Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
PErsze én megvettem a szalonban a gyárit, csak hallottam a barátom unokatesójának a nagynénjének a kutyasétáltató partnerétől, aki látta egy volvoban:)))))))))))))))))))))
Navi kapcsán: nekem 2009-es másolt lemezem van, simán működik vele. Már ideje lenne kicserélni, de lusta vagyok rá, amúgy már okostelcsi is van, inkább a távolság mérésére használom, meg agyerekek miatt :)
Arra figyelj, hogy a DVD olvasó elülső fedlapját told le vagy húzd fel, nem is tudom már :) velem egyszer kibabrált, a lényeg, hogy "zárva" legyen (ne úgy, mint amikor a lemezt beteszed vagy kiveszed). Ha nem ez a gond, akkor bocs :) Egy csepeli "cég" garanciával árul másolt DVD-t a neten, ha elgurulsz hozzájuk, kiderül minden. Egyszer egyeztettem velük, de végül nem mentem el (ahogy említettem, lusta vagyok).
Bontó kapcsán a XVII kerület Péceli utat ne hagyd ki (volvoalkatrész pont hu, ékezettel! az ékezet nélküli weboldalhoz tartozó másik bontót nem ismerem, de gyanús, ahogy a weboldaluk szétesik) Én 20 éve a 244-esemmel a Péceli útiba jártam, szerintem korrekt, annak idején 30e forintért kaptam egy komplett működő cseremotort, csak be kellett tenni a régi helyére :)
Viszont nemrég én is akartam 1-2 műanyag ezt-azt az XC90-hez, de pont olyanokat, amit mindenki akar, mert törnek, ezért azok nincsenek is (pl. vezetőoldali ülés vezérlőpanelt takaró műanyag elem, persze rögtön vil.barnában - csak üléssel, de minimum elektronikával együtt kapható :(
Aztaaa... Nagyon sokat segítettél,köszi szépen!!! :)
Szóval hidrotőke.. Megnézem majd a neten,h mi a funkciója,mert h őszinte legyek lövésem sincs-egyelőre.
A lényeg,h úgy képzeld el,h ugyanolyan hangja van mint a motornak,ugyanúgy jár,vagy h is mondjam,ugyanúgy "forog", csak erősebb picit a hangja. Igen,mintha kopogna. Elég mély hangja van. Bocsi,ha nem írom le szakszerűen.... De az miért lehet szerinted,h néha csinálja,néha nem.
Még egyszer köszi szépen!!!! Tényleg nagyon sokat segítettél!!!
Olvasgattam a kerdeseiteket vannak valaszaim. En mar 10 eve vezetem a Volvokat S60, XC 90 net.
Nagyon jok es nincs sok baj veluk.
Volt egy kerdes lazy g. tol mitol ketyeg a motor ? Nekem mar volt gondom - innyektorral, generator gorgovel, de a volvonal foleg a D5 nel a hidrotoke elavul es ezert zakatol, mivel hidraulikus nem tudsz vele mit csinalni. nekem is kopog mar 150 ezer ota es most van benne 340 ezer. Senki nem ert hozza. Mindenki huzza a valat es ujjat akar bele tenni, de az uj is kopogni fog kb 20 ezr utan.
Taximi nek a navi csak eredeti cd vel indul el. Ne probalkozz irt cd vel nem fog menni.
Szeretném most már nagyon rendbe tenni a XC-m, kellene hozzá egy-két dolog. Érdeklődnék, hogy a műszerfal, illetve középkonzol izzóiról tud valaki valamit? Pontosan mi a típusa? Tud valaki jó bontót, ahol viszonylag több alkatrész van? (egy-két műanyag belső elemre gondolok elsősorban, szeretnék három küllős kormányt is...) Illetve a navigációt is szeretném kipróbálni, de sajnos nem működik. Németországból hoztam a kocsit, eredeti lemezzel semmit nem reagál, kiírtam egy magyar lemezt (DVD+R, kétoldalú), de azzal is ugyanaz a helyzet. Ha valakinek lenne információja vagy tippje azt szívesen venném :)
Bő egy hétig napig kínoztuk az XC90-esünket a Balaton környékén (főleg a Bakonyban) hegyen-völgyön, de nem sikerült megizzasztanunk. Hiba és izgalmak nélkül vett minden akadályt a 40 fokos hőségben. A kocsi magas építése, kiváló klímája és az "alkalmi" négykerék hajtás tökéletesen elég az én koca off-roadozásomhoz (párommal és három gyerekkel, az egyik alig múlt egy hónapos). Igazán dagonya sem volt, hiszen száraz az idő, inkább a port vertük fel, többnyire köves, gazos, kátyús utakon mentünk. Leginkább a festésért lehetett aggódni, de mivel a terveink szerint 6-8 évig megtartom, így ezen sem akadtam ki, ha jött a tövis meg a gally, akkor jött. Egyébként meglepően erős a festék, teljesen karcmentes maradt az autó, amin ismét meglepődtem, mert néha nagyon fájt amit belülről hallottunk. Egyedül a fogyasztás szaladt meg, külön nem mértem, de az átlagfogyasztás emelkedéséből kb 20 literre becslem, vagy többre a terepezés számláját 100 km-en. Végül egy nyugis kép Bakonymajorból, az arányokat az autó mérete alapján képzelhetitek :)
Igen,akkor is csinálja,de nem remeg,olyat nem produkál. Szóval észre sem veszed ha mész vele,nulla tünet. Semmi. Csak ha kiszállok és előre megyek a mociházhoz,akkor hallom. Nem durván,de hallom,h nem csak a szép,csendes dízel hangja van,hanem hallok még vmi kis mélyebb hangot,a moci hang mellett.
Szia! Eszembe jutott valami. Nézd meg, hogy akkor is csinálja- e, ha kikapcsolod a klímát.
Egy régebbi autóm (az benzines volt ugyan) csinált olyat, hogy amikor a klímakompresszor alapjáratnál bekapcsolt, akkor nem tudta emelni azonnal az alapjáratot, ezért elkezdett remegni. Akkor az segített, hogy a szívó pillangósszelepet kellett kipucolni, el volt kormolódva.
NEm távszakértenék a kérdésben, mert ha komoly gond van, azt nem fognám a tartóbakra.
Az én tapasztalataim: Az alső két bak (váltó- motor) , olajos, vákumos ami nekem annyira szét volt kopva-- szakadva, hogy gyakorlatilag a fémen állt a motor. Amikor ezeket kicseréltettem ég és föld lett, nem érezni a normál dzelremegést az utastérben,( persze nem a soröt benzin, de az más világ:) DE: Ez csak a normál dízelkerregés volt (mondjuk, kb úgy, mint most ültem egy vadiúj daciaban nem motorhiba) Az én értelmeézsemben é sreményeim szerint ennek a motornak rezgés nélkül kéne járnia.... meglátjuk.
Tényleg figyelmesek,más autóknál ilyet még csak nem is hallottam.
Hiába...a Volvo,az Volvo.
Peti!
Az szted mitől lehet,h néha olyan..nem is tudom,h h mondjam. Szóval olyan,mintha ütne a motor. Mintha kopogna (nehéz ezt így leírni-főleg ha nincs még tapasztalata az embernek).Néha csinálja,néha nem. Akkor gyönyörű hangja van,amikor nem csinálja,-komolyan mondom,mintha benzines lenne. De ha elkezdi,akkor szinte félek tőle... Mármint attól,h vmi komoly baja lesz.
Neeem,nem a motorból jön,hanem (ha szemben állsz vele,akkor) mintha a jobb oldaláról jönne. Nekem úgy tűnik. Azért jutott eszembe,h megkérdezlek,mert a motortartó bakról írtál. Ha azzal van baj,akkor milyen tüneteket produkál?
Mutattam már egyébként szerelőnek természetesen,Ő egyelőre a vállát vonogatta,azt mondta,h majd megnézi. Tippje nem volt. De ettől függetlenül engem érdekelne,h miért csinálja ezt...
Hamár Sanyi is akkor én is helyzetjelentek egy hónap után:
Első: Ez az autó nem való városba. (Budapestre) Ahhoz gyenge, lomha túl nagy. Fogyasztás: 12 ha huzamosabban hegyi kínzásnak teszem ki (értsd: városi forgalom plusz hegy) az 13-ba is belenyal.
Viszont: 8o fölött értelmet nyer a kocsi. Fogyasztás csoda: országút 7-8 pálya 8-9. Mondjuk 14o felett már nem nagyon lehet vele vigéckedni, addig viszont okés. Telirakva, tetőboxszal, 13o- 14o 9-1o lityi. Teljesen jó.
Futómű felújítás megérte nagyon civilizált lett. Két alsó motortartó bakot cseréltem, szépen is jár, mint a gyári, de városi használatban 14oo- 15oo között picit érezhető a motor rezgése az utastérben, úgyhogy megy bele az oldalsó, felső tartóbak is.
TAnácsot kérnék viszont: A fékpor (ami városban igencsak termelődik) hamar összemocskolja a felniket, ami amúgy nagyon szép lenne (gyári 18 as csillag) valami trükk?
Érdekelne, hogy mik a tapasztalatok a nagybátyád szekerével. Megmondom miért. Az enyém a 163 lovas diznyó, és gondolkodtam, hogy megveszem rá 185 LE szoftvert és/ vagy csiptuning. Erről iszonyúan lebeszéltek, mondván, hogy az automataváltó záros határidőn belül meg fogja adni magát, majd jó eséllyel követi a szöghajtó. Namost ez így egy millió durván, azt meg jobban is el tudom költeni.
(amúgy én sem vagyok régi XC tulaj, csak régi volvós, de volt két nagy benyás terepjáróm is, onnan van némi tapasztlat)
A tanksapka minden XC90-esen kb 5 perc késleltetéssel záródik. Én is furcsállottam és utána olvastam. Pofon egyszerű és logikus oka van.
Megállsz a benzinkúton, lezárod az autót, viszont tankolni tudsz. Úgy számolták ki az időt, hogy üres tankot tele tudd tölteni, mielőtt lezáródna. Miért jó ez? Nem feltétlen látod, ki matat a másik oldalon, meg ha észre is veszed, mire oda szaladsz... ;)
Köszönöm mindenkinek a választ! Jobban hajlok a dízel fele, meg azért az sem mindegy,hogy 9 vagy 12 litert fogyaszt. Száguldozásból már talán kinőttem, bár azért legyen bent lóerő, ha rálépek a gázra, menjen. Keresztapámnak van egy XC90es, 185lóerő gyárilag, meg van bent egy chiptuning, nagyon jól megy, nincs rá panasz, pedig már 430ezer km van bent. Ami még kicsit visszatart, az az,hogy nem olyan stabil ( a magassága miatt ) a kanyarban, de a kellemes 110-120-szal még nincs gond :) 2-3 hét és lesz időm kiugrani Németbe, meglesni párat, és elhozni a legjobbat :)
Én dízel párti vagyok. Már ami ezt az autót illeti.
Ha döngetni akarsz,kilőni mint a nyíl,stb,akkor ne ilyen autót vegyél,ennek nem az a fő ismérve.
A dízel motor elnyűhetetlen,strapabíró és erős mint a bivaly.
Isten ments,h ellent mondjak Petinek,Ő nyilván más szempontok alapján ajánlotta Neked a benzinest.
Való igaz,h a dízel lassúbb mint a benyás,de hidd el,h hosszú távon jobban jársz vele. Ez is egy vélemény,én nem vettem volna benzines XC 90-est.
De hát kinek a pap...
Ja,ha már benzintank fedél... Azt tudja vki,h miért zár be később (kb 5 perccel a kp zárral való bezárás után) a benzintank ajtó??? Vagy ezt csak az enyém csinálja?...
Bezárom a kocsit és a tankajtó fedél nyitva marad. Eltelik mondom,kb 5 perc és egyszer csak bezáródik a tankajtó... Mindig így csinálja,nem egyszeri eset.
Laller! Peti sok mindent tud az XC 90-ről,ez nem vitás,domesanyi is.
Én még friss XC 90-es gazdi vagyok. De én a dízel mellett teszem le a voksom,hallgass meg más véleményeket is. Minden jót Neked és sok sikert a vételhez!!! :))))))))))
2.5 benzin a jobb. Nem kérdés. Először is a benzines motor az benzines motor, soha semmilyen dízel nem lesz olyan kulturált. Másrészt a soros öthengeres benyás az csoda, az S6o- amban az van, gyönyörű hangja van, nyomatékos mindenhol.(és ez csak szívó)
Viszont: Azt ne várd, hogy egy ekkora dromedár rakéta lesz ezzel a motorral. 212 lóerő elég, de azért nem ehhez a kasznihoz csak éppen. Nem egy V8 .
Szerintem domesanyi kicsit alábecsüli a fogyasztást, főleg automatával. Volt nagy benyásom, az szomjas, ha tetszik ha nem. Ha már önteni akarod bele a lóvét akkor vényóc. Sokkal többet nem fog enni és nincs ráakasztva a turbó, sokkal kevesebb szívás.
Ugyanakkor meg azt gondolom, hogy a dízel teljesen elég ehhez az autóhoz, nyugodtan szépen menni. Ez a kocsi arra való. Ha száguldósat akarnék játszani dromedárral ikszötöt vennék. (de leginkább száguldani T5 S6o,at)
2.4 Dízelről írtam párszor, nekem nincs vele bajom, de irigykedve néztem egyik nap egy V8-as Land Cruisert :)
Azt fontold meg, hogy a benzines jó 13-15 litert eszik, a dízel 9-10-et. Azonos üzemanyagár mellett minden 100 km-en akár 4-5 litert buksz, 60-70ezter km-en bő 3000 litert (!), ami évente milliós tétel lesz.
Autó vásárlás előtt állok, nagyon tetszik a Volvo XC 90. Mindenképpen úgy akarom,hogy Németből behozom, nem kereskedőn keresztül. Szerintetek 2.4 dízel ( 163 lóerő ) vagy a 2.5 benzin ( 207 lóerő ) a jobb? Évi 60-70.000kmt autózok kb. Kíváncsi lennék a véleményetekre, mit szóltok a kocsihoz, illetve melyik változatát ajánljátok!
Az előző hozzászólóknak sajnos nem tudok segíteni, én mindössze egy szolgálati közleménnyel jelentkezem:
3 hónap és 10e km megtétele után az egyenleg: 8.9 l/100km fogyasztás, a hibalista nagyon rövid: egy eltört turbó légcső és kétszer kiégett ugyanaz a helyzetjelző. (Az autómról korábban írtam bővebben).
Elégedettség: 10-es skálán 9, vagy inkább 9.5. Csak egy dolog van, ami 3 hónap után sem tetszik és nem is szoktam meg: alacsony fordulaton, turbó nélkül erejét veszti, több alkalommal éreztem kellemetlenül magam miatta, pár lefulladást sikerült összehoznom egy-egy induláskor a béna gáz/kuplung kombinációval. Automata váltóval kisebb lenne a gond, így viszont meg kellene tanulnom végre elindulni. Utálok tanulni, ezért jár a fél pont levonás. De nem a Volvónak, a turbó dízeleknek.
Ellenben a terepező képességében pozitívan csalódtam, a magas építésének köszönhetően sokkal vagányabb a hegyoldali csapásokban, mint ahogy a "városi terepjáró" jelző alapján gondoltam. Nem old meg mindent, de ésszerű határokon belül lehet vele gurulni, amerre jólesik. Volvo XC90-et mindenkinek! :)
szeretnék még vmit kérdezni,hátha járt már így valaki.
A vizet a hűtőben kicseréltettem hűtőfolyadékra. A szivárgás,ahogy írtam az előző hsz-ban,az megszűnt. Viszont most már állandóan megjelenik az üzenetben,h "kevés a hűtőfolyadék,állítsa le a motort"... Pedig már nincs szivárgás,nincs semmi gond. Van vkinek vmi tippje,h miért csinálhatja ezt? Miért írja ezt ki? Vagy h hogyan lehetne eltüntetni,megszüntetni ezt az üzenetet?
Volt egy nagyon minimális szivárgás a hűtőfolyadék tartályból. Ilyenkor kiírta,h "kevés a hűtőfolyadék,állítsa le a motort". Kiderült,h egy csatlakozó csövön keresztül csepegett el a folyadék,amiben amikor megvettem az autót,víz volt. Sima víz. A csövet kicserélték,minden ok,de képzeld el,h néha még mindig kiírja,h kevés a hűtőfolyadék... Igaz,h sokkal ritkábban,de néha kiírja. Remélem nem tett kárt a rendszerben,h vizet raktak bele. Más a fajsúly,térfogat,ilyesmi. Persze lehet,h hülyeséget beszélek... :D
Ezt leszámítva,minden ok a szerzeménnyel,egy csoda! :)