az amiket ír, de ezek a számok volkswagen polo alkatrészárnak tűnnek.

 

Másik részről egyetértek Zsóval. Ha 6o ezer forintja nem volt, hogy megjavítassa, hogy aztán sokkal többért eladja, akkor mikor cserélhetett olajat vagy váltóolajat? ? De viccen kívül:  Az ilyen az mindig gyanús. Ez egy cseszett komplikált autó, innen kijelenteni, hogy csak 15e ft a javítás. Ugyanmár. A valóság az lehet, hogy senki nem tudja mi lehet a baj, azt mondta neki egy szerlő, hogy LEHET, hogy az xy szelep ami bontva ennyi. A valóság? Bontva ennyi, de szar, ha jót akarsz tízszer ennyi, ja és nem is lehet beletenni a bontottat, ja és a szerelési díj, tömítések, diagnosztika, meg a nemtommi még százezer.

 

A másik. Felújítottam a féltengelyeket enyhe rázás, de tudjuk mi a baja, de mégsem csináljuk meg. Ugyanmár. Azt sem tudja mi baja, ha tudná nem így árulná... 

 

Ez az én véleményem, persze, ha mégis megveszed számolj be, kiváncsi vagyok, hogy pesszimista vagyok, vagy csak tapasztalt realista.

 

 

Előzmény: lazy g. (523)
_kombany_ Creative Commons License 2015.04.26 0 0 525

az uzemanyag minosegi sztorik mind kamu.

ugyan azok az eloirasok es a minoseg is mint nyugaton, max a bio-komponensbol kevesebb van benne.

Előzmény: zsó124 (524)
zsó124 Creative Commons License 2015.04.25 0 0 524

Szia!

Szerintem várj még egy jobb vételre, az eladó szegénységi bizonyítványa ha cirka 62eft javítást nem végez el a közel 3 milliós autón és igy árulja. Ha belemerülsz  a javítgatásba furcsa dolgok jöhetnek elő és kiderülhet hogy nem is az a baja, nem is annyiba kerül! Még ha  hibátlannak tűnő autót veszel, akkor is egy kis idő után kiderülhet, hogy kicsit hibádzik itt, zörög ott, meg nem is annyira tuti az egész! Az új autó vásárláskor fellépő "rózsaszín köd" képes az embert elvakítani, ami egy-két hónap múlva elmúlik és marad az olykor költséges realitás! 

Domesanyival ellentétben engem vásárláskor inkább a külföldi xc-k érdekeltek. Azon túl, hogy véleményem szerint is korrektebben szervizelik az autókat, az eddig megtett 2-300ekm-t külföldi, azaz előírásnak megfelelő gázolajjal tették meg. Magyarországon az üzemanyagok minőségi követelménye állítólag nem felel meg a common rail motorok követelményeinek, ezért kell olykor 150-200ekm-nél magyasnyomású szivattyút vagy porlasztót cserélni.

Sok sikert és türelmet kívánok! -ja és egy jó XC-t

Előzmény: lazy g. (523)
lazy g. Creative Commons License 2015.04.24 0 0 523

Ok,köszi szépen előre is,ha úgy adódik,akkor dobok egy e-mail-t.

A kinézett Volvo már nincs fent,kb max 2 hétig volt a neten,ma délutánra már el is vitték... Semmi baj,majd keresek egy másikat.  Szóval ennyi mindent cseréltél. Ezeket minden használt autó vásárlásakor illik cserélni,kivéve,ha mondjuk számlákkal igazoltan kicserélte az előző tulaj...

De így most már sokáig nem lesz bajod vele remélhetőleg!

Amit kinéztem most legutóbb,ez is egy Summum felszereltségű és a következőket írta a tulaj,amiket cserélni kell. Te biztosan értesz hozzá,valóban kb annyiba kerülnek a javítások és alkatrészek?

Bemásolom amit szerinte még cserélni kellene:

 

A jobb hátsó ajtón van egy kis fényezési hiba, de azt nem akartam még megcsináltatni csak nyáron. illetve most eladás előtt semmiképp, hogy lássa a vevő hogy nem vészes…….javitása 15.000,- Ft

Illetve egy nagynyomású nyomástartó szelep kellene még bele ( 17.000,- Ft ), de nem azért mert rossz, hanem mert nem azonnal indul hanem teker 3-4-et és utána indul be. Szerviz mérése alapján enyhe kopás miatt még nem kell cserélni, de én kicserélném.

illetve amikor felújítottam most a féltengelyeket enyhe rázás van az autóban mikor erősen gyorsítunk vele, ez a szerviz szerint a féltengely megvezető cső miatt van, kb 30.000,- Ft ennek a cseréje.

 

Szóval szerinte ennyit kéne még cserélni és ez ennyibe kerülne. Ha ez nagyjából megállja a helyét,akkor sztem megveszem.

Ennyit simán rá lehet még költeni,nem nagy tétel.

Ráadásul ha segítesz az utángyártott alkatrészekkel,akkor meg pláne! :)

Köszi szépen előre is a segítséget!

Üdv,minden jót!!! :)

 

Előzmény: Tele Peti (522)