Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4233

Nekem azon a linken nem jön be. Reggel még igen, gond nélkül.

Előzmény: Arris (4230)
Arris Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4232

Igen kb, az OPC optika kortalan szépen megrajzolták.

Vagyis ha sikerül 1.8ast venni. Érdemelje meg a külsőt a cafka.

Előzmény: Montana87 (4229)
Arris Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4231

Vlm 40-50ezer a programozás, nem hiszem, hogy komolyabban változott volna az ár.

 

A légszűrő nem ad komoly változást, jobb esetben is 2Le a különbség azt észre se veszi szerintem az ember. Mégis a további pár módosítás miatt elkerülhetetlen ennek az elemnek is a cseréje. Ha jól emlékszem 10ezrenként(lehet hogy kevesebb) kell tisztítani, ki mossa az ember újra fújja olajfilmmel aztán vissza a helyére. A szívóhang nagy gázadáskor elég durva lesz.

Előzmény: Montana87 (4228)
Arris Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4230

Persze attól még nem riaszt el mert hülyeség is van a szövegben :)

Nem sajnos, nem vettem meg. De most néztem megvan a hírdetés.

Előzmény: Törölt nick (4227)
Montana87 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4229

Akkor most az a terved, hogy veszel egy Astra-t és OPC body kit-et teszel rá?:)

Előzmény: Arris (4222)
Montana87 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4228

Tud esetleg valaki valami jó helyet ahol chip tuninggal foglalkoznak? Nem mintha olyan eget verő teljesítmény különbség lenne így csak mégis kíváncsi lennék rá mennyit jelentene, na és mennyiért csinálnák meg...

 

Apropó a sport légszűrőkről mi a véleményetek, érdemes olyat cserélni bele?

Ezen is gondolkodtam már, de még nem mertem venni.

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4227

Meg kell nézni mind a kettőt. Attól, hogy kurblis az ablak, még lehet jó autó.

Most nézem, hogy bevették a hirdetést. Csak nem meg is vetted? :D

Előzmény: Arris (4209)
MBman Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4226

"A mai világban egy benzinesen kb 5-10%-ot lehet chip tuninggal húzni,pusztán az optimalizálással,ehhez semmi egyebet nem kell átbuzerálni"

A szívó benzinesnél

 

"A dízelnél egyszerűbb a képlet,ott olyan 15-25% csak a simán az optimalizálásos chip tuninggal is elérhető!"

 

A dieselnél is ez csak a turbós dieslere igaz.

 

A turbós benzines meg valahol a kettő között van.

Előzmény: fenyooldrider (4225)
fenyooldrider Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4225

A mai világban egy benzinesen kb 5-10%-ot lehet chip tuninggal húzni,pusztán az optimalizálással,ehhez semmi egyebet nem kell átbuzerálni,de lehetséges akár 30-40% erőnövelés is,de ott már sok a kompromisszum,meg sok mindent kell cserélni,átépíteni,ezt nem részletezném,mert túl hosszú a lista és akár több 100eft is befigyelhet csak alkatrészben!

A dízelnél egyszerűbb a képlet,ott olyan 15-25% csak a simán az optimalizálásos chip tuninggal is elérhető!

 

Az első kérdésedre a motorok hasonlóságáról annyit,hogy a tiéd láncos vezérlés,neked tele van környezetvédelmi kütyükkel {EGR-Twinport,stb}a miénkben ilyenek nincsenek, (Z16XER) ez a motor szíjas,ráadásul a miénk változó vezérlésű is,meg természetesen az összes belső alkatrész ehhez az erőhöz van méretezve!

Tehát igen,más a két motor,ettől függetlenül chiptuninggal fel lehet húzni a tiédet is egy 1.6-os lóerő szintjére,de persze ez a tuningolhatóság igaz a miénkre is:D!

Előzmény: Montana87 (4220)
sasa58 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4224

pontosan ez is felmerult bennem

Előzmény: DN3 (4216)
kokopali Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4223

Az autók használatáról annyit, hogy most voltam egy egy Renault talán Megannal  K rendszámú tehát olyan 8 éves a gép, a kaszni rendben, árulják 600000-ért, mert nem titkolt, hogy annyit ment a gép, hogy motorcsere volt már benne! A tulaj nem is titkolja. Gondoljátok el a többi alkatrész is milyen lehet az állapota. Szerintem sokszor nem is az autó kora határozza meg az állapotát, hanem, hogy mennyire van szét hajtva.

Előzmény: sasa58 (4214)
Arris Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4222

Igen az E jel tenné legálissá. De ez ugye Magyarország és szinte semmiben sem lehet bízni. Hát nem tudom, hogy lehetne megoldani, ha más nem oda ragasztod.

 

Mondjuk a 90ből tudnak szerintem 105öt bütykölni, a 116os teljesítményben én nem bíznék. Viszont egy jó kipufogó rendszerrel meg lesz a hiányzó 8-10paci is, vagy még egy légszűrővel is érdemes megtámogatni.

Én pont ezért gondolkodom az 1.8ason, mert a fogyasztása nem igazán több mint az 1.4-1.6os motoré, a gyenge 1.8as is 35Le erősebb mint az 1.4es, annyit meg olcsón nem lehet előszedni egy motorból sem. Jó az adó az több egy 5sel meg a biztosítás is nagyobb a ccm-em miatt, de nem olyan mértékben ami ijesztő lenne.

 

Én is egyedül lennék itt, van egy fehér caravan de az más tészta. Több 10Km-ig ez lenne az egyetlen OPC optikás bivalyabb Astra :)

Előzmény: Montana87 (4215)
DN3 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4221

Az attól függ, melyik 1.6-os teljesítményét, mert volt belőle 99LE-s, meg 115LE-s is. A gyengébbikét el lehet érni, gondolom, az erősebbét, hát... nem tudom, nem vagyok otthon a chip tuningban, nem is érdekel, meg nem is igazán szimpatikus, ha túlhúznak valamit. Biztos van értelme finomhangolni egy motort, de az ilyen "csináljunk az 1.4-ből 1.6-ost az nem ez a kategória.

Előzmény: Montana87 (4220)
Montana87 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4220

Akkor lehet rosszul fogalmaztam. Nem úgy gondoltam, hogy A-tól Z-ig ugyan az a 2 motor kívül-belül. Hanem, hogy magára az 1.4-es teljesítményére, hogy az a blokk is képes lenne leadni az 1.6-os teljesítményét ha a számítógép vezérlése át lenne írva. Szerinted ez lehetséges? Én nem tudom, azért kérdezem. Ha tudnám már rég megcsináltattam volna ha így van...

Előzmény: DN3 (4217)
DN3 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4219

Azaz idézted, amit idéztem Montana87-től. :-)

 

Egyébként tényleg semmi hasonlóság nincs a két motor között? Azaz nem is egy motorcsaládba tartoznak az Opelen (GM) belül??

 

Előzmény: fenyooldrider (4218)
fenyooldrider Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4218

Idézlek:

---------Az én autóm 1.4-es és azt hallottam, hogy az 1.6osokban is ugyan ez a motor van és chip tuninggal a számítógép vezérlését át lehet állítani és akkor leadná az 1.6-os teljesítményét. Hogy ez igaz-e, nem tudom csak hallottam...------

A két motornak semmi köze egymáshoz,csak annyi,hogy az Opel gyártja!

 

 

Előzmény: DN3 (4217)
DN3 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4217

"Az én autóm 1.4-es és azt hallottam, hogy az 1.6osokban is ugyan ez a motor van és chip tuninggal a számítógép vezérlését át lehet állítani és akkor leadná az 1.6-os teljesítményét. Hogy ez igaz-e, nem tudom csak hallottam..."

 

Na, ekkora hülyeséget még nem is hallottam, már ne is haragudj! :-) Az egyik azért 1.4-es mert 1400 köbcentis, a másik meg azért 1,6-os, mert 1600. És amúgy az 1,4-es láncos, az 1,6-os meg bordás-szíjas vezérlésű, bár ebből a szempontból ez mindegy. Elhiszem, hogy chip tuninggal lehet bele lóerőket varázsolni, de attól még egy 1,4-es motor nem válik 1,6-ossá. :-)

Előzmény: Montana87 (4215)
DN3 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4216

Na igen, ez így némileg megnyugtatóbb, a 631 ezret nem nagyon tudom elképzelni, hogy tehették bele akár csak az előző motorjába is annak az ECU-nak. Viszont ettől most felvetődött bennem egy másik teória: mi van, ha ECU cserénél át akarták írni 63 ezerre a számlálót, csak elb...tak egy helyiértéket, és nem vették észre? Gyanús ez a pont tízszeres különbség.

 

Motorcsere? Na az durva lenne. Motorszámot nézted?

Előzmény: sasa58 (4214)
Montana87 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4215

Nem volt még gond eddig a lámpákkal, mondjuk még csak pár hónapja van benne és azóta nem is igazoltattak. Viszont E szabványos így elméletileg se a műszakin nem köthetnek bele, se a rendőr. Meg azt vettem észre, hogy egy fokkal jobban is világít mint a gyári. Igaz minőségi izzókat vettem bele, mert azon sem érdemes spórolni..

Inkább az idegesít benne hogy ugye 2-2 karika van a lámpákban és minden karikában 4 izzó van ami megvilágítja. Mind kettőnél a külső köröknél a felső 2 izzók kimozdultak és nem égnek. Valahogy le kéne fixálnom, de még nem tudom hogyan, mert szétszedni is elég macerás azért. Majd ha cserélem a lökhárítót akkor megoldom azt is.

 

Az én autóm 1.4-es és azt hallottam, hogy az 1.6osokban is ugyan ez a motor van és chip tuninggal a számítógép vezérlését át lehet állítani és akkor leadná az 1.6-os teljesítményét. Hogy ez igaz-e, nem tudom csak hallottam...

 

Végül is igen, annyiból jó, h egyedül vagyok a környéken és neten sok mindent meg lehet találni :)

Előzmény: Arris (4173)
sasa58 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4214

DN3 és Kokopali!

 

Jó az eszmefuttatásotok, csak a pontos helyzet az, hogy 3 éves benzines autóba óra szerint 64 ezer, az ECUban pedig 631 ezer (!!!) km van. Két helyen is kiolvastattam. A kocsi általános állapota nem rossz, azt el tudom képzelni, hogy esetleg 100-150 ezer van benne, nade 631? A másik meg az , hogy az én motorkódom A16XER, az ECU-n meg Z16XER szoftver jön elő, tehát annak látja a motort. Az ECU a két típuson azonos, csak más szofver fut rajta. Több helyről kértem már szakvéleményt, elég szerteágazó magyarázatokat kaptam. Persze a kereskedő és az előző tulaj semmiről sem tud. Na még az lehet, hogy komplett motort cseréltek, és akkor valóban nagyon átb...tak, de ez már a bűnügy határát súrolja. Valami bűzlik, az igaz. Jövő héten viszem szoftverfrissítésre, akkor minden kiderül.

DN3 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4213

Na erre gondoltam én is, csak épp fordítva, azaz eredeti az ECU, csak abban nem írták át a km-t, nem úgy, mint az órában. :-(

Előzmény: kokopali (4211)
DN3 Creative Commons License 2015.06.28 0 1 4212

Biztos, hogy nem az eredeti az ECU? Nem lehet, hogy az a valós km, és csak az órában lévőt írták át kevesebbre? :-(

Előzmény: sasa58 (4208)
kokopali Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4211

Figyú. Most mondja a drága feleségem, hogy lehet, azért van használt ECU-d, mert nem az órát tekergetik vissza, hanem az ECU-t kicseréli és már más a kilométer óra állása! Lehet, igaza van kedves feleségemnek. Lehet, hogy meg vagy vezetve?

kokopali Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4210

Tehát, én csak annyit tudok, hogy ha cserél az ember egy ECU-t azt le kell először is nullázni. Ezt vagy buherátor tudja, vagy a kocsi titkos kódjával lehet megtenni. Nekem is egy ember nullázta le, a most beszereltet és az opel szervizben tettük bele az én autómba. A net ahhoz kell innentől, hogy a te kocsid titkos kódja és alvázszám és motor típusa / ez lényeges hogy a motorhoz való legyen az újonnan beszerelt! Az én esetemben Z16 XEP / alapján csak  a szakszervizek jogosultak ennek a programnak a letöltésére, telepítéséhez, ehhez kell a net kapcsolat, amiket az opel csak a szakszervizeknek ad meg, már mint a jogosultságot. Engem be hívtak a műhelybe és előttem csinálta meg az illető, mondanom sem kell, hogy fusiban.

Ennyit tudok segíteni, nem szaki vagyok, csak a tortúra amin átmentem és láttam kupálódtam ennyire.

Előzmény: sasa58 (4208)
Arris Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4209

És így rénézésre és minimális információval milyennek látod? A kora alapján a futása elég hihető erre még a motorja is ráerősít, az biztos a z18xe verzió.

Ha ehhez hasonlítom

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_1.8_enjoy-9072715

Akkor a kor az egy fontos szempont. Ha a félbőrt figyelembe vesszük talán jobb felszereltsége van a Miskolcinak. Bár a bőrtől még simán lehet benne TID meg normál kormány is.

Előzmény: Törölt nick (4204)
sasa58 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4208

Úgy néz ki, hogy a frissen, kevés km-el vásárolt 3 éves autómban egy bontot ECU van, borzalmas (kb 10-szeres) km értékkel. Ettől szeretnék megszabadulni. Neten keresztül, ez hogy létezik? Nekem egy Opel szakszervíz azt mondta, hogy ők nem állíthatnak vissza km-értéket, csak a buherálók csinálnak iyet.

Előzmény: kokopali (4207)
kokopali Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4207

Számomra nagy öröm, nem változott meg a kilométer szám!!!!!!!!!!!!! Ne kérdezd, hogy hogyan de a lényeg, hogy maradt a régi. LE NULLÁZTÁK AZ ÚJ VEZÉRLŐT ÉS AZ OPEL SZAKSZERVIZ NETTEN KERESZTÜL / csak szak szerviz jogosult a programozásra, állítólag/ FELPROGRAMOZTA AZ EGÉSZET, MOST SEMMI HIBAKÓD NINCS BENNE.

Előzmény: sasa58 (4206)
sasa58 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4206

Helló!

 

Érdeklődnék, hogy a felprogramozásnál milyen km érték került a vezérlődbe? (0, sok, vagy az eredetiben szereplő).

Én is hasonló cipőben járok.

Köszi a választ:

Előzmény: kokopali (4144)
kokopali Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4205

Természetesen ha elemet cserélünk bármilyen memóriában, pl a profi fényképezőgépekben, az feltétel, hogy egyből cseréljük. Számomra ez természetes, hogy egyből teszem az új elemet a régi helyére, ezért is írtam hogy nem kell szinkronizálni.

Előzmény: DN3 (4195)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.28 0 0 4204

Nagy valószínűséggel kereskedő árulhatja. Tényleg ott a kurbli, szóval elég érdekes... Meg az is hogy pont a lényegi részekről, amin látszana az a sok "gyári extra" nincs fotó.

Egyébként ilyen fűthető félbőr üléseim vannak nekem is.

Előzmény: Arris (4201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!