Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
AZ az igazság, hogy amikor az enyémet vettem, volt egy felvillanásom, hogy benzinest veszek, mert utálom a dízelt... Amit megnéztem mind olyan volt, hogy nem mertem volna megkockáztatni, hogy megveszem... Egy ilyen 10 éves T5 vagy T6-ra ha nem vigyáztak és szétrúgták, neadj isten nem cserélték az olajat akkor végtelen szopóroller lesz csak a vége. Benyást V8-at mernék megvenni (egyébként szerintem sokkal nem is fogyaszt többet, max a városban). Aztán a végén dízel lett...
Ma regisztráltam az oldalra de már régóta olvasgatom...
Van egy 2006 os manuális váltós D5 185LE Kinetic XC 90 em , részecskeszűrő el van belőle távolítva (előző tulaj volt) én meg szoftveresen távolítattam el így most 205LE. Az autót napi szinten használom 120km/nap.
Van egy problémám vele ami vasárnap jött elöször... Indításnál kétszer lefulladt utána harmadszorra indítottam és közben adtam neki egy kis gázt, utána minden rendben volt. Utána 3 napra rá vagyis ma szerdán elsőre megint lefulladt , másodikra már gázzal jó volt! Ma délután elvittem szerelőhöz hogy nézze meg géppel de semmi hibakód nem volt...
Ebben szeretném kérni a segítségeteket ha valaki találkozott már hasonlóval vagy van valami tippje akkor megkérném hogy írja le a hogy kb hol keressük a hibát.
XC9O vásárlásán gondolkozom. Amint látom legtöbb 2.5 dizel és jóval kevesebb a benzines. Mivel inkább 2.-3. autó lesz nem vetettem el a benzines verziót sem. 2OO5-2OO6 évjárat amit kb meg is felelne 7személyes változatban.A 2.5T benzines mennyire használható van esetleg valakinek tapasztalata? Minden infot szívesen meghallgaténk.
Köszönöm a tippet, ill. az eset tanulmányt, ez mindig hasznos.
Nálam nem ez lesz a hiba, mikor bemelegszik, csak akkor csinálja halhatóan. Amit lentebb már írtak a "töffögés" vagy "fishing boat song" lesz. Valószínűleg a hidratőkék gyengélkednek már. Próbálkoztam olaj váltással CASTROL-ról, Liqui Moly-ra, de nem oldotta meg, pedig valóban minőségibb olaj.
Leirom nekem mi volt, nem biztos, hogy nálad ez a gond, de lehet, hogy segit...
Ugyanez a tünet, nehezen előhozható hiba... amíg rá nem jöttem, hogy ha a motor már nagyon alaposan bemelegedett akkor nem produkálja a hibát, viszont amig nem, akkor ha odalépek akkor produkálja (ha nem nyomom neki akkor hidegen se)
Nekem az lett a megfejtés, hogy a turbó a tengelynél eresztett és a geometria lapátokra ráégett a szmötyi amitúl azok nem tudtak mozogni. Amikor forró volt a turbo, felmelegedett szmötyi és akkor már tudtak a geometrialapátok mozogni igy nem jelentkezett a hiba. Turbofelujitás - Felcsiki, nem volt vészes tétel.
(annyiban nekem szerencsém volt, hogy amikor vettem az autót akkor volt hozzá négyezer eurónyi szervizszámla, amin látszott, hogy minden turbóhoz kapcsolódó csövet bizbaszt cseréltek már. (tehát keresték a hibát)
Faragó autószerviz Ballószög. Általában megbízhatóak, láttak már egy két VOLVO-t is, köztük az enyémet :-). Az automata váltó olajat tudják szivattyúval cserélni, ami nem hátrány. Bár okoztak már csalódást, azért ajánlom őket.
Specifikus esetben a Jansik autóház Kft.-t (Kecskemét) is javaslom, sokáig VOLVO márkakereskedés is volt. Értenek hozzá, de valamikor nekik sem jön össze elsőre. Hozzájuk is szoktam fordulni.
Az enyémet ezen a két helyen szervizelték eddig (új korától), most 354.000 km van benne.
Ha csak a kar leesése a probléma, az könnyen orvosolható. Egy új kb.: 2000 Ft. Nekem különösen teszik a 31293291 VOLVO számú kit, ahol adnak hozzá egy kis rögzítő szeget, tárcsával. Gondolom rájöttek idővel a gyárban, hogy a műanyag - műanyag kapcsolat nem kopás álló... A swirl egység csatlakozó gömbfejének hátulja, még ki is van könnyítve, mintha csak erre a műveletre lenne előre kialakítva. Én egy kis lemezcsavarral oldottam meg :-)))
Én a biztonság kedvéért cseréltem a teljes kittet is (tűzkarikák + szelepdekni tömítés), hallottam olyan esetet, hogy a lapátocskák leváltak, majd belestek, lehetett a motort felújítani, de inkább egy bontottat vetek. Nem tudom, hogy ez mennyire gyakori. Utólag csak csavaroznám.
Ma regisztráltam a rendszerben, hasznos tanácsot szeretnék kérni, ha valaki tud segíteni.
Egy 2007.-es Volvo XC 90-es autóm van - automata 6 sebességes váltóval. Jelenleg 276.000. km van benne, 176.000.- km-rrel vettem első tulajdonostól, Volvo szalonban / szervizben az autót Szombathelyen. A szalon nagyon korrektül kicserélte szavatossági garanciában a vezértömböt, mert egy kifogástalan állapotú - végig általuk szervizelt autót hirdetett, viszont a hazahozatal utáni napokban jelentkezett félre kapcsolási hiba váltásokkor.
Ezen túl estem, az óta nincs bajom ez irányban az autóval, minden második szerviznél (30.000.- km) cseréljük a váltóban is az olajat.
Valakinek van váltós tapasztalata?, meddig húzza egy automata váltó?
Két kérdésem lenne még:
A napokban előjött egy vissza - vissza térő rendszer üzenet, és látok itt egy korábbi érdeklődést is a második kérdésemmel kapcsolatban.
1.,
Kb kettő hete, hazafelé jövet, menet közben elvette a "lovakat" a fedélzeti számítógép, motor szerviz szükséges, majd sürgős motor szerviz szükséges üzenetek jelentek meg vörös háromszöggel.
Kb 60 - 80-as tempóban becsorogtam, a Kecskeméten lévő Volvo szervizbe, majd 20 perc után jelezte a kolléga: több hibaüzenet volt a rendszerben - kitörölték, de kb 4 - 5 órára vissza kell álljak a szervizbe, hogy kiderítsék a pontos hibát. "Turbó rendszer hiba van az autóban" jelzéssel kaptam meg a számlámat.
Autó szerelőm nyaralt éppen, mondotta: mehetek az autóval, max elveszi a lovakat - ha nem azt írja a rendszer, állítsa le a motort, akkor nincs gáz. Szerencsére Ő is Volvós.
Kb 600 km után, ami vegyes volt, megint elő jött a motor szerviz szükséges felirat vörössel. Nem vette el a lovakat, haza értem kb 130 km-ről. Hétfőre megbeszéltem a szerelőmmel a találkozót, erre szombaton, saját magától eltűnt a vörös hibaüzenet. Hétfőn bele nézett a szerelőm a rendszerbe, sokféle hiba paramétert írt, az üzemanyag nyomástól, a mindenféle nyomás problémákig. Sajnos nem írtam fel a hibákat.
Nullázta a rendszert a szerelőm, be tett egy 24 órás mobil tározót a csatlakozási pontra. Azt mondta hajtsam ahogy szoktam, és hajtsam is meg esetleg.
Ekkor kb 5 km-en belül elő tudtam hozni a két vörös üzenetet, és elvette a lovakat megint a rendszer. Lejáróban volt a 24 óra, indulnék vissza a szerelőmhöz, magától eltűnt mindkét hiba üzenet. Annyit csináltam, kétszer is tövig léptem a gázra egymás után: kb 120 - 130 -as tempónál.
A laptopos kommunikáció szerelőm szerint, ugyanazokat a hibákat sorolta.
A mobil szerkezetet még nem értékelte ki a szerelőm.
2., Előttem lévő hozzászólásban egy Volvo társunk kérdezett a kipörgésgátló rendszer állandó szerviz szükséges feliratról. Ez is jelen van nálam is, ha megkapar, valamely ferde úton, vagy laza talajon a kerék, akkor elmúlik. Spontán elő jön az üzenet, reggeli indításkor, majd elmúlik. Addig annyi az üzenet: DTSC rendszer ideiglenesen kikapcsolva.
Az volna a kérdésem, hogy hallottatok-e már a swirl egység hibájáról? Esetleg van valakinek tapasztalata javításban? ez a kis kar ugyanis a távolabbo pontján lefittyedt és amihez csatlakoznia kellene az is lötyög. Vissza raktam a kis kart de mivel erősen el van kopva ezért a rázkódástól újra leesik.
I'll be blunt on this subject so forgive me if I sound harsh.
The radio in the XC90 is not "upgradable" - the "radio" in the dash is not a radio. It is simply a display panel. The "radio" is actually split up into components and scattered throughout the car and all interconnected with the car's body electronics with an optical cable using a propitiatory bus technology called MOST. Many European cars use this - Audi, Mercedes, etc. The tuner unit for the radio is in the trunk, and the amplifier is under the passenger seat. If you have other options on the car, such as sat nav, backup sensors, or rear seat entertainment, or rear headphone jacks, they are also hooked up in this manner.
If you remove the display from the center console, you will find that the cavity behind the display is very shallow and you will have a hard time installing most aftermarket radios - they won't fit unless you get a heat gun to soften the plastic and push it out of the way.
You will need to run new wiring to the radio (ACC, IGN, 12+, GND, Antenna, etc) and run new wiring to bypass the amplifier under the seat. Nothing may be unplugged, so you need to detatch the faceplate from the OEM display unit, keep it plugged in, and tuck it behind the dash. If you happen to unplug anything and turn the key on, you will trigger an SRS light in the dash that only the dealer can turn off for $150.
If you also have options like RSE (Rear Seat Entertainment), sat nav, bluetooth handsfree, or backup sensors, you will lose that functionality when you replace and bypass the stock amplifier.
No one has found a cost-effective (cheap) solution to interface with the factory amplifier yet. All commercial solutions to interface with the factory amplifier over the MOST bus have been OEM proof-of-concept or prototyping models that sell for deep in the 5-figure range USD.
If all you need is an aux-in setup (as most of us need, since pre-2007 models do not have an aux-in), you can get one of several products on the market that will disable the built-in CD changer and allow you to plug in USB drives, 3.5mm aux-in, and iPod control and integration.
Jaja, értem én, hogy gugli, csak nem annyira értek a dologhoz... de leginkább semennyire.
Ráadásul a gugli azzal van tele, hogy a Volvo rendszerétől független rádiót, hogy lehet belehenkölni, de én egy újabb XC-ét szeretném, úgz, hogz a NAVI is ugyanúgy szóljon..
Èn majdnem kèt èvig hasznàltam egy 2005-ös èvjàratù 4.4 V8-at.
Ez idő alatt beletettem 75.ezer kilomètert,semmi bajom nen volt vele,kivève az automata vàltò javìtàsàt,ami kijött kb.400-bòl. ("Csak a wandlernek volt baja")
A motor szerintem elnyűhetetlen,garantàlt a vezetèsi èlmèny egy ekkora autòban. Ha a kipufogò felől is szeretnèd hallani a V8 hangjàt,csak olyanban gondolkozz,ami kèt kipufogò dobos,az enyèm sajna nem olyan volt,ezèrt leginkàbb csak a motor felől hallani valamit.
A fogyasztàsa autòpàlyàn ökör mòdon hajtva sem ment 13 fölè,
Igazából nem mindennapi használatra vennék! Második autó, inkább harmadik lenne! Vidékről pestre illetve hosszabb autóutas nyaralásra! Köszönöm a válaszod.
Tudomásom szerint 20 liter körül eszik városban, viszont szép hangja van. A legfontosabb, hogy ténylegesen gondos gazdától vedd meg. Szerencsére nagy benzines típusoknál nem jellemző az otthon szerelő fillérbaszó felhasználó, aki csak életben tartja az autót és a fenntartásnál az alkatrész ár az egyetlen szempont.
Sziasztok! Család bővülése miatt gondolkodom biztonságosabb autó vásárlásán. Volvo xc 90-re gondoltunk és abból is benzinesre. Valakinek van tapasztalata ezekről? 2005- ös 4,4es V8 benzinesre gondoltam! Ha tudnátok pár dolgot leírni,hogy mire figyeljek ha ilyen használtautot nézegetek! Előre is köszönöm.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat! Igazából a fogyasztás nem érdekel, mert inkább benzinre költöm a pénzem, mint szervizre. Ráadásul az évi 10-15 ezer km-es használatnál nem is mérvadó a fogyasztáskülönbség.
Még egy kérdésem lenne: az xc90-re is igaz, hogy a dízelessel több a probléma, mint a benzinessel? Ha nem számít a fogyasztás, akkor érdemesebb inkább benzinest venni? Annak milyen problémái szoktak lenni?
Kövezzetek meg, de eddig csak Toyotáim voltak, és azzal tényleg csak olajcsere miatt mentem szervizbe. A Volvónál is ebben reménykednék.