Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
Köszönöm mindenkinek a választ! Jobban hajlok a dízel fele, meg azért az sem mindegy,hogy 9 vagy 12 litert fogyaszt. Száguldozásból már talán kinőttem, bár azért legyen bent lóerő, ha rálépek a gázra, menjen. Keresztapámnak van egy XC90es, 185lóerő gyárilag, meg van bent egy chiptuning, nagyon jól megy, nincs rá panasz, pedig már 430ezer km van bent. Ami még kicsit visszatart, az az,hogy nem olyan stabil ( a magassága miatt ) a kanyarban, de a kellemes 110-120-szal még nincs gond :) 2-3 hét és lesz időm kiugrani Németbe, meglesni párat, és elhozni a legjobbat :)
Én dízel párti vagyok. Már ami ezt az autót illeti.
Ha döngetni akarsz,kilőni mint a nyíl,stb,akkor ne ilyen autót vegyél,ennek nem az a fő ismérve.
A dízel motor elnyűhetetlen,strapabíró és erős mint a bivaly.
Isten ments,h ellent mondjak Petinek,Ő nyilván más szempontok alapján ajánlotta Neked a benzinest.
Való igaz,h a dízel lassúbb mint a benyás,de hidd el,h hosszú távon jobban jársz vele. Ez is egy vélemény,én nem vettem volna benzines XC 90-est.
De hát kinek a pap...
Ja,ha már benzintank fedél... Azt tudja vki,h miért zár be később (kb 5 perccel a kp zárral való bezárás után) a benzintank ajtó??? Vagy ezt csak az enyém csinálja?...
Bezárom a kocsit és a tankajtó fedél nyitva marad. Eltelik mondom,kb 5 perc és egyszer csak bezáródik a tankajtó... Mindig így csinálja,nem egyszeri eset.
Laller! Peti sok mindent tud az XC 90-ről,ez nem vitás,domesanyi is.
Én még friss XC 90-es gazdi vagyok. De én a dízel mellett teszem le a voksom,hallgass meg más véleményeket is. Minden jót Neked és sok sikert a vételhez!!! :))))))))))
2.5 benzin a jobb. Nem kérdés. Először is a benzines motor az benzines motor, soha semmilyen dízel nem lesz olyan kulturált. Másrészt a soros öthengeres benyás az csoda, az S6o- amban az van, gyönyörű hangja van, nyomatékos mindenhol.(és ez csak szívó)
Viszont: Azt ne várd, hogy egy ekkora dromedár rakéta lesz ezzel a motorral. 212 lóerő elég, de azért nem ehhez a kasznihoz csak éppen. Nem egy V8 .
Szerintem domesanyi kicsit alábecsüli a fogyasztást, főleg automatával. Volt nagy benyásom, az szomjas, ha tetszik ha nem. Ha már önteni akarod bele a lóvét akkor vényóc. Sokkal többet nem fog enni és nincs ráakasztva a turbó, sokkal kevesebb szívás.
Ugyanakkor meg azt gondolom, hogy a dízel teljesen elég ehhez az autóhoz, nyugodtan szépen menni. Ez a kocsi arra való. Ha száguldósat akarnék játszani dromedárral ikszötöt vennék. (de leginkább száguldani T5 S6o,at)
2.4 Dízelről írtam párszor, nekem nincs vele bajom, de irigykedve néztem egyik nap egy V8-as Land Cruisert :)
Azt fontold meg, hogy a benzines jó 13-15 litert eszik, a dízel 9-10-et. Azonos üzemanyagár mellett minden 100 km-en akár 4-5 litert buksz, 60-70ezter km-en bő 3000 litert (!), ami évente milliós tétel lesz.
Autó vásárlás előtt állok, nagyon tetszik a Volvo XC 90. Mindenképpen úgy akarom,hogy Németből behozom, nem kereskedőn keresztül. Szerintetek 2.4 dízel ( 163 lóerő ) vagy a 2.5 benzin ( 207 lóerő ) a jobb? Évi 60-70.000kmt autózok kb. Kíváncsi lennék a véleményetekre, mit szóltok a kocsihoz, illetve melyik változatát ajánljátok!
Az előző hozzászólóknak sajnos nem tudok segíteni, én mindössze egy szolgálati közleménnyel jelentkezem:
3 hónap és 10e km megtétele után az egyenleg: 8.9 l/100km fogyasztás, a hibalista nagyon rövid: egy eltört turbó légcső és kétszer kiégett ugyanaz a helyzetjelző. (Az autómról korábban írtam bővebben).
Elégedettség: 10-es skálán 9, vagy inkább 9.5. Csak egy dolog van, ami 3 hónap után sem tetszik és nem is szoktam meg: alacsony fordulaton, turbó nélkül erejét veszti, több alkalommal éreztem kellemetlenül magam miatta, pár lefulladást sikerült összehoznom egy-egy induláskor a béna gáz/kuplung kombinációval. Automata váltóval kisebb lenne a gond, így viszont meg kellene tanulnom végre elindulni. Utálok tanulni, ezért jár a fél pont levonás. De nem a Volvónak, a turbó dízeleknek.
Ellenben a terepező képességében pozitívan csalódtam, a magas építésének köszönhetően sokkal vagányabb a hegyoldali csapásokban, mint ahogy a "városi terepjáró" jelző alapján gondoltam. Nem old meg mindent, de ésszerű határokon belül lehet vele gurulni, amerre jólesik. Volvo XC90-et mindenkinek! :)
szeretnék még vmit kérdezni,hátha járt már így valaki.
A vizet a hűtőben kicseréltettem hűtőfolyadékra. A szivárgás,ahogy írtam az előző hsz-ban,az megszűnt. Viszont most már állandóan megjelenik az üzenetben,h "kevés a hűtőfolyadék,állítsa le a motort"... Pedig már nincs szivárgás,nincs semmi gond. Van vkinek vmi tippje,h miért csinálhatja ezt? Miért írja ezt ki? Vagy h hogyan lehetne eltüntetni,megszüntetni ezt az üzenetet?
Volt egy nagyon minimális szivárgás a hűtőfolyadék tartályból. Ilyenkor kiírta,h "kevés a hűtőfolyadék,állítsa le a motort". Kiderült,h egy csatlakozó csövön keresztül csepegett el a folyadék,amiben amikor megvettem az autót,víz volt. Sima víz. A csövet kicserélték,minden ok,de képzeld el,h néha még mindig kiírja,h kevés a hűtőfolyadék... Igaz,h sokkal ritkábban,de néha kiírja. Remélem nem tett kárt a rendszerben,h vizet raktak bele. Más a fajsúly,térfogat,ilyesmi. Persze lehet,h hülyeséget beszélek... :D
Ezt leszámítva,minden ok a szerzeménnyel,egy csoda! :)
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni. Tudom, látatlanban nem lehet diagnózist felállítani, de próbáljuk meg, ugyanis 1000 km-re vagyok az otthonomtól :)
Az alany: XC90 D5
probléma helye: automata váltó
Kb. 1000 km gondtalan autópályázás után a pályáról lehajtva egy szerpentinen találtuk magunkat. Az emelkedőnél enyhe gyorsításnál az autó visszaváltott és el kezdett rángatni (azt nem tudom hányas fokozatban volt), majd váltás közben szintén rángatott. Ezután még két keményebb visszaváltás történt, ezután viszont visszaállt a régi rend. Szerintetek ez mi lehet?
Van egy 2005-ös XC90-em de a navi nem műkődik. Kaptam hozzá valamilyen lemezt, de nem olvassa be. Szerintem rossz lehet a dvd olvasó. Hol lehet javíttatni és érdekelne hozzá dvd is. Köszi
Sajna nekem is régi a térképem (2009-es) :( Esetleg kérhetek infót, hogy hol láttad a frissítést, vagy van-e valami tapasztalat vele kapcsolatban (rendben frissít...)?
Beülsz a kocsiba, majd becsukod az összes ajtót. 1-es állásba fordítod a slusszkulcsot, majd elő hívod a navit. Én easy módba léptem be. Várok 1-2mp-et, majd elfordítom 0 állásba a kulcsot és kiveszem. A navi ilyenkor magától vissza megy a helyére. Ezután várok, várok... egyszer (kb 2 perc után) hallok egy halk kattanást (valami relé lehet, hogy teljesen lekapcsolt az elektronika). Vissza teszem a kulcsot és ismét 1-es állásba fordítom. Amikor jön fel a navi (ilyenkor magától nyílik fel, nem kell semmit nyomni hozzá) és megjelenik a volvo logó, akkor megnyomom egymás után háromszor a back, majd entert (tehát back, enter, back, enter, back, enter és nem egyszerre a back + enter 3x).
Ha mindent jól csináltam, elő jön a navin a szerviz menü. Ebben nem csak a gps-el kapcsolatban látsz sok plusz infót (pl. a gps alapján megtett km-t), hanem a kocsiról is sok mindent láthatsz (egy része még a hibatárolót is nagyjából mutatja)
Nekem ezt a Volvo szervizben mutatták a kocsi vásárlása előtt, hogy itt is nézzem meg az esetleges hibajegyeket és a km-t is. A km órát lehet átírják, de a naviban már nem igen matatnak, mert vagy nem is tudnak róla, vagy ha igen, akkor sem egyszerű és általában elszáll az egész navi.
Nekem hasznos volt a vásárláskor, azóta talán 2x néztem bele :)
Akkor legalább a hőfokmérőd legyen jó... nekem az első autóm, egy szép 244-es Volvo városban kicsit ette a motorolajat, de amint felmentem az M7-re és odaléptem neki, hirtelen mind megette a 73-as kőig. Ott beállt a motor, trailer húzott le a Balatonig, motorcsere lett. Az olajlámpa nem működött, vezetékszakadás volt... :(
Szóval nagyobb terhelésnél figyeld, nehogy hirtelen több fogyjon - és járj utána minél előbb.
Ez az olajcsere a váltóban érdekes dolog. Amit én kiderítettem, mikor nekem téma volt:
VAlóban nem lehet normálisan leengedni az olajat, de van egy cég ami valami spéci módszerrel ki tudja mosni, állítólag M-o-n csak nekik van licence-ük és eszközük ehhez. (asszem a totalcar is írt róla)
Az én szerelőm azt javasolta (és ebben maradtunk), hogy lecserélni az olajat amennyi lejön (4 liter) aztén megjáratja és még egyszer lecseréli. MIkor ez megvolt elég tisztának tűnt az olaj, úgyhogy abban maradtunk, hogy megyek 1o e km-t akkor úgyis olajcsere és lecseréljük mégegyszer, biztos ami biztos.
Minden szupi az autóval,eddig egyetlen bibije akadt...
Ezt az előző tulaja említette,h a hűtőfolyadék (víz van benne,gondolom épp emiatt),nagyon lassan ugyan,de valahol elszivárog. E hó 10-én vettem és eddig kb talán még egy deciliter sem hiányzik,de HIÁNYZIK a tartályból.
Azt mondta,h ők nem tudták megállapítani,h hol és miért,de sajnos fogy belőle.
Van valami tippetek,h hol kéne keresgélni?
Ezt leszámítva,a kocsi gyönyörű,megkímélt,most már az olajakat,szűrőket is kicseréltettem,jövő héten jön a vezérléscsere.
Csak ez a hűtőfolyadék zavar,addig én se töltetek bele fagyállót,amíg nincs meg a szivárgás helye és oka.
Csak azért írom le, ha esetleg másnál is elő fordulna hasonló, egy próbát megér...
Igen, jó a meglátásod, vidéken mindenki ismer mindenkit. Itt nálunk is ez a helyzet, főleg, hogy 2002 óta Volvós vagyok, a szerelő gárda meg nem igazán cserélődött, tehát tényleg jól ismerjük egymást. Nem érdekük az átverés.
Amiket megtudtam.
Több dologra is lehet szoftverfrissítést kérni akár úgy, hogy van az 5 fő modul és ezekre, akár a teljes egész elektronikára (full frissítés), akár külön-külön valamelyikre (ne kérdezze senki, mi mit takar, mert nem tudtam megjegyezni). Ezek a frissítések neten keresztül mennek (az USB portra kötnek rá valamit, majd online tolják) és sajna a múltkor mire a váltó sorra került volna elment a net. Mivel a váltóra nem volt semmi panaszom, a hibatároló sem mutatott semmit, ezért nem tartották fontosnak ezt az infót, illetve. Most frissítették.
Egyúttal megnézték a váltót ismét és a szerelő mondta, hogy kevés benne az olaj, célszerű lenne feltölteni (a múltkor nem tudom miért nem vette észre).
Mivel itt több hozzászólásban (és Tőled is) olvastam, célszerű cserélgetni az olajat, rákérdeztem nem-e cserélnék le. Én azt a választ kaptam, hogy lehet, de ahhoz, hogy normálisan ki legyen cserélve szét kell szedni a váltót, mivel a szűrőhöz pl. csak úgy férnek hozzá, illetve a teljes (8 liter) olajat is csak úgy tudják kiengedni. Ha csak megpróbálják "kiszívni", akkor max a 40-50%-át lehet. Magyarán csak frissíteni lehet az olajat benne, de attól a forgács alul benne marad és a szűrő sem lesz tiszta. Nem tudom így van-e, nem értek hozzá ennyire, én inkább vezetem és élvezem a vezetést :)
Tehát most csak rátöltöttek kb 1 liter olajat, illetve frissítették a szoftvert.
Nem sokat mentem még azóta vele (kb 6-7km-t), de szerintem megoldódott a gondom. Eltűnt a rángatás, időnkénti morgó hang, mintha gyorsabb és simább lenne a váltás... Tehát jónak tűnik minden.
Maradjon is így!
Ha butaságokat is írtam nézzétek el nekem, mivel csak azt írtam le, amit nekem elmondtak a Volvo szervizben.
Reméljük minden rendben az autóval nem riogatni akartalak, csak a magyarországi szakszervizekkel gyakorlatilag nincs jó tapasztalatom, plusz két ismerős szerelő is szakszervízben kezdte a pályáját és a Stephen King sehol nincs azokhoz a horrorsztorikhoz amit ők mesélnek. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy jó eséllyel a vidéki szakszervizekkel kevesebb a baj, mert ott azért ismer mindenki mindenkit.
(csak a sztorihűség miatt: Az említett BMW-nél, nem a pecsétek voltak falsak, hanem a szakszervízben beütötték a pecsétet, hogy eztazt elvégezték és nem végezték el..)
A szoftverfrissítés sztorira: Utána kéne kérdezni, de az én értelmezésemben egy szoftver van amit frissíteni kell. Olyan nincs, hogy a váltóét nem frissítem. MAx az lehet, hogy hibakódot nem töröltek... De lehet, hogy én értettem félre valamit...
A pecsétek nem tűnnek falsnak. Mielőtt megvettem elvittem átvizsgálásra, ott minden rendben volt. Ahogy megvettem elvittem egy független szerelőhöz, akit régóta ismerek. Átnézett rajta mindent (megrángatta, megforgatta, szűrőket átnézte...) ő is azt mondta minden okésnak tűnik.
A váltóval kapcsolatban lehet jó hír, hogy talán nem kell szétszedni. Ma szóltak, hogy először egy szoftver frissítéssel próbálkoznának, hátha... Elfelejtették közölni velem, hogy amikor cserélték az olajat, valami szoftvereket frissítettek és lehet a váltó pont kimaradt, ezért nincs szinkronban a többivel :(.
Mivel ez egy 50Ft-os tétel + 1/4 óra munkadíj, így ezt választottam elsőnek :) Ha nem jön be, még akkor is ráérek a váltón gondolkozni, mert tényleg nem kis összeg egy felújított sem :(.
A szervó olaj cseréjét köszönöm megfogadom, ártani nem árthat ;)