Keresés

Részletes keresés

BlackXC90 Creative Commons License 29 órája 0 1 739

Az ülés háttámláján a fület húzd meg és akkor ledől vízszintesbe.

Előzmény: BlackXC90 (738)
BlackXC90 Creative Commons License 29 órája 0 1 738

Pontosítok, nem, nem létezik, hogy nem lehet ledönteni.

Előzmény: víztorony (737)
víztorony Creative Commons License 29 órája 0 0 737

köszi.

egy használtautó kereskedésben nézegettem, és nem sikerült lehajtani, mindhárom ülés megakadt ugyanott. 

a felső hevederrel behajtottam a fejtámlát, az oldalsó kallantyút felhúztam, vagy le, de nem ment vízszintesbe...

az ott dolgozók hasonlóan bénák voltak, nekik sem ment, majd közölték, hogy ez ilyen, és kész. 

és hogy a korábbi XC90-esen sem lehetett.

 

de akkor most megnyugodtam, viszont ma sem lett volvóm  :(

Előzmény: BlackXC90 (736)
BlackXC90 Creative Commons License 1 napja 0 0 736

Nem

Előzmény: víztorony (735)
víztorony Creative Commons License 1 napja 0 0 735

Sziasztok, az létezik, hogy egy 2014-es XC90-ben a középső üléssort nem lehet vízszintesre lehajtani, csak megdönteni előre 60 fokban?

Péter Komondi Creative Commons License 2016.07.18 0 0 734

Üdv mindenkinek. Segítsègre lenne szüksègem. Van egy 2005-ös xc90-em 2.4 d5 163 le manuális 6-os. Olyan problèmám van, hogy kèt váltás között nèha nem húz az autó mintha nem lenne turbó. Aztán magasabb fordulaton 2000 fölött már megint húz. Illetve egy húsz perc közlekedès elteltèvel mikor már biztos, hogy üzemmeleg vègleg megszűnik a problèma. De ha újra indítom megint csinálja. Lègtömeg mèrő lett cserèlve. Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm.

Tibor Berzeti Creative Commons License 2016.07.08 0 0 733

Sziasztok Fórumosok!

 

Büszke tulajdonosa vagyok egy 2006-os XC90 D5 185Le-nek és tépelődöm, hogy merjem-e tuningoltatni.

Szeretnélek megkérdezni Titelek, hogy van-e valakinek tapasztalata ezen a téren illetve miben tud többet a Polestar, mint a jelenleg elérhető olcsóbb megoldások? Van tapasztalata ezen a téren valakinek?

 

üdv,

Tibi

fortoris Creative Commons License 2016.07.05 0 0 732

Kedves Márkatársak! Van 4 eladó MAK Iguan 18" felnim, 2012-es XC 90-n voltak, 3 nyáron át voltak használva, télen nem.

A képeket meg lehet nézni a Vaterán, ott  70 000.- /4 db az ár, az XC90 fórumos ár 60 000.-, de az esetleges vevőnek el kellene jönni érte.

Tel: 06209818908, Margitics Gábor.

ohchai2 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 731

Váltóolaj kapcsán ha engem kérdeztek cseréljétek, nekem sikerült bevásárolnom..

Héten viszem Mindszentre, így a klubba lépésem után nem sokkal..

hamvasat Creative Commons License 2016.06.04 0 0 730

Váltóolajcsere:

 

Ahhoz nem kell jobban érteni a gyártónál a kocsihoz, hogy tudjad, le kell-e cserélni az olajat a váltóban, vagy sem. Nyilván be lehet vizsgáltatni egy használt olajat, de tapasztalt, néha még tapasztalatlan szemnek is elég ránéznie a használt olajra, hogy kétsége se legyen, hogy azt bizony cserélni kell.

 

Viszonylag nagy futásteljesítményű XC90-et vettem. Azt nem tudom, hogy volt-e már cserélve a váltóban az olaj előtte, de 250e km volt a váltóban mikor lecseréltük az olajat és gyalázatos volt, ami kijött belőle. Sötét, viszkozitását vesztett, üledékes, büdös, égett szagú olaj volt benne.

 

Igaz nem Volvo, hanem Mercedes automata váltó javító srác ismerősöm mondta, hogy bizony a legtöbb munkája a kopadék okozta károk miatt van. Ő nem csak cserélni szokta az olajat, hanem át is szokta mosni egy géppel a váltót.

 

A gyártói előírásokat én úgy veszem figyelembe, hogy legalább az előírást teljesítse, vagy jobb legyen annál.

 

Egyébként márkaszervízben azt mondták, hogy a Volvo körlevélszerűségben értesítette a szervízeket, hogy bár élettartamra tervezték a váltóban az olajat, a váltó meghibásodások elkerülése végett mégis cserélni kell. A ciklusidőre nem emlékszem. De van itt Volvos kolléga, remélem megerősíti, vagy cáfolja.

 

Üdv: hamvasat

BlackXC90 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 729

Az, hogy a gyártó mit ajánl, közel sem biztos, hogy a te érdekedet szolgálja. Lásd a 30e-es olajcsereperiódusokat.

 

ha hosszú életű váltót szeretnél, akkor érdemes frissíteni vagy cserélni 60e-ként az olajat, akármit is ajánl a gyártó...

Előzmény: mantec (728)
mantec Creative Commons License 2016.06.04 0 0 728

T combi27!

"... gyártó ajánlása ..."

Nem vitatom, annak elméleti lehetőségét, hogy van olyan ember aki többet tud a gyártónál az autóról.
Csak én még nem találkoztam eggyel sem.

Előzmény: combi27 (726)
fortoris Creative Commons License 2016.06.02 0 0 727

Nekem is ilyen az autóm, 2012.-es, mondjuk nem R-Design, de a lényeg ugyanaz, és azt a tanácsot kaptam, ha sokat járok emelkedőn, már pedig igen, akkor 60 ezerenként cseréljem a váltóolajat és akkor talán nem fog megkotlani. Ez számomra azt jelenti, hogy normál használat mellett is kell cserélni legalább 100 ezrenként.

Előzmény: apa Xc90 (725)
combi27 Creative Commons License 2016.06.02 0 0 726

a gyártó ajánlása szerint a váltó "élettartam" olajjal van feltöltve..

és ebben igaza is van..csak az nem mindegy hogy előbb a váltó megy e tönkre, vagy az olajtól a váltó....

 

ha valós a futása és tuti cserélném (sőt már másodszorra cserélném..)

Előzmény: apa Xc90 (725)
apa Xc90 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 725

Sziasztok

 

A Vasam 2011 xc90 d5 AWD R-design 200le.

131000km a valós futása.

Szükséges-e,illetve kell-e,ha igen mikor az automata váltó olajának a cseréje?

Etyi Creative Commons License 2016.05.18 0 0 724
Előzmény: Etyi (723)
Etyi Creative Commons License 2016.05.18 0 0 723

Tehát ami fontos: a gyári előírás mindenképpen mérvadó kell, hogy legyen.

 

Ebben az esetben két paraméter a fontos 0W-30 és az A5-B5 besorolás/minősítés.

 

Az API besorolás természetesen nagyon fontos, valahol. A Volvo esetében az idevonatkozó utasítások nem említik.

"Az API (American Petroleum Institute) által kiadott teljesítményszintek viszonylag tág határokat engedélyeznek a különböző minősítési szempontok kiértékelésénél."

Talán éppen ez az indok.

 

D5244T4 től felfelé T5, T8 stb.. 30000 km es csereciklus

 

A 20000 csereciklusra D5244T vagy T2

 

( a közelmúltban itt valamelyik Volvo-s fórumon ez volt a téma, keresd meg )

Szerintem.

Előzmény: Tele Peti (721)
BlackXC90 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 722

Nem biztos, hogy értened kell...

 

Ezt írta elő a gyártó. Ezt javasolja a tapasztalt szervizes. Öntsd bele és kész. Az, hogy googlizol és mindeféle információkat összeszedsz, nem segít.

Előzmény: Tele Peti (720)
Tele Peti Creative Commons License 2016.05.17 0 0 721

Ez alapján az API szám érdekes...

 

Persze itt sem árt megnézni – az árcédulán kívül – az olaj hátoldalán feltüntetett „specifications” vagy „teljesítményszintek / jóváhagyások” részt, hiszen érdemes minél magasabb API S… fokozatot választani. Nem baj, ha az olajban marad tartalék a csereciklus végén. Az egyre magasabb API teljesítményszintek tulajdonságai eltérnek egymástól. Az „S” betű utáni másik nagybetű „A, B…F, G… N” utal a kenőanyag teljesítményére. A minősítést akkreditált laboratóriumban végzett különböző motor- és laborvizsgálatok elvégzése után kapja meg egy kenőanyag.Az API (American Petroleum Institute) által kiadott teljesítményszintek viszonylag tág határokat engedélyeznek a különböző minősítési szempontok kiértékelésénél. Általában a japán, távol-keleti és amerikai gyártók ilyen teljesítményszinttel definiálják a felhasználható kenőanyagokat.

Előzmény: Tele Peti (720)
Tele Peti Creative Commons License 2016.05.17 0 0 720

Nem biztos, hogy értem...

 

Azon olajok, amelyek használata nem egy adott idõszakhoz kötött, hanem egész évben használható, többfokozatú (multigrade) olajoknak hívjuk. Jelölésükre jellemzõ, hogy egy téli és egy nyári besorolási szinttel rendelkeznek.

SAE / °C

0W / -35
5W / -30
10W / -25
15W / -20
20W / -15
25W / -10
20 / 30
30 / 35
40 / 40
50 / 45
60 / 50

 

Ehhez mi köze a csereciklusnak?

Előzmény: Etyi (719)
Etyi Creative Commons License 2016.05.17 0 0 719

Nem csak a klíma/éghajlat fontos, a csereciklus, a koromszűrő, regenerálási ciklusok, befecskendezők és még sokan mások.... stb

 

Ebbe a motorba mindenképpen ez kell.

 

 

Előzmény: Tele Peti (718)
Tele Peti Creative Commons License 2016.05.16 0 0 718

Kérédsem:

 

Tudom, hogy a gépkönyv a 0w 30-at irja, de a magyar hőmérsékleti viszonyok között mi értelme a nullás olajnak?  az 5W- nek elégnek kéne lennie....

 

 

Előzmény: Etyi (693)
Tele Peti Creative Commons License 2016.05.16 0 0 717

A mienk ugyanez, még a részecskeszűrő nélküli D5 aut. és 95% városban használjuk:

 

1. Fogyasztásban ne várj csodát 12l.

2. Nem városi autó. 80-ig lomha.

3. Az automata állitólag nem fogja sokáig birni, a mienk még oké.

4. 188 centi vagyok, nagydarab: sehogy nem tudok benne kényelmesen ülni, hosszabb utakon a derekam fáj. Ha beállitom az ülést úgy ahogy kényelmes, akkor a perifériás látómezőmbe belelóg a szélvédő zöld napellenzőcsikja... megőrülök tőle.  Az S60-asom ezermilliószor kényelmesebb, a világból kimegyek vele, úgy hogy pihentebben szállok ki, mint ahogy beleültem.

 

MIért van?  A feleségem használja gyerektranszportra: Imádja:)))))) Erre való....

 

Előzmény: sox01 (708)
ohchai2 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 716

Sziasztok!

 

Kit ajánlanátok Pécsett, kihez hordjátok a gépet ?

Köszönöm.

sox01 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 715

Manual kézifék mennyire problémás?

Megszokás kérdése?

Egy lejtős meredek utcában szűkös menetiránnyal párhuzamos parkolásnál mennyire problémás?

Előzmény: sox01 (714)
sox01 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 714

Sziasztok!

 

Adott két XC90.

Manuál vs automata?

+ 80 000 km a manuálban elég hátrány?

Manuálnál van kettős tömegű? Ami lehet szintén jelentős költség automata váltófelújításával szemben? (Még ha fele is a költség.)

Fogyasztásbeli különbség számottevő? (mindennapos városi használattal)

Persze sok egyéb más szempont is szól mindkét kocsi mellett és ellen, de most a váltó kérdést akarom rendbe tenni, ha segítetek.

fortoris Creative Commons License 2016.05.02 0 0 713

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Navi frissítésről lenne szó (2012-s  a kocsi), a márkaszervízben 83000.- a DVD. Van valami olcsóbb megoldás is? A válaszotokat előre is köszsönöm. (Nem tudom van-e jelentősége, de a kocsim németül beszél).

Emerik001 Creative Commons License 2016.03.29 0 0 712

Most a reszecskeszuro okan megyek szervizbe de a szoban forgo problemara is rakerdezek az uj infot kiposztolom

Előzmény: was77 (711)
was77 Creative Commons License 2016.03.29 0 0 711

Szia Koszi a segitseget.

  Nekem ezt akkor szokta irni ha huzamosabb ideig megyek nagyobb tempoval 180 - 220 kozott. Hirtelen fek es majd padlogaz a visszagyorsitashoz. Van olyan hogy 100 km ren kiirja 3 szor is, ijenkor letilt a gazpedal es visszaesik 140 km/orara utana eltunik az uzenet es minden rendben szuperul megy tovabb. Piros haromszog nincs, csak uzenet. De van, hogy hetekig nem irja tobb 100 km ren keresztul. Mire beerek vele a szervizbe a teszterek semmit nem mutatnak, nincs biba. Rengeteget megyek az autoval ezert neha igen zavaro.  Szerintem nem lambdaszonda, mert azt allandoan irna, gondolom.

 

Koszi a segitseget                de ha van uj hir engem is erdekelne.

 

Előzmény: Emerik001 (706)
fortoris Creative Commons License 2016.03.29 0 0 710

Sziasztok! Én is úgy vettem az enyémet (2012.D5), hogy sokat járok vele hosszú utat, vagy a feleségem jár vele nagyon keveset és ha kell hossszú útra menni, akkor azzal megyünk, erre úgy alakult az élet, hogy sok rövid utat járok vele én, ritkán 200-1000 km-es hosszú utakkal tarkítottan. Gondolkodtam a cserén, de annyira megszerettem,  a kezdeti elektronikai és apró mechanikai hibák után mostanra összeállt az autó.  A szerelő azt mondta, hogy egy cserén csak veszthetek, ne parázzak, kibírja a várost (Bp.).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!