Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dfqf Creative Commons License 7 órája 0 0 6197

Sziasztok!

Tükörcserében kérném a segítségeteket.

 

A műanyag részt amiben a hangszóró van hogy lehet leszedni?

Gondolom lepattintani de alulról felfelé vagy lentről felfelé vagy ahogy sikerül?

 

Köszi.

Bal tükör,2008.11 hó caravan

MBman Creative Commons License 10 órája 0 0 6196

Én pont azt írtam, hogy a K lépett előre a kérhető extrafelszereltségek terén. A J-ről ilyet nem írtam. Csak azt, hogy igényességben és méretben lépett előre a H-hoz képst, és nem kicsit.

 

Olyan nincs, hogy alacsonyabb, vagy magasabb osztályú kompakt. Egyféle kompakt van, az alsó-közepes autókat nevezik így. Bele tartozik többek között a mindenkori Astra, Focus, Golf, Kia Ceed, stb.

 

Előzmény: fenyooldrider (6192)
Arris Creative Commons License 13 órája 0 0 6195

Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy én a J-t szerettem volna legjobban. Csak mikor elgondolkoztam az általam összeszedhető pénzen akkor folyamatosan ,,lejjebb" kellett adnom. Persze ha nem lenne probléma a pénz...

Zsolt_83 Creative Commons License 14 órája 0 0 6194

Előzmény: fenyooldrider (6192)
fenyooldrider Creative Commons License 17 órája 0 0 6193

Amúgy a vásárlóközönség pont olyan véleményen van mint én, nézd meg az eladási adatokat, a J óriási bukta volt, alig van belőle annak ellenére, hogy a H utolsó évjáratai és a J azonos évjáratait szinte egy áron adták!!

Azért ennek oka van!

 

fenyooldrider Creative Commons License 17 órája 0 0 6192

Szerintem meg semmi olyan extra nincs a J-Astrában, ami a H-nál ne lett volna!

Az olyan jelentéktelen apróságokat mint a ledes helyzetjelző nem számolom, mert nem tartom jelentős extrának!

Ha mindkettőből veszel egy fullosat, elhanyagolható a különbség!

Amúgy a 'fröccsöntött" műanyagokkal kapcsolatban nem kellene elfelejteni, hogy ez még mindig az alsó közép kategória és nem hasonlítandó a magasabb osztályú kompaktokkal!

Szerintem pont annyival fejlettebb a H-nál,(4év) amennyivel később tervezték!

Előzmény: MBman (6190)
Arris Creative Commons License 27 órája 0 0 6191

Az a baj a K csökkentett súlyával, hogy már a J-nél meg kellett volna tenni ezt.

Előzmény: MBman (6190)
MBman Creative Commons License 29 órája 0 0 6190

Szerintem meg az olcsóság volt a fő szempont, és nem a tartósság. 2003-ban a kompakt kategória nem igényelt többet. Azért fröccsöntött műanyag minden. Az ajtókárpitoktól elkezdve a műszerfalig minden. A J Astránál már elmentek a puha műanyagok irányába, mert muszáj volt követni a trendet, a kompakt kategória egyszerűen kinőtte magát, elment a felsőbb kategóriák irányába. A J Astra méretben, és igényességben lépett túld az elődjén. Most a K megtartva ezeket már a kérhető extrafelszereltségek terén is feljebb lépett. Az meg már csak hab a tortán, hogy önsúlyban a kategória egyik legkönnyebb autója.

 

Az a híd nem teljesen merev, a látszat ellenére. Nem Lada, meg UAZ hídra kell gondolni. Az összekötő rész torziós rugóként viselkedik. Lényegében ugyanazt a szerepet tölti be, mint a multilinknél a stabilizátor, hiszen annál is össze van kötve a két oldali hosszlengőkar. A két oldali csonkállvány (vagy hosszlengőkar) nem a tengelynél van összekötve, hanem attól előbbre, a karosszériához való csatlakozáshoz közelebb, mint a kerék tengelyéhez. Nyilván úgy választják meg az anyagot, a vastagságot és a keresztmetszetet, hogy az a megfelelő merevséget biztosítsa, annál se többet, se kevesebbet.

Előzmény: Zsolt_83 (6189)
Zsolt_83 Creative Commons License 29 órája 0 0 6189

Műanyagok terén gondolom kompromisszumot akartak kötni. És ennél inkább a tartósságot helyezték előtérbe. Szerintem ez nem is baj. Ha puhábbak a műanyagok, nyilván jobban kopnak. A kategóriaátlaghoz képest szerintem nem rosszabb.

 

De ez igaz elehet a futóműre is. Nyilván az Opel mérnökei is hallottak már a multilinkről, de ésszerű határon belül akarták tartani a modell árát, nem a prémium vagy felső kategóriát célozták meg a H Astrával.

A csatolt lengőkaros merev hidas futómű sem azért elterjedt a kompaktok körében, mert annyira jó, hanem mert gyakorlatilag a legolcsóbb megoldás.

 

Előzmény: MBman (6188)
MBman Creative Commons License 2 napja 0 0 6188

Az egy dolog, hogy jól állja a sarat a beltér, és hozza azt az amúgy alacsony szintet, amit újkorában is hozott. De ez még nem jelenti azt, hogy jó is. Végülis a szocialista autók is tudták majdnem ugyanezt.

 

A J futóműve, amire korábban azt írtad, hogy szinte ugyanaz, mint a H-jé, pont ebben jobb. A puhább szilentek miatt komfortosabb az autó, a watt rúd meg a nyúlós futóművet próbálja ellensúlyozni. A keménységet ezzel, meg jól megválasztott lengéscsillapítóval lehet hangolni. Nem kell ehhez egyből multilink. A multilink abban jobb, hogy kisebb a rugózatlan tömeg.

Előzmény: Zsolt_83 (6187)
Zsolt_83 Creative Commons License 2 napja 0 0 6187

"...H-hoz képest már nem bucsus műanyagok vannak."

 

Az milyen? :)

Amit dícsérni tudok a H-ban, az pl a beltér minősége. Még 200.000km után is újszerű. A feliratok nem kopnak, mint pl a VW konszern autóin. A műanyagokkal sincs semmi bajom. Pl a Ford korabali műanyagaihoz képest nagyon is minőségi érzetet ad.

 

A futómű meg ízlések és pofonok kérdése.

A kanyarstabilitás nagyon jól sikerült. Még az alap futóműnél is. Az IDS+ meg zseniális. Iszonyat stabil vele a kocsi, nem jön zavarba, nem billeg.

Viszont én személy szerint nem szeretem, ha a futómű az úton lévő minden kavicsról tudat velem. Nagyon kemény, rázós, pattogós. Ugyan azon az úton ha végigmész egy korszerűbb többlengőkaros hátsó futóművel szerelt autóval, teljesen más, ezerszer komfortosabb úgy hogy a komfort nem megy a stabilitás rovására.

Előzmény: MBman (6186)
MBman Creative Commons License 2 napja 0 0 6186

"A J gyakorlatilag egy átcsomagolt H Astra. Nincs olyan hatalmas technikai és kényelmi ugrás mint ami a G és H között volt."

 

Azért ezzel nem értek egyet. A J Astra nagyságrendekkel jobb autó, minden szempontból, szerintem össze sem lehet hasonlítani a kettőt. Kb akkora a különbség, mint a B4-B5 Passat között. Az egy dolog, hogy a J Astra sem űrtechnika és akkor sem volt az amikor kijött, mert a saját korában, és kategóriájában vannak nála sokkal jobb autók. Viszont a J-ben a H-hoz képest már nem bucsus műanyagok vannak.

 

" A hátsó merev hidas futómű még a 90-es években sem lett volna valami nagy szám. Ebből a szempontból a J Astra se sokkal jobb. Annyi a különbség, hogy beraktak egy watt-rudat, de attól még 90%-ban ugyan az. A J gyakorlatilag egy átcsomagolt H Astra."

 

A futőművel kapcsolatban annyit, hogy hiába gondolod elavultnak a csatolt lengőkarost, a kompaktok között elterjedt a mai napig. Lehet azt jól hangolni. Sőt, a legalapabb K Astrában például nincs is watt rúd, csak az alap csatolt lengőkaros híd. Mégis jó.

Egyébként a H és a J futóműve közt nemcsak annyi a különbség. Sokkal puhább szilentek vannak, amik kevésbé viszik át a rezgéseket és a zajt. És hogy a nyúlósságot kiküszöböljék, azért van a watt rúd.

Előzmény: Zsolt_83 (6184)
Zsolt_83 Creative Commons License 2 napja 0 0 6185

A navigáció is jól hangzik, mikor beírod a hirdetésbe, hogy beépített gyári GPS navigáció van benne. Azt se mondom, hogy használhatatlan, mert használom én is. De ha veszel egy 15.000Ft-os mobilt, nagyságrendekkel jobb, részletesebb és felhasználóbarátabb a navigációja, mint ennek. És megint jön az ár. Egy gyári térkép CD, emi egy-két évente jön ki, 40.000Ft az olcsóbb navigációhoz. A mobilon lévő navit mennyibe is kerül frissíteni...?

Ezzel sem azt mondom, hogy az Opelé rossz és az Opel mérnökei nem tudtak jót csinálni. 2004-ben nagyon is jó volt ez és tényleg nagy szám lehetett. De eltelt 12 év, ami nem múlik el nyomtalanul egy ilyen erősen, dinamikusan fejlődő technikai iparágban. Most sem azt mondom, hogy egy öreg leírt vacak lenne a H Astra. De látszik már rajta a kor és hogy nem mai csirke, egy mai 2016-os autóhoz képest pláne látszik a különbség.

Aki rálisan látja a dolgot, az érti miről írok, aki meg elfogult, mert a saját autója, az nem.

Előzmény: Zsolt_83 (6184)
Zsolt_83 Creative Commons License 2 napja 0 0 6184

Jó az a K Astra, de dízel motorral és pár extrával már 7 millió fölött van jócskán az ára. Ennyit nem adnék érte.

 

A H ára sem volt annyira elérhetetlen, különben nem lett volna ennyire tömegautó. Az a rengeteg ami ma is fut nem mind külföldről használtan behozott. Úgyhogy itthon is vették őket szép számmal. A céges autókról meg ne is beszéljünk, Dunát lehetne velük rekeszteni. Ha megnézed J-ből már közel sincs annyi, pedig az is kapható már 7 éve.

 

A szervizelésével nem értek egyet. Sok bontós csak néz rád, hogy mit akarsz te nála H Astra alkatrészt. Astra nekik az F vagy legfeljebb a G. Mintha a H Astra tegnap jött volna ki és valami űrtechnika lenne. Pedig még a CID kijelző is nevetségesen pixeles a 700.000Ft-os árához képest mag főleg, ami egy vicc. Kb olyan mint a 2000-es évek elején megjelent legelső színes mobiloké. Ma már más autókhoz sokkal olcsóbban, nagyságrendekkel jobbakat adnak. A hátsó merev hidas futómű még a 90-es években sem lett volna valami nagy szám. Ebből a szempontból a J Astra se sokkal jobb. Annyi a különbség, hogy beraktak egy watt-rudat, de attól még 90%-ban ugyan az. A J gyakorlatilag egy átcsomagolt H Astra. Nincs olyan hatalmas technikai és kényelmi ugrás mint ami a G és H között volt. Ezért nem csoda hogy ezt az ár is tükrözi. Nagyon sok olyan megoldás van benne, ami manapság már kezd rettó számba menni. Ettől függetlenül jó autó és én is elégedett vagyok/voltam vele, de ma már biztos nem ilyet vennék. Az meg kifejezetten érthetetlen számomra, mikor más fórumokon a fórumtársak fröcsögnek, hogy a 11 éves közel 300.000km-t futott alap "fapados" H Astrájukért csak 1,5 milliót akarnak adni. Ez ennél többet biztos nem ér kérem szépen!

Az új alkatrészek ára meg horror. A műanyagokat arany árban mérik. Még a mi alacsony magyar fizetésünkhöz képest sem normális hogy egy db üres fényszóró 200.000Ft legyen. Sok alkatrész van, ami a H-hoz drágább, mint ugyan az J-hez, ami röhej. Az IDS+ a K-hoz már eleve nem is rendelhető, mert még a németek se tudják megfizetni. A gyári új alkatrész árak borzasztóan túl vannak árazva egy tizenéves modellhez képest.

Előzmény: peter-71 (6182)
Zsolt_83 Creative Commons License 2 napja 0 0 6183

Úgy látom nagyon félreérthető voltam. Nem az volt a mondanivalóm lényege hogy azért nem öreg, mert ráírták, hogy Classic. Hanem az hogy 2012-ig gyártották.

Olyat se írtam soha hogy a H Astra és a Claccic III külön típus lenne. Nem tudom ez miből következett...

Előzmény: MBman (6181)
peter-71 Creative Commons License 2 napja 0 0 6182

A fiatal 3-4 éves H Astrák és a J Astrák ára néhány százezer különbséggel majdnem összeérnek.

Talán ennek is meg van az oka.

A K-kat nagyon dicsérik, de azoknak húzós áruk van.

A G Astra volt az utolsó, amit egy átlagfizetésből élő mindenféle izgalom nélkül üzemeltethetett.

 

A H-nál az a szerencse, hogy rengeteg bontott alkatrész van hozzá és kiforrott szervizelési technikák. persze fontos, hogy hozzáértő villamossági szerelőd legyen, illetve fontos a problémák megoldása utáni kutatás. Ez nem volt másképpen a korábbi autóimnál sem amiket még csavarkulccsal és egyéb kéziszerszámokkal kellett javítani, nem notebook-al. :-)

 

Előzmény: Zsolt_83 (6180)
MBman Creative Commons License 2 napja 0 0 6181

Attól még ugyanúgy H Astra, hogy Classic néven gyártották. Szóval ettől nem fog kevésbé öregedni. Egyébként a G Astrából a legfiatalabbak 2008-2009 körül kerültek forgalomba, szóval azok se öregek még annyira :)

Előzmény: Zsolt_83 (6180)
Zsolt_83 Creative Commons License 2 napja 0 0 6180

A H Astra sem számít már kimondottan fiatal autónak. Vannak már 12 évesek is belőle, de a legújabbak sem fiatalabbak 4 évesnél.

 

Privátban pont erről beszélgettünk nemrég, bemásolom: "A J Astrák hamarosan, pár éven belül átveszik ezt a best buy szerepet a H-tól, a H meg lecsúszik a mostani G Astra szintjére, a kicsit már öregedő de még tartja magát kategóriába amiért már normális pénzt nem lehet elkérni annak ellenére, hogy még bőven nem a szánalmas öreg hulladék kategória, de már megkopott a dicsfénye. Szerencsére a H-t 2012-ig gyártották csak a végén már Astra Classik 3 néven, vagy min... így az emberek fejében nem öregedett még meg igazán."

Előzmény: MBman (6178)
kokopali Creative Commons License 2 napja 0 0 6179

Így van, gyujtást ráadom és utánna nem indúl, egy F betű jelenik meg a középső kijelzőn, most már próbálom videózni, hogy meg tudjam mutatni. Az a baj, hogy valaki a CIMre gynakszik, van aki meg az bíztosító doboztra, kb egy éve csinálja!

Előzmény: solarsza (6177)
MBman Creative Commons License 3 napja 0 0 6178

Durva, hogy megy az idő, már az első G Astrák 18 évesek, és 400 ezer Ft-ért már nem is annyira a legalja van, hanem még válogatni is lehet belőlük.

Előzmény: Arris (6171)
solarsza Creative Commons License 3 napja 0 0 6177

Írd le, hogy mi történik indításkor!

Gyújtást rá tudod adni, majd mikor elfordítod a kulcsot nem indul?

 

Gyanús, hogy inkább CIM modul hiba lesz és nem UEC.

Jó hír, hogy javítható, át kell forrasztani a csatlakozók érintkezősorait, mert gyatra a gyári forrasztás.

http://www.astra-h.ru/pages/remont_cim-modulya/

 

 

Előzmény: kokopali (6176)
kokopali Creative Commons License 3 napja 0 0 6176

A reléket már megmozgatta a szerelő, semmi.

Előzmény: solarsza (6174)
kokopali Creative Commons License 3 napja 0 0 6175

Semmi sem biztos, mondták a cim modult, vezérlőt senki semmit sem tud, már videózva indítom az autót, mert senkis sem hisz nekem. Motorvezérlő cserélve már, csak találgatás, gáz az egész!

Előzmény: solarsza (6174)
solarsza Creative Commons License 3 napja 0 0 6174

Tuti ott van kontakt hiba?

 

Ez segíthet a szétszedésben:

http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/519968-Fog-Lights-%28all-you-need-to-know%29

 

Első körben azt próbálnám meg, hogy a 3db csavart meghúznám és jól megnyomkodnám

a reléket biztosítékokat.

 

Ha nem segít, akkor azt csinálják, hogy kiveszik a felső részt és jól befújják kontakt sray-vel.

 

 

Előzmény: kokopali (6173)
kokopali Creative Commons License 3 napja 0 0 6173

Sziasztok!

Újjabb variáció látott napvilágot, az indításommal kapcsolatban és pedig, hogy a motortérben lévő biztosíték doboznál van kontakt hiba. Vettétek már ki és ha igen hogyan és valaki régebben már ítra hogy neki is problémálya volt, hol lehet ez a kontakt hiba?

peter-71 Creative Commons License 3 napja 0 0 6172

Sziasztok!

 

Tolatóradarra márka/típus/beszerelés tudnátok tippet adni? Előre is köszi!

Arris Creative Commons License 4 napja 0 0 6171

Miért ne lenne jó krúzingolni is vele? Természetesen amellett hogy elvisz A-ból B-be. Nem ralli autó, akkor Ascona B-t vennék ami de jó is lenne egy Astra mellé. Az lehetne a hétvégi hobbi kocsi :/

De az Astra-t úgysem állnám meg, hogy ne piszkáljam. A teljes külső, részben a belső is megváltozna. És ha még később is jól alakulnak a dolgok a blokk átadná a helyét vlmi komolyabbnak.

Előzmény: MBman (6169)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 0 6170

Az autó  nem tul bizalomgerjesztő, de a motor, futómű ettől még lehet rendben. Ez a hirdetésből nem latszik. Ha ezek rendben vannak, akkor kit érdekel egy szakadt ülés vagy kormány. Az autó arahoz kell ezeket a dolgokat merni. 400 ezer Ftos autóról beszélünk.

 

Meg kéne nézni, kipróbálni, aztán a szakadt dolgok miatt alkudni, ha jo a kocsi, akkor elhoozni.

Előzmény: fenyooldrider (6167)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 0 6169

Igen, csak a célnak felelnek meg, elvisz Abol yBbe, semmi több, de tényleg. De ha jol emlékszem neked ilyen autó kell, vagy tévedek? :)

Előzmény: Arris (6164)
Arris Creative Commons License 5 napja 0 0 6168

Ööö szerintem semmit. Csodát végképp nem. A vételár pedig simán nem éri meg és a helyreállítási költség végképp nem, mert a teljes összegből veszek egy másikat ami rendben van.

Csupán beszélgetni akartam róla kicsit, de lehet nem kellett volna.

Előzmény: fenyooldrider (6167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!