"Ha kereskedőtől veszed kérd le az "előéletét"!!!"
Nekem ebből nem esett le hogy az állami lekérdezőre vonatkozik. Nem volt odaírva, de ezek szerint tudnom kellett volna. Kereskedés alatt a márkakereskedést értettem.
De nyilván te tévedhetetlen vagy és soha nem fordulhat elő veled, hogy valamit félreértesz, ezért a cinizmus...
Ezennel mindenkitől elnézést kérek a hatalmas, de talán nem jóvátehetetlen vétkemért, amiért segítő szándékkal hozzá mertem szólni!
Azt hittem, már Te is kiszálltál az Opelből, mint Fenyő kolléga vagy Astra 1.6.
A felvetésedre: én is így jártam, vettem egy 3 éves autót kereskedőtől, ami soha nem volt márkaszervizben, óra szerint 62 ezerrel, de szerintem egy 100-assal több volt benne. Az ECU-ból sem lehetett kiolvasni a valós km-t, mert azt kicserélték egy bontottra, amiben horror km volt. Én levizsgáztattam 4 éves korában 75 ezerrel és ez van regisztrálva. Így én legalizáltam az előző tulaj(kereskedő) csalását.
Az állami lekérdezőről beszéltünk, az kerül 626 Ft-ba. Ebbe bejegyeznek a márkaszervizek is? Ezt nem tudtam, de meglepődnék, ha igy lenne. A márkaszervizes adatbázisba való bejegyzés az oké, létezik szép és jó, de változó, hogy kiadják-e vagy sem. Jó, tudom, neked biztos, hogy kiadták, amikor vetted az autódat, sőt még neked fizettek, hogy kiadhatták, (irónia), de ez általában nem működik egyszerűen. Van pár márkaszerviz, aki a tekerés üldözésének élére állt, de a tobbséget nem érdekli.
ezzel szemben a kehhk-es adat lekérdezés bárkit megillet, akinek van ugyfelkapuja. Ha visszakeresnék, es találnék rendszamos képet a kocsidrol, akkor siman le tudnám érdezni a km ora allasaidat :) 625 Ft-ért egészen pontosan két rendszám kerdezheto le.
Nincs jó tapasztalatom az olaszból behozott kocsikkal, de kívánom, hogy ez legyen a kivétel! :)
Az apró kavicsfelverődésekkel szerintem nem kell foglalkozni. A vadonat új autókat leszámítva már az egy-két évesen is előfordul az a 4-5db nyom. Ha használva van és nem csak a garázsban áll, akkor sajnos ez elkerülhetetlen.
De ha márkaszervizben szervizelték, azt mindig bejegyezik a rendszerbe dátummal km-rel. Tőlem pl még olajcserekor is a munkafelvételen megkérdezik mennyit mutat az óra és a régi rendszerű myOpel.hu-n meg is jelent a szerviztörténetben, hogy pl x dátummal, y km óra állásnál volt egy olajcsere.
Persze egy 8-10-12 éves autónál a 3. 4. tulajdonos után már erre kicsi az esély...
Ma elmentem mindent megnézettem rajta barátommal, aki hivatalos Opel specialista. A kocsit nagyon jó ismerős kereskedő múlt hétvégén hozták be Olaszországból, 148ekm, körbemértük, teljesen gyári mindene, törésmentes, fel is emeltük, alja is hibátlan. megvan a szervizkönyve is, ami 2014-ig volt vezetve - futásteljesítménye összhangban vele, plusz a Tech műszer adataival is. 137ekm-nél volt szíjcsere rajta. Kinti forgalmi alapján egy gazdás, 1971-es hölgy tulajjal. Ami "hiba" van rajta: motorháztetőn 4-5 kavicsnyom, van ami javítva, van ami nincs javítva. minden rendben lévőnek tűnik. Lefoglalóztam. Jövő szerdára nevemre írva átvehető. Fél év garanciát is adnak rá!
Az a baj, hogy csak 2012 utáni műszaki vizsgák km ora állását lehet lekerdezni. A semminél persze több, de egy idősebb 8-10 eves autonal vagy külföldi esetleg rendszám csere esetén sokat nem ér.
Most készülök megvenni egy Astra H Cosmo 1.7 cdti-t (125LE, 144ekm). A kérdésem az lenne, hogy milyen olajat, szűrőket, vezérműszíjat érdemes hozzá venni? A Jettámon mindíg Castrol Edge TD 5W30-at és Mannfiltert használtam, meg Conti szíjakat. Ahhoz ma is ezeket rendeltem meg, szereti. De az Opel-t nem ismerem. Ehhez a motorhoz mit ajánlotok?
Megelőlegeztem a bizalmat, hogy be tudod határolni, hol / honnan van az olajszivárgás, és csak utánna fordulsz a fórumhoz segítéségért, hogy ahonnan szivárog az olaj, azt mi okozhatja... A kép alapján teljesen egyértelműnek tűnik, hogy a szelepfedél alól szivárog. A műanyag szelepfedél idővel vetemedik, a motor kopottságából adódan kartergáz képződik, és az a leggyengébb ponton utat talál magának. Az olajbetöltő sapka környékén lévő olajszivárgás is ettől van. Feltételezve, hogy ha utátöltéskor mellé öntötték, akkor azt letörölték onnan.
A kezelési útmutató szerint üzemmelegen, leállítás után 10 perccel, sík vízszintes talajon kell mérni. Értelem szerűen ne legyen se a max fölött, se a min alatt.
Nekem az a tapasztalatom, hogy 10 perc elteltével még nem folyik le az összes olaj. 15-20 perc után után kicsit magasabb lesz a szint, mert addigra csordogál le mind.
A beöntő o-gyúrújét cseréld ki, filléres tétel, aztán meglátod, hogy megint olajos lesz-e ott vagy nem! Én az ilyen olajnyomokat féktisztítós ronggyal szoktam olajmentesre törölni.
Az olajszint hidegen alacsonyabbnak, melegen magasabbnak látszik. Ugy kell beállítani hogy hidegen is es melegen is a nivo min es mas szintje közt legyen. Preferált a maximum közeli, kicsit az alatti olajszint.
Hidegen a legjobb ellenőrizni, de mindegy, csak a motor leállítása után várj 10 percet, utána nézd meg. Két nivó között bárhol jó, én a maximum közelit preferálom. Ha maxon van az nem baj, nem attól folyik fenn.
Lehet nem igazán zár jól az olajbetöltő sapka tömítése, mert mert körülötte látszik, hogy olajos (gondolom amikor a szerelő olajat töltött bele, akkor letörölte utána). Most szárazra töröltem és egy pár kilométer után újra fogom ellenőrizni, ha újra olajos lesz a sapka körül, akkor az folyik le a szelepfedél tömítés köré, ha pedig a sapkánál nem lesz olaj, akkor a szelepfedél tömítés a rossz.
Közben vissza olvastam és tavaly augusztusban egy Z14xep-s kolléga ugyan ezzel a problémával kapcsolatban kérdezett. Akkor valaki azt írta neki, hogy az olajbetöltő sapkán levő O gyűrűt kell cserélni. Lehet, hogy a 1.6-os motoroknál is "csak" ennyi a probléma?
Adott egy 2007-es, 1.6 XER benzines Astra. Nem tudom, hogy kell e aggódnom, de engem azért aggaszt, hogy a hengerfejtömítésnél olajszivárgást láttok. Tavasszal lesz egy éve, hogy olajat cserélt a szerelőm és én szerintem kicsit többet öntött bele, mert a nívópálca tetején jelöli az olajszintet.
Kérdésem az lenne, hogy ez az olajszivárgás azt jelentheti, hogy több olaj van benne a megengedettnél és esetleg szét ment a hengerfejtömítés? És hogy az olajszínt mikor ideális? A nívópálcán a két jelzés között kell lennie a szintnek?
A Vectrába sem volt kevés.Nagyon sötétbe még láttam is vele:) A vizsgán is azt hitték tompított.Az Astrába még a fényszóró is új,szerintem simán elmehet nappali fénynek.Úgyis az a lényeg hogy engem lássanak.Na majd keresek egy bajonettes foglalatot. Az átmérőjük úgyis azonos.
,,Egy kis érdekességre lettem figyelmes a minap. Kicseréltem az utastér világítást egy 6 LED-es izzóra. Ugyebár ha az ajtót becsukom, akkor halványodni kezd a fény, majd teljesen elalszik. Igen, ez nálam egészen addig működik, hogy elhalványodik, azonban teljesen nem alszik ki. Ez mitől van? Lehet valamit ezzel csinálni? Gondolom ez azért nem jó az akksinak sem, főleg így télen..."
,,Ha az elsőt cserélted ki akkor nem egyedi eset. Nekem 1 64 ledes ledmátrix van elől és az is világít halványan.
Különösebben nem foglalkoztam vele, de az akksidat biztos nem foglya leszívni mert borzasztóan kicsi áramot vesz fel.
Bemértem a szofita izzóval is és az is vett fel áramot amikor nem volt bekapcsolva mégse szívta le az akksit."
Általában szofita szokott lenne a belső világításban. A késleltető elektronika mindig átküld egy kevés áramot a bent lévő izzón, ami a normál szofita izzón nem látszik, a LED-es viszont világít halványan már ettől is. Abba a foglalatba pont a normál szofita izzó való, és nem a LED-es.
Nézd meg, hogy lehetne berakni a 10W-os izzó fogadására képes foglalatot. 2x10 watt szerintem amúgy kevés lesz arra, amire akarod használni, de a te dolgod.