Az általad említett "vásárlás utáni kötelező cseréket" csak akkor kell megejteni, ha nem igazolható, hogy mikor voltak cserélve. Ugyanebbe a kategóriába tartozik az automata váltó olajának cseréje, légszűrő, üzemanyag szűrő, pollenszűrő, klíma kitisztítása, illetve a fékfolyadékot is érdemes. Utóbbit ki szokták hagyni, nagy a valószínűsége, hogy még sohasem volt cserélve.
Amúgy egy 1,8-as H Astra megeszi reggelire az 1,6-os J-t menetdinamikában. Hiába a csak 9 LE különbség, a motor jóval erősebb, nyomatékosabb, a környezetvédelmi besorolása rosszabb, ezért élénkebb, önsúlyban pedig jó 200 kg-al nehezebb a J :) És a fogyasztása nem is feltétlenül lesz több az 1,8-asnak. Illetve az automata váltó miatt valószínű azért több lesz, de ha manuális váltós lenne, akkor korántsem biztos, hogy több lenne.
Sziasztok! Visszaolvastam jó pár oldalt, de az általunk éppen megvett motortípusról nem találtam hozzászólásokat (itt senki sem fél a használ dízelekkel járó költségektől, hogy szinte csak azt veszitek? :D )
Szóval, a feleségemnek vettünk egy 2005-ös, 1.8-as, turbó nélküli (Z18XE), automata váltós H Astrát, elvileg 125 LE. A vásárlás utáni kötelező cseréken kívül (vezérműszíj szett, motorolaj, olajszűrő) mit ajánlotok cserélni? Az autó egyébként megkímélt, jó állapotban van, 115 ezer km-el. Az automata váltó (klasszikus, bolygóműves szerkezet) olajat le lehet-e cserélni (egyáltalán ennél a típusnál), illetve ha igen, ajánlott-e?
Mivel a garancia már régen lejárt, nem kötelező márkaszervízbe hordani, és nem kötelező a gyár által előírt GM motorolajat használni, amiről olvasok hideget-meleget. Van valami olaj márka, amit kifejezetten ajánlotok ebbe a motorba? Castrol? Eneos?
Előzetesen nem számolunk alacsony fogyasztással, olyan 8-9 L köré tippelnék, cserébe meglepően fickósan megy (az én 1.6 szívó benzin 115 LE J Astrámhoz képest mindenképp).
Szívesen fogadok bármilyen észrevételt és előre is köszönöm!
No most már azt is tudom, hogy mennyi a vezérlés munkadíjja. Az egész 50ezer szereléssel együtt. Ez mondjuk nem sok más autók vezérlés cseréjéhez képest.
Friss műszaki megvan. Fényszóró polír és gumi szilent csere volt a futóműnél és egy átvizsgálás műszaki előtt. A kulcsot még most is várom edigitalban mostanában kicsit sem igyekeznek hiába van raktáron a termék. Nem tudom miért van ez, lehet megnövekedett forgalom vagy hasonló lassító tényező, de nem kafa :/
Én nem hiszed el mennyire örülnék ha itt lennél és menten kapnál egy Astra-t vezérlés cserére :D
Nem is fontos a márka, csak ha ezek közül választok akkor rendben lesz vagyis ezek valóban minőségi szettek. Jaj még a vízpumpa is, hát ha nem lenne muszáj cserélni még akkor jobb lenne hagyni azt már nem tudom, hogy bírnám. Közel egy 10es.
Vezérlésen amugy sem látszik mikor volt cserélve, meg a szíj kora is számít. Biztos recept csak a csere.
Itt mindenki más márkára esküszik. Én speciel kulon veszem meg nem készletben. Már a harmadik garnitúra van fent, Gates szij, Skf görgők, Ruville vizpumpa. A görgőket mindannyian hibátlan állapotban vettem le 100-110 ezer km utan. Es a szijat is. De a vizpumpanak sem volt semmi baja. Igaz az nem is a vezerlesben van, szoval nem lenne muszaj cserélni. A vezérléssel egyutt.
Azt már nem kérdeztem, de mindegy is lett volna ha olajcsere volt mint mondta közbe pedig mégse. Lényegtelen mit kérdezek ha úgyse értek hozzá, csak most kezdek belerázódni hogy látom rajta mi a probléma. Nem volt vezérlés csere még szóval kamikáze.
Használt autó vásárlás után olajcsere, vezérléscsere ajánlott. Vezérlést cseréltél már, vagy megesküdött az eladó az anyja életére, hogy egy hete cserélte?
Nekem egyébként az első autómon (Skoda) a csomiajtó nyitó bovdenjéről még a műanyag kar is hiányzott, egy kombináltfogóval kellett megfogni és úgy meghúzni.
Ez inkább az ár lentebb tornázása miatt lett volna jó egy ütőkártyának. Illetve a többi apró jel még amit akkor nem figyeltem mert volt még pár. Mint a kissé sérült klíma borda, az olajcsere ami akkor nem történt meg inkább jóval előtte, a motorháztető bowden hiba ami meg úgy lett beadva hogy így húzzam a kart mert ezt nem tudják hogy szokás, közbe szimplán csak ki van nyúlva. No és persze motor ikon lámpa amire azt a választ kaptam, hogy lambda szondára jelez, de a szerelő megnézte és nincs baja, persze csak tönkrement(leolvastattam a kódot) a szonda :) De igaz nem várhatom el a tip top állapotot hisz bőven használtautó.
Semmi baj mert gyógyulgatunk. Dob rendben, generátort megjavították feszültségszabályozó és csapágycsere volt, a nyitó bowdent is megvettem, új akku is került bele még 2 hónapja egy 580ah-ás. Most keresek 45 torx-ot az olajleeresztő csavarhoz mert itthon pont nincs akkora, ha meg nem találok veszek egy kulcskészletet azt annyi, 1600at megér egy 9 részes.
Én is hogy kijött a csavar speckó lazító nélkül meg hogy úgy feküdtem alatta ki be mászva és csak összejött. Nem a legpasszentosabb az új dob hiába specifikus, de azé nem is olyan rossz :) A régit mindenképp cserélni kellett. Ilyen
Az alján pici lukkal. Nem volt hangja. Még úgyse, hogy a tömítés is semmivé lett. És ez már tavaly ilyen volt, csak ugye a tapsztalatlanság, hogy megnézzem még jobban mit veszek...
A csavarok még elég viselhető állapotban vannak ehhez képest :)
Lejött. Tekertem, csavartam, fújtam neki, állni hagytam, de csak sikerült. Pozicionálás után felkerült az új dob is. Egyik csavar szivatott a másik az jött le mint annak a rendje. Gyászos a gyári dob kinézete egy pöppet.
Sziasztok! Kollégám vonószemet keres Opel Astrájához. Azt hiszem C-s kombija van,ha ez számít. De meg tudom kérdezni tőle a pontos típusát. Mivel hihetetlen,de nem netezik,ezért én keresek neki. Van valakinek feleslegbe,vagy honnan lehetne beszerezni egyet?
Ezt mondtam, alapvető szerszámok, kellékanyagok nélkül nem érdemes nekiállni autót szerelni, mert csak szívás van vele.
Jobban jársz, ha a 20 ezer Ft-os tuning dob plusz az 5 ezret kitevő kellékanyagok helyett veszel 15 ért egy utángyártott dobot, a másik 10 ezer Ft-ot meg add oda a szerelőnek, cserébe meg lesz csinálva normálisan.
Na most már azért parázok. WD40el fújtam 2x, de persze igazi csavarlazítót elfelejtettem venni a szerelékek mellé mert nem jutott eszembe :/ Persze nem is ajánlották mikor mondtam, hogy nem olyan jó állapotban van a csatlakozása a dobnak és mégse mert akkor már azt is veszek.
Az ilyen összerohadt kipufogó csavarok nagy szívást tudnak okozni. Egyszer a Kalosommal szenvedtünk egy nagyot; három csavart kellett megbontani a katalizátor előtt, és a háromból csak egy jött ki normálisan, a másik kettő eléggé viseltes lett a végére, az egyik eltört félúton, a másik leette a menetet. Pedig mindhárom megindult először. De reméljük neked szerencséd lesz.
Közben rájöttem. Tegnap voltam a Bárdiban és ott is ezt mondták, nincs külön anya a csavaron. Vagyis a dob csavaros csatlakozásában van a két csavar és azokon a rugók. Ennek tömítése is van amit látni is lehet. Spray-ztem, hogy megtudjam mennyire vállalható a kiszedés. Úgy néz ki mozdulnak a csavarok, persze értem én hogy óvatosan kell kiszedni őket.
Szerintem az a karimakötés úgy van megoldva, hogy az egyik karimában két menetes furat van, a másikon meg sima furat, így anya nélkül van összehúzva. A Vectra alatt így van megoldva az első kipiffogó csőszakasz és a középdob toldása. Külön tömítés nincs, homorú és domború felületek vannak kiképezve, jól össze van szorítva. Hőálló pasztát szoktam tenni közé, hogy még jobb legyen a tömítés.
Ha te akarod cserélni a dobot, akkor javaslom ne csak tapogasd, hanem nézd meg rendesen hogy van összerakva. Milyen csavar van, milyen alátát, és tömítés. Tapogatás nem elég. Bár szerintem alapvető műhely szerszámok (fúrógép, fúrók, emelők, flex, crowa készlet, stb), és anyagok nélkül nem érdemes nekiállni kipuffogót szerelni. Simán benne van a dologban, hogy beleszakad a csavar a furatba, amit ki kell onnan szedni valahogy. De az is benne van a dologban, hogy csak lenyalódik a csavarfej, akkor Flex-el lehet levágni az egészet. Még én sem szívesen állok neki kipuffogót szerelni, mert igaz, hogy nem esek kétségbe, ha kell egy csavar, bemegyek a műhelybe, aztán veszek egyet a polcról. De ha véletlenül nem a toldásnál jön szét két részegység, hanem törik valahol, akkor lennék lőve, mert hegeszteni nem tudom. A legjobb, ha kipuffogósra bízod, mert ha pl faragni kell a tuning dobot, hogy bemenjen a helyére, azt is meg tudja csinálni.
Szerintem ez a brigécolozás hiba volt. Nem kellett volna átmosni a motort. Lehet, hogy olyan helyre is belefolyt, ahova nem kellett volna (pl csapágyak). Egyáltalán minek kell tisztítani a motor belsejét, ha nem volt olajsáros? Összerakás indítás után az első pillanatban olajos lesz az egész. Azt sem értem, mi az hogy opelhez képest fémtiszta látvány. Ha opel, akkor koszosnak kell lennie?
Nagy gondban vagyok.Adott egy Astra H 1.4 (Z14XEP).Dieseles hangja kezdett lenni az autónak.Volt rajta komplett szivosor csere,kicsit halkult,de még mindig maradt.Ezt követte komplett vezérmülánc minden tartozékával együtt.Ez után érezhetöen legyengült az auto nem megy ugy mint elötte és alapjáraton se igazi a motor járása.Többen mondták,hogy a vezérlés arréb kerülhetett egy picit,de célszerszámmal történt a csere nem tudott elmozdulni.Azota 2 szer lett szét-összerakva.Viszont a diesel hang teljesen elmult:)
Valakinek bármilyen ötlet?Kompresszio teljesen jo,az auto mégis erötlen.Gyári Tec2 vel kivillogták Fötengelyjeledo hibát.Ez is cserélve lett a hiba ugyanúgy tart.:((
Opel Astra h 1.4 autómnál a teljes műszerfal le-le áll egy pillanatra. Első alkalmaknál csak pár 100km-ként, de az utóbbi időben percek alatt többször is. Ha valaki tudja, hogy mi lehet a hiba kérem segítsen megoldani.
Kellemetlen a dolog, mert kb másfél hónapja lett véve a kocsi, kereskedésből, akkor ott nem hallatszott a probléma, miért is hallatszott volna? :)
Tehát a jármű:
Opel Astra H, 1.6 benzin, Z16 XEP, 2006 twinport, 232 ezer km
A vételt követően vezérlés (INA), gyertyák (Denso), olaj (Mobil 5w-30) lett cserélve, valamint olajszivárgás miatt a karter és a szelepfedél is lekerült. Nem volt nyoma évtizedes olajsárnak, ami arra utalna, hogy nem cserélték az olajat, Opelhez képest fémtiszta látvány fogadott, a karterben sem találtunk semmit. Szépen át lett mostva minden apró felület, mivel egyszerre volt lenn a karter és szelepfedél is, nem volt probléma, mi folyik lefelé. Brigéciollal aprólékosan elmostunk mindent!
Összerakás után, de előtte is hallható volt, egy hang ami legjobban álló helyben 2000-res fordulattól kezdődik, addig hallani, míg el nem nyomja a motorzaj, kb 3000-3500-ig. Tipikusan felülről jön a hang, de nem tudom eldönteni már.. Olyan hidrotőke / dugattyúlógás / hajtórúdcsapágy hangja van. Nem kimondottan egy hengertől, hanem úgy összességében. Álló helyben, főleg melegen hallani, hidegen kevésbé. Viszont, ha ez mond valamit álló autót 2000-2300 fordulaton tartva, sebességbe téve és a kuplungot lassan ráengedve, hogy ne essen le a fordulat, elég jól elcsendesül a csörgés, már-már megszűnik.
Igen, a twinportos Opel motor hibája, hogy a szívósor állító csappantyúsor műanyag része megkopik és ugyanilyen zörgő hangot ad fordulaton. Természetesen erre szakosodott céggel fel lett újíttatva, nagyon korrekt módon, ránézésre és érzetre is stabil részét képezi most az autónak! Tiszta és felújított a szívó oldal és EGR rendszer is!