Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gravir007 Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2454

Persze akksira dolgozni jó vele, de egy lakás ellátáshoz szükséges akksipak ára nem két fillér, pláne ha beszámítod, hogy tönkre is megy pár év alatt.

Sajnos nem éri meg...

Előzmény: Uldin (2452)
gravir007 Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2453

Azért mielött valaki fillérekből akar visszatáplálni energiát a hálózatba, gondolkodjon el egy kicsit, az azért nem úgy van, hogy veszek egy generátort ócsóért aztán bedugom a konnektorba, hogy nyomja az áramot visszafelé, a szolgáltató meg tölti a pénzt a számlámra...

Nem fog a szolgáltató mindenféle tákolt gépet ráengedni a hálózatra, annak egy bevizsgált, a hálózattal szinkronizált gépnek kell lennie.

Meg a szomszédok is fel fognak jelenteni a folyamatos bűz miatt, akkor meg majd a hatóság lesz a köcsög, mert előírja a füstgáz tisztítót...

Uldin Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2452

Értékes portéka manapság a használt olaj, ha kiteszel gyűjtőedényeket, még az edényt is ellopják. A lustábbja meg a használt olajat leküldi a budin keresztül a csatornába. Bocsi, de ez van manapság. Jobban jársz, ha adsz egy kis zsebpénzt + jutalékot pár gyereknek, hogy szedjenek össze egy kis olajat, vagy a pecsenye és krumplisütő bódénál felajánlasz egy kis összegget az anyagért jut is marad is alapon, hogy a biofilter se haljon éhen.

 

Minimál pénzből a következőt ajánlom:

 

90000Ft-tól lehet venni a kínaiaktól eldobhatós dízelmotoros szinkrongenerátort 4-6-10 kW-osat, a hűtésrendszerét kell megpiszkálni egy járulékos hőcserélővel, amit sorba kell kötni a gázkazánod hőcserélőjével. Rádolgozol a gázra, a hőkapcsoló meg hamarabb lekapcsolja a gázt.

 

A bioanyagot meg szűrni kell és fel kell melegíteni rendesen, mielőtt beküldöd a dízelmotorba, mivel a hondáról koppintott kínai eldobhatós dízelmotor direkt befecskendezésű.

 

Vagy még jobb, ha Németországból hozol be bontásra valami előkamrás motorral rendelkező dízelautót 25000HuFt körül már találsz gépet.

 

Az utiköltség és a gép ára jó esetben a bontott alaktrészek árából visszajöhet.

 

Egy 60kW-os motorral már rendesen lehet fűteni. Össze kell mókolni egy generátorral, talán a legjobb megoldás szigetüzemben járatni, akksikra dolgozni vele.

Előzmény: mate220 (2450)
selgir Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2451
mentem ma egy nagyobb kört tisztán használt cuccal... mikor a motor faszául bemelegedett, akkor az anyósülés előtt lévő vénuszos kannába áttoltam a két csövet (szívó-visszafolyó). ez a cucc kb. szobahőmérsékletű volt, illetve inkább olyan 15 fok körüli! viszonylag zsírmentes, szépen szűrve és ülepítve. szépen ment vele, nem is füstölt sokkal nagyobb mértékben, mint az 50-50-es keverékkel:) fél órás állás után azért kehelt egy kicsit indításkor, és az alapjárat se volt 100%-os. de mondom, tisztán étolaj, semmi gázolaj, vagy benzin! a szűrők se fűthetőek... ugyhogy a kéttankos rendszer (már ha hordozható a második tank!!!) szépen müxik télen is, mert ilyenkor a kis zsír ami egyébként ilyen hőmérsékleten látványos, szobahőmérsékleten eltűnik! uff...
mate220 Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2450
Én valami kissebre gondoltam valami házmegoldásra a pincében max 5-10Kwh –os ra októbertől márciusig menne és a hőenergia se menne pocsékba rásegítene a fűtésre. A használt étolajat pedig a közeli lakótelep lépcsőházaiból szerezném be gyűjtőedények kihelyezésével az egész rendszerre 4- 500000Ft-ot szánnék.

Uldin Creative Commons License 2007.11.10 0 0 2449

Mekorra erőművet szeretnél?

 

500kW alatt nem érdemes gondolkodni se rajta.

 

Vannak spéci nyersolaj motorok, első lépésben tesztelni kell az üzemanyagot, kb. 2 millió HuFt egy teszt. Bio cuccal érdemes járatni. És tőlünk nyugatabbra lerakni az erőművet. Németországban kb. 0,19 Eu/kWh-t adnak a villanyért zöldenergia támogatással. A támogatás mértéke évről évre csökken egy kreditpont rendszer szerint. A kelettkezett hőenergiát is hasznosítani kéne valahogy. Nem egyszerű feladat. Ha van a témára befektető, max 1 MW-ig lenne 5letem az üzemanyagra is... Ha érdekel, és bevennél az üzletbe, akkor magánban folytassuk a csevegést. A CO2 kvóta miatt a németek támogatják az ilyen irányú beruházásokat.

 

Előzmény: mate220 (2424)
Uldin Creative Commons License 2007.11.09 0 0 2448

Hali!

 

Hogy van ez a 31Ft/kWh?


Nem rég még napi átlagra nézve a zöldeneriára 23Ft/kWh körül volt állami támogatással.

Előzmény: Hpg (2427)
Uldin Creative Commons License 2007.11.09 0 0 2447

>Jól tudod, 2005 vagy 6 január elsejétől kivonták

>a veszélyes hulladékok közül.

 

Hát nem ilyen egyértelmű a dolog.

 

Én 2006-ban állásfoglalást kértem a Környezetvédelmi Felügyelőségtől használt növényi olajokkal kapcsolatosan. Rendesek voltak, kinyomtatták nekem az ide vonatkozó jogszabályokat.

 

Forrás ComPlex Jogtár ATI-KTVF
Lezárva: 2006. január 9.
Hatály: 2006.I.1.
98/2001.(VI. 15.) Korm. rendelet
A veszélyes hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről


A hulladékgazdélkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény a továbbiakban Hgt. 59. § (1.) bekezdés c) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a Kormány a következőket rendeli el:


A rendelet hatály kiterjed:
(2) az (1) bekezdés a) pontja szerinti veszélyes hulladéknak minősülnek:
a) a kölön rendelet szerinti hulladékjegyzékben szereplő veszélyes hulladékok
b) az a) pont szerinti jegyzékben fel nem sorolt, de a Hgt 2. számú mellékletében meghatározott veszélyességi jellemzők bármelyikével bizonyítottan rendelkező hulladékok.


1. számú melléklet a 98/2001. (VI. 15) korm. rendelethez
A hulladék veszélyességének vagy veszélytelenségének megállapítására irányuló eljárás részletes szabályai

 
Van itt  több pont ami nem érdekes...E) pont, ami ide vonatozik


E) A hulladék környezeti veszélyességének a megállapítása
Veszélyes hulladéknak kell tekinteni ezen mellékletben - természetük és keletkezésükhöz vezető tevékenységük alapján - felsorolt hulladékfajtákat.


(Itt pontokba szedve le van írva néhány teszt ami megállapítja a veszélyességet itt van egy kitétel mely szerint)


3.1. A Hgt. 2. számúmellékletben felsorolt veszélyességi jellemzők közül legalább eggyel rendelkező hulladékok:


(És számozva jön a felsorolás)


8. Ásványolajok és olajkat tartalmazó anyagok
9. olaj/víz, szénhidrogén/viz keverék


3.2 A Hgt. 2. számú mellékletben felsorolt veszélyességi jellemzők bármelyikével rendelkező hulladékok, ha tartalmazzák a 4. pontban felsorolt bármelyik összetevőt:


19. állati vagy növényi eredetű szappanok, zsírok, viaszok
38. növényi olajok


Úgyhogy a Hgt 2-től függően a növényi olaj is lehet veszélyes hulladék.


A Hgt 2. számú mellékletét nem találom. Akit érdekel, nézzen utána.


Ha valaki hulladék tulajdonossá válik, akkor bizony kötelessége minőssítetni a hulladékát, ameddig nincs minősítve addig úgy kell tárolni, mintha az lenne. Utána tudtok nézni, kiindulási alapnak a fenti jogszabályok jók.

Előzmény: Amigo7 (2442)
Hpg Creative Commons License 2007.11.06 0 0 2443

Ha épp nem régebben. Maga a biofilteres csákó vallotta be hogy az egész rémhírterjesztés, de nekik kedvező:)

 

Az áram betermelésnél az új mérő kötsége természetesen a fogyasztóé, de ez sem tisztázott hogy hogy lesz. Léteznek ilyenek, de ha most bemennél hogy ilyet akarsz, azt mondanák, hogy jövő év elején fáradj vissza, addig el se kezdik:( ELMŰnél legalábbis.

Előzmény: Amigo7 (2442)
Amigo7 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 2442
Jól tudod, 2005 vagy 6 január elsejétől kivonták a veszélyes hulladékok közül.
Előzmény: Törölt nick (2433)
dos48 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 2441

 

         Na jah. Bár  14 éve lett volna ennyi bontott alkatrész, valószínűleg én is azzal

 

         csináltam volna. Másrészt ingyenolaj meg ingyenoldószer beszerzésében

 

         paradicsomi állapotok voltak.  Volt, hogy ismerős kajáldából olyan tiszta 60-80 lityi

 

        olajat hoztam el hetente, amiben krumplit sütöttek kétszer, szűrni se kellett.  :))

 

Előzmény: Törölt nick (2438)
dos48 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 2440

 

         Saját ötlet, saját kivitel...  soha nem csinálok műszaki rajzot, már csak azért sem,

 

         mert mindent hulladékból készítek és menet közben lépésről-lépésre változik

 

         minden.  Az első, ami bizonyította a váltócsapos megoldás létjogosultságát,

 

         az még így nézett ki,  94 körül :

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (2437)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.06 0 0 2437
Esetleg nincs egy műszaki rajzod erről a csapról hogy belül mit tartalmaz, ami alapján le tudnánk gyártani magunknak?
Előzmény: dos48 (2431)
karimax Creative Commons License 2007.11.05 0 0 2435
"Ugyanilyen szaga van a mai modern közvetlen befecskendezéses személyautóknak is, amíg a katalizátor be nem melegszik."

Nekem volt egymás mellett Ford Tranzit '92-es évjáratú, és Citroen HDI, hát nem ugyanaz a két "illat".
Előzmény: 409 (2430)
dos48 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 2434

 

        Nem tudom, de nem hinném. Az olaj égett üledékének a karciogén (rákkeltő) hatása

 

        nemigen változhat.  Még a Biofilter csévharaszti telepén is veszélyeshulladék -

 

        égetőt kellett építeni a maradék elégetéséhez.  Először leválasztják a zsíradékot,

 

        abból kometikai alapanyag lesz, azután a tisztított olajból meg szójából kutya -

 

        táp, a maradék megy az égetőbe, mellékesen az adja a telep hőközpontját is.

 

        ( Ha ugyan engedélyezték már, a helyi önkormányzat valami területi vita miatt

 

        nem akarta kiadni a működési engedélyét.)

 

Előzmény: Törölt nick (2432)
dos48 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 2431

 

         Megígértem régebben, hogy ha a pincében kotorászok, akkor majd felteszem az

 

       általam készített váltócsap képét, ami a gázolajos tank és a csomagtartóba tett

 

       használt olajos kanna között váltott,  résolajjal együtt.

 

          I. - es Golfba volt szerelve, a box műszerének a helyére. Leállás előtt 500m -rel

 

       gázolajra váltás, másnap azzal indul, majd pár száz méter után növényolajjal a

 

       világ végére.  Használt sütőolaj:  lepedővásznas szűrés, bele 10% benya, (később

 

       n - hexán, laborszempontból szennyezett), hátsó tank mellett egy idényt kibíró

 

       (szintén használtan kapott) óriási  Carterpillar gázolajszűrő.

 

          Márciustól novemberig használtam, télire volt gázos kocsi.  40 000 km - t futott,

 

       utána már nem tudtam ingyen olajat szerezni. A használt sütőolaj veszélyes

 

       anyag lett és mindenre rátette a kezét a Biofilter Kft.  A tőlük pénzért vett olaj

 

       meg átlagolt volt, olyan szutykos, hogy néha az 50%-a üledék volt.

 

 

409 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 2430

"Mert még euro 0-ás motorral rendelkeznek."

Ugyanilyen szaga van a mai modern közvetlen befecskendezéses személyautóknak is, amíg a katalizátor be nem melegszik.
Előzmény: karimax (2429)
karimax Creative Commons License 2007.11.04 0 0 2429
"Költői kérdés: Az Ifáknak meg teherautóknak mitől van az a jellegzetes "IFA " szaga. "

Mert még euro 0-ás motorral rendelkeznek. Más az égéstér, más a károsanyag kibocsátás.

Pár napja jöttünk haza Skopjéből /Macedónia/, na ott ha van európában öreg teherautó, meg busz, az ott megtalálható.

A személyautók 90%-a párás ablakkal közlekedik, mert belsőkeringtetésre van állítva a szellőzőrendszer.

Fullasztó volt közlekedni, ha a sorban valahol busz, vagy tgk ment.
Előzmény: Törölt nick (2408)
mate220 Creative Commons License 2007.11.04 0 0 2428
Köszönöm a hozzászólásodat

Ha jól vettem ki szavaidból a szolgáltató csak a saját fogyasztásom mennyiségét engedi visszatáplálni 40Ft/kwh ért. Mivel a villanyóra nem képes vissza felé forogni gondolom ehhez is átalakítás kell ami megint csak az én költségem? Ha a szolgáltató csak 31-Ft áron venné át még akkor is megérné persze ha ingyen lenne az olaj ha valami konyhával vagy kifőzdével meg tudnák egyezni.          

Hpg Creative Commons License 2007.11.04 0 0 2427

Az a probléma, hogy ez a betermelek-eladok téma nem a kisembereknek lett kitalálva. (Még mindig ebben az országban vagyunk:)

 

Az egyetlen értelmes módja, hogy a saját fogyasztásodat csökkentendő visszatermelsz. Így pénzt nem kapsz, de jóváíródik a számládon a betermelt mennyiség. (És jobban megéri, max. 31ért veszik, de az alapdíjas kategóriába meg 40ért kapod)

 

Az engedélyezést a jövőre esedékes piacnyitás cirkusz miatt ismét homály fedi...

Előzmény: mate220 (2424)
selgir Creative Commons License 2007.11.04 0 0 2426
az étolaj alapú rendszer nem, a windózos néha-néha fagyogat:)
Előzmény: Törölt nick (2425)
mate220 Creative Commons License 2007.11.03 0 0 2424
Sziasztok érdeklődni szeretnék hogy csinált e-már valaki aggregátor átalakítást dízelről fáradt olajossá és hogy meg érte –e. Számolgattam 1 kicsit arra jutottam hogy csak 1 esetben érné meg az egész ha a áram szolgáltató átvenné tőlem a megtermelt áramot. Olvastam 1-2 szélkerekes fórumot és ott az a probléma hogy a szolgáltató nem veszi át mert fél a viharban fellépő nagy áramingadozástól. Azt hiszem ez esetben más lenne a helyzet mert ez itt nem fordulhatna elő. Várom a tapasztalt fórumtársaim hozzászólásait.

selgir Creative Commons License 2007.10.29 0 0 2419

köszönet!

nem néztem mennyire lötyög, de ez lesz majd az első:) gondolom persely nélküli o gyűrű csere csak ideiglenes..., de egyenlőre ez is megteszi. nem vészes a folyás, de idegesít, hogy cseppen a nedű:)

Előzmény: 409 (2418)
409 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2418

Nem szimering az, csak egy "O"-gyűrű. Akkor szokott folyni, ha elkopik a tengely/persely, többnyire ezeket is cserélni kell. ( a gázkar közép állásában nézd meg, mennyire lötyög ) A cserénél arra kell vigyázni, hogy a tengely ne feszüljön meg, könnyen eltörik a rajta lévő "villa", valamint a gázkar ugyanabba a helyzetbe kerüljön vissza a tengelyre. ( vannak rajta jelek, meg a tengelyen a bevágás )
Előzmény: selgir (2416)
Amigo7 Creative Commons License 2007.10.27 0 0 2417

A Fertő utcában van egy autóvillamossági szaküzlet ott vettem 3 éve.

Elfekvő készlet volt, valamilyen autónak az üzemanyag szelepe volt.

A gázos autókban is hasonló mágnesszelep van a benzin elzárására.

Előzmény: Törölt nick (2413)
selgir Creative Commons License 2007.10.27 0 0 2416

ja! a gázkar tengelyénél lévő szimeringemnél "dől" a cucc, meg az adagoló fedele alatt lévő tömítés sem az igazi. mekkora művészet kell ahhoz, hogy ezeket kicseréljem? golfon sose cseréltem még:) ha szétkapom akkor nem kell utána valamit állítgatni? mármint műszerrel?

 

a legutolsó adagoló amit szerelgettem, egy szekrény méretű volt a BMP-ben, na annak semmi köze ehhez:)

selgir Creative Commons License 2007.10.27 0 0 2415

nekem még az 50-50 jól is indult a multkori -3-4 fokban. kis gázt kell adni fél percig, de utána ketyeg szépen:)

 

mondjuk az adagoló tömítése megadta magát, de még nem vészes, nem levegős...

vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.26 0 0 2412
egyébként azon csodálkozok, hogy Rudolf Diesel mogyoróolajjal kísérletezett, és a mai emberek nagy része meg csodálkozik azon, ha a diesel motor étolajjal is képes működni.. hát hozzászokott az ember a kőolajszármazékhoz az tuti. Rég volt már 1897 A kőolaj maradjon csak a föld alatt, a megmaradt és összegyüjtött használt olajat meg nem külföldre kéne vinni :(
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2409
psp: az ifák általában eszik a motorolajat is azért van olyan szaguk amilyen...

50-50ben nyomom a témát + kis benzin egyenlőre annyit csináltam hogy tankoltam gázolajat 20l-t a maradék 20liter 50-50hez. Szal most 25-75 lehet az arány... és szépen indul :)
Előzmény: Törölt nick (2408)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2406
na gyerekek, én most állok le tavaszig az anyaggal, mert 2fok környékén dadogva indult be a motor, míg nem melegszik fel. Anníit meg úgyse járok, hogy melegen öntsek hozzá még egy kis anyagot. Amúgy egyre több autót "érzek" az utakon, és nagyon örülök neki, hogy más is használja, nem viszik ki külföldre,hanem mi használjuk el. Bár így is rengeteget kivisznek, amit mi is el tudnánk tüzelni :(

Sok sikert annak aki tovább is használja, hőcserélővel, vagy vízmelegítővel stb.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!