Roburon sajnos sosem ültem, de nekem ezek a kocsik többet nyújtanak, mint az alacsonypadlós társaik. A török elöl-hátul ajtós Otokar-dolmusok pl. egy az egyben hozzák az Ik-260-as hangulatát.
A motor az "A" tengely mögött üvölt. A méretei és a kerék mérete miatt aki vezette mindenki azt mondta, hogy katasztrófa, főleg nyomvályús rossz utakon.
Ami a hangokat illeti, nagyon Ikarus 260-as feelingje van ezeknek a kocsiknak, az tény. A nyomvályú viszont hungarikum, ilyenekkel a török kocsiknak nem kell otthon megküzdeniük.
Nekem igen megosztottak a tapasztalataim az Isuzu-val kapcsolatban.
Ahová utaztam vele oda kifejezetten jó, pl. a Hatvani Bosch-hoz szerződéses járatban tökéletes volt Salgótarjánból.
Én az ülés kiosztásra sem panaszkodom pedig 195 cm vagyok és kényelmesen elfértem benne.
Viszont ez a típus az akkori Nógrád Volánnál csak egy kényszer volt, még forgalmazták is, azt nem tudom vettek.e tőlük valaha is belőle.
A motor az "A" tengely mögött üvölt. A méretei és a kerék mérete miatt aki vezette mindenki azt mondta, hogy katasztrófa, főleg nyomvályús rossz utakon.
Nagyon észnél kellett a sofőröknek lenni.
A sofőr melletti üveg úgy van kialakítva, hogy a sofőr mellett már nincs üvegfelület és minden kereszteződéseben előre kell hajolni, hogy kilásson.
Minden esetre egy Iveco vagy Mercedes furgonból átalakított midi-től fényévekkel jobb volt és legalább, mint utas úgy éreztem, hogy buszon ülök nem teherautóban.
Én úgy gondolom, hogy a típust aki vette azért vette, mert viszonylag olcsón hozzá lehetett jutni használtan és egyébként megbízható kis buszok voltak.
Nem tudom, milyen motorral rendelték meg, de ha azt nem szabták volna el, akkor kb. az összes mátrai falujáróra tökéletes lett volna a méreteinél fogva.
Egyébként Törökországban többször utaztam már ilyennel szállodai transzferrel, ahol kb. minden utasra jut egy nagy bőrönd - s nem tapasztaltam, hogy kicsi lenne a csomagtere. Most arra nem emlékszem, hogy külön kiegészítő csomagtérdobozt szereltek-e erre a típusra, de ha igen, akkor is megoldható, nem hiszem, hogy megfizethetetlen lett volna a volánnak.
Üdv! A mai naptól a 7:01-es 3264-es Jobbágyi-Szarvasgede-Ecseg járat "Gyöngyöshöz tartozik." SSM-708 és SSM-709 viszi naponta, felváltva. Ma pl. SSM-709 volt rajta, így holnap az SSM-708 viszi. Ezáltal a kollégák, akik eddig vitték azt a járatot az LKN-673-mal (jelenleg LMD-243 van kint az LKN helyett), azok viszik az én volt járatomat, a 7:20-as bujákit Pásztóról.
Soxor Ő volt az esti (talán 18,40 ??) Budapest - Salgótarján harmadrésze.
Többször belefutottam abba, hogy állt a másik két busz mögött harmadikként, a buszvezető kikiabált a lépcsőn állva, hogy jöhetnek ide is, én is Salgótarjánba megyek, még táblája is volt de.............
Az emberek akik tolakodtak az első és a második kocsi ajtajánál beszállásra várva, egyet hátra léptek, hátra néztek és nem jöttek oda.
Volt olyan eset is, hogy ismerős az első buszon állt Pásztóig, ott leült és mikor Salgótarjánban leszálltunk még nekem se akarta elhinni, hogy a kisbusz tényleg idáig jött és, hogy félházzal jöttünk.
Mikor erre rájöttem, akkor ha ott volt a kis Isuzu én egyből hátra mentem.
Nem csak nekem esett le a tantusz, mások is rájöttek erre.
Sűrűn előfordult, hogy az utasok mindegyike Salgótarjánig jött és Budapesttől Vizslásig nem volt leszálló.
De sohasem fordult elő, hogy megtelt volna a kicsi busz.
A legjellemzőbb a félház volt.
Hiába nem álltunk meg sehol, nem sokkal értünk előbb Tarjánba.
Egy kis pontosítás: Nem a 834 lesz végleg a fordán, viszont RWE szériás lesz, az biztos, csak az most a műhelyben van. Az AdBlue szivattyúja megadta magát. Talán a jövőhéten már úton lesz.
Illetve hiába érkezik meg pestre, de nem jöhet még azonnal vissza, mert ott tölti majd a kiállását. Valamikor dél magasságában indul vissza. A visszaindulást azt pontosan nem tudom még, de kb. ennyit tudok egyelőre.
Utána kérdezősködtem, rosszul mondtam, Mátraszőlősről indul, a 21-esről, de vissza rezsibe jön. 7:15 Mátraszőlős, de ez csak egy rásegítés a 1020-as járatra. Egyedül pénteken jön járattal vissza pestről. A többi munkanapon csak rezsibe jön. Valószínűleg egy RWE-t fog kapni a kolléga, de ez még kérdéses. Balassagyarmaton most megy a "tanácskozás" a témával kapcsolatban. :) Itt, Pásztón csak a fordák egészültek ki a 448 járataival, mert ugye reggel pestre megy a surányi kocsi, így a járatokat teljesíteni kell valakinek, ezért lettek bele építve a fordákba, mint ahogy az enyémbe is a Mátraszőlős, az Alsótold és tanszünetben a Hollókő. De hallottam, hogy a mátraszentimrei SSM-708 és 709 is kapott egy Ecseget, amik ugye gyöngyösi kocsik. Igazából csak a délelőtti, reggeli időszak, ami változott, ami logikus, mert délután csak a cserhátsurányi járat van a 448-nak, de addigra megjárja pestet majd az Inovellel, aztán tudja vinni a járatot.
Üdv! Hétfőtől a PIG-448 lekerül a fordájáról. Valamelyik (gyarmati) Inovellt kapja a kolléga. Azért lesz csere, mert a fordába bele került egy Pásztó-Budapest járat, így a 448 már nem maradhat a cserhátsurányi fordán. A 448 délelőtti járatai pedig szét lettek osztva tarjáni kollégák között (én is kaptam belőle párat).
Teljesen egyetértek veled, a város úgynevezett demográfiaii tényezői nem épen úgy alakulnak, hogy az autóbuszos közlekedés egy része kiváltható lesz kerékpárral,
abban a tekintetben sem, hogy az itt élő nyugdíjasok nem fognak maguknak elektromos kerékpárt vásárolni még állami támogatással sem amivel egyébként a domborzati viszonyok számukra is jól leküzdhetőek lennének.
Az egészségi állapotukról én nem nyilatkoznék és a preventív egészségmegőrző hozzáállásukról sem, ami miatt szintén nehéz lesz alternatíva ként tekinteni a kerékpárra.
Közbiztonság (vagy a biztonsági érzet) sem engedi meg azt, hogy a vásárlás, banki ügyintézés vagy a szakorvosi vizsgálatokon való részvétel megoldható legyen kerékpárral.
A társasházakban a biztonságos kerékpár tárolás sem megoldható, nem is volt az soha, a közös helyiségekből sorra tűnnek el szűkebb értelembe vett értékek, melyek
egy bizonyos kultúrában beforgathatók az adott napi ellátmány javára. (legyen az élelmiszer vagy pszichoaktív anyag, dohányáru, alkohol, stb...
Az egész megyére sem jellemző a kerékpáros közlekedés, inkább csak sportolás céljából vagy nagyon elenyésző a kerékpárral közlekedők száma.
A lakosság többi része pedig jellemzően nők és gyermekek akik az autóbuszos közlekedést használják, a férfiak jelentős része hajnalban elutazik a városból (építő ipar)
a lakosság más része pedig szerződéses járatokon a szomszéd megyébe utazik, illetve távolsági járatokon Budapestre.
Véleményem szerint a település szerkezet is közrejátszik a nagyobb jármű mennyiségbe, ez által még mindig a párhuzamosságra megy el sok elszámolható km.
A város lakosságának úgy tűnik fontosabb az átszállás mentes utazás, mint a dinamikusabb, sűrűbb menetrend esetleges átszállásokkal.
(bár ezt inkább a közlekedés szervezői, megrendelői hiszik így, vagy tudják így, lehet valami lakossági kérés alapján)
Nyilván a piacra betérő 14-es járatok sem véletlenek a délelőtti órákban, egy jókora Idegéri kitérővel.
A hétvégi menetrend az számomra egy szükséges minimális szolgáltatást jelent ami senkire sincs tekintettel, 2 óránként közlekedő járatok, melyekre egymás között még az átszállás sincs biztosítva.
Én ha tehetem nem használom Salgótarján helyi közlekedését, nekem a Tesco, Lidl bevásárlásra nincs egy egész délelőttnyi időm.
Ha meg kellene fogalmaznom azt, hogy Salgótarján miért élhetetlen akkor ez az egyik nyomós érv lenne az élhetetlensége mellett.
Ahhoz képest, hogy 32.000-en lakják a várost + Somoskőújfalu népessége, ami 2000 főt jelent (..és ahová kimegy a helyi járat ), a 28 darabos helyis buszflotta igen soknak számít szerintem. Úgy nem beszélve, hogy a menetrend összességében nem túl ütemes, hétvégén kb. a flotta 1/3-a megy. Pár helyközi busz nyárt leszámítva még beforog helyibe.
Pl. egy Szekszárd méretű városban 10 szóló busz megy összesen, csuklós nincs is. Esztergomban 6 kocsi(ott pár helyközi beforog igaz). E kettő mjv, ahol kevesebben élnek, mégis harmada a kocsik száma a s.tarjáni flottának.
Baján megegyezik a lakosság száma az itteniével, ott mégis szintén 6 kocsi van a flottában, pár helyközi beforgással.
De mutat jobbat: Sopronban 60,000 laknak hivatalosan, és arra a városra szintén van 28 kocsi, annyi mint a nógrádi megyeszékhelyen. Meg kell hagyni ott is sok helyközi busz forog be a helyis közlekedésbe,
Tudom én sok minden meghatározza ezt, mennyi kocsit üzemelnek egy adott helyen
Ennek ellenére én ezeket a számokat mindig oly furcsának találtam, milyen eltérőek tudnak lenni, egymással hasonló helyeknél.
Salgótarjáni közgyűlés tegnapi napirendjén szerepelt a Salgótarján SUMP (Fenntartható Városi Mobilitási Terv) elfogadása, az előterjesztésben ott a teljes anyag, olvasható, lapozható.
Üdv! Szeptember 1-től a 3240-es Pásztó-Cserhátsurány átkerül vezénylésileg Balassagyarmathoz a PIG-448-al és a kollégával együtt. Tanszünetben van a fordában egy Pásztó-Buják járat is (a 7:40-es), így az a járat is gyarmathoz kerül. (A bujáki csak tanszünetben érvényes és csak ez az egy járat, mert iskolai napokon én viszem.) A PIG-448 így már nem tartozik hozzánk, Salgótarjánhoz.
2020 tavaszán már adtunk két E95-öst is Kecskemétre (FLM-533, GBG-255) és még másfél éve egy Drögmöllert is. (FLH-404). Aztán az Ikarusokat csak visszahozták egy év távollét után. Folyamatosak a cserélgetések. Egyébként utóbbi években feleslegesen sok Inovellel szórták meg Tarjánt, mind SWW, mind az AA DS-ekből.