Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
A metanol nem keveredik az étolajjal, ha jól összerázod a kettőt rövid időn belül szétválik. Kipróbáltam dízelautóban.
Csak az izopropanollal keveredik az pedig túl drága.
A matanolt kipróbáltam benzines autóban is 50%-os arányban, sajnos 40%-al megnőtt a fogyasztásom, gondolom a lambda szonda többlet oxigént mért és a computer nagyobb mennyiségű üzemanyagot adagolt, és a metanolnak gyengébb a teljesítménye mint a benziné.
benzinhez 5-10%-ban "gond nélkül" keverhető, fölötte elvileg átállítás szükséges. gázolajjal vagy helyette közvetlen befecskendezésű diesel autókban használják, gondolom, szintén beállítással. modellautók benzin helyett metanollal (plusz olaj és esetleg nitrometán) mennek.
Én felfedeztem, hogy a Metanol azaz Metil-alkohol szenzációs égésjavító! :)
A megfelelő katalizátor nélkül (kálium-hidroxid) nem fog megindulni az átészterezési folyamat. Tehát étolajhoz ideális ... sőőőt a Latin-Amerikai amerikai országokban hosszú évek óta használják tisztán gépjármű motorok hajtására. Ésszerű arányban keverve tehát benzin kiváltására is alkalmas. Tény, hogy mérgezőbb és korrózió okozására hajlamosabb, mint az Etanol azaz Etil-alkohol de lássuk be, azt aki használt étolajjal és/vagy fáradt motorolajjal hajtja a járművét ezzel elriasztani nem lehet :) Remélem sikerült örömet okoznom :)
NOVOCHEM-nek hivják a forgalmazót, Füzesabonyban van a kiszolgálóhely, majd ha munkahelyre kerülök, beteszem a kontakthölgy telefonszámát. De 1-2 litert nem adnak, nekem azt mondták, némi rábeszélésre 50-60 literes kannába töltenek. 300 kg felett csak akkor szolgálnak ki, ha ADR-es tartályt viszel, ADR-es kocsival.
De mélyebben belegondolva lehet, hogy a bioanyaghoz veszélyes bármilyen alkoholt tenni, mert a hőhatásra beindulhat az átésztereződés és a glicerin kiválhat?! Ezt ki fogom próbálni, hogy katalizátor nélkül megy-e a reakció, mert ha megy akkor biohoz nem javasolt ilyen égésjavító. De a sima gázolajhoz jó lehet, vagy használt motorolajhoz, egyéb viszkozusabb levekhez.
Az acetont még én se próbáltam, de rengeteg helyen olvastam róla, valaki linkelt egy monumentális cikket róla nemrég (talán az alacsony fogyasztás topicban), azt írják, ilyen hígan nem bántja az egyébként vegyszerálló gumikat, műanyagokat. Izo-propil alkoholt jelenleg is használok többek között pont azért, mert kevésbé agresszív-és hát jobb a békesség, a la Spektrum 3D, és ez ingyen van(nekem). Ha valaki vesz Green+-t, ugyanúgy IPA-t kap drága pénzen. A legjobb lenne, ha valaki felfedezné, hogy a metanol szenzációs égésjavító, mert nevetséges áron lehet venni (110-120 Ft/l).
"Én ugy vettem észre nagyon megugrik a teljesitmény, alapjárat emelkedk."
Én még eddig egyiket sem vettem észre. / pláne fél litertől / Arra azért kíváncsi lennék, hogy a fordulat mitől emelkedik, miután fordulatszám szabályozása van az alapjáratnak/is/?
A szagon biztosan módosítana valami kénes adalék, de sajnos a fémalkatrészek élettartamát is erősen módosítaná.(lefele) Próbálkoztál már nagyobb dózis (1% környéki - 50 literhez 5deci ) aceton vagy izo-propil alkohol bekeveréssel? Ezek elvileg égésjavítók, nem elfedik a szagot, hanem tökéletesebb égés által csökkentik azt. Hacsak valami aromaolajat nem kezdesz közvetlenül a kipufogóba porlasztani, nem hiszem, hogy a sütödeszagot katalizátor nélkül el lehet tüntetni.
Sajnos gőzöm sincs, hogy acetont vagy izo-propil alkoholt hol lehet olcsón venni. Gyógyszertárban feleslegesen tisztán és ezért túl drágán van, ipari tisztaságban nem tudom hol lehet hozzájutni. Bp-en van vegyszerbolt valahol a Rákóczi tér környékén, de nem ismerem az árakat.
Sztem is drága a 140Ft. Szűrt hidegensajtolt olajok mennek 150-160Ft-ért. Használt étolajra max a 60-70Ft-os ár lenne a reális. Hozzáfűzöm, ha nekem lenne 200-ért gázoljam, nem pancsolnék 1 percig sem!!!
Szevasztok!A tisztított használt étolajra jó ár a 140Ft/L?Mert annyiért tudnék venni,most szóltak.Igaz gázolaj meg mindig van 200-ért kutfejből.Nem tudom megéri-e igy.
Valahol írták, hogy a jövedéki adót 1000l-enként vetik ki, ráadásul tárolási, értékesítési meg mittomén milyen engedélyek kellenek hozzá. Gyakorlatilag csak hivatalosan létesített töltőállomásnak van esélye...
Igen, így van, ahogyan Te is értelmezted. A dolog csak ott sántít, hogy egyfelől felhívod Magadra a figyelmet egy ilyen adómegfizetési procedúrával, másfelől nyilván, hogy 25 liter étolaj nem elég éveken át egy autóban. Közúti Ellenőrzések során lengetheted az engedélyt az tény. De sztem folyamatosan járhatsz bizonyítani az igazadat, hogy mi minden körülmények miatt volt elég az elmúlt években az a 25 liter üzemanyag. Valószínű az első perben még a bíró elfogadja az igazolásodat. De a következő feljelentésnél már nem fogja sztem. Szóval sok a nyűg és zűrzavar vele... nem éri meg! Kis türelem! Nem sokáig lehet már visszatartani a Biodieselt magyarországon. Talán a liberális gondolkodásmód az új miniszterrel belopódzik a bioüzemanyagok terére is :)
Denaturált szesz jó a tapasztalataim szerint, persze ésszerű keverési arányban. Szalmiákszeszt nem merném kipróbálni, borzasztóan maró hatásúnak tartom, de ha van valakinek bizonyossága, én is kiváncsi lennék.
A szaggal kapcsolatban az az álláspontom, hogy bekeveréssel sajnos eltünthetetlen. Állítólag az utólag beépíthető univerzális katalizátorok sokat segítenek a dologban. A végső megoldás az lesz, amikor megjelenik a magyar kutakon a hivatalos biodiesel. Onnantól szabad a vásár, a szaga ugyanolyan. Éppen ezért húzódik a piaci bevezetése magyarországon sztem.
Hát persze, nem vagyok én érdekember... :) Azért kár, hogy CokeMisinek és Neked is elapadhatnak a források ... lehet új barátokat (is) kell keresnek! :P:)