Keresés

Részletes keresés

jalpar Creative Commons License 6 órája 0 0 51272

,,Ez nem improvizáció.

Ezt így kell csinálni.''

 

Szerintem a kettő nem zárja ki egymást.

Előzmény: rferi (51271)
rferi Creative Commons License 20 órája 0 0 51271

Ez nem improvizáció.

Ezt így kell csinálni.

Csak csináld, ne agyalj.

Előzmény: Joe 011 (51269)
toothgaabor Creative Commons License 23 órája 0 0 51270

Mi okozta? Nem nehéz kitalálni. Az a kb 50 év ami ül a vállukon, és az ezzel járó elhanyagoltság. Ha igazi felújítást szeretnél, és nem csak imitt- amott belepiszkálni, működőképessé tenni, még nagyon sok meglepetés érne. És nyugi, azokat is, akik szentül meg vannak győződve róla, hogy kifogták az aranyhalat, és milyen olcsón...

Előzmény: Joe 011 (51269)
Joe 011 Creative Commons License 23 órája 0 0 51269

Igen, nem marad más, improvizálok. Sokat nem veszthetek vele. Örülnék, ha az egész olyan állapotban lenne, mint az általatok prezentált képeken. Az enyém sokkal ramatyabb. Az évek,a hibás csapágy,és még ki tudja mi okozta a többi alkatrész ilyen mértékű kopását.

Előzmény: rferi (51267)
Jani301 Creative Commons License 1 napja 0 0 51268

Jól van , csak a képek alapján tudok következtetni .

A persely nem igazán műanyagnak néz ki a képen , a gép korából ítélve sem valószínű hogy gyárilag műanyag persely lenne ott .

Ezek a kerekek maximum felületileg edzettek szoktak lenni .

Másfél milis falvastagságú perselybe tényleg nem a csavaros rögzítés való .

Ferinek :  norton nélkül még lehet avval a géppel esztergálni :)

Előzmény: Joe 011 (51266)
rferi Creative Commons License 1 napja 0 0 51267

Ne hülyéskedjél már!

Esztergagép nélkül ezt rendesen nem fogod tudni megoldani, de a megoldás akkor is az, amit a kolléga javasolt.

A fogaskeréken a furatot esztergán fel kell szabályozni, mert tuti csámpára van kopva, ha a persely ki-be tulizott rajta.

Aztán abba a felszabályozott furatba bele kell nyomni egy túlméretes perselyt - bronzból.

Aztán annak a perselynek a furatát a tengelyhez hozzá kell szabályozni.

Ha a tengely is csámpára van kopva, akkor mindenek előtt vagy azt is cserélni kell, vagy azt is felszabályozni.

Nem mi fogjuk neked ezekhez megadni a méreteket, ott van minden az orrod előtt. Azzal kell dolgoznod.

Előzmény: Joe 011 (51265)
Joe 011 Creative Commons License 1 napja 0 0 51266

Igen, ezt én is használható megoldásnak találom. A fogaskeréken viszont nincs semmi jele ennek a megoldásnak. Ki is csúszott a helyéről. Nem tudom meg-e fogom tudni fúrni a fogaskereket. Egy próbát megér. A persely falvastagsága 1,5mm. Bronznál nem lenne probléma, de műanyag kontra hernyócsavar?

Előzmény: Jani301 (51263)
Joe 011 Creative Commons License 1 napja 0 0 51265

Egy roncsolt alkatrészről pontos méretet venni nem mindig szerencsés. Főleg ha valamilyen ipari műanyagból (pl. textilbakelit) van, még ha utángyártott is. Ezért érdekelne mások tapasztalata, akik már szedtek szét E1N Nortont. Az anyaga? Ha acél lenne nem kellene persely, elég lenne kisebb fogaskerék furatátmérő.

Előzmény: toothgaabor (51262)
Spezial Creative Commons License 2 napja 0 0 51264

Van a melóhelyen egy Emco compact 8e esztergánk és azt vettem észre, hogy a tokmánynál fogva kotyogtatható. Nagyobb fordulatokon morog, a hibajelensége pedig esztergálás közben is jelentkezik, némi túlzással apró sokszögű lesz néha a felület és munka közben hangosan berezonál, bizonyos irányokból különösen. Forgócsúccsal támasztva még használható, akkor nagyjából eltűnnek a hibák.

Hogyan lehetne ezt javítani?

Csak gyanítom és remélem, hogy a csapágy ment tönkre és cserével megoldható. Úgy vélem szét tudnám szedni, általunk használt gépeket magunk szoktunk javítani. Ha van ehhez jótanács azt szívesen veszem.

Jani301 Creative Commons License 2 napja 0 0 51263

A rögzítésről ...

A persely és a kerék találkozási pontjánál ,bepréselés után , menetmagátmérőjű fúróval megfúrni , menetet belevágni ,és rögzítésnek egy hernyócsavar .

Ez a gép gyártási idejében sűrűn alkalmazott módszer volt .

Előzmény: Joe 011 (51261)
toothgaabor Creative Commons License 2 napja 0 0 51262

Ezt ugye nem viccnek szánod? A méretei adottak, szétszedés után mérhető, az anyaga me olyan legyen amilyaen most is, ha bronz, akkor az, ja öntvény akkor az, ha szénacél, akkor meg az.

Előzmény: Joe 011 (51261)
Joe 011 Creative Commons License 2 napja 0 0 51261

Jó reggelt mindenkinek!

A képen látható persely, ami fogaskerék alatt kellene, hogy legyen.

Miből lehetne készíteni, méretei?

Hogyan tudnám rögzíteni, hogy a helyén maradjon?

 

default6 Creative Commons License 5 napja 0 0 51260

Az excel fájl típusa makrós de nem írtam végül bele, képletekkel csinál mindent. Nyissátok meg makróvédelemmel.

Előzmény: default6 (51259)
default6 Creative Commons License 5 napja 0 0 51259

Ha azon a linken eléritek amit Joe0111 tett ki akkor vigyétek bátran. A megosztás típusa a "link birtokában bárki" Az excelben meg az E1N fogaskerekeinek az áttételeivel játszottam de benne vannak a Norton kerekeinek a fogszámai is. Lehet vele számolni olyan emelkedést is ami a gyári táblában nincs.

Előzmény: Csuhás (51258)
Csuhás Creative Commons License 5 napja 0 0 51258

Küld el nekem is a képeket és megosztom. Nálam csak az EMU esztergáról van fotósorozat, arra emlékezhetsz.

Előzmény: default6 (51252)
Joe 011 Creative Commons License 6 napja 0 0 51257

Itt a problémán.

Előzmény: Joe 011 (51255)
Joe 011 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 51256

https://drive.google.com/drive/folders/1aH9BVPL7j6yZF_Vi-8pet-1h89YfGpTp

Ezekre a képekre gondoltál? Vagy talán van több is? 

Előzmény: default6 (51252)
Joe 011 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 51255

Köszönöm. Olaj volt benne valamennyi. Lassan szivárog a szárnyas anyánál. Gondolom. Új tömítés majd segít rajta. Viszont a képen (nem) látható csapágy tropa. Ez nem tett jót a fogaskerekeknek sem. Nem bírom szétszedni. A tengelyt bentről kifelé kell kiütni? Van még ott valami ami elkerülhette a figyelmemet? 

 

 

Előzmény: default6 (51252)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.17 0 0 51254

Szia ! 

Lehetek szemtelen és esetleg elkérhetném én is ?

 

Előzmény: default6 (51252)
mérnökferi Creative Commons License 2024.04.17 0 0 51253

Elküldenéd nekem is? E-mail címem nyilvános.

Előre is köszönöm!

Előzmény: default6 (51252)
default6 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 51252

Van rengeteg képem E1N Norton, lakatszekrény, főorsó szétszedésről. Egyszer talán Csuhás fel is töltötte az irodalmak közé, de ha rám írsz megosztom. Az a vonóékes ABC váltó sok bajt okoz, pláne ha olaj se volt benne régóta.

Előzmény: Joe 011 (51249)
Jani301 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 51251

Kicsit jobban utánakerestem ,az csak sima áttétel váltó .

 

Előzmény: Jani301 (51250)
Jani301 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 51250

A gépet konkrétan nem ismerem .

De rákerestem a norton rajzára .

Láttam benne egy csúszóreteszes 3 fokozatú váltót , az lehet a menettípusok közti váltás ?

Ha igen akár a csúszóretesszel is lehet gond ,de ez csak egy tipp .

Előzmény: Joe 011 (51249)
Joe 011 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51249

Ez mind igaz. A Nortont csak most akarom megbontani, ha nem megy másként. Ugyanis ha ZOLL kerekekkel mm- re álitva a menetváltókart működik az előtolás oda vissza. A vezérorsó és a vonóorsóval is.

 

Előzmény: szakmókus (51243)
MUM.21 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51248

Köszönöm az infókat ....

 

Üdvözlettel  MÜM.21

mérnökferi Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51247
Előzmény: MUM.21 (51244)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51246

Ha ritkán használod akkor nem kell olajozó, ilyenkor használat előtt egy két olajcseppet szoktak a levegő bemenő csatlakozóba cseppenteni.

Előzmény: MUM.21 (51244)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51245

Google "pneumatikus szerszám olajozó" azután válassz egy neked tetszőt.

Előzmény: MUM.21 (51244)
MUM.21 Creative Commons License 2024.04.14 0 0 51244

Szia Csuhás !

 

Köszönöm ! Rövidzárlat volt ....

Van ötleted hol tudnék hozzá  venni olajadagolót ? Ha jól tudom kell hozzá .

 

Köszönettel   MÜM.21

Előzmény: Csuhás (51241)
szakmókus Creative Commons License 2024.04.14 0 1 51243

"Előtolás irányváltása után a vezérorsó leál. Mi baj lehet a Norton szekrényben?"

 

Az irányváltó karnak nem sok köze van a Noton szekrényhez kapcsolódás szempontjából(nem is azon helyezkedik el) illetve a második képen nem a Norton szekrény látható hanem a lakatszekrény.

Ha a mentorsó megáll az inkább a vezér-vonoorsó váltó kar nem megfelelő reteszelődéséből adothat. (nekem ezt a kart ki kell támasztanom menetvágáskor, hajlamos szétkapcsolódni,ekkor megáll a menetorsó ami menetvágáskor nem túl hasznos.)

 

Előzmény: Joe 011 (51242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!