Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MBman Creative Commons License 8 órája 0 0 8059

Akkor vagy elírták a hirdetésben, vagy A17DTH volt.

Előzmény: Trabee (8058)
Trabee Creative Commons License 8 órája 0 0 8058

Kösz! Én már láttam 101 lovast is részecskeszűrővel hirdetve, ezért nem voltam biztos.

Előzmény: MBman (8057)
MBman Creative Commons License 8 órája 0 0 8057

A 80 meg a 101 LE-s nem részecskeszűrős, a 110 és a 125 lovas viszont az. És a 131 LE-s verzió is. Euro 5-től felfelé már csak részecskeszűrővel lehet dolgozni.

Előzmény: Trabee (8056)
Trabee Creative Commons License 11 órája 0 0 8056

Sziasztok!

Azt lehet tudni motorkód vagy bármi más segítségével hogy melyik 1.7 CDTI részecskeszűrős? 101, 110, 125 lóerősök közül.

solarsza Creative Commons License 14 órája 0 0 8055

Generátorcseréhez nem kell leengedni, lefejteni a klímagázt.

Vagyis Z17DTH esetén biztos nem. De szerintem máshol sem.

A hosszbordás hajtja a generátort és a klímakompresszort is, de kb. ennyi közük van egymáshoz.

:-)

 

Előzmény: bodoat (8052)
MBman Creative Commons License 1 napja 0 0 8054

Pedig a HDI-vel is jól jártál volna, ami a PSA-nak van.

Előzmény: fenyooldrider (8053)
fenyooldrider Creative Commons License 1 napja 0 2 8053

Sziasztok, ezért még néha benézek ide annak ellenére, hogy eladtam az Astrát!

Ha személyes kérdése van valamelyikőtöknek, a nickemnél ott van az e-mail címem, azon mindig elérhető vagyok, ha tudok, segítek!  Azért nem szóltam eddig, mert olyan kérdésekre, mint milyen motorral vegyek, stb nem akarok válaszolni!

Úgyis a benzinest ajánlanám:-)))

Amúgy azért cseréltem nagyobbra, mert az élet úgy hozta, hogy cipekednem kell sokat, ezért vettem egy Peugeot Partnert, persze szigorúan benzinest, 1.6/108Le, megy mint az ördög, mert ez  erő egy rövid váltóval párosul (max170kmh) és könnyebb az astránál egy mázsával, pedig körbe üveges, 5 személyes személyautó:-)

Egy dologért kellett, ennek a raktere 3000Literre bővíthető, ami egy kombi Astra duplája!

Amúgy tényleg szerettem az Astrát, mint személyautó nagyon korrekt vas, de így már harmadik autóm lett volna, az meg azért nekem luxus lenne!

 

 

 

Előzmény: sasa58 (8047)
bodoat Creative Commons License 3 napja 0 0 8052

Sziasztok.Diesel klímàs opel astra h nàl a generátorcseréhez le kell engedni a klímagázt?Köszi ha valaki tud segíteni.

 

MBman Creative Commons License 4 napja 0 0 8051

Hát jah. Annál max a márkakereskedés jegyezheti fel az óraállást, amit általában a tulaj (eladó) beleegyezésével lehet leinformálni. Ha nem együttműködő, akkor az egy jelzés lehet, hogy nem biztos ez az autó a megfelelő választás.

Előzmény: DN3 (8046)
MBman Creative Commons License 4 napja 0 0 8050

Használt autót 90%-ban autókereskedőtől szoktunk venni, persze márkakereskedő is lehet :)

Előzmény: Zsolt_83 (8048)
DN3 Creative Commons License 4 napja 0 0 8049

Nem, dehogy! Jódarabig még megtartjuk, hiszen még csak 50 ezer km van benne. Sajnálom, hogy Téged átvertek. :-(

Amúgy olvasom naponta a topikot, csak írnom nincs mit mostanában. De ha már itt vagyok; most azon bosszankodom éppen, hogy a szerelő, akihez már 9 éve járok, bezárta a műhelyét. :-( Most majd kereshetek egy új, megbízható, jó szerelőt.

Előzmény: sasa58 (8047)
Zsolt_83 Creative Commons License 4 napja 0 0 8048

Az előzményeket visszaolvasva ezt láttam:

"Ha kereskedőtől veszed kérd le az "előéletét"!!!"

 

Nekem ebből nem esett le hogy az állami lekérdezőre vonatkozik. Nem volt odaírva, de ezek szerint tudnom kellett volna. Kereskedés alatt a márkakereskedést értettem.

De nyilván te tévedhetetlen vagy és soha nem fordulhat elő veled, hogy valamit félreértesz, ezért a cinizmus...

 

Ezennel mindenkitől elnézést kérek a hatalmas, de talán nem jóvátehetetlen vétkemért, amiért segítő szándékkal hozzá mertem szólni!

Előzmény: MBman (8045)
sasa58 Creative Commons License 4 napja 0 0 8047

Azt hittem, már Te is kiszálltál az Opelből, mint Fenyő kolléga vagy Astra 1.6.

 

A felvetésedre: én is így jártam, vettem egy 3 éves autót kereskedőtől, ami soha nem volt márkaszervizben, óra szerint 62 ezerrel, de szerintem egy 100-assal több volt benne. Az ECU-ból sem lehetett kiolvasni a valós km-t, mert azt kicserélték egy bontottra, amiben horror km volt. Én levizsgáztattam 4 éves korában 75 ezerrel és ez van regisztrálva. Így én legalizáltam az előző tulaj(kereskedő) csalását.

Előzmény: DN3 (8046)
DN3 Creative Commons License 5 napja 0 0 8046

Egy fiatal autónál meg még annyit sem ér. Veszel egyet 3 évesen, műszakin még nem volt, aztán lehet benne akár 300 ezer km is.

Előzmény: MBman (8040)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 0 8045

Az állami lekérdezőről beszéltünk, az kerül 626 Ft-ba. Ebbe bejegyeznek a márkaszervizek is? Ezt nem tudtam, de meglepődnék, ha igy lenne. A márkaszervizes adatbázisba való bejegyzés az oké, létezik szép és jó, de változó, hogy kiadják-e vagy sem. Jó, tudom, neked biztos, hogy kiadták, amikor vetted az autódat, sőt még neked fizettek, hogy kiadhatták, (irónia), de ez általában nem működik egyszerűen. Van pár márkaszerviz, aki a tekerés üldözésének élére állt, de a tobbséget nem érdekli.

 

ezzel szemben a kehhk-es adat lekérdezés bárkit megillet, akinek van ugyfelkapuja. Ha visszakeresnék, es találnék rendszamos képet a kocsidrol, akkor siman le tudnám érdezni a km ora allasaidat :) 625 Ft-ért egészen pontosan két rendszám kerdezheto le.

Előzmény: Zsolt_83 (8044)
Zsolt_83 Creative Commons License 5 napja 0 0 8044

Nincs jó tapasztalatom az olaszból behozott kocsikkal, de kívánom, hogy ez legyen a kivétel! :)

Az apró kavicsfelverődésekkel szerintem nem kell foglalkozni. A vadonat új autókat leszámítva már az egy-két évesen is előfordul az a 4-5db nyom. Ha használva van és nem csak a garázsban áll, akkor sajnos ez elkerülhetetlen.

Előzmény: Rappi (8042)
Zsolt_83 Creative Commons License 5 napja 0 0 8043

Műszaki vizsgák esetén igen.

De ha márkaszervizben szervizelték, azt mindig bejegyezik a rendszerbe dátummal km-rel. Tőlem pl még olajcserekor is a munkafelvételen megkérdezik mennyit mutat az óra és a régi rendszerű myOpel.hu-n meg is jelent a szerviztörténetben, hogy pl x dátummal, y km óra állásnál volt egy olajcsere.

Persze egy 8-10-12 éves autónál a 3. 4. tulajdonos után már erre kicsi az esély...

Előzmény: MBman (8040)
Rappi Creative Commons License 5 napja 0 1 8042

Ma elmentem mindent megnézettem rajta barátommal, aki hivatalos Opel specialista. A kocsit nagyon jó ismerős kereskedő múlt hétvégén hozták be Olaszországból, 148ekm, körbemértük, teljesen gyári mindene, törésmentes, fel is emeltük, alja is hibátlan. megvan a szervizkönyve is, ami 2014-ig volt vezetve - futásteljesítménye összhangban vele, plusz a Tech műszer adataival is. 137ekm-nél volt szíjcsere rajta. Kinti forgalmi alapján egy gazdás, 1971-es hölgy tulajjal. Ami "hiba" van rajta: motorháztetőn 4-5 kavicsnyom, van ami javítva, van ami nincs javítva. minden rendben lévőnek tűnik. Lefoglalóztam. Jövő szerdára nevemre írva átvehető. Fél év garanciát is adnak rá!   

Előzmény: macsek 555 (8039)
mantec Creative Commons License 5 napja 0 0 8041

T rappi!

 

"... mit ajánlatok ..."

Hogy mit ajánlunk az teljességgel lényegtelen.

A gépjármű gyártójának aktuális motorolaj előírása a GM dexos2 elfogadással rendelkező motorolaj.

 

Ezek.

Előzmény: Rappi (8037)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 0 8040

Az a baj, hogy csak 2012 utáni műszaki vizsgák km ora állását lehet lekerdezni. A semminél persze több, de egy idősebb 8-10 eves autonal vagy külföldi esetleg rendszám csere esetén sokat nem ér.

Előzmény: macsek 555 (8039)
macsek 555 Creative Commons License 5 napja 0 0 8039

Ha kereskedőtől veszed kérd le az "előéletét"!!

kb 600 Forint!

Előzmény: Rappi (8037)
Zsolt_83 Creative Commons License 5 napja 0 0 8038

Olajból én gyárit vagy Castrol Edge Tiatnuim FST (C3) 5W30-at használok.

Szűrőkből:

Olajszűrő: Mannfilter, vagy Mahle (a gyári is utóbbi).

Levegőszűrő: Mannfilter (a gyári is ez).

Gázolajszűrő: Mannfilter vagy gyári (ez érdekes módon Filtron szokott lenni.)

Pollenszűrő: ami épp van a boltban aktívszenesben, ennek nem tulajdonítok túl nagy jelentőséget.

Hosszbordás szíj: most épp Contitech van benne, de volt már Dayco is a gyári Isuzun kívül. Egyikkel se volt bajom.

Vaezérműszíj készlet: az enyém ebből csak gyári GM-et látott.

Előzmény: Rappi (8037)
Rappi Creative Commons License 6 napja 0 0 8037

Srácok!

 

Most készülök megvenni egy Astra H Cosmo 1.7 cdti-t (125LE, 144ekm). A kérdésem az lenne, hogy milyen olajat, szűrőket, vezérműszíjat érdemes hozzá venni? A Jettámon mindíg Castrol Edge TD 5W30-at és Mannfiltert használtam, meg Conti szíjakat. Ahhoz ma is ezeket rendeltem meg, szereti. De az Opel-t nem ismerem. Ehhez a motorhoz mit ajánlotok?

MBman Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8036

Megelőlegeztem a bizalmat, hogy be tudod határolni, hol / honnan van az olajszivárgás, és csak utánna fordulsz a fórumhoz segítéségért, hogy ahonnan szivárog az olaj, azt mi okozhatja... A kép alapján teljesen egyértelműnek tűnik, hogy a szelepfedél alól szivárog. A műanyag szelepfedél idővel vetemedik, a motor kopottságából adódan kartergáz képződik, és az a leggyengébb ponton utat talál magának. Az olajbetöltő sapka környékén lévő olajszivárgás is ettől van. Feltételezve, hogy ha utátöltéskor mellé öntötték, akkor azt letörölték onnan.

Előzmény: Boatmanka (8031)
Zsolt_83 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8035

A kezelési útmutató szerint üzemmelegen, leállítás után 10 perccel, sík vízszintes talajon kell mérni. Értelem szerűen ne legyen se a max fölött, se a min alatt.

Nekem az a tapasztalatom, hogy 10 perc elteltével még nem folyik le az összes olaj. 15-20 perc után után kicsit magasabb lesz a szint, mert addigra csordogál le mind.

 

A beöntő o-gyúrújét cseréld ki, filléres tétel, aztán meglátod, hogy megint olajos lesz-e ott vagy nem! Én az ilyen olajnyomokat féktisztítós ronggyal szoktam olajmentesre törölni.

Előzmény: Boatmanka (8030)
MBman Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8034

Az olajszint hidegen alacsonyabbnak, melegen magasabbnak látszik. Ugy kell beállítani hogy hidegen is es melegen is a nivo min es mas szintje közt legyen. Preferált a maximum közeli, kicsit az alatti olajszint.

Előzmény: Trabee (8033)
Trabee Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8033

Hidegen a legjobb ellenőrizni, de mindegy, csak a motor leállítása után várj 10 percet, utána nézd meg. Két nivó között bárhol jó, én a maximum közelit preferálom. Ha maxon van az nem baj, nem attól folyik fenn.

Előzmény: Boatmanka (8030)
baloghlaci84 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8032

Sziasztok!

 

Astra H 1,3 cdti 2007.11.

Hol van az üzemanyagszűrője?

Alul vagy a motortérben?

Köszönöm.

Boatmanka Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8031

Lehet nem igazán zár jól az olajbetöltő sapka tömítése, mert mert körülötte látszik, hogy olajos (gondolom amikor a szerelő olajat töltött bele, akkor letörölte utána). Most szárazra töröltem és egy pár kilométer után újra fogom ellenőrizni, ha újra olajos lesz a sapka körül, akkor az folyik le a szelepfedél tömítés köré, ha pedig a sapkánál nem lesz olaj, akkor a szelepfedél tömítés a rossz. 

Előzmény: MBman (8028)
Boatmanka Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8030

Az megfelelő olajszintben tudtok segíteni? Meleg motornál és sík talajon kell ellenőrizni és a nívópálcán meddig kell érnie az olajszintnek?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!