Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Köszönöm a hozzászólásodat
Ha jól vettem ki szavaidból a szolgáltató csak a saját fogyasztásom mennyiségét engedi visszatáplálni 40Ft/kwh ért. Mivel a villanyóra nem képes vissza felé forogni gondolom ehhez is átalakítás kell ami megint csak az én költségem? Ha a szolgáltató csak 31-Ft áron venné át még akkor is megérné persze ha ingyen lenne az olaj ha valami konyhával vagy kifőzdével meg tudnák egyezni.
Az a probléma, hogy ez a betermelek-eladok téma nem a kisembereknek lett kitalálva. (Még mindig ebben az országban vagyunk:)
Az egyetlen értelmes módja, hogy a saját fogyasztásodat csökkentendő visszatermelsz. Így pénzt nem kapsz, de jóváíródik a számládon a betermelt mennyiség. (És jobban megéri, max. 31ért veszik, de az alapdíjas kategóriába meg 40ért kapod)
Az engedélyezést a jövőre esedékes piacnyitás cirkusz miatt ismét homály fedi...
Sziasztok érdeklődni szeretnék hogy csinált e-már valaki aggregátor átalakítást dízelről fáradt olajossá és hogy meg érte –e. Számolgattam 1 kicsit arra jutottam hogy csak 1 esetben érné meg az egész ha a áram szolgáltató átvenné tőlem a megtermelt áramot. Olvastam 1-2 szélkerekes fórumot és ott az a probléma hogy a szolgáltató nem veszi át mert fél a viharban fellépő nagy áramingadozástól. Azt hiszem ez esetben más lenne a helyzet mert ez itt nem fordulhatna elő. Várom a tapasztalt fórumtársaim hozzászólásait.
nem néztem mennyire lötyög, de ez lesz majd az első:) gondolom persely nélküli o gyűrű csere csak ideiglenes..., de egyenlőre ez is megteszi. nem vészes a folyás, de idegesít, hogy cseppen a nedű:)
Nem szimering az, csak egy "O"-gyűrű. Akkor szokott folyni, ha elkopik a tengely/persely, többnyire ezeket is cserélni kell. ( a gázkar közép állásában nézd meg, mennyire lötyög ) A cserénél arra kell vigyázni, hogy a tengely ne feszüljön meg, könnyen eltörik a rajta lévő "villa", valamint a gázkar ugyanabba a helyzetbe kerüljön vissza a tengelyre. ( vannak rajta jelek, meg a tengelyen a bevágás )
ja! a gázkar tengelyénél lévő szimeringemnél "dől" a cucc, meg az adagoló fedele alatt lévő tömítés sem az igazi. mekkora művészet kell ahhoz, hogy ezeket kicseréljem? golfon sose cseréltem még:) ha szétkapom akkor nem kell utána valamit állítgatni? mármint műszerrel?
a legutolsó adagoló amit szerelgettem, egy szekrény méretű volt a BMP-ben, na annak semmi köze ehhez:)
egyébként azon csodálkozok, hogy Rudolf Diesel mogyoróolajjal kísérletezett, és a mai emberek nagy része meg csodálkozik azon, ha a diesel motor étolajjal is képes működni.. hát hozzászokott az ember a kőolajszármazékhoz az tuti. Rég volt már 1897 A kőolaj maradjon csak a föld alatt, a megmaradt és összegyüjtött használt olajat meg nem külföldre kéne vinni :(
psp: az ifák általában eszik a motorolajat is azért van olyan szaguk amilyen...
50-50ben nyomom a témát + kis benzin egyenlőre annyit csináltam hogy tankoltam gázolajat 20l-t a maradék 20liter 50-50hez. Szal most 25-75 lehet az arány... és szépen indul :)
na gyerekek, én most állok le tavaszig az anyaggal, mert 2fok környékén dadogva indult be a motor, míg nem melegszik fel. Anníit meg úgyse járok, hogy melegen öntsek hozzá még egy kis anyagot. Amúgy egyre több autót "érzek" az utakon, és nagyon örülök neki, hogy más is használja, nem viszik ki külföldre,hanem mi használjuk el. Bár így is rengeteget kivisznek, amit mi is el tudnánk tüzelni :(
Sok sikert annak aki tovább is használja, hőcserélővel, vagy vízmelegítővel stb.
voltak nemrégiben indítási gondjaim. átnéztem az izzítást, a relék kontaktjait, minden létező dolgot, de semmi se segített! önindító alig akart forogni, de ha forgott is, vagy indult vagy nem:) már arra gondoltam, hogy szétszedem az önindítót, hátha ott szorul valami, amikor látom, hogy a RÉZ testkábel VAS fülecsekbe van beleszorítva... szorítva??? inkább csak ugy lötyögött:)) na ezt lecserélve olyan szépen teker az indítómotor, hogy öröm hallani! eddig melegen sosem indult izzítás nélkül, na mostmár ez is rendben van!
"tapasztalatom szerint a márkás és nagyon drágák sem bírják egy évnél tovább úgy, hoyg végig izzítsanak,"
Nekem meg az a tapasztalatom, hogy az a Bosch gyertya amivel vettem az autót, még 8 évig bírta nálam. 8 év után 1db tönkrement.
"Ha teljes hosszában felizzik 8-10 sec alatt akkor az tökéletes, "
Sosem fog teljes hosszában felizzani, nincs is rá szükség, mindössze 4-5mm lóg be a kamrába. A 8-10 másodperc a lassú izzításúakra igaz, a gyorsaknak elég 4-6 sec.
Egyetértek az olcsóbb/drágább izzítógyertya véleményeddel. Én az olasz EuroCarb márkát használom és használtam minden tipusú autómban. Soha semmi gondom nem volt velük, nagyon olcsóak és megbízhatóak. Nagetív példát is tudok mondani. Az UNIX tipusú izzítógyertyákra gondolok amik 2-3 izzítás után fizikailag elégnek. Ezek csak pár százalákkal olcsóbbak mint az EuroCarb, de gyakorlatilag használhatatlanok. Bosch, Beru, stb méregdrága gyertyák semmivel sem tartanak tovább, mint a fent említett EuroCarb szerintem.
az izzítógyertya egy érdekes kis állat, tud furcsaságokat okozni. Ha lekötöd a vezetékeket róla akkor meg lehet mérni az ellenállásást, olyan 3 Ohm körül szokott lenni az ellenállása. Ha szakadt akkor nem tudsz rajta ellenállást mérni.
Ha megvan a mért ellenállás akkor az nem azt jelenti hogy jó is a gyertya, csak azt jelenti, hogy működik valamelyest.
A teljes vizsgálathoz ki kell csavarni a blokkból a gyertyát és egy vastag vezeték darabkával az akksi sarukhoz hozzá kell érinteni és mérni kell hány másodperc alatt izzk fel élénkpirosra és hogyan. Ha teljes hosszában felizzik 8-10 sec alatt akkor az tökéletes, ha csak a hegye izzik fel akkor az már kuka. Minden tél elött érdemes ezt a vizsgálatot megcsinálni és akkor is ha valami gond van az indítással.
Én évente cserélem az izzítógyertyákat, igaz a legolcsóbbat veszem mindig, saját tapasztalatom szerint a márkás és nagyon drágák sem bírják egy évnél tovább úgy, hoyg végig izzítsanak, ezért nem éri meg a drágát venni, inkább évente cserélem.
A 4 mágnesszelep 2 a szívóágban, 2 a visszafolyóban a gázolajszűrők után. Így csak az adagolóban lévő anyagot kell átmosni. A műszerfalról egy 2 állású kapcsolóval válthatom.