Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Igen, így van, ahogyan Te is értelmezted. A dolog csak ott sántít, hogy egyfelől felhívod Magadra a figyelmet egy ilyen adómegfizetési procedúrával, másfelől nyilván, hogy 25 liter étolaj nem elég éveken át egy autóban. Közúti Ellenőrzések során lengetheted az engedélyt az tény. De sztem folyamatosan járhatsz bizonyítani az igazadat, hogy mi minden körülmények miatt volt elég az elmúlt években az a 25 liter üzemanyag. Valószínű az első perben még a bíró elfogadja az igazolásodat. De a következő feljelentésnél már nem fogja sztem. Szóval sok a nyűg és zűrzavar vele... nem éri meg! Kis türelem! Nem sokáig lehet már visszatartani a Biodieselt magyarországon. Talán a liberális gondolkodásmód az új miniszterrel belopódzik a bioüzemanyagok terére is :)
Denaturált szesz jó a tapasztalataim szerint, persze ésszerű keverési arányban. Szalmiákszeszt nem merném kipróbálni, borzasztóan maró hatásúnak tartom, de ha van valakinek bizonyossága, én is kiváncsi lennék.
A szaggal kapcsolatban az az álláspontom, hogy bekeveréssel sajnos eltünthetetlen. Állítólag az utólag beépíthető univerzális katalizátorok sokat segítenek a dologban. A végső megoldás az lesz, amikor megjelenik a magyar kutakon a hivatalos biodiesel. Onnantól szabad a vásár, a szaga ugyanolyan. Éppen ezért húzódik a piaci bevezetése magyarországon sztem.
Hát persze, nem vagyok én érdekember... :) Azért kár, hogy CokeMisinek és Neked is elapadhatnak a források ... lehet új barátokat (is) kell keresnek! :P:)
az öregem 1000éves BX 1,9 szívódizele minden gond nélkül elment az 50%-50% -os t...o gazdaságos keverékkel. Hidegen kicsit makrancos volt, kb 5perc után viszont ment mint a zsír!!! jobban mintha csak 'sima' gázolajat tankolt volna. Nem motor függő a dolog(inkább az adagolón múlik), elméletben bármilyen más olajjal is elmegy egy dízelmoci. (Az öreg DIESEL is eredetileg növényi cuccal kisérletezgetett a műhelyében)
300 liter 1-szer szűrt takarmányolaj eladó 160Ft/literes áron, ricából készült. Próbálkoztunk egy kis naprafrgó brikett gyártással, jobban tapad, mint a repce, kár, hogy lejárt már a fűtésszezon.
Ezen kívül, van egy kihasználatlan kisprés, valakivel szívesen leszerződnék havi 2500 liter takarmányolajra. Lehet repce és napraforgó is. A repce olaj kicsit drágább, mert a préselvénye kevesebbet ér a napraforgónál.
Nekem is az van betéve, és minimum 60 fokos a nagy ifa szűrőház, meg még a tank visszafolyó is. Biztos kikötötted a termosztátot?:)) Mert az pont 20...25 fokra szabályozza be a cumót. Ha natúr a motorból kijövő két csőre kötöd, az nem létezik, hogy ne melegítse föl.
Mondjuk a kisvízkörben van, lehet h. éppen nem áramlott benne a víz? Bár van egy haver, neki is így van, és nyáron is forró a zsír. Én ezt úgy oldottam meg, hogy csináltam a fűtés radiátorral párhuzamosan egy csövet egy fojtással. Így ha nyitva van a fűtés, akkor inkább bejön a víz, de ha zárva van, akkor is tud keringeni a hőcserélő felé.
Naná,hogy a gyári hőcserélője volt az első amit a termosztátja nélkül kipróbáltam és csak 20-22fokra tudta melegiteni az étolit.
Ez is jobb a semminél ,de 60-70fokon csak jobban folyik.
Mivel a 124es üza szűrőházán keresztűl többször is átáramlik a tankban lévő mennyiség,ezért a szűrő is jó meleg. A mostani üzaszűrő 17e km óta van bent.
A 124-esnek van gyári hőkicserélője, annál jobb nem kell:)) És nem is látszik. Csak a termosztátját kell kikötni, azon úgyis szokott falslevegőt szívni.
Sajnos elapadt a kerozinforrás így kénytelen volt rászokni a járgány a szintiszta használt étolira. Kapott egy hőcserélőt és így 60 fokos az anyag ami belép a szűrőbe majd az adagolóba. Úgy néz ki hogy eddig minden ok (70e km)
Az 50%-os keverékkel jártam már kb február eleje óta. Akkoriban azért felénk voltak -5-7 fokos hidegek is, és dupla izzítással simán beindult a gépem, fél perc rángatódzás után viszont akkor is jó volt. Tisztával még én sem mertem használni a gépet, de felesbe keverve kb már 8000km nyomtam le gond nélkül.
naszóval: negyed órányi kocsikázás után az unce bens-es üveget 50-50%-ban feltöltöttem, bepókoztam, oszt nosza! étolaj a napon volt:) gázolaj a kamrában. kb 20 fokos lehetett a keverék. ketyegett, mint a zsebóra:))) szag alig (vagyishát...), alapjárat asszem emelkedett kicsit, de szépen járt!
thx a tanácsokat, segítséget!
mostmár egy kisebb (már a kollégáét láttam) hőcserélő, meg valami póttank, oszt jóvan:)
aki nem tudná, vagy érdekli: 1.6d szívó egyes golf
Melegítsd fel az olajat előtte pl. mikróban, jó melegre. Úgy simán kell ketyegnie. Hidegen tényleg nem lesz jó tisztán, még az ismerősöm traktorját is hazavágta. Jól látszott a kipuff. torkon csurgott le az elégetlen étolaj. Melegítés után pedig semmi. Azóta 2 tank, melegítés és vígan szántja a repceföldet...
Tényleg, írtatok itt indukciós melegítőről a porlasztó csöveire, azzal mi a helyzet?
mondjuk a vénusz kb. 10-12 fokos volt...:) szóval nem ideális, de mint mondtam elég ramaty a szerkezet is! eddig csak barmolták, most keresek korrekt szerelőt...
No, leírom az aktuálisan idevágó (vagy nem ) problémámat. Feleségem által használt Kadett 1,7 D ('89, 660e km) adagolójából folyik az üa. Ez most épp gázolaj, de látott már egyet-smást. Nem akarom feltétlen a bio-ra kenni az ügyet, de 18 év alatt kétszer kopott el a gázkar tengely tömítése, egyéb nem volt. Most viszont csak valami más ok lehet, alul, a mágnesszelep környékén, vagy az adagolótest, és az "elosztófedél" közt (bocs, de nemtom hogyhíjják azt a blokkot, amiből a négy cső kijön). Esetleg segíthetne valaki, hogy hol van tömítés egy adagolóban. Sajnos számomra még a típusa is ismeretlen, csak Bosch vagy CAV típusú lehet ezen a motoron a könyv szerint.
Próbáld ki a befőttesüveges módszerrel az 50%-os keverési aránnyal is. Nekem azzal jól megy melegen, viszont hideg motornál az indítás utáni kb fél percben egyenetlen nekem is az alapjárat és az indításnál nagyot füstöl. Amikor bemelegszik akkor semmi füst nincs már és tökéletesen egyenletesen jár.
na tegnap lekaptam a szívócsövet, oszt beledugtam egy befőttesüvegbe, amiben vénusz lötyögött. beledugtam aztán a visszafolyót is, mert ugye gyorsan elfogyott:)
elkeserített az erdmény...:( össze-vissza járó motor, füst, némelyik henger akadozik...
ez tiszta étolajjal volt, hidegindítás után, és szerintem szarok a csúcsok, meg a gyűrűk is... ugyhogy a következő próba vagy keverten megy majd, vagy felújítás után...