Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Amigo7 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 2442
Jól tudod, 2005 vagy 6 január elsejétől kivonták a veszélyes hulladékok közül.
Előzmény: Törölt nick (2433)
dos48 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 2441

 

         Na jah. Bár  14 éve lett volna ennyi bontott alkatrész, valószínűleg én is azzal

 

         csináltam volna. Másrészt ingyenolaj meg ingyenoldószer beszerzésében

 

         paradicsomi állapotok voltak.  Volt, hogy ismerős kajáldából olyan tiszta 60-80 lityi

 

        olajat hoztam el hetente, amiben krumplit sütöttek kétszer, szűrni se kellett.  :))

 

Előzmény: Törölt nick (2438)
dos48 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 2440

 

         Saját ötlet, saját kivitel...  soha nem csinálok műszaki rajzot, már csak azért sem,

 

         mert mindent hulladékból készítek és menet közben lépésről-lépésre változik

 

         minden.  Az első, ami bizonyította a váltócsapos megoldás létjogosultságát,

 

         az még így nézett ki,  94 körül :

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (2437)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.06 0 0 2437
Esetleg nincs egy műszaki rajzod erről a csapról hogy belül mit tartalmaz, ami alapján le tudnánk gyártani magunknak?
Előzmény: dos48 (2431)
karimax Creative Commons License 2007.11.05 0 0 2435
"Ugyanilyen szaga van a mai modern közvetlen befecskendezéses személyautóknak is, amíg a katalizátor be nem melegszik."

Nekem volt egymás mellett Ford Tranzit '92-es évjáratú, és Citroen HDI, hát nem ugyanaz a két "illat".
Előzmény: 409 (2430)
dos48 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 2434

 

        Nem tudom, de nem hinném. Az olaj égett üledékének a karciogén (rákkeltő) hatása

 

        nemigen változhat.  Még a Biofilter csévharaszti telepén is veszélyeshulladék -

 

        égetőt kellett építeni a maradék elégetéséhez.  Először leválasztják a zsíradékot,

 

        abból kometikai alapanyag lesz, azután a tisztított olajból meg szójából kutya -

 

        táp, a maradék megy az égetőbe, mellékesen az adja a telep hőközpontját is.

 

        ( Ha ugyan engedélyezték már, a helyi önkormányzat valami területi vita miatt

 

        nem akarta kiadni a működési engedélyét.)

 

Előzmény: Törölt nick (2432)
dos48 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 2431

 

         Megígértem régebben, hogy ha a pincében kotorászok, akkor majd felteszem az

 

       általam készített váltócsap képét, ami a gázolajos tank és a csomagtartóba tett

 

       használt olajos kanna között váltott,  résolajjal együtt.

 

          I. - es Golfba volt szerelve, a box műszerének a helyére. Leállás előtt 500m -rel

 

       gázolajra váltás, másnap azzal indul, majd pár száz méter után növényolajjal a

 

       világ végére.  Használt sütőolaj:  lepedővásznas szűrés, bele 10% benya, (később

 

       n - hexán, laborszempontból szennyezett), hátsó tank mellett egy idényt kibíró

 

       (szintén használtan kapott) óriási  Carterpillar gázolajszűrő.

 

          Márciustól novemberig használtam, télire volt gázos kocsi.  40 000 km - t futott,

 

       utána már nem tudtam ingyen olajat szerezni. A használt sütőolaj veszélyes

 

       anyag lett és mindenre rátette a kezét a Biofilter Kft.  A tőlük pénzért vett olaj

 

       meg átlagolt volt, olyan szutykos, hogy néha az 50%-a üledék volt.

 

 

409 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 2430

"Mert még euro 0-ás motorral rendelkeznek."

Ugyanilyen szaga van a mai modern közvetlen befecskendezéses személyautóknak is, amíg a katalizátor be nem melegszik.
Előzmény: karimax (2429)
karimax Creative Commons License 2007.11.04 0 0 2429
"Költői kérdés: Az Ifáknak meg teherautóknak mitől van az a jellegzetes "IFA " szaga. "

Mert még euro 0-ás motorral rendelkeznek. Más az égéstér, más a károsanyag kibocsátás.

Pár napja jöttünk haza Skopjéből /Macedónia/, na ott ha van európában öreg teherautó, meg busz, az ott megtalálható.

A személyautók 90%-a párás ablakkal közlekedik, mert belsőkeringtetésre van állítva a szellőzőrendszer.

Fullasztó volt közlekedni, ha a sorban valahol busz, vagy tgk ment.
Előzmény: Törölt nick (2408)
mate220 Creative Commons License 2007.11.04 0 0 2428
Köszönöm a hozzászólásodat

Ha jól vettem ki szavaidból a szolgáltató csak a saját fogyasztásom mennyiségét engedi visszatáplálni 40Ft/kwh ért. Mivel a villanyóra nem képes vissza felé forogni gondolom ehhez is átalakítás kell ami megint csak az én költségem? Ha a szolgáltató csak 31-Ft áron venné át még akkor is megérné persze ha ingyen lenne az olaj ha valami konyhával vagy kifőzdével meg tudnák egyezni.          

Hpg Creative Commons License 2007.11.04 0 0 2427

Az a probléma, hogy ez a betermelek-eladok téma nem a kisembereknek lett kitalálva. (Még mindig ebben az országban vagyunk:)

 

Az egyetlen értelmes módja, hogy a saját fogyasztásodat csökkentendő visszatermelsz. Így pénzt nem kapsz, de jóváíródik a számládon a betermelt mennyiség. (És jobban megéri, max. 31ért veszik, de az alapdíjas kategóriába meg 40ért kapod)

 

Az engedélyezést a jövőre esedékes piacnyitás cirkusz miatt ismét homály fedi...

Előzmény: mate220 (2424)
selgir Creative Commons License 2007.11.04 0 0 2426
az étolaj alapú rendszer nem, a windózos néha-néha fagyogat:)
Előzmény: Törölt nick (2425)
mate220 Creative Commons License 2007.11.03 0 0 2424
Sziasztok érdeklődni szeretnék hogy csinált e-már valaki aggregátor átalakítást dízelről fáradt olajossá és hogy meg érte –e. Számolgattam 1 kicsit arra jutottam hogy csak 1 esetben érné meg az egész ha a áram szolgáltató átvenné tőlem a megtermelt áramot. Olvastam 1-2 szélkerekes fórumot és ott az a probléma hogy a szolgáltató nem veszi át mert fél a viharban fellépő nagy áramingadozástól. Azt hiszem ez esetben más lenne a helyzet mert ez itt nem fordulhatna elő. Várom a tapasztalt fórumtársaim hozzászólásait.

selgir Creative Commons License 2007.10.29 0 0 2419

köszönet!

nem néztem mennyire lötyög, de ez lesz majd az első:) gondolom persely nélküli o gyűrű csere csak ideiglenes..., de egyenlőre ez is megteszi. nem vészes a folyás, de idegesít, hogy cseppen a nedű:)

Előzmény: 409 (2418)
409 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2418

Nem szimering az, csak egy "O"-gyűrű. Akkor szokott folyni, ha elkopik a tengely/persely, többnyire ezeket is cserélni kell. ( a gázkar közép állásában nézd meg, mennyire lötyög ) A cserénél arra kell vigyázni, hogy a tengely ne feszüljön meg, könnyen eltörik a rajta lévő "villa", valamint a gázkar ugyanabba a helyzetbe kerüljön vissza a tengelyre. ( vannak rajta jelek, meg a tengelyen a bevágás )
Előzmény: selgir (2416)
Amigo7 Creative Commons License 2007.10.27 0 0 2417

A Fertő utcában van egy autóvillamossági szaküzlet ott vettem 3 éve.

Elfekvő készlet volt, valamilyen autónak az üzemanyag szelepe volt.

A gázos autókban is hasonló mágnesszelep van a benzin elzárására.

selgir Creative Commons License 2007.10.27 0 0 2416

ja! a gázkar tengelyénél lévő szimeringemnél "dől" a cucc, meg az adagoló fedele alatt lévő tömítés sem az igazi. mekkora művészet kell ahhoz, hogy ezeket kicseréljem? golfon sose cseréltem még:) ha szétkapom akkor nem kell utána valamit állítgatni? mármint műszerrel?

 

a legutolsó adagoló amit szerelgettem, egy szekrény méretű volt a BMP-ben, na annak semmi köze ehhez:)

selgir Creative Commons License 2007.10.27 0 0 2415

nekem még az 50-50 jól is indult a multkori -3-4 fokban. kis gázt kell adni fél percig, de utána ketyeg szépen:)

 

mondjuk az adagoló tömítése megadta magát, de még nem vészes, nem levegős...

vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.26 0 0 2412
egyébként azon csodálkozok, hogy Rudolf Diesel mogyoróolajjal kísérletezett, és a mai emberek nagy része meg csodálkozik azon, ha a diesel motor étolajjal is képes működni.. hát hozzászokott az ember a kőolajszármazékhoz az tuti. Rég volt már 1897 A kőolaj maradjon csak a föld alatt, a megmaradt és összegyüjtött használt olajat meg nem külföldre kéne vinni :(
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2409
psp: az ifák általában eszik a motorolajat is azért van olyan szaguk amilyen...

50-50ben nyomom a témát + kis benzin egyenlőre annyit csináltam hogy tankoltam gázolajat 20l-t a maradék 20liter 50-50hez. Szal most 25-75 lehet az arány... és szépen indul :)
Előzmény: Törölt nick (2408)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2406
na gyerekek, én most állok le tavaszig az anyaggal, mert 2fok környékén dadogva indult be a motor, míg nem melegszik fel. Anníit meg úgyse járok, hogy melegen öntsek hozzá még egy kis anyagot. Amúgy egyre több autót "érzek" az utakon, és nagyon örülök neki, hogy más is használja, nem viszik ki külföldre,hanem mi használjuk el. Bár így is rengeteget kivisznek, amit mi is el tudnánk tüzelni :(

Sok sikert annak aki tovább is használja, hőcserélővel, vagy vízmelegítővel stb.
Amigo7 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 2403
OBI kertészeti osztály, vagy akvárium felszereléseknél.
Előzmény: Törölt nick (2401)
selgir Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2400

off on

 

voltak nemrégiben indítási gondjaim. átnéztem az izzítást, a relék kontaktjait, minden létező dolgot, de semmi se segített! önindító alig akart forogni, de ha forgott  is, vagy indult vagy nem:) már arra gondoltam, hogy szétszedem az önindítót, hátha ott szorul valami, amikor látom, hogy a RÉZ testkábel VAS fülecsekbe van beleszorítva... szorítva??? inkább csak ugy lötyögött:)) na ezt lecserélve olyan szépen teker az indítómotor, hogy öröm hallani! eddig melegen sosem indult izzítás nélkül, na mostmár ez is rendben van!

 

off off

 

409 Creative Commons License 2007.10.17 0 0 2399

"tapasztalatom szerint a márkás és nagyon drágák sem bírják egy évnél tovább úgy, hoyg végig izzítsanak,"

Nekem meg az a tapasztalatom, hogy az a Bosch gyertya amivel vettem az autót, még 8 évig bírta nálam. 8 év után 1db tönkrement.

"Ha teljes hosszában felizzik 8-10 sec alatt akkor az tökéletes, "

Sosem fog teljes hosszában felizzani, nincs is rá szükség, mindössze 4-5mm lóg be a kamrába. A 8-10 másodperc a lassú izzításúakra igaz, a gyorsaknak elég 4-6 sec.
Előzmény: Törölt nick (2395)
Kutyka Creative Commons License 2007.10.16 0 0 2397
Egyetértek az olcsóbb/drágább izzítógyertya véleményeddel. Én az olasz EuroCarb márkát használom és használtam minden tipusú autómban. Soha semmi gondom nem volt velük, nagyon olcsóak és megbízhatóak. Nagetív példát is tudok mondani. Az UNIX tipusú izzítógyertyákra gondolok amik 2-3 izzítás után fizikailag elégnek. Ezek csak pár százalákkal olcsóbbak mint az EuroCarb, de gyakorlatilag használhatatlanok. Bosch, Beru, stb méregdrága gyertyák semmivel sem tartanak tovább, mint a fent említett EuroCarb szerintem.
Előzmény: Törölt nick (2395)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.16 0 0 2395

az izzítógyertya egy érdekes kis állat, tud furcsaságokat okozni. Ha lekötöd a vezetékeket róla akkor meg lehet mérni az ellenállásást, olyan 3 Ohm körül szokott lenni az ellenállása. Ha szakadt akkor nem tudsz rajta ellenállást mérni.

Ha megvan a mért ellenállás akkor az nem azt jelenti hogy jó is a gyertya, csak azt jelenti, hogy működik valamelyest.

 

A teljes vizsgálathoz ki kell csavarni a blokkból a gyertyát és egy vastag vezeték darabkával az akksi sarukhoz hozzá kell érinteni és mérni kell hány másodperc alatt izzk fel élénkpirosra és hogyan. Ha teljes hosszában felizzik 8-10 sec alatt akkor az tökéletes, ha csak a hegye izzik fel akkor az már kuka. Minden tél elött érdemes ezt a vizsgálatot megcsinálni és akkor is ha valami gond van az indítással.

 

Én évente cserélem az izzítógyertyákat, igaz a legolcsóbbat veszem mindig, saját tapasztalatom szerint a márkás és nagyon drágák sem bírják egy évnél tovább úgy, hoyg végig izzítsanak, ezért nem éri meg a drágát venni, inkább évente cserélem.

Előzmény: Törölt nick (2394)
hulladekegeto Creative Commons License 2007.10.15 0 0 2393
Izzítás is rendben van? Izzítógyertyák ténylegesen "gyártják" a meleget?
chgergo Creative Commons License 2007.10.12 0 0 2391
Valami elektromos kütyü lesz az.
Kicseréltük a computert, ami ugyan elfüstölt, de előtte vagy 30 km-t ismét rendesen ment...
Előzmény: Pitbull (2387)
Amigo7 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 2390


A 4 mágnesszelep 2 a szívóágban, 2 a visszafolyóban a gázolajszűrők után.
Így csak az adagolóban lévő anyagot kell átmosni. A műszerfalról egy 2 állású kapcsolóval válthatom.
Előzmény: Amigo7 (2389)
Amigo7 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 2389


A 2 tankos megoldásról egy kép.
Előzmény: Amigo7 (2388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!