Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fenyooldrider Creative Commons License 4 órája 0 0 6649

Programozható be/ki kapcs csipogás

Előzmény: bakito (6648)
bakito Creative Commons License 10 órája 0 0 6648

Sziasztok,

 

Érdeklődnék, hogy Enjoy 2006-os  évjáratnál kell-e csipognia vagy műszerfalon jeleznie azt ha nincs bekapcsolva az öv?

Gyújtásnál felvillan, hogy kapcsoljak övet de 3-4mp után eltűnik.

Vivaro1 Creative Commons License 2 napja 0 0 6647

Nincs hibakód

Előzmény: fenyooldrider (6646)
fenyooldrider Creative Commons License 3 napja 0 0 6646

Hibakódot ír?

Amúgy én első körben a hőfok jeladóra tippelnék !

 

Előzmény: Vivaro1 (6645)
Vivaro1 Creative Commons License 4 napja 0 0 6645

Sziasztok!

 

Olyan problémám van az autóval 1.4 benzin 2010-ből, hogy ilyen melegebb időben leginkább hidegindításkor nem indul elsőre. Az üzemanyagszivattyú nyomása megfelelő, kimérettem már.

Arra gondoltam, hogy esetleg valami tömítettségi probléma lenne, és elpárolog valahol az üzemanyag?

 

Előre is köszönöm a segítséget,

 

Ati

sasa58 Creative Commons License 5 napja 0 0 6644

Coolant.

Előzmény: soldier77 (6643)
soldier77 Creative Commons License 5 napja 0 0 6643

Azt tudom h kell előhozni ezt a menüt de melyik érték a vízhöfok?

Zsolt_83 Creative Commons License 5 napja 0 0 6642

Biztos, hogy figyeli a vízhőfokot, különben honnan tudná a motorvezérlő, hogy mikor kell elindítani a ventilátort?!

 

Ahogy így leírtad nagy valószínűséggel a szenzorral van a baj (vagy a szenzor és az ecu közti kapcsolattal). Meg kéne nézni a szervizmenüben, hogy mit ír ki menet közben vízhőfoknak. (Tudod, a Settings gomb csippanásig nyomva tartva és a BC gombbal a vízhőfokig lapozva.)

Lehet hogy már ott kiderülne, hogy a 100 fokos vizedet csak 30-nak méri például.

 

Valószínűleg ezért nem villant fel a figyelmeztető ikon sem a műszeregységen, mert nem tudott róla, hogy felforrt a víz. És a hűtőventilátor is ezért nem kapcsolt be. Amikor pedig tudtál haladni a menetszél is elég lehetett a hűtéshez.

 

Előzmény: soldier77 (6641)
soldier77 Creative Commons License 5 napja 0 0 6641

sziasztok. friss astra h tulajdonos vagyok vagyis wauxhall de ez azt gondolom teljesen mindegy. A segitsegeteket szeretnem kerni. A problemam az volna hogy a napokban a mocskosul nagy dugoban a kocsi felforralta a vizet es erre semmi sem figyelmeztetett. mint tudjuk az okos mernokok kihagytak valamiert belole a vizhofok merot. Az elozmenyekhez hozzatartozik h amikor megvettem a kocsit ra par nappal motorcheck lampa vilagitott. Visszavittem kiutottek azt mondtak vizhomerseklet szenzor de ne foglalkozzak vele majd ha megint kigyullad vigyem vissza.Nem gyulladt ki viszont miutan tegnap az autopalyan 60 km ert araszoltam eggyes kettesben a vizem felforrt es ahogy azt mar emlitettem erre semmi nem figyelmeztetett es a ventillator sem kapcsolt be. nyilvan felrealltam megvartam mig lehul a maradek viz es utanatoltottem majd mivel mar visszafele nem volt dugo hazafele eljottem 200 km ert 130 140el problema nelkul. a kerdesem az lenne hogy jol gondolom hogy ez a vizhomerseklet mero szenzor kuldi a jelet a ventillatornak hogy te paraszt kezdj el mukodni mert forr a viz.vagy esetleg van valakinek valami mas otlete.Bocs az ekezetekert meg a hosszu odaert. a valaszokat elore is koszonom.

lharangozo Creative Commons License 2016.05.20 0 0 6640

Én először próbalámpával néztem, hogy működik.

Kb 10 másodpercig világít a lámpa.Ugyanúgy, mint korlátozó nélkül, csak gyengébben világít.

Amikor a zsalut elfordítja, láthatóan és hallhatóan gyengébben teszi. Gondolom, így kíméli a tengelyt.

Előzmény: Zsolt_83 (6638)
Zsolt_83 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 6639

Nekem a szerelőm egyedül szokta csinálni előttem. A középső imbuszos csavart csavarja ki, így levehető a fedél. Szűrő ki, új be, új tömítések és megy vissza a csavar. Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor a szűrőházban lévő "koszos" gázolajat érdemes kiönteni és a szűrőházat is átöblíteni.Én simán meg merném csinálni egyedül is. Igaz hogy én már sokszor láttam élőben hogy kell.

 

Amiért én is a szerelőmre bízom, annak az az oka, hogy minden második olajcsere alkalmával szoktam cseréltetni a gázolajszűrőt. Olajat itthon nem tudok cserélni, mert nekem alulról gyárilag le van burkolva a motortér. Így akna és emelő hiányában nem férek hozzá az olajleeresztőhöz.

Másrészt 2000Ft munkadíjat szoktam fizetni az olaj + gázolaszszűrő cserére. Nekem ennyit megér, hogy nem én koszolom össze magam és nem nekem kell rohangálnom a fáradtolajjal meg a használt szűrőkkel. + ilyenkor az autót is meg tudom nézni aprólékosan saját szememmel alulról.

Előzmény: klimakiraly (6635)
Zsolt_83 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 6638

Érdekes, mert nálam ugyan úgy mozgatja, mint korlátozó elektronika nélkül. Ez elméletileg nem csak egy ellenállás, hanem úgy működne, hogy mikor a lapát elfordul végállásba és megakad, a motor megnövekvő áramfelvételét érzékelve lekapcsolja.

 

A xenonosnál ezek szerint egyszerűbb a helyzetjelző csere mert a kerékjárati ívből elérhető. Csak a mámpán olyan kicsi a lyuk, hogy véresre töri a kezem a pereme mire elérem. Először vagy fél órán ár tartott sűrű kármkodások közepedte, mire abszolváltam egy ilyet. :)

Most már rutinosabb vagyok, 5 perc alatt kicserélem mind a kettőt. Viszont nálunk a xenon fényforrás cseréje ami inkább szívás. Kapásból lökhárító le, lámpa ki. Máshogy esélytelen.

Előzmény: lharangozo (6636)
klimakiraly Creative Commons License 2016.05.19 0 0 6637

Akkor próbálj helyzetjelzőt cserélni ... nekem nem világit már egy ideje ... német precizitás.

Előzmény: lharangozo (6636)
lharangozo Creative Commons License 2016.05.19 0 0 6636

A bicskakulcsban cseréltem elemet, és nyitotta a csomagtartót. A pótkulcsban nem cseréltem, mert az a régi elemmel is működtette a zárat.

Az áramkorlátozón ismerősöm megerősített egy forrasztást. Be lett kötve, most már működik.

A zsalut nagyon lassan mozgatja, gondolom, alig kap áramot a motor. Így remélhetőleg nem terheli túl a tengelyt sem. Hát ennyi a tapasztalatom.

Még egy érdekesség. Nem rég kellett cserélnem bal első helyzetjelző izzót.

A könyv szerint simán a motorházból lehet.

Nem fért el a kezem rendesen. Előbb fellazítottam az akkumulátort. Még így sem bírtam kivenni a foglalatot. Ki kellet buktatni a lámpatestet, és így nagy nehezen,  a vezetékénél húzgálva jött ki a foglalat a foncsorból. Féltem, hogy beleszakad a drót, de szerencsére nem történt meg.

Ennek a kocsinak az izzócsere nem az erőssége.

Előzmény: DN3 (6621)
klimakiraly Creative Commons License 2016.05.19 0 0 6635

Hát nem gondlom hogy attól fullad mostanában, de még nem lesz meg a szűrő csere addig nem is próbálok mást. Ha az se oldja meg akkor majd megprobizok mást is.

 

Megnéztem jutub videót ... pont ketten szedték szét a szűrőházat, úgy hogy nem kenem itthon össze magam.

Előzmény: fenyooldrider (6633)
Zsolt_83 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 6634

Auchanost nem mertem soha kipróbálni. Molosból csak az alapot próbáltam, összesen kétszer. De olyan brutális túlfogyasztásom lett tőle, hogy többet soha. A Molos prémiumot se próbáltam még, de azt ki akarom. Ismerek olyan 1.7 tulajt, akinek bejött.

Előzmény: fenyooldrider (6633)
fenyooldrider Creative Commons License 2016.05.19 0 0 6633

Nekem az Auchanos benyától inkább hátrafelé megy, mint előre:((((

(isten ments tőle)

Előzmény: klimakiraly (6631)
fenyooldrider Creative Commons License 2016.05.19 0 0 6632

Igen, nem mindegy milyen kút prémiumját tanakolja az ember, nekem benzinben a MOL csúcs benyája a legjobb, igaz ezt csak teljesítményben mondhatom, mert fogyira nem annyira baráti:))))))

De ki nem sz@rja le, ha jobban megy?

Előzmény: Zsolt_83 (6630)
klimakiraly Creative Commons License 2016.05.18 0 0 6631

No Én Auchan- nál tankoltam ha olyan városban jártam. De mióta a Cora átváltozott itt is Auchaná ille már kit is van csak ott.

 

Köszönöm nézni jutub és rendelni szűrő.

Előzmény: Zsolt_83 (6630)
Zsolt_83 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 6630

Ki tudod cserélni te is. Semmi bonyolult nincs benne. Legalábbis 17dth-n egy csavar meg néhány tömítés és a szűrő az egész. Szervizben pax 5 perc a csere, ha először csinálod, akkor sem terthet tovább 15 percnél míg kicseréled. Youtube-on van róla videó, hogy kell.

 

Nekem ilyen fulldoklásom, megtorpanásom, indítási gondom se volt még. Valószínű közrejátszik, hogy rendszeresen hosszú távokat autópályázok, amit a dízel igényel. Mert így minden ki tud égni, semmi nem rakódik le vagy tömődik el. Más fórumokon is olvasom, hogy folyton téma az egr-szelep pucerálása. Nekem még bontatlan gyári összeszerelésű 252.000km-rel.

Tankolni is mindig prémiumot tankolok. Vagy OMV MaxxMotion, vagy Shell V-power Nitro. Érdekes, hogy a kettő között is veszek észre különbséget. Az OMV-vel valamivel kevesebb a fogyasztás, de csattogósabb, kopogósabb az égés. A Shellel ugyan többet fogyaszt, de nagyon gyönyörű tőle az alapjárat. És tényleg elmenne akár egy hangosabb benzines alapjáratnak is. Már dícsérték meg hogy sor-4-es dízelhez képest milyen kulturáltan jár.

Előzmény: klimakiraly (6629)
klimakiraly Creative Commons License 2016.05.17 0 0 6629

Az enyém most fulladozik. A gyorsítás nem folyamatos, egyszerűen nem tudom mi okozhatja. Úgy rémlik máskor is csinálta majd szerviz után már nem. Kértem üzemanyagszűrő cserét ami sajnos nem fért bele a szerviz az napjába, itt pedig nem kaptam választ ki tudom-e egyedül cserélni.

 

Sajnos most a Vivaro-val kell járjak, így nem tudom szervizbe vinni, de kíváncsi lennék másnál volt-e ilyen.

 

Szóval óvatos gyorsításnál fullad kicsiket ... ha nyomom neki akkor 3.000 se szaggat, de ha óvatosan küldöm akkor igen, de azt is 3-4-5-ben 6.-ik nál 80 km/h körül már nem igen.

 

Ja most a vivaro is nyalat, a szívóoldali folyadék leválasztó ereszt. Elvileg szétszedtem egy gumigyűrő van rajta, ami szemre hibátlan. Összeraktam nem eresztett egy napig aztán megint. Megy szervizbe, 8.000HUF a tömítés készlet ... mert ugye egy darab az nincs ... szennyezzük a környezettet ezerrel a többi megy a kukába. Mi a fix telepítésű klímáknál vörösrezet használunk ami sose ereszt ... ez alumínium gumitömítéses buli nem is értem hogy engedélyezett ...

Zsolt_83 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 6628

Szuszogó hangot nekem nem szokott adni. A fojtószelep szokott zúgni tovább még pár másodpercig.

Előzmény: Isti_87 (6625)
Zsolt_83 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 6627

Igen, van a nyomásszabályozó szelep, de az csak minimális, semmit nem befolyásoló alapjárat ingadozást szokott okozni. Még nem hallottam olyanról, hogy az ilyet okozott volna. Persze ez nem is zárja ki.

Ha van Op-comod és tudsz élőadatot kiolvasni, meg lehetne nézni a ralicső nyomásást. Alapjáraton 24,0MPa körül kell lennie. Lehet hogy ez nem tud vagy csak lassan tud felépülni. De most én is csak vaktában találgatok. Nekem még nem volt vele soha indítási problémám.

Szerintem legjobb ha beviszed egy szervizbe és megnézik, kimérik. Ha netán pécsi lennél, tudok ajánlani szervizt ahol elég korrektek és nem a lehúzásra mennek.

Előzmény: Isti_87 (6626)
Isti_87 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 6626

Tudtommal van a nagynyomású szivattyún egy szelep, de annak az elromlása esetén inkább ford.szám ingadozás jelentkezik. Ez egyébként gyakori hiba állítólag. Vagy ennek a szelepnek a meghibásodása okozhatja  a nálam jelentkező hibát is?

Isti_87 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 6625

hibakód nincsen. A gazolaj szűrő a hiba jelentkezése után lett cserélve.  Lehet ez  valamilyen nyomásszabályzó szelep hiba esetleg??? Miután leállítom a motort valami "szuszogó" hangot hallani a nagynyomású szivattyú felőli oldalon 10-20 másodpercig, majd abba marad. Nem tudom ez normális e? Az az érdekes, hogy miután beindult a motor teljesen normálisan jár, és tényleg semmi más probléma nem jelentkezik. Jobb híján 2 hét múlva beviszem egy opel szervizbe, előbb sajnos nem érek rá.

Zsolt_83 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 6624

Hibakód nincs?

Ha jól értem nem a gázolajszűrő csere után jelentkezett a probléma. Arra gondoltam volna, hogy annál maradt levegős a rendszer, de ennyi km alatt már bőven ki kellett volna dolgoznia...

Előzmény: Isti_87 (6623)
Isti_87 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 6623

Sziasztok!

Lenne egy kisebb problémám és gondoltam megkérdezem hátha tapasztalt tőletek már valaki hasonlót, vagy esetleg tudja mi lehet a hiba. Egy OPEL Astra H- ról lenne szó. (CDTI, 74KW,DTH motorkód, 2004-es). Az autó pár napja nagyon nehezen akar csak beindulni, hidegen melegen egyaránt. Nemrégen kapott  4 db NGK izzítógyertyát, sőt próbaként izzítás vezérlő elektronika is lett cserélve, de ezek nem segítettek. Egyébként az autó miután beindult szépen jár, nem füstöl és a fogyasztása  4.8-5.5 L/100km között van. De van hogy 20-30 másodpercig is tekertetni kell h elinduljon. Ezelőtt kb. 1500 kilométerrel lett cserélve olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő. Van esetleg valakinek tippje? Előre is köszönöm.

lharangozo Creative Commons License 2016.05.16 -1 0 6622

Kipróbáltam a pótkulccsal, és az nyitotta, a bicskakulcs pedig nem. Többször is próbáltam.

Valószínűleg tehát elem probléma lesz.Majd rákeresek, hogy kell elemet cserélni, és milyet.

 

A belső levegő-keringető áramkorlátozóját nem sikerült beszerelni.

Pontosabban a leírás alapján sorba kötöttem, de nem kapott a motor áramot.

Azt hittem, rosszul csináltam valamit, de aztán véletlenül rájöttem, hogy a kis kütyüvel van a gond. Valami érintkezési gond lehet, mert ha erősen összenyomtam a rajta lévő kis "púpot", akkor működött.

Valószínűleg érintkezési hiba lesz. Majd elviszem egy műszerész ismerőshöz, hogy vizsgálja meg.

Előzmény: DN3 (6621)
DN3 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 6621

Nem kell miatta a márkaszerviz, bár a kézikönyv megtévesztő, mert csak a bicskakulcsnál írja az otthoni elemcserét, a simával szervizbe küldene. De ugyanúgy szétpattintható az is, csak egy kissé nehezen, nem is nagyon mertem erőltetni, féltem, hogy letörik valami pöcök. Aztán itt a fórumban megnyugtattak, hogy nem kell rinyálni, szétjön az simán. :-) Újratanítani egyszer sem kellett.

Amúgy hülye rendszer ez az egész, nem tudom, miért nem raktak gombot az ajtóra, mint az 5 ajtósnál, és a kombinál. :-( Tavaly nyáron tervezgettem, hogy beépítek egy gombot, de nem lett belőle semmi. Talán idén.

Úgy vettem észre, hogy hátulról amúgy is érzéketlen a távirányító, én már automatikusan feltartom a hátsó ablak magasságába, úgy ritkábban hibázik.

Majd írd meg, hogy mire jutottál!

Előzmény: lharangozo (6619)
DN3 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 6620

Úgy vettem észre,  az a 90-100-as tempó ami legjobban fekszik a benzines Astrának. Rendszeresen járok Budapest - Nagymaros között. Régebben néhányszor indulás előtt kinulláztam a BC 2-t, és olyan 5,5 korüli fogyasztásokat mértem. Autópályán meg 7,5 fölöttieket. 

Érdekes, hogy dízelnél mennyivel kevesebb az eltérés. Igazad lehet, valószínű a nyomatékosság miatt van.

Előzmény: Zsolt_83 (6618)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!