Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Azért mielött valaki fillérekből akar visszatáplálni energiát a hálózatba, gondolkodjon el egy kicsit, az azért nem úgy van, hogy veszek egy generátort ócsóért aztán bedugom a konnektorba, hogy nyomja az áramot visszafelé, a szolgáltató meg tölti a pénzt a számlámra...
Nem fog a szolgáltató mindenféle tákolt gépet ráengedni a hálózatra, annak egy bevizsgált, a hálózattal szinkronizált gépnek kell lennie.
Meg a szomszédok is fel fognak jelenteni a folyamatos bűz miatt, akkor meg majd a hatóság lesz a köcsög, mert előírja a füstgáz tisztítót...
Értékes portéka manapság a használt olaj, ha kiteszel gyűjtőedényeket, még az edényt is ellopják. A lustábbja meg a használt olajat leküldi a budin keresztül a csatornába. Bocsi, de ez van manapság. Jobban jársz, ha adsz egy kis zsebpénzt + jutalékot pár gyereknek, hogy szedjenek össze egy kis olajat, vagy a pecsenye és krumplisütő bódénál felajánlasz egy kis összegget az anyagért jut is marad is alapon, hogy a biofilter se haljon éhen.
Minimál pénzből a következőt ajánlom:
90000Ft-tól lehet venni a kínaiaktól eldobhatós dízelmotoros szinkrongenerátort 4-6-10 kW-osat, a hűtésrendszerét kell megpiszkálni egy járulékos hőcserélővel, amit sorba kell kötni a gázkazánod hőcserélőjével. Rádolgozol a gázra, a hőkapcsoló meg hamarabb lekapcsolja a gázt.
A bioanyagot meg szűrni kell és fel kell melegíteni rendesen, mielőtt beküldöd a dízelmotorba, mivel a hondáról koppintott kínai eldobhatós dízelmotor direkt befecskendezésű.
Vagy még jobb, ha Németországból hozol be bontásra valami előkamrás motorral rendelkező dízelautót 25000HuFt körül már találsz gépet.
Az utiköltség és a gép ára jó esetben a bontott alaktrészek árából visszajöhet.
Egy 60kW-os motorral már rendesen lehet fűteni. Össze kell mókolni egy generátorral, talán a legjobb megoldás szigetüzemben járatni, akksikra dolgozni vele.
mentem ma egy nagyobb kört tisztán használt cuccal... mikor a motor faszául bemelegedett, akkor az anyósülés előtt lévő vénuszos kannába áttoltam a két csövet (szívó-visszafolyó). ez a cucc kb. szobahőmérsékletű volt, illetve inkább olyan 15 fok körüli! viszonylag zsírmentes, szépen szűrve és ülepítve. szépen ment vele, nem is füstölt sokkal nagyobb mértékben, mint az 50-50-es keverékkel:) fél órás állás után azért kehelt egy kicsit indításkor, és az alapjárat se volt 100%-os. de mondom, tisztán étolaj, semmi gázolaj, vagy benzin! a szűrők se fűthetőek... ugyhogy a kéttankos rendszer (már ha hordozható a második tank!!!) szépen müxik télen is, mert ilyenkor a kis zsír ami egyébként ilyen hőmérsékleten látványos, szobahőmérsékleten eltűnik! uff...
Én valami kissebre gondoltam valami házmegoldásra a pincében max 5-10Kwh –os ra októbertől márciusig menne és a hőenergia se menne pocsékba rásegítene a fűtésre. A használt étolajat pedig a közeli lakótelep lépcsőházaiból szerezném be gyűjtőedények kihelyezésével az egész rendszerre 4- 500000Ft-ot szánnék.
Vannak spéci nyersolaj motorok, első lépésben tesztelni kell az üzemanyagot, kb. 2 millió HuFt egy teszt. Bio cuccal érdemes járatni. És tőlünk nyugatabbra lerakni az erőművet. Németországban kb. 0,19 Eu/kWh-t adnak a villanyért zöldenergia támogatással. A támogatás mértéke évről évre csökken egy kreditpont rendszer szerint. A kelettkezett hőenergiát is hasznosítani kéne valahogy. Nem egyszerű feladat. Ha van a témára befektető, max 1 MW-ig lenne 5letem az üzemanyagra is... Ha érdekel, és bevennél az üzletbe, akkor magánban folytassuk a csevegést. A CO2 kvóta miatt a németek támogatják az ilyen irányú beruházásokat.
Én 2006-ban állásfoglalást kértem a Környezetvédelmi Felügyelőségtől használt növényi olajokkal kapcsolatosan. Rendesek voltak, kinyomtatták nekem az ide vonatkozó jogszabályokat.
Forrás ComPlex Jogtár ATI-KTVF Lezárva: 2006. január 9. Hatály: 2006.I.1. 98/2001.(VI. 15.) Korm. rendelet A veszélyes hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről
A hulladékgazdélkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény a továbbiakban Hgt. 59. § (1.) bekezdés c) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a Kormány a következőket rendeli el:
A rendelet hatály kiterjed: (2) az (1) bekezdés a) pontja szerinti veszélyes hulladéknak minősülnek: a) a kölön rendelet szerinti hulladékjegyzékben szereplő veszélyes hulladékok b) az a) pont szerinti jegyzékben fel nem sorolt, de a Hgt 2. számú mellékletében meghatározott veszélyességi jellemzők bármelyikével bizonyítottan rendelkező hulladékok.
1. számú melléklet a 98/2001. (VI. 15) korm. rendelethez A hulladék veszélyességének vagy veszélytelenségének megállapítására irányuló eljárás részletes szabályai
Van itt több pont ami nem érdekes...E) pont, ami ide vonatozik
E) A hulladék környezeti veszélyességének a megállapítása Veszélyes hulladéknak kell tekinteni ezen mellékletben - természetük és keletkezésükhöz vezető tevékenységük alapján - felsorolt hulladékfajtákat.
(Itt pontokba szedve le van írva néhány teszt ami megállapítja a veszélyességet itt van egy kitétel mely szerint)
3.1. A Hgt. 2. számúmellékletben felsorolt veszélyességi jellemzők közül legalább eggyel rendelkező hulladékok:
(És számozva jön a felsorolás)
8. Ásványolajok és olajkat tartalmazó anyagok 9. olaj/víz, szénhidrogén/viz keverék
3.2 A Hgt. 2. számú mellékletben felsorolt veszélyességi jellemzők bármelyikével rendelkező hulladékok, ha tartalmazzák a 4. pontban felsorolt bármelyik összetevőt:
19. állati vagy növényi eredetű szappanok, zsírok, viaszok 38. növényi olajok
Úgyhogy a Hgt 2-től függően a növényi olaj is lehet veszélyes hulladék.
A Hgt 2. számú mellékletét nem találom. Akit érdekel, nézzen utána.
Ha valaki hulladék tulajdonossá válik, akkor bizony kötelessége minőssítetni a hulladékát, ameddig nincs minősítve addig úgy kell tárolni, mintha az lenne. Utána tudtok nézni, kiindulási alapnak a fenti jogszabályok jók.
Ha épp nem régebben. Maga a biofilteres csákó vallotta be hogy az egész rémhírterjesztés, de nekik kedvező:)
Az áram betermelésnél az új mérő kötsége természetesen a fogyasztóé, de ez sem tisztázott hogy hogy lesz. Léteznek ilyenek, de ha most bemennél hogy ilyet akarsz, azt mondanák, hogy jövő év elején fáradj vissza, addig el se kezdik:( ELMŰnél legalábbis.
Köszönöm a hozzászólásodat
Ha jól vettem ki szavaidból a szolgáltató csak a saját fogyasztásom mennyiségét engedi visszatáplálni 40Ft/kwh ért. Mivel a villanyóra nem képes vissza felé forogni gondolom ehhez is átalakítás kell ami megint csak az én költségem? Ha a szolgáltató csak 31-Ft áron venné át még akkor is megérné persze ha ingyen lenne az olaj ha valami konyhával vagy kifőzdével meg tudnák egyezni.
Az a probléma, hogy ez a betermelek-eladok téma nem a kisembereknek lett kitalálva. (Még mindig ebben az országban vagyunk:)
Az egyetlen értelmes módja, hogy a saját fogyasztásodat csökkentendő visszatermelsz. Így pénzt nem kapsz, de jóváíródik a számládon a betermelt mennyiség. (És jobban megéri, max. 31ért veszik, de az alapdíjas kategóriába meg 40ért kapod)
Az engedélyezést a jövőre esedékes piacnyitás cirkusz miatt ismét homály fedi...
Sziasztok érdeklődni szeretnék hogy csinált e-már valaki aggregátor átalakítást dízelről fáradt olajossá és hogy meg érte –e. Számolgattam 1 kicsit arra jutottam hogy csak 1 esetben érné meg az egész ha a áram szolgáltató átvenné tőlem a megtermelt áramot. Olvastam 1-2 szélkerekes fórumot és ott az a probléma hogy a szolgáltató nem veszi át mert fél a viharban fellépő nagy áramingadozástól. Azt hiszem ez esetben más lenne a helyzet mert ez itt nem fordulhatna elő. Várom a tapasztalt fórumtársaim hozzászólásait.
nem néztem mennyire lötyög, de ez lesz majd az első:) gondolom persely nélküli o gyűrű csere csak ideiglenes..., de egyenlőre ez is megteszi. nem vészes a folyás, de idegesít, hogy cseppen a nedű:)
Nem szimering az, csak egy "O"-gyűrű. Akkor szokott folyni, ha elkopik a tengely/persely, többnyire ezeket is cserélni kell. ( a gázkar közép állásában nézd meg, mennyire lötyög ) A cserénél arra kell vigyázni, hogy a tengely ne feszüljön meg, könnyen eltörik a rajta lévő "villa", valamint a gázkar ugyanabba a helyzetbe kerüljön vissza a tengelyre. ( vannak rajta jelek, meg a tengelyen a bevágás )
ja! a gázkar tengelyénél lévő szimeringemnél "dől" a cucc, meg az adagoló fedele alatt lévő tömítés sem az igazi. mekkora művészet kell ahhoz, hogy ezeket kicseréljem? golfon sose cseréltem még:) ha szétkapom akkor nem kell utána valamit állítgatni? mármint műszerrel?
a legutolsó adagoló amit szerelgettem, egy szekrény méretű volt a BMP-ben, na annak semmi köze ehhez:)
egyébként azon csodálkozok, hogy Rudolf Diesel mogyoróolajjal kísérletezett, és a mai emberek nagy része meg csodálkozik azon, ha a diesel motor étolajjal is képes működni.. hát hozzászokott az ember a kőolajszármazékhoz az tuti. Rég volt már 1897 A kőolaj maradjon csak a föld alatt, a megmaradt és összegyüjtött használt olajat meg nem külföldre kéne vinni :(
psp: az ifák általában eszik a motorolajat is azért van olyan szaguk amilyen...
50-50ben nyomom a témát + kis benzin egyenlőre annyit csináltam hogy tankoltam gázolajat 20l-t a maradék 20liter 50-50hez. Szal most 25-75 lehet az arány... és szépen indul :)
na gyerekek, én most állok le tavaszig az anyaggal, mert 2fok környékén dadogva indult be a motor, míg nem melegszik fel. Anníit meg úgyse járok, hogy melegen öntsek hozzá még egy kis anyagot. Amúgy egyre több autót "érzek" az utakon, és nagyon örülök neki, hogy más is használja, nem viszik ki külföldre,hanem mi használjuk el. Bár így is rengeteget kivisznek, amit mi is el tudnánk tüzelni :(
Sok sikert annak aki tovább is használja, hőcserélővel, vagy vízmelegítővel stb.