Keresés

Részletes keresés

sox01 Creative Commons License 5 napja 0 0 1002

A zajkèrdès valòban szubjektìv de èn alapvetően a dieselek közt nem tartom fàjònak azt ami beszűrődik. Hozzàteszem èn is benzinessel vàltogatom, tudom miről beszèlsz.

Előzmény: Tele Peti (1001)
Tele Peti Creative Commons License 5 napja 0 0 1001

Hát ez a zajkérdés szubjektiv dolog: Nekem benzines s60 van,  és amikor az asszony dizel xc90 - eséből átülök,  hát  kábé olyan érzésem van, mint mikor lacibá a zetorról leszállva este behuppan a fotelbe...  (pedig az xc is rendben van, szinte minden futóműalkatrész új, motortartóbakok stb stb.... szóval nem az autóval van a baj,  csakhát kéttonnás megemelt monstrum dizelmotorral az nem lesz limuzin sosem....

Előzmény: sox01 (1000)
sox01 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 1000

Én is nagyon nézegetem őket de anyagilag nem merném bevállalni, ahhoz változnia kellene néhány dolognak, illetve most több dolog is megelőzi prioban.

 

Alapvetően csak a család biztonsága miatt távfutásra vettem az XC-t, nem nagyon jöhetett szóba más,

szerintem mai napig az egyik legbiztonságosabb autó, máig nem nagyon láttam olyan negyedes vagy egyéb töréstesztet amire irigykedhetne.

 

Városi futkározásra persze nem ezt használjuk.

 

XC60-on is gondolkodtam de akkor árban máshol volt, kicsit szűkösnek is éreztem, 7 személy is szempont volt, igaz nem mentem vele..

 

Én nem hallom különösen zajosnak az XC90-et, inkább lágyan duruzsoló.

Biztosan minden szigetelés a helyén van?

Nekem egyszer a kormányrúdra tették vissza rosszul, ott sok zaj bejött, és az tényleg csak zajnak volt nevezhető.

Előzmény: hamvasat (999)
hamvasat Creative Commons License 2017.06.13 0 0 999

Sox01!

 

Na ja! Ha már benzin, akkor V8 :-) Látom Te is ínyenc vagy. Mobile.de-n van jó pár, amiért szívesen kimennék. Én is sokat agyaltam rajta, már bánom, hogy dízel lett. Nem rossz az 5 henger hangja, de nekem nem fér össze a prémium a zajjal. Mondjuk a Volvo csak szeretne prémium kategória lenni. Nagyon jó kis autók, de szerintem az Xc90 is csak a középkategória teteje.

 

Nemrég mentem egy hosszabb utat egy vadi új Xc60-al, nagyon szuper benne minden, de a motorzaj az borzasztó. Bár Etyi szerint semmi baj a volvonk hangjával, csak nem benzines hondához kéne hasonlítanom :-)

Előzmény: sox01 (998)
sox01 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 998

Mire van idejük? komolytalanok.. Akkor legalább biztosítsanak egy csápos műhelyt ahol saját szerelővel átnézetheted, plusz próbakör.

 

A tulaj nálam is 1 literrel kevesebbet mondott mint amit én tanlolással mérek, pedig nálam az autó által mért átlag nullázás nélkül lejjebb ment közel 1 litert.. szóval ahogy ő használta volt 2 liter difi is ahhoz képest amit mondott. Kereskedőre meg nem hallgatnék, használta ő annyit? 

Ha már benzines akkor V8.. :)

Előzmény: kerékpár doki (997)
kerékpár doki Creative Commons License 2017.06.12 0 0 997

Üdv!

 

Köszi az infót visszaolvasok, és figyelek majd a próbaúton. Voltam már sajna olyan kereskedésben ahol finoman leráztak hogy ők nem érnek rá szervizbe vinni velem átvizsgálásra. Ott már sántított a dolog, el is köszöntem...

 

Ahogy az ismerőseimmel beszélgetünk meghallják hogy 3.2 benzin mindenki megrémül hogy leeszi a gatyámat. A tulaj állítja 11-13 között megáll a fogyasztás.  

 

Szép napot kívánok.

Előzmény: sox01 (996)
sox01 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 996

Szia, párszor már biztosan össze lett szedve ha visszaolvasol.

Amit én röviden kiemelnék az az automata váltó.

Hidegen melegen finoman és taposva is próbáld ki, ne csak településen..

Esetlen olvass utána mik az automata váltók hibáinak tipikus tünetei. Nagyon sokat segíthet, feltéve ha nem vagy már jártas..

Hátsó hajtást említettétek.

Rendesen nézesd át normális helyen, egy Volvo szerviz sem feltétlen az.. tapasztalatból mondom.

 

Nem akarok hamvasat véleményével vitatkozni, de én dízel létére nagyon szeretem, D5 szerintem nagyon kellemes duruzsoló, szépen szól ha letaposod.

Legalábbis én annak hallom, de eddig minden diesel-es ismerősöm csak dicsérte irigykedve a D5-öt hangját. (163 Le)

 

Előzmény: kerékpár doki (991)
sox01 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 995

Mi jelenleg így használjuk, persze ez függ a gyerekülésektől is.

Az egyik egy isofixes szerintem teljesen biztonságos nagy oldaltartással, 4 éves múlt a gyerek.

A másik még csak hordozó menetiránnyal szemben.

Asszony simán elfér köztük, inkább a középső ülés magasságával és kialakításával nincs kibékülve hosszú távon.

 

Azt is szoktam, hogy az egyik hátsó ülést felnyitom és abba teszem a nagyobbik gyereket ülésestől.

Így anyuka is teljes értékű ülésen ül, a középső sor középső ülését meg ledöntöm, sík kemény felült, így azon tud dolgozni pelenkázni stb. az anyósülést meg előre buktatom, így már igazán nem panaszkodhat. :)

De a cél az, hogy anyuka minél hamarabb elöl üljön.

Imádunk vele utazni.

De a legjobb a csomagtartó lenyíló részén pelenkázni vagy kaját keverni, lógatni a lábad, az akkor is ott van ha fullra pakoltad az autó.

Előzmény: madottati (994)
madottati Creative Commons License 2017.06.11 0 0 994

Nekem nincs, csak nézelődöm, de azt olvastam a szöghajtást érdemes megnézni mindenképpen! 

 

Amúgy én most tettem le az XC90 vásárlásáról, elmentem megnézni egyet és sajna hátul kisebb a hely, mint gondoltam volna. Nem fér be a két gyerekülés+a feleség :( 

Pedig nagyon szerettünk volna ilyet venni a biztonság és az összkerék miatt. 

Előzmény: kerékpár doki (993)
kerékpár doki Creative Commons License 2017.06.11 0 0 993

Köszönöm az infót, kedden megyek kipróbálni. Be vagyok sózva rendesen.... remélem minden ok lesz vele! Mire figyeljek a próbaúton, mik lehetnek a hiba jelei 200 e km-nél?

Üdv.

Előzmény: hamvasat (992)
hamvasat Creative Commons License 2017.06.11 0 0 992

A dízel verzióból a 185 lovas van nekünk, ez már a második. Vegyesben olyan 11-12 literrel járunk vele. Országúton kresz betartás mellett el lehet vele menno 8-8, 5 literrel. Tisztán városi üzemben 14 liter. Autópálya 130-nál 9,5.

 

Autópálya 180-nál 16 liter.

 

A benzinesnél egy jó 20%-ot biztosan hozzáadhatsz. Ne felejtsd el, hogy böszme nagy bódé nagy légellenállással. De a dízelek bazi hangosak, rezegnek, kerregnek. A benzinesek csöndesebbek.

Előzmény: kerékpár doki (991)
kerékpár doki Creative Commons License 2017.06.09 0 0 991

Sziasztok!

 

Mint leendő xc 90 tulaj kérném segítségeteket. Egy 2008 3.2 momentum geartronic csodát néztem ki, mivel benzines párti vagyok. Szívesem veszem információkat, javaslatokat mire figyeljek vásárláskor. A fogyasztásról rengeteg adat van de mind más. A kereskedő szerint azok túlszárnyalt értékek.

 

Üdv: kerékpár doki

Mogyi8201 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 990

Köszönöm!

Előzmény: BlackXC90 (989)
BlackXC90 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 989
Előzmény: Mogyi8201 (988)
Mogyi8201 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 988

Sziasztok! 

2006-os, diesel, XC90-hez keresek automataváltó kart, mert az oldalán a műanyag boritás szétmállott. A gyári horror árban van. Hol találok ilyet olcsóbban?

Köszönettel,

Laci 

madottati Creative Commons License 2017.06.02 0 0 987

Ohh, köszönöm!

 

Köszönöm! Akkor tényleg régebbit érdemes nézegetnem. Egyelőre többnyire városi használtra venném, havonta 2-3 vidéki út lenne csak, heti egy agglomeráció. Bp -Veszprém vagy Bp -Füred távot szoktunk menni amúgy, szóval az sem egy nagy utazás. :)

Ami miatt ezt venném, a két gyerekülés között elfér hátul a feleségem, a BMW -ben nem, pedig normál testalkatú. A környékünkön télen jó az összkerék hajtás, a bömössel volt gondom párszor. A legfontosabb a két kisgyereknél a biztonság és ez a tank pedig ennek a kitételnek is eleget tesz.

Én nem adok ki 4 milliónál többet egy autóra, nekem nem ér többet. Ha milliárdos lennék vagy lenne felesleges 15 millióm, amit semmi másra nem költhetek el, akkor igen. :) Ősz után szeretnék venni egy régi prius -t városi ingázásra és akkor a Volvo maradna utazós autó, meg télen ha olyan az idő, akkor persze azt használnánk. Egyébként meg motorral közlekedem amikor csak lehet.

 

Lehet, hogy egy 2005 -öst vagy 2006 -os 163 -as motorost kell akkor néznem. Ez a szöghajtás dolog mondjuk kissé elkedvetlenít, de lehet, hogy bevállalható, ha egyébként meg jó az autó. Amúgy 3 -4 évig használnám max, aztán csere. 

 

 

Előzmény: BlackXC90 (986)
BlackXC90 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 986

Nem a minőség romlott, hanem meg kellett felelni az euro4-nek. 2006-tól 185 lovas a dízel, kapott dpf-et és hatos váltót. Ráncfelvarrás 2007-ben volt (tükörindex, hátsólámpák, kicsit más műszerfal, stb.). A 185-ös motorhoz más alkatrészek kellenek, mint a 163 lovashoz. Ritkábbak és általában drágábbak az alkatrészek. A bontókban is nagyobb a választék a 163-as alkatrészeiből. A dpf sem feltétlen előny ennyi idősen, főleg, ha a városi használat a meghatározó. Ha nem tud regenerálni és nem figyelsz rá oda, akkor könnyen megölheted a motort. A 163-assal ilyen gond nincs.

 

Az öszkerék achilles sarka a szöghajtás, ez szinte mindegyikben halott. Hibajelzést nem ad. Emeltesd fel és ha nem forog a kardán járó motornál, akkor szöghajtás csere, ami 80e-500e+ összeget emészthet fel.

Előzmény: madottati (985)
madottati Creative Commons License 2017.06.01 0 0 985

Elsősorban dízel érdekelne.

Előzmény: BlackXC90 (984)
BlackXC90 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 984

Milyen motorral?

 

Előzmény: madottati (983)
madottati Creative Commons License 2017.06.01 0 0 983

Üdv! E61 -ről váltanék a család miatt XC90 -re. Kell a nagyobb hely hátul és az összkerék sem árt a környékünkön.

Volvós ismerős volvo szerelője azt ajánlotta, hogy 2006 -ig nézegessem őket, mert addig volt jobb konstrukció, azokkal kevesebb a gond. Eredetileg 2008 -2009 környékit szerettem volna, de végül is mindegy.

A kérdésem az, hogy ez valóban így van, vagy nincs minőségbeli romlás a 2005- 2006 és 2008-2009 közöttieknél? 

Továbbá néhány jó tanácsot szívesen veszek. :) 

Köszönöm előre is és most megyek visszaolvasni a fórumot. :) 

hamvasat Creative Commons License 2017.05.28 0 0 982

Elég sok járgány van, aminél a gyártó szerint normális, hogy megeszik 1000-enként egy liter olajat. Apum  A6-osán dobtam le a láncot, ott a csomagtartóban külön helye van a literes olajnak :-))))

Előzmény: Fratermonster (980)
hamvasat Creative Commons License 2017.05.28 0 0 981

Van egy hayabusám. Igazából sosem hajtottam, mert állat egy gép. Mocskosul elkezdte zabàlni az olajat, pedig alig volt benne 20ekm, evett 2-3 litert 1000km alatt. Aztán egyik évben öcsémmel siettünk haza (természetesen a német autópályán :-))))) ) és az autópályán nyélgázzal jöttünk egy darabig. Én nem vettem észre semmit, de öcsém mondta, hogy egyszercsak sűrű fekete füst jött a motorból, de nem tartott tovább 10-15 másodpercnél és utána újra semmi. Azóta nem eszi az olajat sem. Másra nem tudtam gyanakodni, mint, hogy le volt kokszolva az egész rendszer amiatt, hogy sosem volt meghajtva és egy erős meghajtásra kiégett a koksz és gondolom a letapadt olajlehúzók is "rendbe jöttek". Persze közúton egy ilyen vassal ez nehéz művelet, hogy hajtsd meg néha, mikor 145-ig tart az 1-es, a kettes már kétszázig visz :-))))

 

Szedtem már szét sok Mz-t gyerekkoromban és mindig azok voltak a legszarabb állapotban, amiket nagyon kíméltek, sosem hajtottak.

 

Nekem tanulság, hogy időnként rendesen meg kell hajtani a vasat, nem szabad félni egy-egy teligázas meghajtástól. Kell neki, hogy tisztulhasson.

Előzmény: Fratermonster (980)
Fratermonster Creative Commons License 2017.05.28 0 0 980

Ez baj, mert kinyírja a koromszűrőt!

 

Minden bizonnyal letapadtak, bekokszolódtak az olaj lehúzó gyűrűk.

De gyakran előfordul a hüvelykopás is a felső holtpontnál..

 

Nem lesz olcsó!

 

Üdv!

Előzmény: BlackXC90 (979)
BlackXC90 Creative Commons License 2017.05.27 0 0 979

Műszaki hibára tippelek.;)

Látatlanban senki nem fogja megmondani, hogy mi az autód baja.

Egy litert ezrenként simán eléget látható füst nélkül.

Előzmény: Volvoxc902008 (978)
Volvoxc902008 Creative Commons License 2017.05.27 0 0 978

Üdv. Kedves fórumozók. 

Segítségre lenne szükségem.

Van egy 2008as volvoxc90-em és nagyon eszi az olajat.

A motor blokkon nincs nyoma olaj folyásnak. 

Kb 1000km-en 1 liter olajat fogyasztott el.

Az autóban 220.000km van.

Nem füstöl, nagyon szépen jár a motor.

Mi lehet az oka, hova tűnik az olaj?

A válaszokat előre is köszönöm.

 

Fratermonster Creative Commons License 2017.05.26 0 0 977

https://www.youtube.com/watch?v=lOHKIPd_uSk

 

:-)

 

fishing boat sound.. a hivatalos szakkifejezés

elsősorban a 185-LE D5 játssza szépen...:-)

egy két szelep besántul.

Előzmény: hamvasat (976)
hamvasat Creative Commons License 2017.05.24 0 0 976

Mi az a föttögés?! :-)))

Előzmény: BlackXC90 (975)
BlackXC90 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 975

Így van.A föttögés után ez a második legnagyobb probléma a D5-el (2010-ig).

Előzmény: marialuiza (974)
marialuiza Creative Commons License 2017.05.23 0 0 974

Sziasztok! D5 motornak (2010ig?) állítólag betegsége hogy eltörik a pillangószelep kar, ami a hengerfejnél található. Ennek a cseréje elég drága. Tudnátok ehhez szakit ajánlani és hogy mi is ez a cucc pontosan?

hamvasat Creative Commons License 2017.05.23 0 0 973

Na, ez engem is érdekelne. Nagyon béna egy funkció. Lassan én már nem is akarok új autót venni az ilyen "szuper" dolgok miatt.

Előzmény: tilla1972 (959)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!