Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

nonemgraz Creative Commons License 1 napja 0 0 510

szia

 

 

bocs de jól olvassom szög´hajtó nélkul lehett autózni az xc 90 -el ??? meg kevesebb a fogyasztás ??? akkor esetleg ha nem muködik a szöghajtó milyen komplikációk léphetnek fel !!!!

 

Előzmény: Tele Peti (504)
lazy g. Creative Commons License 1 napja 0 0 509

Szia!

Köszi szépen a tanácsokat. Sajnos én egyelőre nem tudok ezzel foglalkozni,nincs rá idő. Lehet,h inkább még gyűjtök egy kicsit és kb 3,5 M-ért már (remélhetőleg..) ki tudok fogni itthon is egy jó állapotú,nem leharcolt példányt.

Tudom,h belefuthatok ilyen-olyan problémába,sajnos ez a használtautóknál előfordul,de azért majd igyekszem... ;)

Azt is tudom,h az automata váltó alapfelszereltség,100-ból kb 98 automata váltós. Nem beszélve a "bézs bőrbelsőről",de vhogy egy fekete autónál nekem jobban tetszik ha belül is fekete. Elfogadom ha másnak a bézs tetszik,de nekem nem jön be. Na persze ha lesz egy bézs belsős ami egyébként műszakilag szuper,akkor ezt nyilván elfogadom. A feketéből nem engdek ehhez ragaszkodom,nekem ebben a színben tetszik a legjobban,jól áll neki,szép,elegáns. :-) 

Még nem volt automata autóm,vhogy én szeretek váltani...de előbb-utóbb majd ezzel is megbarátkozom. :)

Az fix,h ilyen autót veszek,a család eldöntötte,max picit még várunk. :-) 

Előzmény: Tele Peti (508)
Tele Peti Creative Commons License 2 napja 0 0 508

Szia!

 

Én ugyanebben a cipőben jártam, végül Németországból hoztam be. 7-9 ezer eur között vannak olyanok ami már nem egy hulladékhalmaz, de ugye innen még két nagy tétellel kell számolni. Az egyik amíg magyar papír lesz rajta a másik meg a vezérlés csere, egyebek, ami ugye ennél az összegnél már az autó értékéhez képest jelentős tétel. És erre jönnek még rá az olyan tételek, hogy ugye ezek már nem mai csirkék, és az alkatrész pont annyiba kerül, mint a nyolcmillásba.

 

Én úgy számolom, hogy az enyém végül 3.2- 3.4 be áll fel, vezérlések, folyadékok cseréjével, szépészettel, gumialkatrészek (szilentek bakok) cseréjével.(sajnos a  szöghajtó javítás egy elég erős tétel lesz, de azt bármelyiknél beszívhatod, mert gyárilag gagyesz a konstrukció, be tud menni a tengelynél a sár. ) Az enyám automata, a manuálnál az a baj, hogy egy ekkora dromedárt nem annyira jó manuállal vezetni, plusz általában az alapfelszereltség.

Előzmény: lazy g. (507)
lazy g. Creative Commons License 5 napja 0 0 507

Köszi szépen,de ha lenne 7,5 millám,akkor találnék segítség nélkül is... :D

Nekem kb 2,5-3 milla közötti XC kellene,de amilyet keresek,sajna nem találok. 

A hasznaltauto.hu-n elég leharcoltak vannak,természetesen ott is keresgélek.

Csak azért kértem itt segítséget,h akik fent vannak a fórumon,hátha jobban képben vannak,több eladó XC-ről tudnak,stb.

De akkor még keresek tovább.

Köszi szépen,üdv,minden jót! :-) 

 

Előzmény: domesanyi (506)
domesanyi Creative Commons License 6 napja 0 0 506

Gablininél láttam, 7.5m Ft, fekete alufelnivel, dögös. Bár kicsit olyan, mintha Neoluxszal átfújták volna az egészet, kicsit természetellenesen fényes fekete a színe.

Amúgy meg hasznaltauto.hu:)

Előzmény: lazy g. (505)
lazy g. Creative Commons License 2015.04.13 0 0 505

Tud valaki egy eladó fekete XC 90-est? Manuális váltós lenne az igazi,de ha automata,az se lenne baj.

Köszönöm! :) (sajnos még nem találtam meg az igazit)!

Tele Peti Creative Commons License 2015.04.12 0 0 504

100/110-es tempónál 6.3 litert evett. Igaz sajnos ebben az is benne van, hogy nincs 4WD ... megkotlott a szöghajtó... most megy gyógyászatra...

Előzmény: domesanyi (503)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.12 0 0 503

Welcome! Én is új vagyok itt, nincs két hetes az XC90-em, imádjuk :)

 

Nem sok javítanivaló volt rajta, a tolatóradar rossz, de már nem is hiányzik, volt egy helyzetjelző csere, plusz a hátsó ablaktörlő be volt rohadva. felújítottat raktak be, azt mondják típushiba, könnyen beázik a motor. Próbáljátok ki, amikor veszitek :) Ami még meglepett, az a spéci első ablaktörlő, 12e ft egy pár... :(

 

+1 info: 2.4D turbó motorral autóút/autópálya átlag fogyasztás 9.5-10 liter/100km. Ami érdekes, hogy 110-120-as tempót 8-9 l/100km között megoldja, a 130-140-es tempót viszont 12-13 literrel, a fölött a csillagos ég. Sokat lehet(ne) spórolni a külső sávban...

 

Fogyasztás szempontjából kedvence a kisebb városok közötti mászkálás, ott 8 alá is lehet szorítani 70-90km/óra termpóval. Más kérdés, hogy a futóművel mit tesznek az ilyen összekotő utak.

 

Előzmény: Tele Peti (502)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.11 0 0 502

Sziasztok!

 

Csatlakoznék én is a "klubhoz" . Két hete vettem egy XC-t, 2oo4, D5.

 

Elkezdtem a rendberakását,most volt vezérlés és folyadékok cseréje...

 

Üdv

 

TP

lazy g. Creative Commons License 2015.04.09 0 0 501

Bocs,h beleszólok,de ne hagyd magad befolyásolni senkinek.
Én se hagytam. A jó tanácsokat meg kell fogadni,a stílust meg a megjegyzéseket elengedni. :)
Szerintem vegyél egy jó állapotú XC 90-est,nem fogod megbánni. Az én igazgatómnak egy ilyen autója volt évekig (sajnos már meghalt) és nagyon meg volt vele elégedve!
Biztonságos,szép és műszakilag is szuper. Nézesd meg előtte ha van egy jó szerelő ismerősöd és hadd szóljon! :)
Persze nyilván Te tudod,Te döntesz,de én azt mondom,h mindig az első benyomás a fontos,biztosan nem véletlenül jöttél erre a fórumra... :)
Üdv,minden jót!

Előzmény: fényECSet (500)
fényECSet Creative Commons License 2015.04.07 0 0 500

igaz hogy az utóbbi időben egyre enyhébb a tél. Az is igaz hogy ahová nekem szükségem lenne rá még ennek ellenére se 2 napig van tél, az hogy mennyire kéne megpakolni a Hiace és ezzel járni állandóan most mellőzzük minthogy azt is hogy rendes téli gumi van rajta télen. Egy általános 9-10 fogyasztás szerintem rendben lenne.
Ennek ellenére érzem hogy nem az xc lesz a választás ezek után, azért köszönöm a sok jó ötletet. 

Előzmény: BlackXC90 (499)
BlackXC90 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 499

átlagosan évi két napnyi hó van, egy átlagos dombra minden elsőkerekes felmegy télen is, ez nem az Alpok... A hátsókerekes is elmegy, csak tegyél súlyt a hátsó tengelyre és vegyél rendes gumit, esetleg láncot. Lefelé, ami szvsz szarabb, mint felfelé, meg mindegy hol ès hány kereket hajt az autód.

 

ha négykerekest akarsz, ami keveset fogyaszt, akkor ott a Fiat panda 4x4, az Xc benyeli gázolajból a 9-10 litert és ez csak a fenntartásának egyik költségtényezője.

ha Xc-t akarsz és csak megerősítés kell, akkor vegyél egyet, ne gyárts ideológiát dombról, télről, hátsókerékhajtásról, stb.

 

az Xc és a terep két külön fogalom...

 

 

Előzmény: fényECSet (497)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.07 0 0 498

Tudom, miről beszélsz, a négykerék hajtás és az emelt hasmagasság szintén domboldali telek miatt volt az előnyök között nálam is. Viszont ha komolyabb az a domb, akkor inkább igazi terepjárót keress (márkákat nem írok, ez Volvo fórum :) én a hétvégén feladtam egy nagyobb földutas emelkedőt az erdei csapatás közben, mert sajnáltam égetni rá a kuplungot, egyesben is csak csúsztatva lehetett volna megcsinálni, de nem vagyok állat :)

Előzmény: fényECSet (497)
fényECSet Creative Commons License 2015.04.07 0 0 497

Értem a te döntésed, nálam az a helyzet hogy domboldalra költöznénk valamikor a közeljövőben és a Hiacenak ez az egyik gyengéje hogy a hátsó kerék meghajtás miatt állandóan elakad hóban, egyenes vizes, párás füves részen szóval mindenhol ahol nem száraz aszfalt van. Nem kimondottan a terepezés lenne a lényeg, bár :) ... A Hiace 9 év alatt 2x látott szerelőt de az is jelentéktelen, potom összegbe került, szóval bizonytalan vagyok, szeretnék egy 4x4 hajtású autót amely nem fogyaszt sokat és megállja a helyét minden körülmények között. 

Előzmény: domesanyi (496)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.05 0 0 496

Érdekes váltás, de ez két külön kategória, nem a hajtás lesz az egyetlen különbség.

Én is Toyotáról váltottam, Avensis --> XC90. Kedd óta használom a Volvót, nagyon nehéz pillanat volt a Toyota elhagyása - 9 év óramű pontosságú működés - de már volt Volvóm, nekem ez visszatérés a márkához. Más lett a fontos, kisebb üzemzavarokat, nagyobb javítási számlákat bekalkuláltam cserébe más előnyökért.

 

Egyébként ott van a Toyota Land Cruiser, szerintem a kategória legjobbja, picit túlárazva (gondolom okkal), azzal tényleg illik legalább néha dagonyázni. A Volvot a felhasználók nem igazán terepre veszik, bár ott is elboldogul, ez inkább városi/közúti jármű, alkalmi terepezésre.

 

Nem tudok semmi extrát, amit át kellene nézni, csak amire minden autóvásárlásnál figyelni kell. Ha neked fontos az összekerék hajtás, akkor főleg arra figyelj - volt itt több bejegyzés, hogy mi ennek a módja, ha van lehetőséged kipróbálni, az a legjobb. Nekem inkább a megkímélt állapot volt fontos, így a bőrüléseket átnéztem, az összekékhajtást nem... :)

 

ui. Egyébként a hétvégén többször terepeztünk, remekül működik az összekerékhajtás is!

Előzmény: fényECSet (495)
fényECSet Creative Commons License 2015.04.05 0 0 495

Sziasztok,

Nekem egy Toyota Hiacem van, viszont muszáj lesz lecserélnem egy négykerék meghajtású autóra. Kinéztem magamnak a Volvo XC90 de nem tudom mire figyeljek vásárlásnál. Eddig 9 autóm volt, egy része német a másik része japán meg kell mondjam hogy a japán autók messze jobban teljesítettek. A Volvo kimaradt mind érdeklődési kör viszont ez a modell így használtan már elérhetővé vált számomra és nagyon is tetszik. Esetleg ha valaki leírná hogy mire figyeljek vásárlásnál megköszönöm. 

domesanyi Creative Commons License 2015.03.31 0 0 494

Sziasztok!

 

Ma hazaért a drága...

 

 

 

Minden szép és jó eddig, elmentünk családi autókázásra, azonnal nagyon megszerettük. Egyáltalán nem dülöngél a kaszni (mint ahogy itt-ott mondják) és megy is szépen, nem is zajos, szóval patent :)

 

A hibalista azért bővült, a hátsó ablaktörlő nem működik, 1-2 izzó a középkonzolban kiégett, esőérzékelő vagy nem működik, vagy csak nem ég a visszajelzője, nem tudom, mert csak szemerkélt az eső, de inkább nem működik.

 

Emellett bosszantó, hogy minden más hasznos információt felülírva a computer állandóan azt közli, hogy "helyzetjelző izzó hiba", hát bakker, azért erre elég lett volna egy sárga visszajelző lámpa, mint a 244-ben volt :) De azért soha komolyabb üzenetet ne lássak...

 

A kereskedőről annyit, hogy a CASCO-t 5 fős autóra írták. Kérésemre még helyben javították 7-re, a forgalmiban ez jó volt, de erősködnöm kellett, hogy ne postán küldjék utánam. Ami nagyobb gáz, hogy a vonóhorgot kihagyták a forgalmiból. Erre még írtak külön papírt, hogy díjmentesen pótolják majd, elvileg gyári (levehető) vonóhorog, így nem kellene hogy gond legyen, de azért -1 pont jár nekik.

Burkos Creative Commons License 2015.03.30 0 0 493

Igen. Azóta azzal nincs probléma, de van sok más sajna..most éppen a kormányműben ment ki egy szimering, amit holnap fognak cserélni...

Előzmény: godo74 (492)
godo74 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 492

Szia Burkos!

 

A 70 még nem is lenne sok, csak a kocsi menjen. A Tiéd megjavult a sorcserétől?

Előzmény: Burkos (491)
Burkos Creative Commons License 2015.03.29 0 0 491

Szia godo74!

 

Én a saját tapasztalatomat szeretném elmondani.

Nekem ugyanezt a jelenséget produkálta az Xc kb egy hónapja..

Bevittem a nyíregyházi szakszervízbe, ahol meg mondták, h a turbó szalbályzó szelep sor ment ki az autóból. Ez kb 70 ropiba fájt...

godo74 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 490

Szia BlackXC90!

 

Nem pesti lakos vagyok, de nincs túl messze. Meg tudom oldani, hogy felvigyem, így jöhet a szerelőtipp.

A legszebbet meg elfelejtettem leírni: A szakszervíz azt javasolta, hogy az EGR-tengelyt mozgató kart vegyük le az elektormotorról és kössük fixre zárt állásban. Mikor megkérdeztem, hogy ez mennyire szakszerű, akkor azt mondták, hogy másik kocsinál már bevált.

Előzmény: BlackXC90 (489)
BlackXC90 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 489

Lehet bármi, ha bp.-i vagy, akkor tudok ajánlani megbízható embert, aki ért hozzá és nem a lehúzásból él... A csere előtt volt ilyen gondod?

az hogy törött volt az autó és nem márka szervizben javítottak, emiatt lenne a hiba, ritka nagy f***ság,  ha nem akkorát kapott az autód, hogy a motort a csomagtartóból kellett kiszedni.

Amikor elvállalták a cserét nem zavarta őket, hogy törött volt az autó, csak amikor a javítás után gond van?

Előzmény: godo74 (487)
BlackXC90 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 488

Ezt a 240-et sokallod, vagy kevesled?

 

Előzmény: Ákos Ferenczy (482)
godo74 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 487

Sziasztok!

 

Segítség kellene, mert a márkaszerviz bénázik. Az autó 185 lóerős 2008-as XC90.

A helyzet a következő:180 ezres szerviznél a szaki szólt, hogy az EGR tengely-t, az egyik porlasztócsúcs tűzkarikáját és egy szimmeringet hamarosan cserélni kellene. Mondtam a fiúknak rendeljék meg a cuccot és viszem majd vissza a kocsit. Meg is csinálták rajta a cseréket. Aztán következett egy hosszabb etap Salzburgig. A cél előtt 60-70 km-rel a kocsi "motorszervíz szükséges" felirattal belassult, gyakorlatilag a vezérlés letiltotta a turbót. Elvánszorogtam Salzburgig, az ottaniak azt mondták, hogy a EGR-tengelyt mozgató elektromotor hibája lehet, vagy a tengely akad fel valamiért. Törölték a hibát, a kocsi vígan jött vissza egészen Bécsig. Onnan ismét vánszorgás.

Másnap reggel a márkaszervízig minden hiba és teljesítménycsökkenés nélkül mentem. A hibakód alapján  (túl nagy nyomás a turbón és túl kicsi nyomás a turbón) mondták, hogy az EGR-tengelyt mozgató elektromotort kell cserélni, amit meg is tettek. Ezután vidáman haza. A feketeleves akkor következett, amikor újabb hosszú út következett. Ismét "motorszervíz szükséges" üzenet, ismét teljesítménycsökkenés. Ez viszont hétvégén volt, így a kocsi ismét megpihent. Másnap az üzenet még megvolt, de a teljesítménye visszaállt.

Végül mégiscsak elvittem márkaszervízbe. Azt mondták, hogy a hibakód alapján a tengelyt mozgató elektormotort adja fel ismét hibának. De azt kicserélték. De sok más is lehet, mert a kocsi eleje törött volt és nem márkaszervizben rakták ismét össze. Bármi lehet... Blablabla

Az érdekes az, hogy közel 100 ezret mentem a kocsival és amíg ők hozzá nem nyúltak, addig ment mint a DOXA óra. Azóta meg csak kínlódás, ha hosszabb útra megyek. Rövid, 50-70 km-es utaknál semmi baja, de 100 km körül ismét letilt. A tárolt hiba továbbra is a túl magas és túl alacsony nyomás a turbón.

Egyik haver szerint - aki többet ért a kocsikhoz, mint én - ha az EGR tengelyt nyitjuk és zárjuk alapjáraton, akkor az érzékelhető kellene legyen az motor hangján. Ez viszont semmit nem reagál.

Nem tudom, hogy merre induljak el a javulás remélhető útján: turbótisztítás vagy EGR szelep tisztítás? Vagy szóba jöhet egy olyan ügy, hogy az EGR-tengelyt rosszul szerelték be és egyszerűen egy bizonyos hőmérséklet felett megszorul? Vagy van még további hiba lehetőség is?

Várom a tippeket!

Ákos Ferenczy Creative Commons License 2015.03.27 0 0 486

szi....

 

az igazsághoz tartozik,hogy az apró hibák ellenére én is megvettem volna mert pont ilyent keresek ...csupán a vezérlés meg az eladó krekk stílusa volt ami miatt elálltam a vételtől pedig vittem magammal + sofőrt is ,hogy hazahozzam ....

 

nem vagyok nepper és ritkán vásárolok autót (a mostani a4-es-em is 16 éve vettem) de elvárom egy eladótól ,hogy korrekt módon tájékoztatson amit nem kaptam meg..   pl kérdeztem a gumik korát..azt mondta,hogy 2 éves.....utána megnéztem a dot számot és ha jól emlékszem 2010-es volt...

azt hiszem ezentúl csak a privát hirdetésekre megyek el...

 

remélem,hogy sok örömödet leled a kocsiban ....

 

üdv .......f.á.

      

Előzmény: domesanyi (485)
domesanyi Creative Commons License 2015.03.26 0 0 485

Szia Ákos!

 

Nahát, te is? :) Gondolkodtam, hogy miért nézték meg olyan sokan és miért nem vette meg senki. Igaz, csak szűk két napja volt fent a hirdetés, míg más autók hónapokig kelletik magukat (azokat sem tudom megérteni).

 

Nem emlékszem, miket mondott az eladó a kocsi hibáiról, mert közben egy szép, andalító történetet mesélt a női tulajról, aki éveken át gondos gazdája volt a kocsinak. A hölgy (aki nem dohányzott) csak a gyerekeit hordta az XC90-el az óvodába és az anyukák nem szokták elhanyagolni az autókat, ugye, márkaszervízbe hordják, rendszeresen karbantartják... közismert tények ezek. A hátsó törést is csak vásárlás közben szedte össze a parkolóban, kis kocc, ezek a női sofőrök ilyenek. Ehelyett akár csöndben is lehetett volna.

 

 

Annyit az eladó védelmében, hogy nekem napi használatban van a mostani autóm, mégis kb. 30 hibát röptében tudnék mondani róla - de nem akarok. A hibái nekem fel se tűnnek, reggel beszállok, megyek a dolgomra este meg hazahoz. És ez így megy 9 éve. De ha valaki csak úgy ránéz szegénykémre, egyből kérdezgeti, hogy mi ez a benyomódás itt, mi az a folt ott, miért nem világít a műszerfal, mi kotyog hátul, miért tört ki a hamutartó, ha nem cigizek? (mert két gyerek lábbal kirúgta, például azért :)  

 

 

Egy használt autó esetén nem számítok őszinte kereskedőkre és hibátlan járműre sem. Nem lehet hibátlan, ha egyszer eladják.

Azt tudom, hogy béna vásárló vagyok, ezért hívtam segítséget. De nagyon izgulok, hogy mi derül majd ki, amikor kigurulok a telepről egy hét múlva...

Előzmény: Ákos Ferenczy (482)
BlackXC90 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 484

Köszi, de már itt áll 4 éve a garázsomban egy fekete, de bézs belsős, fullos, automata executive, ami egy évvel fiatalabb is. Ezt nem cserélném el egy fehér kéziváltós momentumért. Ennyire nem szeretem a fehéret.:) Ráadásul, baromi furcsa, hogy a hátsó két ülés fekete, a többi világos.

Előzmény: Ákos Ferenczy (483)
Ákos Ferenczy Creative Commons License 2015.03.26 0 0 483
Előzmény: BlackXC90 (478)
Ákos Ferenczy Creative Commons License 2015.03.26 0 0 482

én is megnéztem ,kipróbáltam a kocsit.......nekem akkor ment el a kedvem mikor az eladó aki szervizes elkezdte bizonygatni ,hogy vezérlés csere 240e km -nél kell majd...kicsit durva lenne...+ semmi hibát nem mondott mindent nekem kellett észrevenni....

viszont a kéziváltó és a tetőablak bejött volna..

sebaj keresgélek tovább (már féléve csinálom)... 

Előzmény: domesanyi (480)
domesanyi Creative Commons License 2015.03.25 0 0 481

Köszönöm! A válaszom lásd az előzőben, spórolok a hellyel. :)

Előzmény: BlackXC90 (475)