Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2018.04.17 -1 0 15707

Nem tudom, hogy milyen volt, erre vonatkozólag nincs információ. Az MSE csak egy színkódot adott meg.

Mivel nincs színskálám, elővettem egy ROCO csuka ablakát, és azt koppintottam le, ami megegyezett lényegében a pácolt tölgy színével.

Megjegyzem, az MSE ezt a KKStB kocsira írta, arról meg végképp semmi információ nincs, hogy a DV-s kocsinak milyen lehetett az ablakkerete. De ha megnézel egy képet az ABaü 630-asról, ott is valami okkeres árnyalatot láthatsz. Úgyhogy reménykedem, hogy nem csináltam túl nagy marhaságot.

Előzmény: rezgaras (15706)
rezgaras Creative Commons License 2018.04.17 0 0 15706

Ez most nekem nem egészen világos. Az eredeti kocsi ablakai csak pácolva voltak, nem festve? A RAL1011 csak a pácolást próbálja utánozni? Vagy valami olyasmire volt befestve? Mert nekem az a benyomásom, hogy a RAL1011 nem nagyon hasonlít az igazi pácolt tölgyfára. A te színed jobbnak látszik.

Előzmény: alkotasu (15705)
alkotasu Creative Commons License 2018.04.14 -1 1 15705

Köszi!

Majd kidobja az a modellezőtárs, akinek készül... :-)

 

Barkácsolgatom tovább a DV Da 15384-es kocsiját. Egy apró lépéssel ismét közelebb kerültem a befejezéshez. Az ablakkereteknek a gyári leírás szerint RAL 1011 szerinti barnásbeige színt kell kapniuk. Mivel jelenleg nincs RAL színskálám (bár kölcsönszerzésre tettem lépéseket), így jobb hiányában egy ROCO csuka kocsi ablakkeretének a színével hasonlítottam össze a korábbi csuka kocsim belsejéhez kevert festékemet. Mivel majdnem tökéletesen azonos volt, így ezt használtam ezen ablakkeretek színezéséhez is.

 


És, hogy mekkora szerencsém volt ezzel a színnel: a múltkor segítséget kértem volt szembe-szomszédomtól, hogy mutasson nekem tölgy pácolású mintát. Ő ott nyomban csinált is egy tölgyfa darabra ilyet, (többféle pácolással is kiegészítve). A vonaltól balra van a tölgy pácos rész; ahogy nézem, a kevert szín elég jól közelíti az alatta levő mintát. Ebből kifolyólag a készülő Bak kocsim belsejét is befestettem erre a színre. (Aztán ott még majd le kell festeni az üléseket, padlót, klozettet.)

Előzmény: róbertke (15703)
HOTotya Creative Commons License 2018.03.31 0 0 15704

Ne most kérd el tőle ,hanem amikor már lefestette...:D:D:D

Előzmény: róbertke (15703)
róbertke Creative Commons License 2018.03.31 0 0 15703

Nekem tökéletesnek tűnik, de szóljál csak nyugodtan, ha kiakarod dobni .... :-))))

Előzmény: alkotasu (15701)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.30 -1 4 15702

A képek lemaradtak:

Előzmény: alkotasu (15701)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.30 -1 1 15701

Úgy tűnik, hogy a DV-s Da kocsi szerkezetkész lett. A lépcsők kivételével minden felkerült rá, még a madzagtartó kis vackok is, a javítható hibákat talán sikerült orvosolni. Még az utóbbi napokban is találtam cifra dolgokat: gáztartály túl nagy, peronajtókon, az ablak mélyebbre került, mint a többi, első átjáróajtón szintén, ráadásul kisebb ablakot kapott. Szóval még a KKStB kocsihoz képest is elnagyolt darabot árulnak kittként kb. 100€-ért.

rezgaras Creative Commons License 2018.03.27 0 0 15700

Igen, érdekesek. Lehet, hogy valami más technológiájuk volt. A domborút mindenesetre sokkal könnyebb modellezni... :-))

 

Előzmény: alkotasu (15699)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.26 -1 0 15699

Nézegetem a többi DV-s és egyéb személykocsi képét... Ezen a képen tényleg az látszik, hogy befelé volt domború a tartályfenék, de mintha nem szegecseléssel, hanem peremezéssel oldották volna meg a rögzítést:

http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=6EE21C8DD18A11E5AB77001167D6B623&scan=177

 

Itt meg nagyon kifelé domborodik a tartály, és szegecselést nem látok:

http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=6EE21C8DD18A11E5AB77001167D6B623&scan=172

 

Találtam egy még élesebb, jól nagyítható képet, ahol szintén peremezett és domború a tartály vége:

http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=6EE21C8DD18A11E5AB77001167D6B623&scan=189

 

Itt meg az innenső tartálynak domború, a hátsónak homorú a feneke:

http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=6EE21C8DD18A11E5AB77001167D6B623&scan=195

 

Szóval azt hiszem, nem tévedek, ha a domború fenekű PIKO tartállyal pótolom a gyári (szintén domború fenekű) darabot.

Előzmény: rezgaras (15697)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.26 -1 0 15698

Hmm. Mondjuk én itt nem látok szegecset kinagyítva sem:

http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=6EE21C8DD18A11E5AB77001167D6B623&scan=187

(Igaz, ez a KKStB-s kocsi, de akkor se...)

És mintha a tartály vége domború lenne.

Előzmény: rezgaras (15697)
rezgaras Creative Commons License 2018.03.26 0 0 15697

Nem vagyok abban biztos, hogy a Piko tartályok ideálisak. Azok ugyanis így ránézésre hegesztett tartályokat mutatnak. Azokon nincs szegecs és a végük gömbölyű. A hegesztést megelőző időszakban a tartályokat szegecselve készítették. A palást egy cső volt, leginkább lemezből hajlítva. A két végén pedig szintén lemezből egy-egy kupak volt belül! Ez visszahajlott és körben bele volt szegecselve a palástba. A tartályok végén jól látszik körös-körben a szegecs-sor. Az egész általában két pánttal volt az alvázhoz erősítve.

Előzmény: alkotasu (15695)
MIHOK1 Creative Commons License 2018.03.25 0 0 15696

Szia,

 

Nekem van 2db. ilyen tartályom. Szívesen odaadom, az eljuttatást beszéljük meg mailen.

Előzmény: alkotasu (15695)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.25 -1 0 15695

Urak!

Kis segítségre lenne szükségem. Nincs vaki(k)nek 2 db régi piko BR 55-ös légtartálya? (A képen látható nagy piros izé.)

( Képet a netről szedtem.)

 

 

A gondom az, hogy újabb csontváz borult ki a szekrényből: a MSE kocsi tartályának még a KkStB kocsihoz sincs köze. Az MSE a szükségesnél lényegesen hosszabb tartályokat csinált:

 

Ráadásul a DV nem is ilyen elrendezésben szerelte fel a tartályokat.

Sfakutya Creative Commons License 2018.03.23 0 0 15694

Már működik:)))

Előzmény: Sfakutya (15693)
Sfakutya Creative Commons License 2018.03.23 0 0 15693

Segítséget kérek. Vettünk egy Marklin mozdonyt és sínt. Összeraktuk, de nem tudjuk, hogy hogy lehet elindítani. A vezérlővel már kiválasztottuk a mozdony tipusát, de nem mozdul:

(

rezgaras Creative Commons License 2018.03.23 0 0 15692

Urak, feltettem egy pár képet a G-kocsik és a J-kocsik fénykép-oldalára, A G-kocsik közé felvettem a prototípust, a Piko kocsiból átalakított modellt. A J-kocsik közé pedig felkerült a Jh-kocsi, ami az előző fényképezés előtt eltört és ezért újra kellett festeni, feliratozni. Emellett készült egy-egy közös kép is.

rezgaras Creative Commons License 2018.02.24 0 0 15690

Én a létra-forrasztáshoz egy sablont készítettem NyÁK-alapanyagból. Két pici kockát ragasztottam fel az alaplapra, mindkettő pontosan akkora, hogy belemegy a fokok közé. A két hosszanti rudat egy csipesszel hozzá lehet fogni az oldalukhoz. A fokokat a kettő közti résbe lehet betenni és nyugodtan két oldalról beforrasztani. Ha valamelyik elenged, csak be kell tenni a létrát a sablonba és újra forrasztani.

Előzmény: alkotasu (15684)
róbertke Creative Commons License 2018.02.24 0 0 15689

Pont neked szántam ..:-))))

Előzmény: alkotasu (15688)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.24 -2 0 15688

Ezt nem tévesztetted el? Biztos ide akartad betenni?

Előzmény: róbertke (15687)
róbertke Creative Commons License 2018.02.24 0 0 15687

Vasútnak mennie kell!!

Helyszín: Oak Creek (Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok)The Milwaukee Road

Fotós: Daniel Flaten; 2018.02.24. 

Előzmény: alkotasu (15686)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.23 -2 0 15686

Pontosan.

Előzmény: róbertke (15685)
róbertke Creative Commons License 2018.02.23 0 0 15685
Előzmény: alkotasu (15684)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.23 -2 1 15684

MSE modellbahn.

 

Rettenetes nagy szívás az egész. Ehhez képest a Fuggerth (építőkészlet) egy precíziós világmárka. Tapasztalatból mondom. Az ára meg horror.

 

Ami a szomorú, hogy bár DV kocsinak készítettem volna ezt a példányt, de a nemrég előkerült képeket szemlélve kiderült, hogy a KkStB-s poggyászkocsi modell hasonlít rá, de van némi eltérés. (Lásd Schicht Y kocsi kontra MÁV-os Y!) Ezek egy része korrigálható volt (gázlámpák helye, tetőn a kapaszkodó), más része nem (kalauzfülke mérete és a budifülke ablakának elhelyezése).

 

 

Viszont úgy tűnik, nagyjából szerkezetkész lettem a szekérrel.

Tegnap a tetőfeljáró felső kapaszkodóit forrasztgattam... Mire végeztem, az összes szentet leszedtem a mennyből... Megfogadtam, többé nem forrasztok...

Ma már csak a kutyaól ajtajainak felragasztása volt hátra.

Összeraktam - leszámítva a lépcsőket, ilyen-olyan fény mellett csináltam róla pár képet:

 

Egy holdvilágos éjjeli kép... :-)

 

Van még egy-két apró igazítani való, de azt majd csak festés után. A soufflet meg csak ideiglenesen van odaragasztva egy kis faragasztóval.

 

Előzmény: BorKi (15683)
BorKi Creative Commons License 2018.02.18 -1 0 15683

Helo

Honnan szerezted?

Előzmény: alkotasu (15679)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.16 0 0 15682

Amerikában árulnak igazi fából ilyen hornyozott lapot. A Kandó mozdony és a régi kocsi tetejére ilyet raktam. De ilyen van a fordítókorong járdáján is. Be kell pácolni, hogy sötétbarna legyen.

 

"Ah! Ámerikába! csak ott tul a tengeren, ott van az élet!
Ah! Ámerikába miért nem utazhatom én soha véled
ott van az élet, a pénz, az öröm, s a kaland tere, küzdeni tér:
tengve a drága kenyéren unalmasan itt nyavalyogni mit ér?"

 

Babits: Mozgófénykép

 

Előzmény: Conrail (15680)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.16 -1 0 15681

0,5-ös PS lemezem volt. Az könnyen megmunkálható. A többi részen a kasztnin gyárilag rajta volt a járófelület.

Ezek után mi lett volna a balsafa előnye?

Előzmény: Conrail (15680)
Conrail Creative Commons License 2018.02.15 0 0 15680

Nem lett volna jobb Balsafa csíkból-csinálni a tetőjárdát??

Előzmény: alkotasu (15679)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.15 -2 1 15679

Van mit átalakítani, javítani az MSE modellen ahhoz, hogy DV-s legyen belőle. Most éppen a tetőjáró deszkák (vagy minek hívják) kipótlásán van a sor. Kis sztirol csík, kapargászás, ragasztás, gittelés... Szerencsére a gyári kasztni sem egy precíz valami, így a javítás helye sem lesz feltűnő... :-)

 

 

 

Aztán folytattam a behúzottvégű Da kocsit is, az ajtók még nincsenek beragasztva, de akkuláda már van. Hála H0totyának.

 

Persze az akkuládán kell még gyönyöríteni (pontosítani) még, de kezdeménynek szerintem jó. Jobb sokkal, mint a Fugi.)

A feljáró lépcsőn még agyalnom, próbálkoznom kell.

mv rfm Creative Commons License 2018.02.13 0 0 15678

Sziasztok!

 

Tisztelettel érdeklődnék, hogy idehaza hozzá lehet-e jutni a Peco Code 70 vágányzatához vagy az azzal megegyező méretű más gyártó termékéhez. Előre is köszönöm a segítségeteket!

Conrail Creative Commons License 2018.02.07 0 0 15677

Te is rézmodelleket matricázol?

Előzmény: braun (15676)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!