Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
én azért elég szkeptikus vagyok ezekkel a cuccokkal..
ha ez így működne, hogy egy ilyen kis "chipet" az ember rádug, és ettől a teljesítmény nő, ráadásul még a fogyasztás is csökken.. hát akkor az maga lenne a csoda, és az összes komoly műhely ami motor tuning -al foglalkozik lehúzhatná a rolót..
Mostanában én is nézegetek egy XC 90-est,az az igazság,h piszokul tetszik...
Tekintélye van,nagyon elegáns,gyönyörű a formája és hát ugye a biztonság és megbízhatóság...
Két kérdésem lenne: mire kell figyelnem egy ilyen autó vételekor,tudna nekem valaki segíteni? Van olyan dolog,amire nagyon kell figyelnem? Van ennek az autónak..ööö..úgymond gyenge pontja?
A másik: esetleg tud valaki egy jó állapotú,dízel 9-10 éves,megbízható kocsiról,ami eladó? Szívesen venném..
A hasznaltauto.hu-n van egy jó pár,de jobb lenne,ha esetleg vki ismerné az autó előéletét... Az azért nem árt..
Előre is köszönöm,minden segítség jól jön,nekem most még egy 607-es Peugeot-m van,szóval nagy váltás következik... :-)
Az biztos, hogy a tágulási tartály kupakján megy el a víz. Erre mindíg egyértelmű nyomok utalnak a tartály körül, illetve egy alkalommal papírtörlő kupacot ragasztottam rá és teljesen elázott ami normál esetben száraz maradna. Ha motorikus probléma lenne, akkor vélhetően állandó lenne a jelenség. Nekem viszont ahogy előzőleg leírtam, össze vissza produkálja a hibát. Az sem mondható, hogy nagyobb teljesítmény leadásakor jön elő, mert pont tegnap mentem vele Balaton-Budapest szakaszon végig 140-el tempomattal és elment a másfél liter víz. Tényleg egyszer sem kellett előznöm, mert üres volt a pálya. Hazaértünk bele az üveg víz, majd mentem vele kb. 8km-t és "állítsam le a motort, mert kevés a víz". Szóval ez így nem hiszem, hogy motor lenne.
Van egy kis problémám egy 2006-os 2,4, D5 automata XC90-el. Menet közben a vizet kinyomja a tartály kupakján keresztül.
A víz nem forrt soha a mutató szerint. Cserélve lett vízpumpa, komplett thermosztát, tartály+kupak (mind gyári új). Puha a vastag fekete vízcső.
Tavaly nyár közepétől őszig csinálta, majd utánna csak 1-2 deci ment el pár hetente. Most 3 hete megint elkezte. Megyek pár kilómétert és szól, hogy kevés a víz.
A stabil szerelőm feladta, egy másik csapat szerint hengerfely és gyűrűk 500-ért. A harmadik szerint nem hengerfej.
Milyen kazánod van? Nekem egy Webasto van benne, de szinte évente van vele gond. Mit lehetne tenni vagy mire cserélhetném? Az talán még sem normális, hogy lassan mediterrán országgá vállunk és e mellett alig bír többet a kazán mint egy szezon.
Sziasztok, gk. váltás miatt fölöslegessé vált egy race chip xc 90 2.4 d be való ( 185 le ) eredeti számla van hozzá, kb. 25 % teljesítménynövekedés -1 liter üa. csökkenés! gyári csatlakozókkal 1 perc a ki-be szerelés, akit érdekel írjon! 30 000 ft itt megnézheted:http://www.racechip.com/chiptuning/volvo/xc90/xc90./d5-136kw/index.php
Sziasztok! Én ma ellenőriztem le az átlag fogyasztásmérőt, rátankolással, megdöbbentem, mert decire pontosan mér (2012-es évjárat). Azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy milyen jó megoldás van a tolatókamrára a gyárin kívül? Tudom, hogy nem sokat ér, mert a navi képernyőjére lehet kötni és az mire feljön, addigra már rég kitolattam, de néha tényleg tud segíteni.
Köszönöm szépen a jótanácsokat. Hosszas tanakodás és utánna olvasás után,megvettük azt az XC90-et,amelyről írtam. Egyenlőre annyit tudok róla mondani,hogy ugyan nem egy sportkocsi(már a gyorsulását tekintve),de soha nem éreztem még olyan biztonságérzetet egy autóban,mint ebben. Igen,az autót azért mertük megvenni,mert amellett hogy 270e. kilométer van benne,de olyan állapotban van kívül-belül,hogy le a kalappal az előző tulaj előtt,annyira vigyázott rá. Az elmúlt héten csináltam vele egy kanyar haza magyarországra,szervízzel összekötve,és kellemesen csalódtam a fogyasztásban. A hazaúton csak ismerkedtem vele,ezért 130-140 körül autóztam,de visszafelé már azért 160-170 is volt,és amit a visszaúton kiszámoltam,az 8.4 liter volt. Igaz, a fedélzeti átlagfogyasztásnak 7.6-ot írt,dehát ez hülyeség.
Úgyhogy egyenlőre csak dicsérni tudom,remélem ez így is marad!
Köszönöm szépen a jótanácsokat,mindenkinek biztonságos és balesetmentes közlekedést kívánok!!
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék van e valaki nek ijen autója, volvoxc90 2.9 T6 autómata benzines.A fogyasztásáról ha mondana valaki valamit. Köszönöm előre is.
Én augusztusban vettem egy 2004-es XC 90-est Németországban 262 ezer km-rel. Az én véleményem az, hogy az autóban lévő km másodlagos egy ilyen korú autónál (legyen az bármilyen márkájú). Szerencsére innen nyugatra jobb minőségű utak vannak és sok autópálya. Ezeket használják is rendesen, így pörög bele a km. Ekkor ugye a motor stabil motorként üzemel, jelentős terhelés változások nélkül. Ez a legjobb dolog ami egy autóval történhet! Így fordulhat elő, hogy 3-400 ezret futott autók jobb állapotban vannak, mint lényegesen kevesebbet futott társaik. Szerintem használt autót állapotra és nem km-re kell venni. A szervíz könyv nyugaton nagyon nem hátrány, itthon engem inkább taszít ha van. Szerencsére nekem van egy igen jó szerelőm és én is értek az autókhoz egy kicsit.
Vásárláskor, ha van lehetőséged, mindenképpen emeltesd meg az autót, hogy megnézd az összkerék hajtást. Amikor megemeled kicsit, sebességbe rakod, mind a 4 keréknek hajtani kell. Sajnos nekem nem volt lehetőségem, így sikerült befürdeni vele, de nem vészes az alkatrész hozzá. A megvétel után ajánlom, hogy egy nagy szervízt csinálj ami nekem olyan 100 ezer Ft volt (ez alkatrész ár, Mahle szűrőkkel, Valvoline váltóolajjal). Remélem h tudtam segíteni.
Viszont nekem is lenne kérdésem a többiekhez! Régi rti-hez lehet csatlakoztatni tolatókamerát valamilyen módon?
Én is hasolnló dilemmában voltam három éve. Nekem egy 2002-es évjáratú V40 1,9D volt és ezt akartam egy XC90-re lecserélni. Sokat nézegettem én is az interneten, mire egyet elmentem kipróbálni, amit aztán meg is vettem. Ami fontos, hogy a szervízkönyve rendesen vezetve legyen, valamint, hogy vásárlás előtt menjetek el a tulajjal együtt egy Volvo szervízbe és ott kérjél egy teljes körű átvizsgálást. Nekem ezen az átvizsgáláson derítették ki, hogy az összekrékhajtán nem működik, így tudtam az áron alkudni (utána persze megcsináltattam).
Ami fontos, hogy a vezérműszíj (görgők, vízpumpa) cseréje is dokumentálva legyen, minimum egy számlával. Mivel autómatát néztél ki (nekem is az van) ezért az is fontos, hogy a válóolaj cserélve volt-e. Gyári ajánlás szerint nem kell, de ez egy nagy marhaság. 60 ezet km-enként cserélni kell és úgy sokáig bírja. Én egy 2004-es D5-öt vettem 170ezer km-el. Utána rögtön megcsináltattam az összekrékhajtást, motortartó bakokat kellett cserélni valamint felprogramoztattam az állófűtést (a kazán mindegyik XC90 D5-ben benne van, csak a program nincsen mindegyikben fennt) és kicseréltettem a kazánt is, mert már nagyon füstölt. Kicseréltettem a vezérműszíjat, görgöket és a vízpumpát valamint a váltóolajat is. Azóta már 220ezer KM van benne (3,5 éve van meg) és semmit sem kellett rajta még javítani. Én Németországban vagyok, itt csináltattam a TÜV-öt rá és akkor kellett a kéziféket felújítani, de ennyi.
Szóval remélem valamit tudtam segíteni és sok sikert kívánok a kereséshez.
Új vagyok itt a fórumon,és a segítségeteket szeretném kérni. Régi álma a családnak,hogy egy Volvo XC 90 álljon egyszer a garázsunkban,de mindezidáig nem igazán volt rá lehetőségünk,az anyagi vonzata miatt.
Igazából a típusról csak annyit tudok,amennyit utánna olvastam. Mint a Volvo-ról csak jókat tudok saját tapasztalataim alapján mondani,mert 6 éve van egy S40-ünk( évjárat 2002,kilométer 224000 jelenleg),amire az elmúlt 6 évben annyit kellett költenünk(a természetesen szükséges kopóalkatrészek,olajcserék,szűrőcseréken kívül),hogy a generátor szabadonfutó csapágy megadta magát,és ez anyag-munkadíj 30.000 Ft-ba került!!!
Most az időm nagy részét Svájcban töltöm,mert itt dolgozom,és a minap beleakadtam egy XC 90-be egy autókereskedésben. Az autó nagyon szép állapotban van,nincsen leharcolva, és borzasztóan jó árban van. Utánnanéztem a hasonló felszereltségű,állapotúaknak, de mind sokkal drágább( 4-5000 ezer frankkal). Ami egyenlőre visszatart a vásárlásától,az a futott km.,ami 259,000 ezer. Amúgy egy 2005-ös évjáratú 2.4 D5-ről van szó azt hiszem 163 lóerős,automata. A szervízkönyv 240 ezer km-ig vezetve van,most lenne esedékes a következő 260.000-as szerviz.
Amiben kérném a segítségeteket:- ennyi futott km-rel egyáltalán érdemes-e megvenni?
- ha igen,mik azok a dolgok,amikre figyelnem kell a vásárláskor?
Nem fogod sokkal olcsóbban megúszni. A CAN-bus miatt a swhez mindenképpen nyúlni kell, a kapcsoló, a lámpák és a munka. Ebből talán a lámpát lehet máshol vagy főleg mást venni. Ha sokkal olcsóbbat szeretnél akkor köttesd rá helyzetjelzőkre a nem gyári ledes fényt. De ezzel ne menj vizsgára....
Black számai korrektek. Nagyjából erre lehet számtani a megvételkor. (Nekem már a második használt XC90-es van egy V40 és egy V70 után). A második évtől kezdve már jobb a kép kb fele megy bele évente: 150-250 + gumik. (Azt eszi, mint kacsa a nokedlit, különösen a nyárit.)
A gyári alkatrészeket megkapod majdnem újonnan a svéd bontókból, emiatt nem kell 500k Ft-ra gondolni egy középső diffinél (szöghatjómű) csak mondjuk 250-400 EUR-ra.
Az meg hogy drága-e ? Merci, BMW, Audi sokkal többe jön ki, csakúgy mint a sokat futott japán. Francia egyterűekről nem nyilatkoznék, talán még a Galaxy lehet alternatíva, ha a Volvo Ford különbség nem számít számodra.
Ha lehetséges tanácsot szeretnék kérni. Egy 2004 augusztusi VOLVO XC90 2.4 D [D5] Kinetic manuális 6sebességes, 7 személyes auto megvásárlására készülünk viszont egy-két dologban nagyon bizonytalan vagyok, Olvastam pár népítéletet és persze volt pozitiv is es negativ is, de akadtak akik eleg komolyabb es draga hibakrol szamoltak be, leginkabb a motorhiba es nehany esetben komplett motorcsere. Akinek hasonlo korabeli hasonlo XC90-ese van leirna esetleg neki mik a tapasztalatai, prolemai es a koltsegek amit az auto fenntartasara rafordit?
Egyebkent azert a kinezett modell mert a Volvokrol mindig csak jokat hallottam eddig, es, hogy nagyon megbizhatoak de kicsit megremitenek az esetek amikor több százezret költenek bizonyos hibákra és amikor a komplett motorcsere is szükséges. Van valakinek hasonlo tapasztalata?
Én szigorúan 60e km után cserélem a váltó olaját. 512e km alatt csak szelepet kellet benne cserélni. A motor olajat sem engedem 15e fölé. Ha hosszú távra tervezel egy autóval, akkor ez az, ami a legtöbbet számít. Ha pár évente újra frissítesz, akkor elég a gyári ciklus.
2008-as XC90 v8-asom van. Szeretnék bele nappali fényt tenni. Az Ivanicsnál azt mondta a villamosságis, hogy lehet venni gyárilag szettben, a ködlámpa helyére megy, a szettben van 2 db ledes lámpatest egy világításkapcsoló, aminek van automata állása, és egy szoftverfrissítés :) mindez cakompakk 120e-ért. Valaki csinált már ilyet, van esetleg itt valaki, aki vállalkozna beépíteni, ill. olcsóbban hol tudnék egy ilyen szetthez hozzájutni?
Sziasztok! 3 hete vagyok bizonytalan tulajdonosa egy 2012.-es XC90-es Volvónak. Ez életem első Volvója, előtte Subarum volt, de azt kinőttük. Remélem, ezt is fogom annyira szeretni, tisztelni már tisztelem. Az lenne a kérdésem, hogy - mivel halottam ezt is, azt is - kell -e cserélni az automataváltóban az olajat? A Duna Autónál az értékesítő azt mondta, hogy ezelvileg élethosszig tart, egy ismerősöm azt mondta, hogy ő minden olajcserénél lecseréli a váltóolaj 1/3-át. Üdv: fortoris