Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pittipitti Creative Commons License 2007.09.07 0 0 2296
Gyerekek nem sokáig tudtok már venni 250 huf alatt olajat....70ft-felett van az olajnapraforgó kilója....210felett van az olaj önköltsége....szóval spájzoljatok aztán egy év szünet olajtéren....
Kutyka Creative Commons License 2007.09.07 0 0 2295

Tény, hogy a soros adagoló ajánlottabb, az alternatív üzemanyag kísérletekhez, a Mercik ezért a legtehettségesebb alanyok :) Ez az előnyük leginkább viszont abban jelentkezik, hogy a nagyobb viszkózitású üzemanyag kevésbé, gyakorlatilag egyáltalán nem veszélyes rájuk nézve. A forgóelosztós adagolóknál gond lehet a dermedtebb, sűrűbb üzemanyag, de sztem túlzás a hiszti körülötte. Kis benzin vagy kerozin vagy alkohol adagolásával a sűrűséget lehet csökkenteni, utána meg Hajrá! :)

Az étolajos alapú üzemanyaggal történő autózás működik és azt megmagyarázni, hogy nem, elég negéz azoknak akik több tízezr kilóméter után vannak már :)

Előzmény: Alfred (2293)
Kutyka Creative Commons License 2007.09.07 0 0 2294
Reggel, hidegindítás előtt nézd meg a motortérben, hogy az adagolóhoz menő egyik bóvdened (nem a gázpedál bóvden) mennyire feszes. Annak hidegben teljesen feszesnek kell lennie, ugyanis az húzza a dúsító karocskát az adagolón. Egy hőpatron vezérli, ami valaholvá a motorblokkra van csavarozva. Aztán amikor megérkezel valahová és jó forró a motor, akkor megint ellenőrizd. Ugyanennek a bóvdennek lötyögnie kell, mert a patron melegen elenged és így nem húzza a dúsító karocskát.
Előzmény: Törölt nick (2292)
Alfred Creative Commons License 2007.09.07 0 0 2293
Ma hoztam el az adagolóstól az autót. Előre egy kicsit ijesztgettek, hogy ha napraforgóval járok, akkor ott bizony más is lesz, nem csak tömítés, meg ha nem soros az adagoló, akkor a növényolajjal annak annyi, de a szétszedés után kiderült, hogy semmi baja, gyönyörű tiszta, csak a tömítések repedeztek és málottak széjjel.
Végül is megegyeztünk abban, hogy én nem szeméttel járok, csak tiszta, frissen facsart olajat használok.
Előzmény: Alfred (2242)
Kutyka Creative Commons License 2007.09.07 0 0 2291
Akkor lehet, hogy az automata dúsítód vacakol. Benzinnel dúsítás nélkül is pöccröff, hiszen kisebb keverési arányban is gyúlékonyabb, mint a sima gázolaj. Ez csak egy ötlet volt, de talán segít. Ellenőrizd!
Előzmény: Törölt nick (2288)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 2289

Milyen keverési arányt használsz?

Előzmény: Törölt nick (2288)
Kutyka Creative Commons License 2007.09.07 0 0 2286
Sztem azért, mert a tiszta gázolajba nem öntesz benzint. Viszont a koktélhoz - nagyon helyesen - öntesz. Így a koktélodnak már jobbak a hidegindítási tulajdonságai, mint a tiszta gázolajnak. Kopottabb - kis kompresszió - diesel motoroknál a benzin adagolása - hidegindítási problémák megoldásaként -  sok ezer kilóméterrel kitoljatja a kényszerű motorgenerált.
Előzmény: Törölt nick (2285)
hulladekegeto Creative Commons License 2007.09.06 0 0 2283
még vmi: szűrőcserekor alul van egy kis ketyere, annak a konnektorát is ki kell húzni, majd mikor kiemelem a szűrőt, akkor tudom levenni róla ezt a kis izét is.

De miért, más régi dízelautóba nincs filter lámpa?
hulladekegeto Creative Commons License 2007.09.06 0 0 2282
Szűrőcsere még várat magára, időm mindíg este lenne, mikor az eső is esik...benzinkútra meg lusta vagyok elmenni este cserélgetni, megvárom a hétvégét ha kibírja addig.

Ez egy 87-es 1.8as dízel toyota corolla. Vizesedés esetén - mármint amikor megtelik a szűrő alja vízzel, akkor kigyullad egy "filter" felirat a műszerfalon.
Előzmény: Törölt nick (2281)
kekec44 Creative Commons License 2007.09.05 0 0 2279
Üdv.Persze hogy megfelel.
Előzmény: Kutyka (2277)
hulladekegeto Creative Commons License 2007.09.05 0 0 2278
Alfred: a vizesedést azért nem hinném, mert akkor ki kéne gyulladjon nálam a "filter" lámpa (és a szenzor elvileg jó). De a szűrőt már megvettem, eresztek is, meg szerintem cserélek is - nem volt egy összeg a szűrő elvégre. Kösz a tippet!
Kutyka Creative Commons License 2007.09.05 0 0 2277

Engem érdekelne, csak nemtom hogy kell privát üzit küldeni! :)

E-mail megfelel az informálódáshoz, egyezkedéshez, szervezéshez?

Előzmény: kekec44 (2271)
Kutyka Creative Commons License 2007.09.05 0 0 2276
Igen, ez üzemanyagszűrő tömődésre jellemző probléma!
Előzmény: hulladekegeto (2273)
kekec44 Creative Commons License 2007.09.05 0 0 2275
170!De,úgy látom te az ország másik végében laksz-már hozzám képest.
Előzmény: Törölt nick (2272)
Alfred Creative Commons License 2007.09.05 0 0 2274
hulladekegeto:
A lehülő idő hatására kicsapódhat nagyobb mennyiségű víz az üzemanyagból. eresszed le a szűrőt, vagy cseréld is ki, hátha segít! Nekem a szűrő eltömődése, vagy elvizesedése okozott hasonló tüneteket.
Előzmény: hulladekegeto (2273)
hulladekegeto Creative Commons License 2007.09.04 0 0 2273
Szevasztok!

A fórumon még új vagyok, de cirka egy éve olvasgatom az "igét" itten, de most már eljutottam oda, hogy elmondhatom magamról, én is tapasztalt vagyok a "hulladékégetés" terén.

Egy benzines autó után direkt vettem dízelt (87-es corolla 1.8d), hogy majd én is etetem szeméttel. Hamar bekerült a bolti étolaj, használt étolaj, az utóbbi időben meg bizony beficcen a használt motorolaj - legnagyobb sajnálatomra még csak most került igazából témába ez (elejétől végéig elolvastam a fórumot!).

Saját tapasztalatok: fáradt-motorolajjal (max 20%ban próbáltam eddig) kormol, meg elképesztően büdös, 100% étolajjal nyáron majdnem pöccre indul, teljesítmény is egész jó, viszont most legutóbb megilyedtem kissé.

Bekevertem az "új" koktélt, miszerint fűtőolaj-használtétolaj-fáradt-motorolaj-pici benzin került a rendszerbe (50%-23%-23%-4%). Gond nélkül mentem vele egyhuzamban 200km-ert utána elfogyott az erő időnként, majd alapjáraton rángatott, leállítottam...vártam kicsit, nehézkesen beindul, alapjárat meglett, de gyengébben ment az autó. Másnap rövid távokra mentem, hol normálisan, hol gyengébben ment. Harmadnap 300km-ert mentem vele egyhuzamban, de itt is a vége felé kezdett hülyülni, többször elfogyott az erő, meg alapjárat szinte zéró, inkább leállítottam, hogy ne rázza szét magát.

Látván régebbi fórumos beírásokat, hogy vegyült volna a motorolajom mindenféle szeméttel? (1 tankos megoldás, és szeméttel is indítok)

De látszólag nem ez a gond, feltételezem, amint az imént is írtatok, étolaj a motorolajjal nem vegyül rendesen...?

De miért csak 200-300km után jött ki a gond? (folyamatos 80-90es tempó)
A gyengülés meg összevissza, kigyorsítástól, vagy kíméléstől függetlenül.

Még van a koktélból benne, ki szeretném füstölni csontra, hogy felöntsem kis fűtőolajjal. Még rövid távokon járkálok vele, a gond nem jött elő, csak az, hogy hol van erő, hol nem, de még ha gyenge is a motor, az alapjárat akkor is baba (mint étolajjal, nem ráz a motor) és ezt nem értem, hogy miért?
kekec44 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 2271

Üdv.mindenkinek.                                                                                              Érdekelne valakit "némi kimaradt"finomított petróleum??!!Részleteket csak privát!Saját tapasztalatok az "anyaggal":50-50% GOvagy bio-val tökéletes.70% "lidis" keverékkel indításkor dadog kicsit,utána viszont melegen táltos a gép.20L-be 1l olaj(ami ég és keni az adagolót) tökéletes ,szagtalan,se füst se szag,de picit lustább alacsony fordulaton.Ez utóbbi keverékkel mentem már kb 30ekm-t.Viszont más tipusokban ettől az aránytól dadogott a motor(toyota,R19,transit),"butítani"kellett valamivel.A tesztalany P405D volt(van,és marad is egy darabig).P406td 50-50%-ban simán ment vele,aGolfIII.D 50%-tól már kerregett,30%-al simán ment.

Kispók!!!10l benyához véletlenül bekerült vagy 3l,a pók simán elbírta,észre sem vettem.

BarG Creative Commons License 2007.09.04 0 0 2270
És megtudhatnánk, miért kellett szétszedni?!
Előzmény: Amigo7 (2269)
Amigo7 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 2269
Új Tapasztalat:
Toyota Yaris 1,4 D camon rail, 50-70% bio+go, injektorok 20e km után bevizsgálva, mind a négy tökéletes, a hengereken és a dugattyúkon nincs több koksz lerakódás mint általában.
Alfred Creative Commons License 2007.09.04 0 0 2266
Kertesházas:
Persze, hogy nem megy vele. Én sem mint üzemanyagot használtam annakidején, hanem csak mint adalékanyagot. Például mosóbenzinhez egy-két decit.
Előzmény: Kertesházas (2265)
Kertesházas Creative Commons License 2007.09.04 0 0 2265

Köszönöm szépen neked is és Repülőgépépítőnek is a tanácsokat, kipróbáltam gázolajjal a Zsigulit, a tapasztalataim a következőek:

 

Első körben 50-50% benzin ill. gázolaj keverékét töltöttem a gépbe és elindultam próbaútra. Amíg a csővezetékben és a karburátorban volt a tiszta benzinből addig szépen ment a kocsi, azonban amint a keverék a motorba jutott, iszonyatos kékes- fehér füst kíséretében egyszerűen leállt a motor. Be sem indult többé, haza kellett vontatni. Teljes üzemanyagrendszer takarítás, tankleeresztés, karburátortisztítás.

Ezt követően megpróbáltam 90% benzin, 10% gázolaj keverékével menni egy kört, hát hidegen alig akart menni, füstölt mint egy kétütemű, bemelegedve valamit csökkent a füstölés, de a lecsökkent teljesítmény megmaradt, gyenge volt a motor.

A próbák után úgy látom, értelmetlen Otto motorban gázolajat használni, az "ezeröcsi" legallábbis nem szereti!

Előzmény: Alfred (2260)
Alfred Creative Commons License 2007.09.04 0 0 2264
psp:
Nem bioval, hanem tiszta gázolajjal kellett volna keverned, akkor jól indult volna - szerintem.
Előzmény: Törölt nick (2263)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.01 0 0 2262
ajánlom, hogy a próba elött szedd ki a karbit és az üzemanyag tankot és alaposan tisztítsd ki őket. A benzinből sok év alatt lerakódó trutyit a gázolaj oldja egy kicsit és így elég hamar dugulást fog okozni.
Előzmény: Kertesházas (2261)
Kertesházas Creative Commons License 2007.08.30 0 0 2261

Szia

 

Az alkatrészárak még most sem veszélyesek, ennyit nekem megérne. Ezt a gépet úgyis itthon szerelem, tehát kipróbálom.

Előzmény: Alfred (2260)
Alfred Creative Commons License 2007.08.30 0 0 2260
Kertesházas:
Amikor még itt voltak az oroszok, tőlük vettem rendszeresen 72-es oktányszámú benzint. Mivel ez a Zsigulimba kevés volt, vettem hozzá gázolajat is, és megfelelő arányba bekeverve kilencven körüli benzint kaptam. Olcsónak olcsó volt, viszont az AC-ban és a karburátoron a gyorsító fúvóka pumpájában a membránt a gázolaj rendszeresen megette. Kb havonta cseréltem ezeket, már csukott szemmel ment a szét-össze... A nyolcvanas évek végi Lada alkatrészárak mellett még így is igen jól jártam.
Előzmény: Kertesházas (2259)
Kertesházas Creative Commons License 2007.08.30 0 0 2259

Sziasztok

 

Lehet, hogy nem jó helyen kérdezem de nem találtam jobb helyet.

Próbált már valaki benzines autóba valamennyi gázolajat adni a benzinhez. Nekem Zsigulim van, azon gondolkodom hogy kipróbálom. Havi ötven liter gázolajat tudok szerezni "okosba", dízel autót nem akarok venni, így olcsóbb lehetne az üzem. Nem egy modern motor, katalizátor sincs, gondolom a tápszivattyú is átszívja, fele-fele arányba szerintem mehetne.

Majd beszámolok a tapasztalatokról.

Kutyka Creative Commons License 2007.08.30 0 0 2257

Teszteltem, sajnos nem segít!

 

Étolaj+Fárad-motorolaj nagyon nehezen vegyül és hamar szétválik még jelentős mennyiségű gázolaj jelenlétében is. Nem vagyok vegyész az okot nem ismerem, értetlenül álltam a tény előtt, hogy étolaj/gázolaj gyönyörűen keveredik, fárad-motorolaj/gázolaj szintén szépen keveredik, de a három együtt nem hajlandó!

Végülis az üzemanyagellátó rendszer kevergeti, tehát nem olyan nagy baj, csak megjegyeztem, mint furcsaság.

 

A szag viszont hatványozódik, elképesztő büdös lesz! Akkor inkább már a sima palacsintaszag :)

Előzmény: Törölt nick (2256)
Kutyka Creative Commons License 2007.08.30 0 0 2254

Tapasztalataim szerint 50-50%-ban megbízhatóan működik. Kb 5% benzin nem árt hozzá, hogy higuljon és a hidegindítást is segíti. Az ülepítéshez az lenne a tanácsom, hogy már bekeverve (benzin nélkül) csináld, mert kissebb viszkozitással nyilván eredményesebb.

Még alapos ülepítés után is rendszeres 1500-2000km-enként lehet az üzemanyagszűrő cseréjére számítani. Kis barkácsolással valamilyen KGST gyártmányú teherautó szűrő használatával az eredeti helyett, az intervallum jócskán növelhető és a szűrőbetétek ára is sokkal alacsonyabb, mint a gyári. Hidegen nagyon durva és büdös füstre kell számítani, bemelegedés után mind a füst, mind a szag mérséklődik, de a savanykás, égett motorolaj szag messziről elárulja a dolgot, de talán nem annyira feltünő, mint az étolaj szag. A Mercivel sztem nem lesz gond, ha ezekre figyelsz. Nekem sok ezer kilómétert futott így a 123-masnál fiatalabb konstrukciójú motor és mint tudjuk ezeknél az alternatív dolgoknál annál jobb, minnél öregebb :) . Fontosnak tartom megosztani a tapasztalatot, hogy más tipusú autónál előfordult, hogy a porlasztócsúcs alatti kis furaton (amin át bespriccel az üzemanyag) erős kokszosodás alakult ki. Ilyenkor megszünik az üzemanyagellátás és az a henger leáll. De semmi pánik! Porlasztócsúcs (házastul) kicsavar és valami drótdarabbal vagy kötőtűvel stb. kipiszka a koksz és máris megy minden tovább. :)

Nagyon FONTOS, hogy az autószerelőműhelyekben legtöbbször összeöntenek minden olajféleséget, ami az autóból kifolyik. Hála Istennek mindegyik elég, csak egy nem: a FÉKOLAJ. Erre javaslom, hogy vigyázz, mert fizikailag leáll a motor, ha az kerül a hengerbe.

 

 

Előzmény: Törölt nick (2248)
Alfred Creative Commons License 2007.08.30 0 0 2253
psp:
Nekem van egy - eddig még be nem indított - olajtisztító gépem, amit a hetvenes években a fáradtmotorolaj újrafelhasználása céljából gyártottak.
Úgy vélem, egy alapos szűrés nélkül hosszú távon a szokottnál nagyobb adagoló- és motorkopást okozhat a fáradtolaj.
Előzmény: Törölt nick (2252)
Alfred Creative Commons License 2007.08.30 0 0 2251
psp:
"Használt motorolajjal van tapasztalat?"
Van. Autómentős jár vele. Egy barátomtól most vitt el több mint hatszáz litert. Semmi gondja vele, a hiszti körülötte pont olyan, mint a növényolaj körül.
Előzmény: Törölt nick (2248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!