Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2024.09.18 -1 1 38683

Roburon sajnos sosem ültem, de nekem ezek a kocsik többet nyújtanak, mint az alacsonypadlós társaik. A török elöl-hátul ajtós Otokar-dolmusok pl. egy az egyben hozzák az Ik-260-as hangulatát.

Előzmény: f_k (38681)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.18 -1 1 38682

Pedig azok a kicsi 9,5-es CREDOK is már több mint 12--13 évesek.

 

akkoriban több Volán :

 - Nógrád volán,

 - Pannon volán,

 - Veszprém megyei volánok,

 - Vasi volán,

 - Zala volán

is épp megrendeljük, ne rendeljük meg állapotban volt, de jött Putnok gyöngye és ugrottak a 9,5-es beszerzési tervek.

Előzmény: f_k (38681)
f_k Creative Commons License 2024.09.18 0 2 38681

OFF Amolyan Robur fillingje van...

A Mátra Volánnak is volt Isuzu autóbusza, pont olyan mint a Nógrád Voláné...

Abasár -Gyöngyös ( Mátrai Erőmű-Adács járat)

Budapest-Hatvan (10.15 Bp M3 Hatvan Gyöngyös)

útvonalon kétszer utaztam vele.

Abasáron K7 est is kaptam mert nem volt jegykiadógép 

Lett volna igény a  20-35 fős buszokra, de sajnálatosan műszaki tartalom nem volt tökéletes.

Talán az E91 ( Adamis G) jobb volt kívülről is esztétikusabb. ON

Nógrádi kis falvaknak kellett volna egy hasonló ettől jobb kisbusz ami gazdaságosabban lett volna üzemeltethető...

Kéziváltós Credók egy része is most is húzza az igát alacsony fogyasztással ott a 9,5 volt a legkisebb...

Előzmény: Racilaci (38680)
Racilaci Creative Commons License 2024.09.17 -1 1 38680

A motor az "A" tengely mögött üvölt. A méretei és a kerék mérete miatt aki vezette mindenki azt mondta, hogy katasztrófa, főleg nyomvályús rossz utakon.

Ami a hangokat illeti, nagyon Ikarus 260-as feelingje van ezeknek a kocsiknak, az tény. A nyomvályú viszont hungarikum, ilyenekkel a török kocsiknak nem kell otthon megküzdeniük.

Előzmény: Angyal K. (38678)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.17 -1 2 38679

Egyszer egy (havi) volán vezigek számára tartott értekezlet végén - a beszélgetéskor - felvetődött hasonló téma.

Egyedi, egy db, mit csináljunk vele ?

 

Azt találtam mondani, hogy adjátok oda egy zsákfaluba.

végleg.

20 évig nem lesz vele gondotok, mert a fél falu (ingyen) javítgatni, símogatni fogja és vigyáznak rá mint szemük fényére.

 

Majdnem lenyeltek e mondatom miatt.

 

Replikáztak és sajnos igazuk volt :

 - mit szól majd ehhez a megyei párttitkár, megyei főnök lett légyen akármilyen színű pártból,

 - hogy emiatt én (vezig) járjak állandóan a szőnyeg szélére ?

 - felháborodna a saját műszakom,

 - az összes buszvezető morogna egy fél évig,

 - hasonlók.

 

Amíg volt 24 Volán Vezérigazgató igen sok szempontot figyelembe kellett venniük  döntéseik előtt amiből a fele vagy több, nem szakmai szempont volt.

Angyal K. Creative Commons License 2024.09.17 -1 2 38678

Nekem igen megosztottak a tapasztalataim az Isuzu-val kapcsolatban.

Ahová utaztam vele oda kifejezetten jó, pl. a Hatvani Bosch-hoz szerződéses járatban tökéletes volt Salgótarjánból.

Én az ülés kiosztásra sem panaszkodom pedig 195 cm vagyok és kényelmesen elfértem benne.

 

Viszont ez a típus az akkori Nógrád Volánnál csak egy kényszer volt, még forgalmazták is, azt nem tudom vettek.e tőlük valaha is belőle.

A motor az "A" tengely mögött üvölt. A méretei és a kerék mérete miatt aki vezette mindenki azt mondta, hogy katasztrófa, főleg nyomvályús rossz utakon.

Nagyon észnél kellett a sofőröknek lenni.

A sofőr melletti üveg úgy van kialakítva, hogy a sofőr mellett már nincs üvegfelület és minden kereszteződéseben előre kell hajolni, hogy kilásson.

 

Minden esetre egy Iveco vagy Mercedes furgonból átalakított midi-től fényévekkel jobb volt és legalább, mint utas úgy éreztem, hogy buszon ülök nem teherautóban.

 

Én úgy gondolom, hogy a típust aki vette azért vette, mert viszonylag olcsón hozzá lehetett jutni használtan és egyébként megbízható kis buszok voltak.

Előzmény: Racilaci (38677)
Racilaci Creative Commons License 2024.09.17 -1 1 38677

Nem tudom, milyen motorral rendelték meg, de ha azt nem szabták volna el, akkor kb. az összes mátrai falujáróra tökéletes lett volna a méreteinél fogva.

 

 

Egyébként Törökországban többször utaztam már ilyennel szállodai transzferrel, ahol kb. minden utasra jut egy nagy bőrönd - s nem tapasztaltam, hogy kicsi lenne a csomagtere. Most arra nem emlékszem, hogy külön kiegészítő csomagtérdobozt szereltek-e erre a típusra, de ha igen, akkor is megoldható, nem hiszem, hogy megfizethetetlen lett volna a volánnak.

Előzmény: trizs77 (38675)
Utas555 Creative Commons License 2024.09.16 0 2 38676

Üdv! A mai naptól a 7:01-es 3264-es Jobbágyi-Szarvasgede-Ecseg járat "Gyöngyöshöz tartozik." SSM-708 és SSM-709 viszi naponta, felváltva. Ma pl. SSM-709 volt rajta, így holnap az SSM-708 viszi. Ezáltal a kollégák, akik eddig vitték azt a járatot az LKN-673-mal (jelenleg LMD-243 van kint az LKN helyett), azok viszik az én volt járatomat, a 7:20-as bujákit Pásztóról.

trizs77 Creative Commons License 2024.09.16 -1 2 38675

Igazad van..

Sajnos nem tudták mire használni.

 

Őket is utolérte a szokásos átok, hogy ha kerül a céghez egy új busz/vonat akármi akkor az mindenre jó.

 

Nemzetközi különjárata = Hamar kiderült, hogy oda nem mert alig van csomagtere, alulmotorizált, szűken van székezve,

 

Akkor távolságiba = Oda meg kevés a harmincvalamennyi ülőhely,

 

Akkor helyközibe.

Ott meg lassú az utascsere az egy ajtó miatt.

 

Így hát dobálták ide-oda.

 

------------------------------------------------------------------

 

Ideális lett volna egy zsákfaluba.

Vagy szerződésesbe.

 

Még arra se hivatkozhattak, hogy nem volt tapasztalatuk ilyen buszok üzemeltetésében

1976-tól kezdve 71 db IK-211-esüzemeltettek úgy hogy a teljes vállalati autóbusz állomány általában 230-260 busz körül/között alakult.

 

 

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (38674)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.09.15 -1 1 38674

A sofőr igen békésen bánt a kis kocsival.

Nem gyilkolászta, nem hajtotta szét.

 

És mégis idén öt éve, hogy selejt lett.

Az első és a másodrész viszont valószínűleg ma is megvan még valahol.

Előzmény: trizs77 (38673)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.15 -1 2 38673

Ezt a kis ISUZU-t kedveltem.

Soxor Ő volt az esti (talán 18,40 ??) Budapest - Salgótarján harmadrésze.

 

Többször belefutottam abba, hogy állt a másik két busz mögött harmadikként, a buszvezető kikiabált a lépcsőn állva, hogy jöhetnek ide is, én is Salgótarjánba megyek, még táblája is volt de.............

Az emberek akik tolakodtak az első és a második kocsi ajtajánál beszállásra várva, egyet hátra léptek, hátra néztek és nem jöttek oda.

 

Volt olyan eset is, hogy ismerős az első buszon állt Pásztóig, ott leült és mikor Salgótarjánban leszálltunk még nekem se akarta elhinni, hogy a kisbusz tényleg idáig jött és, hogy félházzal jöttünk.

 

Mikor erre rájöttem, akkor ha ott volt a kis Isuzu én egyből hátra mentem.

Nem csak nekem esett le a tantusz, mások is rájöttek erre.

Sűrűn előfordult, hogy az utasok mindegyike Salgótarjánig jött és Budapesttől Vizslásig nem volt leszálló.

 

De sohasem fordult elő, hogy megtelt volna a kicsi busz.

A legjellemzőbb a félház volt.

 

Hiába nem álltunk meg sehol, nem sokkal értünk előbb Tarjánba.

A sofőr igen békésen bánt a kis kocsival.

Nem gyilkolászta, nem hajtotta szét.

 

Mindíg nyugodt, már-már unalmas utunk volt.

S ez így volt jó..

 

 

Előzmény: f_k (38672)
f_k Creative Commons License 2024.09.15 0 2 38672

Utas555 Creative Commons License 2024.09.13 0 0 38671

Egy kis pontosítás: Nem a 834 lesz végleg a fordán, viszont RWE szériás lesz, az biztos, csak az most a műhelyben van. Az AdBlue szivattyúja megadta magát. Talán a jövőhéten már úton lesz.

Előzmény: Utas555 (38670)
Utas555 Creative Commons License 2024.09.13 0 1 38670

Az RWE-834 került a PIG-448 "volt" fordájára. Ma cserélte meg a kolléga.

Utas555 Creative Commons License 2024.09.11 0 0 38669

Illetve hiába érkezik meg pestre, de nem jöhet még azonnal vissza, mert ott tölti majd a kiállását. Valamikor dél magasságában indul vissza. A visszaindulást azt pontosan nem tudom még, de kb. ennyit tudok egyelőre.

Előzmény: Utas555 (38668)
Utas555 Creative Commons License 2024.09.11 0 0 38668

Utána kérdezősködtem, rosszul mondtam, Mátraszőlősről indul, a 21-esről, de vissza rezsibe jön. 7:15 Mátraszőlős, de ez csak egy rásegítés a 1020-as járatra. Egyedül pénteken jön járattal vissza pestről. A többi munkanapon csak rezsibe jön. Valószínűleg egy RWE-t fog kapni a kolléga, de ez még kérdéses. Balassagyarmaton most megy a "tanácskozás" a témával kapcsolatban. :) Itt, Pásztón csak a fordák egészültek ki a 448 járataival, mert ugye reggel pestre megy a surányi kocsi, így a járatokat teljesíteni kell valakinek, ezért lettek bele építve a fordákba, mint ahogy az enyémbe is a Mátraszőlős, az Alsótold és tanszünetben a Hollókő. De hallottam, hogy a mátraszentimrei SSM-708 és 709 is kapott egy Ecseget, amik ugye gyöngyösi kocsik. Igazából csak a délelőtti, reggeli időszak, ami változott, ami logikus, mert délután csak a cserhátsurányi járat van a 448-nak, de addigra megjárja pestet majd az Inovellel, aztán tudja vinni a járatot.

Előzmény: tota961023 (38667)
tota961023 Creative Commons License 2024.09.11 0 0 38667

Szia!

Melyik Pásztó-Budapest járat került a fordába?

Előzmény: Utas555 (38666)
Utas555 Creative Commons License 2024.09.11 0 1 38666

Üdv! Hétfőtől a PIG-448 lekerül a fordájáról. Valamelyik (gyarmati) Inovellt kapja a kolléga. Azért lesz csere, mert a fordába bele került egy Pásztó-Budapest járat, így a 448 már nem maradhat a cserhátsurányi fordán. A 448 délelőtti járatai pedig szét lettek osztva tarjáni kollégák között (én is kaptam belőle párat).

Angyal K. Creative Commons License 2024.09.02 -1 1 38665

Teljesen egyetértek veled, a város úgynevezett demográfiaii tényezői nem épen úgy alakulnak, hogy az autóbuszos közlekedés egy része kiváltható lesz kerékpárral,

abban a tekintetben sem, hogy az itt élő nyugdíjasok nem fognak maguknak elektromos kerékpárt vásárolni még állami támogatással sem amivel egyébként a domborzati viszonyok számukra is jól leküzdhetőek lennének.

Az egészségi állapotukról én nem nyilatkoznék és a preventív egészségmegőrző hozzáállásukról sem, ami miatt szintén nehéz lesz alternatíva ként tekinteni a kerékpárra.

 

Közbiztonság (vagy a biztonsági érzet) sem engedi meg azt, hogy a vásárlás, banki ügyintézés vagy a szakorvosi vizsgálatokon való részvétel megoldható legyen kerékpárral.

A társasházakban a biztonságos kerékpár tárolás sem megoldható, nem is volt az soha, a közös helyiségekből sorra tűnnek el szűkebb értelembe vett értékek, melyek

egy bizonyos kultúrában beforgathatók az adott napi ellátmány javára. (legyen az élelmiszer vagy pszichoaktív anyag, dohányáru, alkohol, stb...

Az egész megyére sem jellemző a kerékpáros közlekedés, inkább csak sportolás céljából vagy nagyon elenyésző a kerékpárral közlekedők száma.

 

A lakosság többi része pedig jellemzően nők és gyermekek akik az autóbuszos közlekedést használják, a férfiak jelentős része hajnalban elutazik a városból (építő ipar)

a lakosság más része pedig szerződéses járatokon a szomszéd megyébe utazik, illetve távolsági járatokon Budapestre.

 

 

Véleményem szerint a település szerkezet is közrejátszik a nagyobb jármű mennyiségbe, ez által még mindig a párhuzamosságra megy el sok elszámolható km.

A város lakosságának úgy tűnik fontosabb az átszállás mentes utazás, mint a dinamikusabb, sűrűbb menetrend esetleges átszállásokkal.

(bár ezt inkább a közlekedés szervezői, megrendelői hiszik így, vagy tudják így, lehet valami lakossági kérés alapján)

 

Nyilván a piacra betérő 14-es járatok sem véletlenek a délelőtti órákban, egy jókora Idegéri kitérővel.

 

A hétvégi menetrend az számomra egy szükséges minimális szolgáltatást jelent ami senkire sincs tekintettel, 2 óránként közlekedő járatok, melyekre egymás között még az átszállás sincs biztosítva.

Én ha tehetem nem használom Salgótarján helyi közlekedését, nekem a Tesco, Lidl bevásárlásra nincs egy egész délelőttnyi időm.

Ha meg kellene fogalmaznom azt, hogy Salgótarján miért élhetetlen akkor ez az egyik nyomós érv lenne az élhetetlensége mellett.

 

Előzmény: trizs77 (38663)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.09.02 0 1 38664

Ennek tekintetében pár kocsi a neten így jelel :

  

RWA-264 3015-ön, módosított útvonal. NWX-366 szintén. 

 

  

AE FI-904 3022-őn szintén ezen az útvonalon és PIG-445/446 szintén. 

Látszólag nagy a kerülő. 

 

Előzmény: mavmakettek (38650)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.30 -1 2 38663

A sík városokba kevesebb kocsi kell.

Tarjánban azért kevesen bringáznak hegyre föl, hegyre le.

 

50+ évesen bringáztam fel Tarjánból Somoskőre.

Úgy tudtam ez sík terep.

Hát nem.

Nagyon nem.

A tüdőmet kiköptem mire kiértem.

Nem is tudtam egy nyeletre kitekerni.

 

A városon belül ennél sokkal nagyobb emelkedők vannak.

 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (38662)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.08.30 0 0 38662

Ahhoz képest, hogy 32.000-en lakják a várost + Somoskőújfalu népessége, ami 2000 főt jelent (..és ahová kimegy a helyi járat ), a 28 darabos helyis buszflotta igen soknak számít szerintem. Úgy nem beszélve, hogy a menetrend összességében nem túl ütemes, hétvégén kb. a flotta 1/3-a megy. Pár helyközi busz nyárt leszámítva még beforog helyibe.

 

Pl. egy Szekszárd méretű városban 10 szóló busz megy összesen, csuklós nincs is.  Esztergomban 6 kocsi(ott pár helyközi beforog igaz). E kettő mjv, ahol kevesebben élnek, mégis harmada a kocsik száma a s.tarjáni flottának.

Baján megegyezik a lakosság száma az itteniével, ott mégis szintén 6 kocsi van a flottában, pár helyközi beforgással. 

De mutat jobbat: Sopronban 60,000 laknak hivatalosan, és arra a városra szintén van 28 kocsi, annyi mint a nógrádi megyeszékhelyen. Meg kell hagyni ott is sok helyközi busz forog be a helyis közlekedésbe, 

 

Tudom én sok minden meghatározza ezt, mennyi kocsit üzemelnek egy adott helyen

Ennek ellenére én ezeket a számokat mindig oly furcsának találtam, milyen eltérőek tudnak lenni, egymással hasonló helyeknél. 

Előzmény: htibor (38661)
htibor Creative Commons License 2024.08.30 0 1 38661
Előzmény: htibor (38660)
htibor Creative Commons License 2024.08.30 0 1 38660

Salgótarjáni közgyűlés tegnapi napirendjén szerepelt a Salgótarján SUMP (Fenntartható Városi Mobilitási Terv) elfogadása, az előterjesztésben ott a teljes anyag, olvasható, lapozható.

SUMP

SzElek Creative Commons License 2024.08.26 0 3 38659

Tehát akkor összefoglalva:

 

Salgótarján:

FKA-160 még nyár elején visszakerült Jászberénybe.

AA DS-211 <-> AA JB-568

 

Balassagyarmat:

RWE-831 <-> SSM-596

RWE-835 <-> RTR-764 

RWE-836 <-> SSM-597 

és 09.01-től PIG-448 átkerül Salgótarjánból (fordával együtt.)

 

Ez történt nyáron. 

 

 

LSU 106 Creative Commons License 2024.08.26 0 0 38658

SSM-597 a harmadik Econell

Előzmény: Utas555 (38647)
Utas555 Creative Commons License 2024.08.23 0 2 38657

Üdv! Szeptember 1-től a 3240-es Pásztó-Cserhátsurány átkerül vezénylésileg Balassagyarmathoz a PIG-448-al és a kollégával együtt. Tanszünetben van a fordában egy Pásztó-Buják járat is (a 7:40-es), így az a járat is gyarmathoz kerül. (A bujáki csak tanszünetben érvényes és csak ez az egy járat, mert iskolai napokon én viszem.) A PIG-448 így már nem tartozik hozzánk, Salgótarjánhoz.

mavmakettek Creative Commons License 2024.08.21 0 1 38656

Mind a 6 külső telephelyes

  • 3 Karancs-völgy (Karancskeszi, Litke, Egyházasgerge), ebből egy dolgozik
  • 2 Szécsény, ebből 0-1 dolgozik
  • 1 Pásztó, ez mindkét nap dolgozik
Előzmény: NDV816 (38655)
NDV816 Creative Commons License 2024.08.21 0 1 38655

Hétvégén nappal kintalvós SRD van valahol Tarján környékén? Hány dolgozik hétvégén? Előre köszi a választ. 

SzElek Creative Commons License 2024.08.18 0 0 38654

2020 tavaszán már adtunk két E95-öst is Kecskemétre (FLM-533, GBG-255) és még másfél éve egy Drögmöllert is. (FLH-404). Aztán az Ikarusokat csak visszahozták egy év távollét után. Folyamatosak a cserélgetések. Egyébként utóbbi években feleslegesen sok Inovellel szórták meg Tarjánt, mind SWW, mind az AA DS-ekből. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!