Csúcsesztergát én kihúzással szereltem ez úgy néz ki , hogy csináltam egy erő vas szerkezetet a szegnyereg helyére , abban volt egy M24-es menetes orsó a menetes orsót összekötöttem a főorsóval majd ahogy tekertem az anyát szépen kihúzta a tengelyt így nem kellet ütni.
Az én gépemen a hollanderben nem mart hornyok hanem furatok vannak, így nem körmös, hanem csapos kulcsom van hozzá. Eszerint egy egyszerű osztófejben állványos fúróval, vagy akár az esztergán is kifúrható a 6db-furat. A képeknek örülnék, és köszönettel fogadnám, az E-mailem elvileg publikus.
Ez a gyűrű is pont emus 160-ra lesz pótlásnak, az eredeti szanaszét van már verve és nem akarom azzal összerakni. Főorsót kiszeded kb fél óra alatt az általad leírt módon. Hajtóműveket, lakatszekrényt szétszedtem, ha kellenek képek vagy kérdésed van, akkor keress nyugodtan.
Nekem is hasonló terveim vannak a kis EMUS160-nál, de főorsó csapágyat is cserélnem kell. Nem tudom jól gondolom-e, hogy a hátsó körmös anya és biztosító alátét levétele után, az első és hátsó labirintgyűrűs fedél leszerelése után, az elülső csapágyhézag beállító körmös anya lazítása után elindul kifelé a főorsó. Vagy ennél nagyobb bontás lesz?
Valamikor nagyon régen mikor még csak egy esztergám volt én is csináltattam egy menetes alkatrészt a főorsó végére , ma is megvan és használom is ha kell.
A lényeg az , hogy kétszer kellet visszavinni az esztergályoshoz mire már jó lett , mert ugyebár nem volt próbadarab.
1. Kelleni fog ehhez egy marógép is körben a hornyokhoz. Esetleg egy vésőgép vagy gyalu.
2. Ezt nagyjából bármelyik esztergályos meg tudja csinálni feltéve, ha adsz neki egy ellendarabot, amihez az anyamenetet illeszteni tudja. Méret alapján legyártani egy anyamenetet mindig necces vállalkozás, mert mérni szinte lehetetlen.
Üdv! Esztergályost keresek, aki legyártana nekem egy menetes gyűrűt. Főorsóra, tokmányt húzza fel a kúpra :) Főleg Debrecen környékén, de a csomagküldés is szóba jöhet.
Én a kereskedésben lapható reteszacélt szoktam venni 3 m-es hosszban (jó sokáig elég) a lényege az , hogy 0-ás és szép sarkos (10.00x10.00) ha olajba hőkezelem akkor kb. 18-20 HRC lesz belőle ez a legtöbb esetben megfelel hőkezelés nélkül kb. 7-8 HRC.
Ha ék alatt a fészkes reteszt érted, akkor szénacél kivitelben egy járatos anyagminőség hozzá a C45. Átmeneti illesztéshez nagyobb szilárdságút csak indokolt esetben célszerű, mert az megköveteli a tengely és az agy nagyobb szilárdságát is.
Esztergakéseknél rendszerint ~0,6% széntartalmú ötvözetlen acél. (Bonyolultabb szerszámoknál ötvözetlen vagy gyengén ötvözött szerszámacél legalább 60Kp/mm2 szakítószilárdsággal és hasonló vagy picivel magasabb széntartalommal.)
Jól látod, nátrium nitrát akart lenni. Ez a komponens felel a szép, régi német légfegyverekre jellemző mélykék tónusért. Ha nem tesszük bele a kotyvalékba, fekete lesz a végeredmény.
Magam neveben nagyon koszonom mindenkinek az utobbi napokban kozreadott informaciokat.
Dzsiiz, szerintem ezt a melegbarnitast en nem fogom itthon elvegezni. Nem akarok 140 fokos, goze is mergezo folyadekot a gyerek kozeleben. Meg persze utana valahogyan semlegesiteni is kellene, hogy eltuntethessem. Inkabb akkor kifizetem egy cegnek, vagy martogatom az olajba :)