Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DN3 Creative Commons License 2016.10.26 0 0 7436

Szia! Olvasom egy jó ideje ezt a fórumot, sokat vissza is olvastam a korábbi hozzászólásokból, de nem rémlik, hogy valakinél ez a hiba jelentkezett volna. Talán ezért nem kapsz választ. De légy türelemmel, hátha valaki hallott már ilyenről.

Amúgy érdekelne ez a kormány mozgás, mégis, mekkora mértékű? Csak remegés, vagy centiket elfordul. Korábban nem jelentkezett a hiba egyáltalán?

Előzmény: Huborcsics (7435)
Huborcsics Creative Commons License 2016.10.25 0 0 7435

Sziasztok.akkor nem tud senki semmilyen magyarazatot adni nekem erre a kormany problemara.szerintem.masnal is kellett ilyen eloforduljon.mert itt nalunk ketto van es mindketto ugyan ezt csinalja.szerintem ez alap betegseg lehet.de mitol csinalhatja?

Kovacsger Creative Commons License 2016.10.25 0 0 7434

Szia!

30e -be  bele fér álltalában. Kell egy kuplung kapcsoló is, de az a dizelben benne szokott lenni, vagy a kábel oda van készítve. Bajúszkapcsolóhoz nem kell kábelezni, ha jóltudom az a cim modulba megy. És kell a kódkártya a programozáshoz. Kovacsger

Előzmény: hokkerlauer (7432)
MBman Creative Commons License 2016.10.24 0 0 7433

De legrosszabb esetben is ezeken kívül csak kábelezés az indexkar és az ECU között.

Előzmény: hokkerlauer (7432)
hokkerlauer Creative Commons License 2016.10.24 0 0 7432

Sziasztok!

Biztos régi téma de mennyiért lehet egy 1.3-as H Astrába utólag tempomatot szereltetni?

Jól tudom,hogy egy indexkar és egy engedélyezés kell az autó komputerének?

Köszi!

 

 

Beeboy84 Creative Commons License 2016.10.24 0 0 7431

A tetőcsomagtartó elkelt, a kerékszett még megvan.

Előzmény: Beeboy84 (7428)
porkolabt Creative Commons License 2016.10.23 0 0 7430

Kovacsgernek szolnék. Olyan az a kimaradás mintha a fordulat alacsony lenne 5-6 berántás és utána minden jó?

 Nekem ki lett cserélve az első lambda szondám de ugyanúgy csinálja ezt és a check lámpa is ég. Ez valami gyári betegség lehet mert sokaktól hallottam ezt a problémát. Amíg csak ezt csinálja én nem foglalkozom vele de ha kellene akkor várom az instrukciókat. 

Huborcsics Creative Commons License 2016.10.23 0 0 7429

Sziasztok. Van egy 2007 h astram 1.7 dizel.es a kormany kanyaritasnal oda vissza kezd mozogni.allo helyzetben is ha betorom es megtartom egy pontba elkezd magatol jobbra balra mozogni.kanyarba menet kozbe.is ugyan ez a jelenseg ha a kormanyt egy pontba meg kell tartsam.ha nagyon lassan vagy ha gyorsan tekerem tokeletesen mukodik.olaj volt cserelve a szervoba tester nem mutat semmit.egy ismerosomnek is van egy ilyen astraja es az is ezt csinalja.kb a km egyforma 280 ezer.mi lehet a baj?nagyon megkoszonnem ha mar valaki talalkozott egy ilyen jeleneseggel es megkaptak a bajat!valaszokat elore is koszonom.

Beeboy84 Creative Commons License 2016.10.22 0 0 7428

Sziasztok!

 

Autóm (Astra H kombi) eladását követően megmaradt a téli kerék garnitúra (komplett, 4db).

Amit tartalmaz:

  • gyári Opel 6,5x15" lemezfelni, ET33, 5x110 osztókör, 65mm-es középfurat
  • Michelin Alpin A4 gumik, DOT 5112, egyenletesen koptak: 7,5mm profil mindegyiken. Összesen 17e km-t futott, kíméletes használat mellett. Nem fűrészfogas, nem félre kopott, széleken még szőrös. Minden szezon után gondosan elmosva, oldalfalak szilikonmentes gumiápolóval kezelve.
  • gyári Opel Astra H 15" dísztárcsák, padkázási sérülésekkel (l. képek)

Egyben eladó, irány ár: 80.000Ft/szett.

 

Ugyanitt Astra H kombi, integrált tetősínes verzióhoz való, zárható Cam G3 alu-profilos tetőcsomagtartó (75kg-vel terhelhető). Újszerű állpotban, összesen 3-szor volt felszerelve, kerékpárok szállítására. Eredeti számlát, dobozát, összes tartozékot adom hozzá.

Mivel univerzális, így a következő autókhoz is használható (60.110 / 61.110 oszlop):

http://www.g3spa.it/wp-content/uploads/Tabella_Completa_Applicabilità_Auto-11.pdf

 

Ennek irányára: 20.000Ft.

 

Érdeklődni telefonon: 0630/892-2569.

 

Kovacsger Creative Commons License 2016.10.22 0 0 7427

Sziasztok!

 

Van egy 2007 -es H Astrám, és úgy tűnik, hogy nem jó az 1-es lambdaszonda az autómba. Az enyém bele lett rakva egy másik autóba, és abban is elő jött a hiba 200km után. Gyárilag B.0.S.C.H 0258006901 -es van benne, de nem találok ilyen cikkszámot sehol. Ti melyik B.0.S.C.H -t raknátok bele helyette?

 

A másik bajom az, hogy kis terhelésnél olyan, mintha kimaradna a gyújtás néha, de ha több gázt adok, akkor nem tapasztalható. 

 

Köszönöm.

 

Kovacsger

 

pakli2005 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 7426

Olvastad illetve megkaptad a levelet? 

Előzmény: Rappi (7411)
GajdiJ Creative Commons License 2016.10.18 0 0 7425

Sziasztok.

 

Egy Astra H 1.4 Twinportunk van.A hiba a következő.

Amikor beindítom, beindul magától a vészvillogó és a rádió.Külön ki kell kapcsolni a vészvillogót és a magnót.Összefügg a kettő?Mi lehet a hiba?Lehet, hogy csak valami beállítás?

 

Köszönöm a válaszokat.

porkolabt Creative Commons License 2016.10.18 0 0 7424

Sziasztok egy H Astra tulajdonos vagyok. 1.4 benzin Z14XEP a motorkódom. A probléma a következő: a váltó kb 2 hete beszart, nem vette a sebességet. Amikor nagy nehéz elindultam vele 2-be mert abba hagyta hogy betegyem akkor utána a váltások többségében hagyott váltani de ha kivettem üresbe akkor az istennek se vette az 1-est. Mire a belvárosból haza értem megjavult.....  Ezután kb 5 napra a párom alatt elment a kuplung, a pedál egyszerűen csak lötyögött. Az autót elvittem egy általam sikeres és jónak tartott szerelőhöz  aki megállapította hogy az olaj kevés volt és szerinte azért bem működött a kinyomó csapágy hidraulikája.  A tartàjomat feltöltötte és pár nyomásra jó lett a kuplung.  Azóta a kuplung al semmi baja viszont nÉva néha ragad a váltó plusz a hátra menetnél rendszeres hígy kapar akárhogyan is akarom betenni.  

Ha valakinek volt hasonló problémája és tudna segítséget nyújtani akkor azt szívesen fogadnának.

Arris Creative Commons License 2016.10.17 0 0 7423

Nemsoká már a gumit sem kell cserélni.

Előzmény: fenyooldrider (7421)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.17 0 0 7422

Értem.

Előzmény: MBman (7419)
fenyooldrider Creative Commons License 2016.10.17 0 0 7421

A téli üzemmódban egy biztos: hideg van:-)))))  (bár lassan már ez sem igaz...)

MBman Creative Commons License 2016.10.16 0 0 7420

Benzineseknél ez elkerülhetetlen, mert a hideg felületeken kicsapódik a benzin. A legjobban a kétüteműek igénylik a dúsítást, a legkevésbé pedig a közvetlen befecskendezéses motorok.

A szívócső befecskendezéses benzinesek valahol a kettő között helyezkednek el. 

A régebbi, központi befecskendezéses opeleknél (Astra F, Corsa B) a hűtővíz bele van vezetve a szívótorokba is (külön csatornába), hogy melegítse, mert hosszú a szívócső, és csak 1 injektor van, az látja el mind a 4 hengert.

Előzmény: Törölt nick (7418)
MBman Creative Commons License 2016.10.16 0 0 7419

Ránéztem erre a dúsítóra, annyit csinál, hogy kicsit ráhúz a gázra, úgy mintha picit nyomnám a pedált. Nem engedi teljesen alaphelyzetbe visszatérni az adagolón a kart. Csak alapjáraton van hatása, miután elindultam az autóval, már nincs. Így valószínűleg akkor lenne lényeges fogyasztásnövelő hatása, ha folyamatosan alapjáraton hagynám ketyegni az autót.

Egyébként teljesen észrevétlen mert nem emeli meg az alapjáratot: indítás után megy az utóizzítás, ami nagy terhelést jelent az alapjáraton ketyegő motornak, pont annyi gázt ad a dúsító hogy így az alapjárati fordulatszám kb megegyezzen a meleg alapjárati fordulatszámmal.

 

A modernebb dieseleknél valószínűleg nemcsak alapjáraton van plusz üzemanyag adva a motornak, amíg hideg, hanem fordulaton is, elősegítve a motor mihamarabbi bemelegedését. Ez jobban észrevehető fogyasztásnövekedést okozhat télen.

Előzmény: Törölt nick (7415)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.16 0 0 7418

Én csak régi kézi szivatós autót vezettem. Annál hideg téli reggeleken, szivató nélkül vagy nagyon nehezen indult be. Vagy ha beindult szivatóval és idő előtt toltam vissza, akkor egyeletlen lett a járás, rángatott, sőt volt hogy le is fulladt a motor. Tehát nem véletlenül volt az oda betervezve és használni is célszerű volt. :)

Modern autóknál persze az ember nem vesz ebből észre semmit, mert mindent állítgat automatán az ECU:

Előzmény: sasa58 (7416)
pakli2005 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 7417

Küldtem mailt. Remélem elment.

Előzmény: Rappi (7411)
sasa58 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 7416

Nekem is volt egy 1.6-os régi Passatom, amin bimetálos automata szívató volt, a gázpedál megrúgásával lehetett kikapcsolni - de nem mindig sikerült.

Előzmény: Törölt nick (7415)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.16 0 0 7415

A dúsítás nem egy funkció nélküli dolog. Nem azért találták ki, hogy télen nehogy nem fogyjon elég üzemanyag a kutakon. :)

Az újabb autókon az ECU végzi a dúsítást alutomatikusan. A régieken, amiken még nem volt elektronika, ott manuálisan kellett használni a szivatót. Ezek szerint a tiéd pedig olyan, hogy egy mechanikus bimetál szerkezet végzi automatikusan.

"...ha éppen be van állítva, de ha nincs, akkor sem történik semmi." Ezt azért kétlem, hogy csak úgy teljesen funkció nélkül, teljesen feleslegesen építette be a gyártó az autódba.

Előzmény: MBman (7413)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.16 0 1 7414

Nem az én elméletem. Én csak egy vegyész vagyok. Nálam okosabb, pár évszázaddal korábban élt fizikusok megállapítása. (Pl Gay-Lussac törvény.)

 

A gázok hőtágulása sokkal nagyobb mint pl a szilárd testeké. Egy üres lezárt PET-palackot tegyél be a mélyhűtőbe! Meg fogsz lepődni, hogy összemegy. Nem csak néhány tied, vagy legfeljebb egy százalékot, mint egy szilárd testé, sokkal többet. Azaz egységnyi térfogatban, pl egy cm3-ben sokkal több, 1,5-2-szer több gázmolekula lesz megtalálható. Több molekula találkozik a szélvédőddel, ami nagyobb ellenállást fog kifejteni.

De hátha egy másik példával szemléletesebb: A hideg levegő nehezebb a melegnél. Gondolom ez evidens. Így hidegben az autódnak nagyobb tömeget kell "kidolgoznia" maga elől. A tömegtöbblet megmozgatásához több energia is kell, ami nincs ingyen, fogyasztásnövekedésben fog jelentkezni.

 

Páratartalom: Te kevered a szezont a fa**ommal! :) Ha egységnyi térfogatú, adott páratartalmú levegőt felmelegítesz, nem nőni fog a páratartalma, hanem csökkenni. Gondold végig! A térfogat kitágul, ugyan annyi vízmolekula nagyobb térrészben lesz egyenletesen elosztva. Az, hogy abban a meleg levegőben több vizet el lehetne párologtatni kicsapódás nélkül, az ebből a szempontból teljesen irreleváns. De egyébként azt sem hiszem, hogy a Szaharában általában párásabb a levegő mint pl Skandináviában. :)

 

Visszatérve és összefoglalva, nyilván aki főleg városban közlekedik 50km/h-val és relatív sok a hidegindítás, mert egyszerre 10-20km-nél nem megy többet, ott a közegellenállás növekedése hideg időben az alacsony sebesség miatt elhanyagolható. Inkább a gyakori hidegüzemi dúsítás fogja megdobni a fogyasztást.

Aki pedig szinte kizárólag autópályán használja az autóját, mint pl én és ha egyszer elindul 230-250km-nél előbb nem állítja le, valamint ez alatt megy 130-140km/h-val, ott a közeg sűrűségének kismértékű változása is (sebességgel négyzetesen változik a közegellenállás) jobban befolyásolja a fogyasztást, mint a relatív kevés, a megtett távolsághoz képest szinte elhanyagolható hidegüzemi dúsítás.

 

Gondolom te (mint a többség) az autósok előbbi csoportjába tartozol és ezért felfoghatatlan számodra a második eset létezése. :) De van ez így. Annak idején azt is eretneknek tartották, aki azt merte állítani, hogy a Föld nem sík, vagy hogy a Föld kering a Nap körül és nem fordítva.

Gondold végig még egyszer amiket írtam (vagy kísérletileg mérd ki, én is ezt teszem évek óta télen-nyáron, rengeteg, évente több mint 100 ugyanazon 230km-es út alapján) és akkor vagy megérted, vagy nem. Ha nem, nem baj, akkor úgy jártál. :)

 

Előzmény: MBman (7412)
MBman Creative Commons License 2016.10.14 0 0 7413

Abban igazad lehet, hogy minden motorvezérlő dúsít, én ezt nem is vitattam, de ha éppenséggel nincs motorvezérlő, akkor nincs ami dúsítson. Én egy ilyen autóval közlekedem :) Van az adagolón egy bimatalos szerkezet, ami ráhúz picit alapjáraton a gázra, ha éppen be van állítva, de ha nincs, akkor sem történik semmi. 

Előzmény: fenyooldrider (7408)
MBman Creative Commons License 2016.10.14 0 0 7412

" A párás levegő sűrűbb, nagyobb a közegellenállása."

 

Ez igaz, de az elméleted épp azért nem állja meg a helyét, mert a meleg levegő több párát tud megkötni, mint a hideg. A sűrűségénél fogva lehet, hogy ritkább, de a páratartalma miatt meg nagyobb a közegellenállása.

Előzmény: Törölt nick (7406)
Rappi Creative Commons License 2016.10.14 0 0 7411

Privátban írd meg kérlek a paramétereit, hátha...... :-)

Előzmény: pakli2005 (7410)
pakli2005 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 7410

Szia, nekem van egy 1.7 Isuzus 125 lovas napfénytetős, sport futóműves. Szuper autó (még 4 személynek is ideális), most van egy kis kehéje, de eddig hibátlanul üzemelt. 5 litetrrel is el lehet járni vele, és nehéz talppal sem fogyaszt 6.5 nél többet. Gondolkodom az eladáson is, mert egy Insigniára pályáznék be.

Előzmény: Rappi (7402)
pakli2005 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 7409

Sziasztok, van egy 2008-as 1.7 TD 125 lóerős Astra GTC-m. 220.000 km-el. Tegnap este fiacskám ment vele a mamájához és amikor indult volna haza. erőtlen lett a kocsi, úgy kellett hazavontatni. Azt is mondta, mintha fehéres füst jött volna ki a kipufogóból. Ma kiolvastam a hibakódokat és a következők voltak benne.

P0683-02, P0615-06 és P0409-52. Beindítottam és pár másodpercet ment alapjáraton aztán esett a fordulat ingadozva és leállt. Vajon mi lehet a probléma? Előre is köszi.

fenyooldrider Creative Commons License 2016.10.14 0 0 7408

Olyan motorvezérlő szerintem nincs amelyik hidegben nem dúsít, akár benzines, akár dízel! 

Ez abból is számolható, hogy a tökéletes égésnek van egy mérőszáma amit üzemanyag kg / levegő Kg -ban számolnak,nem véletlenül! ( 1kg benzin  elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges.)

A hideg levegő térfogata sokkal jobban változik, mint az üzemanyagé, ami majdnem állandó ill sokkal kevésbé hőérzékeny!

Természetesen a dízelnek is van ilyen mérőszáma, de ott az üzemanyag befecskendezésének mennyisége a terheléstől függ amúgy is, ezt azon tudod megnézni, hogy hidegen az emelt fordulatszámi fogyasztást összehasonlítod a melegen ugyanakkora fordulaton mért fogyasztással, na ez nem lesz egyforma.......

Előzmény: MBman (7404)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.14 0 0 7407

Ezt csak itt terjesztik egyesek előszeretettel.

A dth-ban még nincs részecskeszűrő. Ez az egyik legnagyobb előnye. Ugyanakkor már változó geometriás a turbója, nem úgy mint a 80 lóerős dtl-nek.

Mint minden motornak (pl az 1.9-esnek is), ennek is van két típushibája: A főtengely helyzetérzékelő jeladó 200.000km-enként szereti megadni magát. Az új 10-20eFt hozzá.

A gázpedál vezetéke szintén hasonló futás után kontakthibás lehet. Ami forrasztással javítható.

Kb ennyi.

Előnye még a későbbi 1.7-esekkel szemben, hogy még Bosch rendszerű. Kevsébé jellemző rá a railnyomás-szabályozó szelep meghibásodása.

Véleményem szerint dinamikus normál utcai közlekedésre bőségesen elegendő ez a 101 lóerő. Több utasom is megjegyezte már egy-egy intenzívebb gyorsításkor hogy "nyomaték az van benne".

Nem tudom kitől származik, hogy menekülni kell tőle. De elég ostoba és/vagy irigy ember lehet.

Előzmény: Rappi (7402)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!