Új arc, régi Totalcar-póver!

Sokáig készült, rengeteget dolgoztunk rajta és most mondja meg ön, hogy milyen lett! Itt az új dizájn új Totalbike-kkal, rendezettebb és szebb címlappal, márka- és típusoldalakra dobó legördülőmenükkel.

Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
fenyooldrider Creative Commons License 23 órája 0 0 4469

Gyári visszahívás volt {van?} rá!!!!

Előzmény: Totti100 (4466)
Zsolt_83 Creative Commons License 1 napja 0 0 4468

CIM-modul...

Előzmény: Totti100 (4466)
AstraH1,6 Creative Commons License 1 napja 0 0 4467

Korabban itt a forumon irt mar valami hasonlo hibat. Nezzel vissza egy kicsit.

Előzmény: Totti100 (4466)
Totti100 Creative Commons License 1 napja 0 0 4466

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Astra H-nál nem működik a kürt. Ha nyomom, a rádió hangerő változik. Találkozott már valaki ilyen hibával? Multikormányos, 2009-es.

fenyooldrider Creative Commons License 3 napja 0 0 4465

Sajnos ez a 'hazai"gázolaj sara,azt olvasom én is,meg tapasztalom az ismeretségi körömben,hogy a nyugati" országokból származó autóknál a futásteljesítménye ennek többszöröse és ez a gázolaj minőség számlájára írható javarészt!

Nem félreértendő,náluk sem a végfelhasználóval van a baj,de hiába a legjobb szándék,ha a hivatalos kutakon mókolják sokszor a gázolajat!

Emlékezz vissza arra amit tavasszal belinkeltem,hogy a 30.000.000 liternyi bázisolajat adtak el hivatalos kutaknak,többek között a MOL nevű gebines kutaknak is,ahol rendes kútoszlopokon üzemanyagként adták el!

Ezekkel az a baj,hogy nem üzemanyagok,tehát nem pakolják bele azokat az adalékokat,{súrlódáscsökkentők,kenőanyagok,stb}amik szükségesek a dízel alkatrészek kenéséhez!

Amúgy a kollégám pont most szaladgál porlasztók után az 1.7 cdti motorjához,neki 210ekm van az Opeljében!

Gondolom tealattad azért is problémamentes a géped,mert sokat jársz hosszú úton!

Előzmény: Zsolt_83 (4463)
Zsolt_83 Creative Commons License 3 napja 0 0 4464

Ne is mondd! Nekem tavaly a kerékőrt húzták rá "szakszervizben" légkulccsal. Leszedni csak roncsolással lehetett. Szerencsére csak egy 17"-es gyári alufelnim bánta az akciót. :(

Előzmény: MBman (4461)
Zsolt_83 Creative Commons License 3 napja 0 0 4463

Akkor úgy látszik ilyen mázlim van vele.

Itt úgy látom egyedül vagyok dízeles, de ha benéztek más fórumokra, szerintem nem jellemző, hogy ezek az autók 150-200ekm-rel kukák lennének, vagy hogy tömegesen hullanának szét, mennének tönkre az injektorok, turbók, stb-k ennyivel. Még azok sem, amik ennyire vannak visszatekerve.

Épp nemrég volt róla szó, hogy az egyik kollégának a másik oldalon 454.000 van az 1.3cdti-jében és állítólag minden főalkatrész (injektorok, turbó, nagynyomású szivattyú, sőt állítólag még a lendkerék is) gyári.

Olajat én 15.000-enként cserélek. Sőt most 16.000 lesz az olajban, mert két hét múlva tudok csak szabadságra menni, addig ki kell bírja. De sokan így is hülyének néznek, mert állítólag 8000-enként kéne. Még jó hogy a motorom nem tud erről, mert még megsértődne. :D

 

Előzmény: MBman (4460)
Zsolt_83 Creative Commons License 3 napja 0 0 4462

Igen-igen. :(

Előzmény: fenyooldrider (4459)
MBman Creative Commons License 4 napja 0 0 4461

Azon is múlik, mennyire vannak belehúzva. Igazából azokat nyomatékkulccsal kellene meghúzni, ehelyett a szerelők eszetlen módon meghúzzák, nem is csoda, hgy az a vékony szar gyertya beletörik.

Előzmény: Zsolt_83 (4451)
MBman Creative Commons License 4 napja 0 0 4460

Ez egyrészt szerencse kérdése is, másrészet a használat módja is sokat befolyásolja. Azt mondják az okosok, hogy 150 ezer km után már bármikor elkezdhet döglődni egy Common Rail-es injektor. Viszont a Bosch injektorok felújítása viszonylag olcsón megoldható. A turbónál már többet számít a használat módja, ha hidegen nem hajtják, melegen visszahűtik, rendszeresen cserélik az olajat (nem 30 ezrenként), akkor eléggé meg lehet hosszabbítani az életét. Nálunk a cégnél van egy 101 lovas kombi, 100 ezer körül futott, de sokszor döglődik. Az egyik ismerősöm munkahelyén 2011-től volt 5-6 db 125 lovas kombi, kulcsosok voltak, mindenki hajtotta őket, 150 ezer körül futottak, cimborám azt mondta, azok is döglődtek. Ingadozott az alapjáratuk (porlasztócsúcsok), meg hasonló gondjaik voltak, mielőtt visszaadták volna őket a lízing cégnek.

Előzmény: Zsolt_83 (4450)
fenyooldrider Creative Commons License 4 napja 0 0 4459

Hogy megnyugtassalak,nekünk is van keresztünk:D!

Mégpedig konkrétan ez:

 

 

 

 

Előzmény: Zsolt_83 (4452)
fenyooldrider Creative Commons License 4 napja 0 0 4458

Az 'almát az almával" hasonlat a teljesítményre vonatkozott,ha végigolvastad..........

Előzmény: Zsolt_83 (4452)
fenyooldrider Creative Commons License 4 napja 0 0 4457

A vessző után direkt,szánt-szándékkal nem hagyok szóközt,erre rájöhettél volna magadtól:D! 

Azt is észrevehetted volna,hogy egy 'gyorsírásos" technikát használok,ezért is nem javítja a helyesírás progi sem!

Na mindegy,hosszú....

Amúgy a te általad idézett pali kissé más okból húzta a szalagot!

Előzmény: Zsolt_83 (4450)
sasa58 Creative Commons License 4 napja 0 0 4456

Köszönöm az igyekezeted, jót somolyogtam a leírásodon. Én is hasonlóképpen bámultam pár évvel ezelőtt az Astra G-m motorterébe, szégyenszemre szerelőhöz kellett vinnem gyertyát cserélni.  Azóta kissé kiműveltem magam, a youtubon van néhány jó film. Ma beraktam az új gyertyákat, holnap ki is próbálom, hosszabb távon.

Előzmény: DN3 (4453)
DN3 Creative Commons License 4 napja 0 0 4455

Na jó, ez a pont a Tied. :-)

 

De a dízel akkor is büdös és füstöl! :-P

Előzmény: Zsolt_83 (4452)
DN3 Creative Commons License 4 napja 0 0 4454

Ez jól hangzik. Személyes tapasztalatom nekem csak annyi van, hogy régebben a haverom Mondeo-jában cseréltük az izzítógyertyákat, aztán egy év sem telt el, és mondta, hogy már megint rossz egy pár darab. Ezért gondoltam, hogy ezek keveset bírnak, de ezek szerint akkor nem is annyira. Lehet, hogy valami gagyit raktunk bele.

Előzmény: MBman (4449)
DN3 Creative Commons License 4 napja 0 0 4453

Na azért nem mindig, például most sem. :-( Kicsit elhamarkodott volt az ígéretem, hogy majd megnézem, milyen gyertya van az enyémben. Mentségemre szóljon, hogy megpróbáltam.

 

Szóval felnyitom  a motorházat, "na akkor lássuk...   igen,    ...     hmmm........izé...   ....na de hol vannak ebben a gyertyák?"

 

 

Mert hát ugye az előző kocsimban is Opel klón motor duruzsolt, és abban gyönyörűen látszottak, gondoltam, majd ebben is fognak. Csakhogy az 8 szelepes motor volt, ez meg 16. Nézem elől, nézem hátul, vakargatom a fejemet, még a nyomát sem láttam gyertyáknak. Az eső meg szépen elkezdett esni, úgyhogy le is csuktam a motorháztetőt, hogy majd otthon utána nézek a neten. Meg is tettem, és rájöttem, hogy úgy jártam, mint a viccben az egyszeri ember: "nézek jobbra, nézek balra, hát nem ott áll középen! :-) Szóval ezek is ott vannak középen, ráadásul jól eldugva. Ahogy a képeket nézegetem, először le kéne szedni valami burkolatot, aztán a trafósort, és még úgy sem nagyon látnám a gyertyák feliratát, csak ha kiszedném őket. Ehhez viszont se szerszámom, se kedvem nincs, úgyhogy ha nem haragszol, visszavonnám az ígéretem. :-(

Ha majd csere lesz, beírom milyen volt benne, bár azzal sokra már nem mész, meg persze én sem, mert nekem sem ártana tudni előtte, hogy legyen mihez ragaszkodni. Elnézést még egyszer.

Előzmény: sasa58 (4446)
Zsolt_83 Creative Commons License 4 napja 0 0 4452

Egyébként "almát az almával"! ...hogy egy klasszikust idézzek. :D

Vagy ilyenkor ez nem érvényes? ;)

 

1.6T-ben is ugyan úgy van porlasztó, sőt turbó, még talán lendkerék is. ;)

Ha ezek tönkremennek, abban sem sokkal olcsóbb a csere.

Előzmény: Zsolt_83 (4450)
Zsolt_83 Creative Commons License 4 napja 0 0 4451

Izzítógyertya hibára egyébként egyből hibakódot dob és világít a műszeregységen a szervizlámpa. Elég csak lehúzni valamelyik gyertyapipát, vagy az izzításvezérlő kábelét.

Egyszer indítottam már kíváncsiságból télen izzítás nélkül. Nm indult sokkal nehezebben, csak az első fél percben egyenetlenül járt a motor, ki-kihagyott szerintem néha egy henger. De aztán magához tért.

Épp most cseréltük egy 2009-es 125Le-s DTR-ben az összes izzítógyertyát. Nem mondom, hogy nem kellett nekifeszülni, de nem volt vele különösebb gond, kijött.

Előzmény: DN3 (4435)
Zsolt_83 Creative Commons License 4 napja 0 0 4450

Lássuk:

Porlasztó (injektor): gyári az összes. (10év/235ekm)

Turbó: gyári, megbontva sose volt, köszöni szépen jól van.

Lendkerék: cserélve nem, de felújítva valóban volt már. Így a következő 8-10 évig és 200.000km-ig valószínű nem kell hozzányúlni.

Részecskeszűrő: Ezt nem tudom értelmezni, mert hogy ilyenem nincs, nem is volt soha.

 

Nektek meg ott vagy a gyújtástrafó, xep-nél a twinport szelep, meg régebben a xer-nél írtatok valami szűrőről a hengerfejben, amit ki kell venni, stb.

 

Úgyhogy "mindegy, hogy dízel, vagy benzines, megbosszulja magát!" :)

Azt hiszem te említetted múltkor a helyesírást. A vessző után szóközt kell gépelni. :P Az utolsó mondatodban hat hiba van. De most megfogadtam a múltkori tanácsodat és fentebb ahol beidéztem, javítottam az idézett szövegrészben. :D :)

Előzmény: fenyooldrider (4434)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 0 4449

Használattól függ, hogy mennyit bír ki. Nekem már minimum 150 ezer km óta nem volt cserélve, plusz az előző tulajnál eltöltött km-ek. Pedig az előkamrás Isuzu diesel motor, ahol előizzítás mellett utóizzítás is van, a motor hidegindítása után kb 5 percig.

Előzmény: DN3 (4444)
Kugler Kábel Creative Commons License 5 napja 0 0 4448

Ahogy Mantec már leírta, más gyertyát ír elő a gyár a Z16XER és az A16XER motorba.

Szerintem annyi eltérés van hogy a  RC10MCC-nél nagyobb az elektródahézag (talán 1,1 mm) mint a FQR8LEU2-nál (ennél 0,9 mm)

A Bosch és az NGK is más gyertyát ajánl a két motorhoz, de a pl. a Denso vagy a BRISK ugyanazt.

A GM 1214016 biztosan jó bele. Kb 30.000 km-ként cserélném.

 

Előzmény: sasa58 (4445)
Kugler Kábel Creative Commons License 5 napja 0 0 4447

GM dobozból kivéve GM logóval ellátva az alábbi gyártók gyertyáit láttam eddig.

Bosch, Champion, NGK, AC Delco.

Persze nem ugyanahhoz a motorhoz.

Előzmény: mantec (4443)
sasa58 Creative Commons License 5 napja 0 0 4446

Köszönöm, rád mindig lehet számítani.

Előzmény: DN3 (4442)
sasa58 Creative Commons License 5 napja 0 0 4445

T. Mantec!

Ez nekem egyáltalán nem stressz, sőt ellenkezőleg, főleg miután megvettem a Championt. Inkább mások BOSCH-oznak erősen.

A stresszt inkább az okozta, hogy a 60 ezer km-nél FQR8LEU2-t tett a szervíz az A16XER motoros autómba (még az előző tulajnál), amit most szúrtam ki, erre vonatkozott az eredeti kérdésem is.

Előzmény: mantec (4443)
DN3 Creative Commons License 5 napja 0 0 4444

Elhiszem. Csak azért másoltam be ezt a kolléga hozzászólására, hogy probléma mindenütt előfordulhat.

Egyébként nem is gondoltam volna, hogy egy izzítógyertya kibír több, mint 100000 km-t

Előzmény: MBman (4441)
mantec Creative Commons License 5 napja 0 0 4443

T sasa58!

 

"... Champion ..."

Miért ekkora stressz, hogy a GM különböző beszállítóktól veszi a gyertyákat?

Előzmény: sasa58 (4439)
DN3 Creative Commons License 5 napja 0 0 4442

Köszönöm szépen a megtisztelő szavakat, de ebben most nem tudok segíteni, mert az én autómban még csak most lesz a 30 ezres szerviz, saját tapasztalatom nincs. Annyit tudok csak erről a dologról, mint amit itt olvastam, hogy sok szívás volt a nem megfelelő, azaz a gyári gyertya paramétereinek nem pontosan megfelelő egyéb, akár még drágább gyertyákkal is, úgyhogy ajánlott bele az eredetit rakni.

Picit most utána olvastam, ha már így meg lettem szólítva, de ez alapján biztosat nem mernék mondani. Nekem úgy tűnik, hogy egetverő különbség nem lehet a két gyertya között (FQR8LEU2, RC10MCC), lehet, hogy ezt is, azt is használja az Opel. Ha el nem felejtem, holnap megnézem az enyémben milyen van.

Előzmény: sasa58 (4439)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 0 4441

Ki kell venni 50 ezrenként az izzítógyertyát, megtakarítani, és visszarakni. Akkor nem lesz ilyen gond.

Előzmény: DN3 (4435)
MBman Creative Commons License 5 napja 0 0 4440

A DTJ a 110 lovas motor? Részecskeszűrővel?

Előzmény: bugadoktor (4433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!