Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Pumpa nélkül hogy légtelenítsek? Vagy csak nyomom a gázt szűrőcsere után indítózás közben, majd ha beröffen, nyomjam addig a pesált, mígnem beáll egy rendes alapjárat?
Én, a helyedben eldobnám azt az egészet, és feltennék egy VW kétcsöves szűrőt. Igaz, pumpa nincs rajta, de így el sem tud romlani! :-P Ja, és víz visszajelző sem lesz, de hogy őszinte legyek, az nekem még sosem hiányzott.
eljuttottam végre a gázolajszűrő-cseréhez. Kikapom pumpástul, ahogy kell, de az a ******* pumpa már megint rárohadt a szűrőre. PEdig kézzel húztam rá, 3/4-ig, ahogy kell. Mivel a múltkor is 1 napom elment, mire a megfelelő csőkulcs-satu-miegyéb kacatokkal leszenvedtem, idő hiányában egyenlőre visszaraktam a régi szűrőt.
Mivan ha csak félig húznám rá, akkor fals levegőt szív, vagy nem tömít, vagy mi? Mert ez így nem normális.
Részben függetlenül másik kérdésem: Utánanéztem teherautókba való cserélhető papírszűrőknek, de csupán 1-2 típus van, ahol tényleg néhányszáz ft, nem párezer. Tudtok valami jó szocc.teherautósbontót pest, vagy fejér megyében?
409: Semmi bántó, semmi rossz indulat nem volt abban amit írtál - tehát okom se lett volna sértődni. Ráadásul a nem megfelelő terminológia, a lazáskodó fogalmazás, a minden alapot nélkülöző tudálékosság miatt én is sokszor bosszankodom mindenféle netes fórumokat olvasva.
És azt a +4 fok előtöltést nem lenne érdemes kihasználni ha az ember 100% matyival megy?
Nekem ennyitől rengeteget javult a lerakódás-probléma a feketénél. Gyakorlatilag meg is szűnt. Gázolajjal csattogott, matyikkal meg olyan hangja volt, mint normálisan gázolajjal.
409: "A minap is valai itt azt írta, ő használt gázolajat benzinhez keverve benzines autóba, csak éppen a lényeget nem írta, hogy milyen arányban keverte, ezzel igen kellemetlen helyzetbe hozva a kérdezőt.(bizonyára nem rosszindulatból!)" Én voltam, és tényleg, a lényeg lemaradt, és mikor olvastam, hogy a Tasztaltárs bőven bekeverte, baromira szégyeltem magam. Igazad van, érdemes törekedni a pontos és szakszerű, de népszerű fogalmazásra.
Szó sincs vitáról, csak úgy gondolom, hogy egy műszaki tartalommal foglalkozó oldalon, a félreértések elkerülése érdekében, jó pontosan fogalmazni, éppen a hétköznapi emberek miatt. A minap is valai itt azt írta, ő használt gázolajat benzinhez keverve benzines autóba, csak éppen a lényeget nem írta, hogy milyen arányban keverte, ezzel igen kellemetlen helyzetbe hozva a kérdezőt. ( bizonyára nem rosszindulatból! ) A hétköznapi ember, a fékfolyadékot is "fékolajnak" hívja és nem kevés az olyan otthon javító, aki olaj-olaj felkiálltással feltölti a féket motorolajjal. :-((( Ezzel a "dúsítóval" kapcsolatban is olvastam már magyarázatot, hogy ezzel mennyivel több üzemanyagot lehet a motorba juttatni, és emelkedőn csak rá kell húzni, aztán máris jönnek a plusz lóerők. A szaknyelv és a kezelésiutasítások indító/kar, vagy hidegindító/kar-ként emlegetik.
Nem vitatkozni szeretnék Veled, kérlek Te se tedd velem!
Nem a szerkezet adagolóra tett hatásáról beszéltem, nem a mennyiségi és a minőségi üzemanyagkeverés elvéről stb, hanem a berendezés hétköznapi emberek által használt nevéről, ami egyértelműen "Dúsító" kar a diesel autóknál és "Szivató" kar a benzineseknél.
Biztos, hogy dúsítót sosem láttál diesel motoron! Arra a karburátoros benzineseknek van szüksége. Diesel motornál a "dúsítás" a gázpedál lenyomásást jelenti. (a teljesítményszabályozás minőségi) Ami bovdent láttál, az valóban a hidegindító, de az _semmit sem dúsít_, ahogy az előzőben írtam, mindössze _előtöltést állít_. (Bosch adagoló esetében +4°)
Hmmm... bocsánat, akkor félreinformáltam a kollégát, viszont a dúsító bóvdenre tisztán emlékszem Opel Ascona 1.6D-s, Volkwagen Transzporter 1 .7D-s és Fiat Tipo 1.7D-s koromból is. Ezek német illetve olasz gyártmányúak. Azokat kézzel kellett húzni, nem voltak automaták.
"hidegindítás előtt nézd meg a motortérben, hogy az adagolóhoz menő egyik bóvdened (nem a gázpedál bóvden) mennyire feszes. Annak hidegben teljesen feszesnek kell lennie, ugyanis az húzza a dúsító karocskát az adagolón. Egy hőpatron vezérli, ami valaholvá a motorblokkra van csavarozva."
Gondolom, neked valami francia géped van, azokon van ez a bovdenes rettenet. Itt viszont, mint néhány hsz-el korábban elhangzott egy Vectráról van szó. Azokon nincs ilyen. Dieselen nincs dúsító sem, illetve van, de azt gázpedálnak hívják. :-P Amit a bovden, vagy bármi más szerkezet működtet, az az _előtöltést_ állítja, és _esetenként_ megemeli az alapjáratot.
Gyerekek nem sokáig tudtok már venni 250 huf alatt olajat....70ft-felett van az olajnapraforgó kilója....210felett van az olaj önköltsége....szóval spájzoljatok aztán egy év szünet olajtéren....
Tény, hogy a soros adagoló ajánlottabb, az alternatív üzemanyag kísérletekhez, a Mercik ezért a legtehettségesebb alanyok :) Ez az előnyük leginkább viszont abban jelentkezik, hogy a nagyobb viszkózitású üzemanyag kevésbé, gyakorlatilag egyáltalán nem veszélyes rájuk nézve. A forgóelosztós adagolóknál gond lehet a dermedtebb, sűrűbb üzemanyag, de sztem túlzás a hiszti körülötte. Kis benzin vagy kerozin vagy alkohol adagolásával a sűrűséget lehet csökkenteni, utána meg Hajrá! :)
Az étolajos alapú üzemanyaggal történő autózás működik és azt megmagyarázni, hogy nem, elég negéz azoknak akik több tízezr kilóméter után vannak már :)
Reggel, hidegindítás előtt nézd meg a motortérben, hogy az adagolóhoz menő egyik bóvdened (nem a gázpedál bóvden) mennyire feszes. Annak hidegben teljesen feszesnek kell lennie, ugyanis az húzza a dúsító karocskát az adagolón. Egy hőpatron vezérli, ami valaholvá a motorblokkra van csavarozva. Aztán amikor megérkezel valahová és jó forró a motor, akkor megint ellenőrizd. Ugyanennek a bóvdennek lötyögnie kell, mert a patron melegen elenged és így nem húzza a dúsító karocskát.
Ma hoztam el az adagolóstól az autót. Előre egy kicsit ijesztgettek, hogy ha napraforgóval járok, akkor ott bizony más is lesz, nem csak tömítés, meg ha nem soros az adagoló, akkor a növényolajjal annak annyi, de a szétszedés után kiderült, hogy semmi baja, gyönyörű tiszta, csak a tömítések repedeztek és málottak széjjel. Végül is megegyeztünk abban, hogy én nem szeméttel járok, csak tiszta, frissen facsart olajat használok.
Akkor lehet, hogy az automata dúsítód vacakol. Benzinnel dúsítás nélkül is pöccröff, hiszen kisebb keverési arányban is gyúlékonyabb, mint a sima gázolaj. Ez csak egy ötlet volt, de talán segít. Ellenőrizd!
Sztem azért, mert a tiszta gázolajba nem öntesz benzint. Viszont a koktélhoz - nagyon helyesen - öntesz. Így a koktélodnak már jobbak a hidegindítási tulajdonságai, mint a tiszta gázolajnak. Kopottabb - kis kompresszió - diesel motoroknál a benzin adagolása - hidegindítási problémák megoldásaként - sok ezer kilóméterrel kitoljatja a kényszerű motorgenerált.
még vmi: szűrőcserekor alul van egy kis ketyere, annak a konnektorát is ki kell húzni, majd mikor kiemelem a szűrőt, akkor tudom levenni róla ezt a kis izét is.
De miért, más régi dízelautóba nincs filter lámpa?
Szűrőcsere még várat magára, időm mindíg este lenne, mikor az eső is esik...benzinkútra meg lusta vagyok elmenni este cserélgetni, megvárom a hétvégét ha kibírja addig.
Ez egy 87-es 1.8as dízel toyota corolla. Vizesedés esetén - mármint amikor megtelik a szűrő alja vízzel, akkor kigyullad egy "filter" felirat a műszerfalon.
Alfred: a vizesedést azért nem hinném, mert akkor ki kéne gyulladjon nálam a "filter" lámpa (és a szenzor elvileg jó). De a szűrőt már megvettem, eresztek is, meg szerintem cserélek is - nem volt egy összeg a szűrő elvégre. Kösz a tippet!