Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Vigyázz a 100%-os anyaggal! Mivel nem tudja beállítani a fordulatot hidegen, sőt ha kicsit kopott az adagoló akkor melegen sem, elkezdi a rángatást. Amikor le akar állni odatesz az adagoló és a hideg motor néhány ütemre olyan üzemanyagmennyiséget kap, hogy károsodhat a hengerfej, vagy Golfoknál láttam olyat, hogy kitolta a hengerfejtömítést. Többet károsodik a motor mint amit megtakarítasz. Ha elindulsz 1000 km-re és melegen kidolgozod az egész tankot csak akkor tegyél bele ilyen töményet! A mindennapokban bajt csinál.
De hogy néz ki egy ilyen hőcserélő és miből készül? gondolom olyan mint a vizhűtő vagy mint az interculer hűtője :) vagy tévedek? Esetleg pont forditva melegíti a löttyöt?
Tegyetek be a rendszerbe egy hőcserélőt,mert a sűrű anyagot az adagoló nem tudja gyorsan szabályozni és ezért van füstölés,rángatás,hullámzó alapjárat stb.
A meleg étoli a szűrőn is jobban átjön.
A mercinél mikor a viz 40c körűl van,az étoli 25-30c-os és ekkor megszűnik minden nemkivánatos jelenség.
Ha megtalálom felteszem a sűrűség/hőmérséklet görbét.
Valami nem tetszett a motornak a 100%-os anyaggal, adnom kellett hozzá 1 liter benzint és 10 liter gázolajat. A probléma az volt, hogy 1800-as fordulat környékén még melegen is rángatott a motor. Magasabb fordulaton nem volt probléma, csak egy szűk fordulatszám tartmányban. A higgítás után úgy érzem most nem rángat, de azóta csak 10km-ert mentem, úgyhogy majd kiderül, hogy jó lett-e.
Új tapasztalat: 100% vivol-t most kapott először a bx, nagyon szereti, megtáltosodott a gép tőle, eddig csak max 50%-ban volt benne.
Mondjuk azért hidegen indítva kb fél percig akkora fehér füstöt nyom, hogy pánik szerüen menekülök onnan, mert nagyon büdi :))) Melegen semmi füstje nincs.
Nekem gyári van, mostanág szereltem vissza. Ég és föld, igaz magas fordulaton visszafogja valamennyit a gépet, de a fojtogató lángosszag helyett már csak palacsinta parfüm érződik a kocsi mögött.
Na de tényleg. Abban reménykendék, hogy az alapjáraton tapasztalható fehér füstölést csökkentené + a szagot is, és ez így együtt a városi használatot sokkal elfogadhatóbbá tenné.
40...60ezer körül lehet szerezni új katalizátorokat, aztán lehet beújítanék. De ha valakinek van olyan tapasztalata, hogy nem számít semmit, akkor most nem költeném erre a maradék pénzem. Majd máskor bukom be:))))
Hpg: Miért ekkora probléma a szag? Az elmúlt két évben sehol semmilyen hír nem jelent meg arról, hogy a pénzügyőrség üzemanyag miatt eljárást indított volna magánszemély ellen.
Mivel kezőnek tűnsz, és a kérdésed alapján nem is nagyon olvastál vissza - amiért jár egy ejnye - azért elárulom egy katalizátor rengeteget segít a szag ellen. Nem 100%-os ugyan, de ha nem padlógázzal tépsz el a fináncok orra előtt, akkor elég nagy biztonságot jelent...
Nem attól kérdő mondat a kérdő mondat, hogy előtte és utána közöljük, hogy ez egy kérdés, hanem a szórendtől és a kérdőjeltől. A "lesz" meg egy "sz".
"igaz-e az az állítás hogy sültkrumpli szag lesz az utakon?" Nem, nem lesz az utakon sültkrumpli szag. Legalábbis erről hivatalos döntés szerintem még nem született, de gondolom a mai pénztelen világban az utak fenntartói az utak szagának megváltoztatására nem fognak költeni. Viszont az étolajjal járó autók kipufogójából változó intenzitású palacsinta, rántotthús és sültkolbász szagú kipufogógáz távozik, a növényolaj minőségétől és alapanyagától függően.
Nyírő Tomi (gázszerelő kartács) múltkor lepődött meg erősen. Mondom neki, Tomi, kéne cserényi a gázszűrőt, mer már van benne 15ezer km. Aszongya az nem lehet, annak el kell mennie 40-et. Mondom ja, de nem 30 literes fogyasztással. :-D
Sziasztok! Tudok eladó nyers napraforgóolajat! Műszaki és takarmányozási céllal forgalmazzák. Ha valakit érdekel szóljon! patfer@freemail.hu Az olaj aranysárga hidegen sajtolt ülepítés után egyszer szűrt és átlátszó. 150 Ft/liter + áfa.
póttank: nekem az anyósülés előtt figyel a műa kanna:) mivel munkásautó, igy nem is zavar a szag (nem mintha büdös lenne egyébként, mert a tiszta gázolaj még szagosabb...)
a tűzfalat vésővel átvágtam a ventilátorház mellett, csövet be az utastérbe, oszt jónapot:) a régi szívó-visszafolyó meg ledugaszolva egy nyócas csavarral... egyenlőre nem veszek csapokat, mert a kannába csak simán belógnak a csövek, oszt olyan keveréket tolok alá, ami épp kell:) rövid távon maradok gázolajnál, hosszabb uton meg miután bemelegedett, eccerűen átrakom a keverékes kannába a csöveket.