Ezen már kár sopánkodni. Inkább azon gondolkodj, hogy állítod talpra az autót. Menthető-e a motor vagy sem, ez a kérdés.
Azon nincs mit csodálkozni, hogyha elmegy a víz, akkor egy pillanat alatt besül a motor. Autópályán haladva, tartós 3-3500 motorfordulatszámnál meg főleg. Az meg már a H Astra hülyesége, hogy nincsen motorhőmérséklet mérő műszer.
Igen, a baj bekövezte előtt néztem egy héttel, akkor még tele volt! Azt mondja a szerelő, hogy mivel autópályán mentem ezért forróbb volt a motor és ilyenkor a víz még nagyobb erővel megy el, nagyobb sugárba spriccelve. Fogalmam nincs, csak azt tudom mondani, amit nekem is mondanak! :/ Gyári az autóban minden alkatrész!
Nekem is egy kis lyuk volt, mikor kidörzsölődött a cső. Tudtam is róla, mert nekem jelzi az autó ha lecsökken a szint. Mégis olyan pici volt a szivárgás, hogy meg se fordult a fejemben, hogy ettől besülhet. Bő 200km autópálya alatt annyi folyt csak el, hogy a tartály leürült. De bőven volt még a rendszerben lé. A hőfokot végig figyeltem, 90 körül volt...
Megjegyzem nekem 8000Ft-ba került a gyári GM, kb. 10 dekás gumicső és gyári fagyállón kívül más még nem volt a hűtőrendszerben.
Van új fejlemény a motorbajos astrámmal. Fény derült a rejtélyre, egy 10cm-es vízcsőn volt egy tűhegynyi lyuk, amin elcsepegett a hűtővíz és besült a motor. Ha lenne a kocsiban hőfok kijelző, akkor kb.200, igen KETTŐSZÁZ Ft-ból megúsztam volna, így viszont kb. 500.000Ft-omba fog fájni ez a "pici kis hiba"! :( Ajánlom figyelmetekbe, hogy időnként nézessétek ezt meg, mert azt is megtudtuk, hogy sajnos ez opel betegség! :/ Remélem az én esetemből tanulva, Ti megússzátok a 200Ft-os verzióval! :)
"Az az érdekes inkább, hogy a közel 7 liter hűtőfolyadék hogy a csudába tud egyszerre egy pillanat alatt eltűnni a motorból"
Úgy, hogy nyomás van a rendszerben. Ha valamelyik cső kireped, a nyomás kinyomja a vizet, nem mindet, de a nagy részét biztos, ami elég ahhoz, hogy elégtelen legyen a hűtés. Ráadásul, ha forráspont közelében van, akkor a nyomás hirtelen megszűnése miatt még forrni is kezd a hűtőfolyadék. Hidd el, nem sok marad bent a hűtőrendszerben. Mit gondolsz, miért írogatják mindenhol, hogy üzemmeleg motornál ne vedd le a kiegyenlítő tartály sapkát? Hát ezért.
Nem hinném a 3. bekezdést mivel zárt kulcsról is. Most meg már nem. A H meg már nem érdekel. Azt csak naivan feltételeztem, hogy ha a G reteszel mindent alapból akkor a H is. De ha nem se baj.
Nyilván felszereltségfüggő a dolog. Kanyarkövető fényszóró sincs minden H Astrában. De azt általánosságban nem lehet kijelenteni, hogy a H nem tudja a kanyarkövetést. Hasonlóképpen azt sem, hogy a H-ban nincs reteszelési funkció se sebességfüggő ajtózárás.
Ezt a "meghibásodott a motorvezérlő elektronika" dolgot azért ne vedd készpénznek! A kezelési útmutatóban így fordították és így próbálták meg röviden összefoglalni. De valójában ez egy általános hibát jelző lámpa. Ha a motorvezérlődben van jelen lévő hibakód, akkor jelzi. A motorvezérlő pedig ma már nem csak a motort vezérli, hanem nagyon sok elektronikát felügyel a kocsiban. Pl a klímát is a motorvezérlő figyeli. De az izzítás is ilyen.
Az, hogy kitörlünk egy hibakódot, nem szünteti meg az okot. Tehát ha ismét fennáll a hiba, megint ott lesz a motorvezérlőben és jelezni fog a hibalámpa.
Az az érdekes inkább, hogy a közel 7 liter hűtőfolyadék hogy a csudába tud egyszerre egy pillanat alatt eltűnni a motorból. Volt nekem is hűtéscső kidörzsölődésem, de ennek ellenére útnak indultam, 230km autópályás útnak. Annyi történt, hogy út közben szólt az autó hogy ellenőrizzem a szintet és az út végére a kiegyenlítőtartály leürült. De a vízhőfok végig 90 fok körül volt. A végén kb fél litert tudtam rátölteni.
Szerintem nincsen köze ennek a hiba jelzéshez. Egyszerűen eldurrant egy vizcsöved, elfolyt az osszes vized, és gallyra ment a motor. Pontosabban ez utóbbit innen meg nem mondom, csak valószínűsíthető. Hirtelen megszűnt a hűtés, egy pillanat alatt besülnek a dugattyúk. Megesik az ilyen. Ennek megelőzésére találták ki a vízhomerseklet merő műszert. Az Opel a H Astra B zafira esetén elhagyta. Ez van. Meg kell bontani a motort, és ha menthetetlen, akkor venni bele egy bontott motort.
Eddig abszolút megbízható volt, a család összes (3) autóját hozzá hordjuk évek óta! Ezt is mikor megvettem ő nézte át nekem! VISZONT!!!! Borzasztóan bánt ez a helyzet, ezért nem hagy nyugodni a dolog és keresem a miértekre a választ! Tegnap éjjel eszembe jutott, hogy letöltöm a netről az autó leírási füzetét, mert persze azt az autóban tárolom ami most a szerelőnél van! És ekkor bevillant valami, a baj bekövetkezte előtt egy héttel kivillant a szervizkulcs jel amivel egyből szaladtam is a szerelőhöz! Rátette számítógépre és azt mondta, hogy izzító gyertyát kell majd cserélni, de mivel pöccre indul ezért ne foglalkozzak vele, nyugodtan használjam az autót,kiütötte a hibakódot! Na, de másnap újra világított, ismét hívtam, mire ő azt mondta, hogy ok, akkor kicseréljük a gyertyákat, jövő héten hívjam! Másnap megtörtént a baj! Most nézem a leírást, hogy ez a kód azt jelzi: "meghibásodott a motorvezérlő elektronika vagy a sebességváltó elektronika"! De az utóbbi csak az automata váltósra vonatkozik az enyém nem az, ezért marad az első!
Lehet, hogy ez a jelzés már erre vonatkozott, csak nem tudta?????
1.7-es tdiesel a drágám!
Nekem sem fér a fejembe, hogy egy autóba valami gagyi műanyag cuccot használjanak! A motorteret meg folyamatosan figyeltem, mert tavasszal beköltözött egy köcsög rágcsáló és szétrágott ezt-azt, azóta parásan figyelek! Tuti max-on volt a hűtővíz tartály!
Megpróbálom holnap egy márkaszerviben megkérdezni, hogy ők mit szólnak a storyhoz?!
Akkor ez riasztófüggő lehet. Nekem nincs gyári riasztó és reteszelés sincs, se hangra, se rápróbálva a nyitásra, nyomkodhatnám akárhányszor a távirányítót. A G astrámban volt gyári riasztó és retesz is, az F-ben viszont nem volt riasztó, csak retesz. Nagy a gyanúm, hogy akkor minden központi záras F-ben volt retesz, mert sokkal ritkább lehetett a riasztó. De ez csak tipp.
Pont ezt akartam írni! Nem tudom mennyire megbízható a szerelőd, de ez a történet nekem is bűzlik.
Egy autónak a motoralkatrészeit sosem csinálják hőre lágyuló műanyagból. Ha fölforr a vized, az 120-150 fokos, de még ha 180-at is veszünk azoknak a műanyagoknak ennyit vígan bírnia kéne.
Ezt a nem látszik a tartály dolgot egyenesen nem is értem...
200-250e-ért kapsz komplett bontott motort, hacsak nem valami 1.6T vagy más ritka "egzotikus" motorod van. 250-300eFt a csere munkadíjára elég vaskos, mégha nem is kis meló.De hozzáteszem, hogy nem vagyok autószerelő.
"Az Én G Astram is reteszelhető volt. A H az sajnos nem és állítólag nem is bővíthető ilyen funkcióval mert többféle elektronikával szerelik ... ez olyan flottás elektronika. Se sebesség függő automatikus ajtózás se ez a reteszelős zárszerkezet nem tud menni beléje. :-("
Jesszusom! Honnan vesztek ilyeneket?!
H Astrában is van reteszelés funkció.
Megnyomom a távirányítón a zárás gombot. Ekkor bezárja az összes ajtót (4 ajtó, csomagtér, tankajtó). Utána ugyan erre a gombra rányomok még egyszer és reteszel. Hallani is ahogy kattan. Illetve ekkor élesíti a riasztót is és a központi zár gombján a led lassú villogásba kezd.
Az enyém így csinálja. Gyárilag ilyen, semmi nem lett utólag belebarkácsolva és a gyári kezelési útmutató is pontosan így írja.
Sebességfüggő automatikus ajtózárás is van H Astrán. Amennyiben nincs csak programozás és utána aktiválás kérdése hogy legyen.
Engem személy szerint nagyon idegesített ez a funkció, úgyhogy a rögtön ki is kapcsoltam mikor hozzám került a kocsi.
Hát ez nagyon gáz (vagy gőz), én úgy gondolom, hogy a hőfokjelzőnek egy bizonyos (minden típusnál más) hőfoknál kell bejelezni. A vízszint visszajelző pedig felszereltség függő. Ha Te rendszeresen ellenőrizted a folyadékszintet, akkor csak az lehet, hogy eldurrant egy vízcső és pillanatok alatt megfőtt a motor, főleg autópályáról való lehajtás után, a műszernek nem volt ideje bejelezni. Részvétem. Egyébként milyen motortípusod van?
Az én H-mban van retesz, ugyanúgy működik a zárás távirányítóról, mint a G-nél. A második nyomásnál élesedik a riasztó is. Lehet, hogy csak ott van retesz, ahol riasztó (gyári) is van?
Tényleg gáz, sajnálom én is. Hőfokjelző nincs, csak a titkos menüben. Mindig felmerül az, hogy azon az egy múszeren tényleg nem kellett volna spórolniuk, hiába van állítólag egy piros fény, ami figyelmeztet ha baj van. Ezek szerint nem ér semmit. Olyan gyorsan folyt el az összes vized, hogy a piros figyelmeztetésnek sem volt ideje kigyulladni? Kétlem... Elég ciki ez így...
A középkonzolon van egy gomb, bármikor nyitható/zárható vele az összes zár, kis led világít benne, ha zárva van (ha kívülről, kulccsal zárod be, akkor pár percig csak). Kallantyúval bármikor nyitható bármelyik ajtó (nyilván a hátsó gyerekzárt leszámítva). Retesz nincs nálam, pedig az az F-ben, G-ben is volt.
2008-as évjáratú 3ajtós astrám van és sajnos egy nagy baj történt velünk szombaton! Autópályáról letérve egyszercsak minden jelzés nélkül kivillant a vízjelző lámpa és abban a pillanatban leállt az autó motorja, félre álltunk, kinyitottuk a motorháztetőt és ömlött a gőz! Pár perc után eltűnt a gőz és ezután elvontattuk az autót a szerelőhöz! (már nem is próbálkoztunk a beindítással, nehogy nagyobb baj legyen)
Azt mondja a szerelő, hogy elfogyott valamiért a hűtővíz és az a kevés ami volt benne felforrt és valami cső szétment és emiatt spriccelt szét mindenhová! Azt mondja a motorba is bement a forró víz és minden műanyag szétolvadt ezért teljesen tönkrement a motor, ha lehet felújítja, de lehet másik motort kell bele venni, így is-úgy is 4-500.000Ft- körül számítsak! Olyat is mondott, hogy ez elkerülhetetlen volt, mert egy olyan helyen van a tartály, amit nem lehet látni így ellenőrizni sem lehetett és ez előbb-utóbb bekövetkezett volna! Na ez nekem elég büdös! A rózsaszín löttyös víztartályt látni és mindig ellenőriztem is, hogy max.-on van! Ha elfogyott a víz, akkor hogy lehetett olyan sok folyadék folt mindenhol, pláne a kevés víz hogy olvaszt el mindent?
Hogy lehet, hogy nem jelez az autó, ha elkezd vészesen fogyni vagy forrni a víz? Miért csak akkor amikor már mindegy? Csak az enyémben nincs a műszerfalon hűtővíz hőfok kijelző?