Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
Ahhoz nem kell jobban érteni a gyártónál a kocsihoz, hogy tudjad, le kell-e cserélni az olajat a váltóban, vagy sem. Nyilván be lehet vizsgáltatni egy használt olajat, de tapasztalt, néha még tapasztalatlan szemnek is elég ránéznie a használt olajra, hogy kétsége se legyen, hogy azt bizony cserélni kell.
Viszonylag nagy futásteljesítményű XC90-et vettem. Azt nem tudom, hogy volt-e már cserélve a váltóban az olaj előtte, de 250e km volt a váltóban mikor lecseréltük az olajat és gyalázatos volt, ami kijött belőle. Sötét, viszkozitását vesztett, üledékes, büdös, égett szagú olaj volt benne.
Igaz nem Volvo, hanem Mercedes automata váltó javító srác ismerősöm mondta, hogy bizony a legtöbb munkája a kopadék okozta károk miatt van. Ő nem csak cserélni szokta az olajat, hanem át is szokta mosni egy géppel a váltót.
A gyártói előírásokat én úgy veszem figyelembe, hogy legalább az előírást teljesítse, vagy jobb legyen annál.
Egyébként márkaszervízben azt mondták, hogy a Volvo körlevélszerűségben értesítette a szervízeket, hogy bár élettartamra tervezték a váltóban az olajat, a váltó meghibásodások elkerülése végett mégis cserélni kell. A ciklusidőre nem emlékszem. De van itt Volvos kolléga, remélem megerősíti, vagy cáfolja.
Nekem is ilyen az autóm, 2012.-es, mondjuk nem R-Design, de a lényeg ugyanaz, és azt a tanácsot kaptam, ha sokat járok emelkedőn, már pedig igen, akkor 60 ezerenként cseréljem a váltóolajat és akkor talán nem fog megkotlani. Ez számomra azt jelenti, hogy normál használat mellett is kell cserélni legalább 100 ezrenként.
Tehát ami fontos: a gyári előírás mindenképpen mérvadó kell, hogy legyen.
Ebben az esetben két paraméter a fontos 0W-30 és az A5-B5 besorolás/minősítés.
Az API besorolás természetesen nagyon fontos, valahol. A Volvo esetében az idevonatkozó utasítások nem említik.
"Az API (American Petroleum Institute) által kiadott teljesítményszintek viszonylag tág határokat engedélyeznek a különböző minősítési szempontok kiértékelésénél."
Talán éppen ez az indok.
D5244T4 től felfelé T5, T8 stb.. 30000 km es csereciklus
A 20000 csereciklusra D5244T vagy T2
( a közelmúltban itt valamelyik Volvo-s fórumon ez volt a téma, keresd meg )
Persze itt sem árt megnézni – az árcédulán kívül – az olaj hátoldalán feltüntetett „specifications” vagy „teljesítményszintek / jóváhagyások” részt, hiszen érdemes minél magasabb API S… fokozatot választani. Nem baj, ha az olajban marad tartalék a csereciklus végén. Az egyre magasabb API teljesítményszintek tulajdonságai eltérnek egymástól. Az „S” betű utáni másik nagybetű „A, B…F, G… N” utal a kenőanyag teljesítményére. A minősítést akkreditált laboratóriumban végzett különböző motor- és laborvizsgálatok elvégzése után kapja meg egy kenőanyag.Az API (American Petroleum Institute) által kiadott teljesítményszintek viszonylag tág határokat engedélyeznek a különböző minősítési szempontok kiértékelésénél. Általában a japán, távol-keleti és amerikai gyártók ilyen teljesítményszinttel definiálják a felhasználható kenőanyagokat.
Azon olajok, amelyek használata nem egy adott idõszakhoz kötött, hanem egész évben használható, többfokozatú (multigrade) olajoknak hívjuk. Jelölésükre jellemzõ, hogy egy téli és egy nyári besorolási szinttel rendelkeznek.
A mienk ugyanez, még a részecskeszűrő nélküli D5 aut. és 95% városban használjuk:
1. Fogyasztásban ne várj csodát 12l.
2. Nem városi autó. 80-ig lomha.
3. Az automata állitólag nem fogja sokáig birni, a mienk még oké.
4. 188 centi vagyok, nagydarab: sehogy nem tudok benne kényelmesen ülni, hosszabb utakon a derekam fáj. Ha beállitom az ülést úgy ahogy kényelmes, akkor a perifériás látómezőmbe belelóg a szélvédő zöld napellenzőcsikja... megőrülök tőle. Az S60-asom ezermilliószor kényelmesebb, a világból kimegyek vele, úgy hogy pihentebben szállok ki, mint ahogy beleültem.
MIért van? A feleségem használja gyerektranszportra: Imádja:)))))) Erre való....
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Navi frissítésről lenne szó (2012-s a kocsi), a márkaszervízben 83000.- a DVD. Van valami olcsóbb megoldás is? A válaszotokat előre is köszsönöm. (Nem tudom van-e jelentősége, de a kocsim németül beszél).
Nekem ezt akkor szokta irni ha huzamosabb ideig megyek nagyobb tempoval 180 - 220 kozott. Hirtelen fek es majd padlogaz a visszagyorsitashoz. Van olyan hogy 100 km ren kiirja 3 szor is, ijenkor letilt a gazpedal es visszaesik 140 km/orara utana eltunik az uzenet es minden rendben szuperul megy tovabb. Piros haromszog nincs, csak uzenet. De van, hogy hetekig nem irja tobb 100 km ren keresztul. Mire beerek vele a szervizbe a teszterek semmit nem mutatnak, nincs biba. Rengeteget megyek az autoval ezert neha igen zavaro. Szerintem nem lambdaszonda, mert azt allandoan irna, gondolom.
Koszi a segitseget de ha van uj hir engem is erdekelne.
Sziasztok! Én is úgy vettem az enyémet (2012.D5), hogy sokat járok vele hosszú utat, vagy a feleségem jár vele nagyon keveset és ha kell hossszú útra menni, akkor azzal megyünk, erre úgy alakult az élet, hogy sok rövid utat járok vele én, ritkán 200-1000 km-es hosszú utakkal tarkítottan. Gondolkodtam a cserén, de annyira megszerettem, a kezdeti elektronikai és apró mechanikai hibák után mostanra összeállt az autó. A szerelő azt mondta, hogy egy cserén csak veszthetek, ne parázzak, kibírja a várost (Bp.).
Hasonló a helyzetem mint másoknál is felmerült, eléggé rákattantam a típusra, viszont el is bizonytalanodtam a huzamosabb városi használat és a szerviz miatt.
2004 év végi, 2.4D automata relatív kevés kilométerrel, leinfózva, elvileg tip-top, de még szakszervizben nem jártunk, viszont fogunk ha elszántam magam, tipikusan csak hölgy vezette stb... Elvileg részecskeszűrő nélküli, ezt fontosnak tartom a város miatt.
Használat:
Hétköznapokon város úgy havi 500 km (van mellette egy benzines 5 ajtós is, igyekezném azt nyúzni)
Havi nagyobb körút 600-700 Km országúton.
Annyira talán nálam sem ésszerű egy ekkor autó, de a családom biztonsága nálam nagyot nyom a dolgon és mostanában elég fóbiás lettem, mellesleg kényelmi (187 cm-el) és rakodási szempontból sem szeretem a kisebb 5 ajtós vagy kombi kiviteleket, sedan meg szóba sem jöhet.
Piszkosul tetszik az autó, nem is tudok alternatívát ha erről lebeszélném magam, csak a szerviztől félek, de ha nem nyúlok nagyon mellé... természetesen folyadékok, silentek, gumibakok cseréjével számolok, első pár hónapra, nem tudom milyen nagyobb költséggel kell még számolnom.
Korának ellenére hosszú távon terveznék az autóval.
Sziasztok 2010 es volvom van decberben vettem, most kiirta a reszecskeszuro hibat. Kerdesem az lenne hogy erdemes e tisztittatni vagy ajnlotabb a csere? Ha csere akkor utangyartott vagy a gyari a tartosabb jobb megoldas? Ha valakinek van tapasztalata szervizzel szolgaltatoval olyen teren varom a javaslatokat.
Szia annyit sikerult kideriteni hogy valoszinu a lambda szonda adta a hibajelzest ugyanis ez a hibauzenet (piros haromszog) tobb hiba egyuttes fennallasa eseten adja.kiolvastuk a hibakat es az uzemanyag levego keverek kipufogo gaz homersekletre irt hibat. Szerviz egyenlore nem volt szukseges
Szia Sikerult megfejteni a hiba okat??? Nekem is szokta ezt kiirni de nem allandoan irja. Mire beerek a szervizbe nem ir ki semmit es a teszter sem talal semmi gondot.
Tudja valaki mi lehet a hiba????Koszonom a segitseget elore is
Túl vagyok pár teszt, értékelés olvasásán, de nem tudom még mindig eldönteni hogy milyet lenne érdemes vásárolnom. Segítsetek nekem kérlek:
- 2 gyerek és 2 felnőtt "lakná" és néha az anyós! :D
- Havonta kb. 150-250 km távolságot teszek meg (90%-a város), 1-2 kb. 700 km-es utam van évente.
- Mindenképpen szeretnék bele tolatóradart és navigációt.
- 2003-2004-es évjáratokat nézegettem
Az első nagy kérdésem, hogy benzinest vagy dieselt? :)
Akinek van benzines az milyen fogyasztásokkal közlekedik városban illetve országúton? Valóban 20 liter körül van étvágya?
Ezzel szemben a dízelnek hogy alakul a város-országút fogyasztása?
Fenntartási költség szintet is ha nézem, akkor melyiket érdemes választanom? Úgy tudom, hogy a dízelnél elég drága a javíttatás, ha valami tönkremegy benne, ezért is vacilálok melyik érné meg hosszú távon jobban..
én tapasztaltam személyautóval :D megnézettem a szilenteket, volt futóműállítás...és semmi...bezzeg a rázópad..megmondta hogy 50%-on állnak a gátlók...
Azt tapasztalom az XC90-el, hogy egyenetlen úton kanyarban néha kissé megindul a hátulja, mintha elpattogna. Ez elég bizarr érzés, rendes személyautótól ezt sosem tapasztaltam. Lehet, hogy ez normális egy ilyen autótól, bár nekem futóműhibának tűnik, viszont futóműellenőrzéskor azt mondták, hogy minden jó. Ti tapasztaltatok ilyet Xc90-el?