Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
Köszönöm szépen!Akkor fejidom le.A himba karbantartásához már van infó bőven,még most a télen nekiugrok.Tűgörgők,szimeringek már úton vannak.Olvastam hogy speckó zsírral kenik meg./Mobilgrease XHP-222/. Vagy elég neki a hagyományos is??
Azt a mozgóműanyag dugót vajon esztergályos tud csinálni?? Mert a gyári 2000/db.Kell belőle egy halom...
10W vagy 15W olajat szoktunk használni. én pl Motult
a szélvédő lötyögést a csúszósínekben mozgóműanyag "dugó" kopása okozza, és vagy a kitámasztó karok forgáspontjainak a kopása. már a hiba feltárása is a fejidom leszerelésével jár...
a lengővilla himba sajnos nem ad hangot akkor sem ha berohadt valamelyik görgősor, viszont észrevehető javulással jár ha rendben van.
sajnos ahhoz hogy kiszereld még a középállványt is le kell bontani, aminek a csavarját a kipu leömlő nem igazán akarja kiengedni.
javaslat,
ha kivetted a himbát akkor a sok bontást igénylő csavartengelynél fúrjál bele egy zsírzógombot a későbbi egyszerű karbantartáshoz
összeszereléskor a sztender vállas csavarjait fordítva szoktam visszarakni, így ha nem magamnak, akkor a következő "műtősnek" már csökken a szívásfaktor.
Még annyit kérdeznék,hogy:Van-e valakinek Wilbers rugó,és a vele járó olaj a motorban.Valóban elég hozzá az 5W olaj,vahgy ez is specifikus,,mittoomén,pilóta,utas súly,,,stb.Köszi!
Sziasztok.Nos nem tudom hogy van-e itt valaki aki a FB-os FJR-es csoportba is fent van.Az láthatta hogy én is motortváltottam,és egy 2007-es évjáratú szépség mellett döntöttem.Végigbogarásztam már majdnem az egész topicot,infók után.Sajnos csodák nincsennek,mint mondotta egyik csoporttag,,,a hátsó lengéscsillapító nálam is gatya/az elözö tulaj szerintem figyelembe se vette hogy ott is karban kellene tartani a motort.Amugy összességében odafigyeltek a motorra,/kormánycsapágy,hütöfolyadék,gyertya,olaj-szürök,szöghajtás olaj,fékbetétek,szivosor takaritás,szinkron megvolt a motornál 89000-nél.Most 93000 van benne/ha minden igaz.../Amugy nagyon szép a hangja,nincs csörgés-zörgés.sebességeket is szépen veszi.Ahogy észrevettem a karbantart´s alatt készült képeken,nem a "pöttyös" vez.lánc feszítö van benne/valószínüleg cserélték már./én azért megrendeltem hozzá a pöttyöst.tömítéssel sikerült 36.000-ért cakk pakk szállítással.A hátsó lengéscsillapító meg megy a Déczi mühelybe felujjításra.A himbarendszert hátul szétkapom még a télen.Remélhetöleg nincs berohadva semmi,mert minden mellékhang nélkül rugózik a motor.Nagy túraplexi van rajta,10 cm-el magasabb a gyárinál.A motoron ülve megmozgatom elöre-hátra akkor mozog2-3 cm-t. Gondolom ez nem természetes lógás.Ha valaki járt már így ossza már meg legyenszives hoghy hol keressem a hibát.Köszi!A kép persze túl nagy,,nem engedi.No majd variálok rajta.
az akksi viszonylag uj (iden tavasszal lett cserelve, de 2 evente ugy latszik egyebkent is kell), plusz frissen huztam le a toltorol mielott mentem motorozni.
teljesen random amugy, nem tudom hova tenni a dolgot.
kerdeznem a mesterembereket es a tulajokat, hogy az normalis-e hogy 2007-es FJR-nel inditaskor a kijelzo kikapcsol majd inditas utan jon vissza? Nem mindig, azt hittem hogy akksi toltottseg fuggo, de nem igazan mert fullos akksival is van hogy csinalja, meg van hogy nem.
Van erre valami magyarazat? Vagy, mik a tapasztalaok masnal?
Egy 1500 km-es túra után lemonstam a motort, majd beindítottam ès beálltam a garázsba. Egy hét múlva be akartam indítani, pöffent párat, majd leállt. Utána nem indult be, de az önindító jóval gyorsabban forgatta a motort. Az ac nyom, szikra van. Kompressziót mèrtünk, ami 2-3 bár hengerekènt.
Van aki azt mondja, hogy átugroott a vezèrlőlánc, vagy beázott a levegőt szabályzó szenzor, ès így nincs mit sűríteni a motornak.
Sziasztok , egy kérdésre megoldást keresek ,valaki tapasztalt már ilyet? Tréningen vészfékezés gyakorlás közben. 3-4 fékezés után elmegy vagy nem kapcsol be az ABS. vissza jelzés nincs.Tapasztalat vagy valakinél már elő fordult ilyesmi? Köszi
Quattro Mester, orvendek hogy hogy szolgal az egeszseged? :)
Kosz a tippet de amugy asszem nekem mar olyan is volt es bar tenyleg nem volt rossz, a kopasaval van bajom. Az en (kocamotoros) hasznalatommal nem birt ki 2-3 evet, pedig 15K-nal nem ment tobb bele ket muszaki kozott.
Pont most neztem hogy kb 2010 ota van meg a motor, es az alatt ment bele kb 60K km. 6 ezer kilometerrel vettem es most van benne 66ezer. Nekem aki nem a labtarton motorozok szerintem egyelore jo a metzeler, esoben sem tunt rossznak.
évekkel ezelőtt ki lett már tárgyalva hogy, a Brigi amivel gyárilag jöttek Sxxxr, a németeknél rakták a Metzelert, Jim is próbálkozott vele, az sem az igazi, rendőrség contizott mert olcsóbb de olyan is.
Aztán lassan mindenki rájött hogy a Michelin Pilot Road ami a legjobb választás ezekre a mozdonyokra
Nekem sajna nincs. Eddig continentalom meg bridgestoneom volt ami ugyan tapadas szempontjabol jo volt de iszonyatosan kopott. Most metzelerem van ami ugyan nem kopik annyira de ugy erzem hogy konnyebben is el tudom a hatuljat csusztatni vele (vagy csak annyira kimotorozom hogy azt mar gumi nem birja). Mindenesetre en asszem maradok a metzelernel mert mar 4. eve van meg es meg mindig jol birja.
Nemtom, szerintem nincs jo megoldas ebben a form factorban. Ez a monstrum sokat ker, meg kell neki adni. En mindenesetre azert megdobbentem hogy a varta 2 evet nem birt ... szomoru de ra kell keszulni lelkiekben hogy 2-3 evente akksi csere.
A pirellinek a GT változatát néztem, viszont a Mitas-nak nincs GT verziója, de azt mondják, hogy ez alapból egy erősített oldalfalú gumi. Ez igaz lehet?