Vlm 40-50ezer a programozás, nem hiszem, hogy komolyabban változott volna az ár.
A légszűrő nem ad komoly változást, jobb esetben is 2Le a különbség azt észre se veszi szerintem az ember. Mégis a további pár módosítás miatt elkerülhetetlen ennek az elemnek is a cseréje. Ha jól emlékszem 10ezrenként(lehet hogy kevesebb) kell tisztítani, ki mossa az ember újra fújja olajfilmmel aztán vissza a helyére. A szívóhang nagy gázadáskor elég durva lesz.
Tud esetleg valaki valami jó helyet ahol chip tuninggal foglalkoznak? Nem mintha olyan eget verő teljesítmény különbség lenne így csak mégis kíváncsi lennék rá mennyit jelentene, na és mennyiért csinálnák meg...
Apropó a sport légszűrőkről mi a véleményetek, érdemes olyat cserélni bele?
Ezen is gondolkodtam már, de még nem mertem venni.
A mai világban egy benzinesen kb 5-10%-ot lehet chip tuninggal húzni,pusztán az optimalizálással,ehhez semmi egyebet nem kell átbuzerálni,de lehetséges akár 30-40% erőnövelés is,de ott már sok a kompromisszum,meg sok mindent kell cserélni,átépíteni,ezt nem részletezném,mert túl hosszú a lista és akár több 100eft is befigyelhet csak alkatrészben!
A dízelnél egyszerűbb a képlet,ott olyan 15-25% csak a simán az optimalizálásos chip tuninggal is elérhető!
Az első kérdésedre a motorok hasonlóságáról annyit,hogy a tiéd láncos vezérlés,neked tele van környezetvédelmi kütyükkel {EGR-Twinport,stb}a miénkben ilyenek nincsenek, (Z16XER) ez a motor szíjas,ráadásul a miénk változó vezérlésű is,meg természetesen az összes belső alkatrész ehhez az erőhöz van méretezve!
Tehát igen,más a két motor,ettől függetlenül chiptuninggal fel lehet húzni a tiédet is egy 1.6-os lóerő szintjére,de persze ez a tuningolhatóság igaz a miénkre is:D!
Az autók használatáról annyit, hogy most voltam egy egy Renault talán Megannal K rendszámú tehát olyan 8 éves a gép, a kaszni rendben, árulják 600000-ért, mert nem titkolt, hogy annyit ment a gép, hogy motorcsere volt már benne! A tulaj nem is titkolja. Gondoljátok el a többi alkatrész is milyen lehet az állapota. Szerintem sokszor nem is az autó kora határozza meg az állapotát, hanem, hogy mennyire van szét hajtva.
Igen az E jel tenné legálissá. De ez ugye Magyarország és szinte semmiben sem lehet bízni. Hát nem tudom, hogy lehetne megoldani, ha más nem oda ragasztod.
Mondjuk a 90ből tudnak szerintem 105öt bütykölni, a 116os teljesítményben én nem bíznék. Viszont egy jó kipufogó rendszerrel meg lesz a hiányzó 8-10paci is, vagy még egy légszűrővel is érdemes megtámogatni.
Én pont ezért gondolkodom az 1.8ason, mert a fogyasztása nem igazán több mint az 1.4-1.6os motoré, a gyenge 1.8as is 35Le erősebb mint az 1.4es, annyit meg olcsón nem lehet előszedni egy motorból sem. Jó az adó az több egy 5sel meg a biztosítás is nagyobb a ccm-em miatt, de nem olyan mértékben ami ijesztő lenne.
Én is egyedül lennék itt, van egy fehér caravan de az más tészta. Több 10Km-ig ez lenne az egyetlen OPC optikás bivalyabb Astra :)
Az attól függ, melyik 1.6-os teljesítményét, mert volt belőle 99LE-s, meg 115LE-s is. A gyengébbikét el lehet érni, gondolom, az erősebbét, hát... nem tudom, nem vagyok otthon a chip tuningban, nem is érdekel, meg nem is igazán szimpatikus, ha túlhúznak valamit. Biztos van értelme finomhangolni egy motort, de az ilyen "csináljunk az 1.4-ből 1.6-ost az nem ez a kategória.
Akkor lehet rosszul fogalmaztam. Nem úgy gondoltam, hogy A-tól Z-ig ugyan az a 2 motor kívül-belül. Hanem, hogy magára az 1.4-es teljesítményére, hogy az a blokk is képes lenne leadni az 1.6-os teljesítményét ha a számítógép vezérlése át lenne írva. Szerinted ez lehetséges? Én nem tudom, azért kérdezem. Ha tudnám már rég megcsináltattam volna ha így van...
---------Az én autóm 1.4-es és azt hallottam, hogy az 1.6osokban is ugyan ez a motor van és chip tuninggal a számítógép vezérlését át lehet állítani és akkor leadná az 1.6-os teljesítményét. Hogy ez igaz-e, nem tudom csak hallottam...------
A két motornak semmi köze egymáshoz,csak annyi,hogy az Opel gyártja!
"Az én autóm 1.4-es és azt hallottam, hogy az 1.6osokban is ugyan ez a motor van és chip tuninggal a számítógép vezérlését át lehet állítani és akkor leadná az 1.6-os teljesítményét. Hogy ez igaz-e, nem tudom csak hallottam..."
Na, ekkora hülyeséget még nem is hallottam, már ne is haragudj! :-) Az egyik azért 1.4-es mert 1400 köbcentis, a másik meg azért 1,6-os, mert 1600. És amúgy az 1,4-es láncos, az 1,6-os meg bordás-szíjas vezérlésű, bár ebből a szempontból ez mindegy. Elhiszem, hogy chip tuninggal lehet bele lóerőket varázsolni, de attól még egy 1,4-es motor nem válik 1,6-ossá. :-)
Na igen, ez így némileg megnyugtatóbb, a 631 ezret nem nagyon tudom elképzelni, hogy tehették bele akár csak az előző motorjába is annak az ECU-nak. Viszont ettől most felvetődött bennem egy másik teória: mi van, ha ECU cserénél át akarták írni 63 ezerre a számlálót, csak elb...tak egy helyiértéket, és nem vették észre? Gyanús ez a pont tízszeres különbség.
Motorcsere? Na az durva lenne. Motorszámot nézted?
Nem volt még gond eddig a lámpákkal, mondjuk még csak pár hónapja van benne és azóta nem is igazoltattak. Viszont E szabványos így elméletileg se a műszakin nem köthetnek bele, se a rendőr. Meg azt vettem észre, hogy egy fokkal jobban is világít mint a gyári. Igaz minőségi izzókat vettem bele, mert azon sem érdemes spórolni..
Inkább az idegesít benne hogy ugye 2-2 karika van a lámpákban és minden karikában 4 izzó van ami megvilágítja. Mind kettőnél a külső köröknél a felső 2 izzók kimozdultak és nem égnek. Valahogy le kéne fixálnom, de még nem tudom hogyan, mert szétszedni is elég macerás azért. Majd ha cserélem a lökhárítót akkor megoldom azt is.
Az én autóm 1.4-es és azt hallottam, hogy az 1.6osokban is ugyan ez a motor van és chip tuninggal a számítógép vezérlését át lehet állítani és akkor leadná az 1.6-os teljesítményét. Hogy ez igaz-e, nem tudom csak hallottam...
Végül is igen, annyiból jó, h egyedül vagyok a környéken és neten sok mindent meg lehet találni :)
Jó az eszmefuttatásotok, csak a pontos helyzet az, hogy 3 éves benzines autóba óra szerint 64 ezer, az ECUban pedig 631 ezer (!!!) km van. Két helyen is kiolvastattam. A kocsi általános állapota nem rossz, azt el tudom képzelni, hogy esetleg 100-150 ezer van benne, nade 631? A másik meg az , hogy az én motorkódom A16XER, az ECU-n meg Z16XER szoftver jön elő, tehát annak látja a motort. Az ECU a két típuson azonos, csak más szofver fut rajta. Több helyről kértem már szakvéleményt, elég szerteágazó magyarázatokat kaptam. Persze a kereskedő és az előző tulaj semmiről sem tud. Na még az lehet, hogy komplett motort cseréltek, és akkor valóban nagyon átb...tak, de ez már a bűnügy határát súrolja. Valami bűzlik, az igaz. Jövő héten viszem szoftverfrissítésre, akkor minden kiderül.
Figyú. Most mondja a drága feleségem, hogy lehet, azért van használt ECU-d, mert nem az órát tekergetik vissza, hanem az ECU-t kicseréli és már más a kilométer óra állása! Lehet, igaza van kedves feleségemnek. Lehet, hogy meg vagy vezetve?
Tehát, én csak annyit tudok, hogy ha cserél az ember egy ECU-t azt le kell először is nullázni. Ezt vagy buherátor tudja, vagy a kocsi titkos kódjával lehet megtenni. Nekem is egy ember nullázta le, a most beszereltet és az opel szervizben tettük bele az én autómba. A net ahhoz kell innentől, hogy a te kocsid titkos kódja és alvázszám és motor típusa / ez lényeges hogy a motorhoz való legyen az újonnan beszerelt! Az én esetemben Z16 XEP / alapján csak a szakszervizek jogosultak ennek a programnak a letöltésére, telepítéséhez, ehhez kell a net kapcsolat, amiket az opel csak a szakszervizeknek ad meg, már mint a jogosultságot. Engem be hívtak a műhelybe és előttem csinálta meg az illető, mondanom sem kell, hogy fusiban.
Ennyit tudok segíteni, nem szaki vagyok, csak a tortúra amin átmentem és láttam kupálódtam ennyire.
És így rénézésre és minimális információval milyennek látod? A kora alapján a futása elég hihető erre még a motorja is ráerősít, az biztos a z18xe verzió.
Akkor a kor az egy fontos szempont. Ha a félbőrt figyelembe vesszük talán jobb felszereltsége van a Miskolcinak. Bár a bőrtől még simán lehet benne TID meg normál kormány is.
Úgy néz ki, hogy a frissen, kevés km-el vásárolt 3 éves autómban egy bontot ECU van, borzalmas (kb 10-szeres) km értékkel. Ettől szeretnék megszabadulni. Neten keresztül, ez hogy létezik? Nekem egy Opel szakszervíz azt mondta, hogy ők nem állíthatnak vissza km-értéket, csak a buherálók csinálnak iyet.
Számomra nagy öröm, nem változott meg a kilométer szám!!!!!!!!!!!!! Ne kérdezd, hogy hogyan de a lényeg, hogy maradt a régi. LE NULLÁZTÁK AZ ÚJ VEZÉRLŐT ÉS AZ OPEL SZAKSZERVIZ NETTEN KERESZTÜL / csak szak szerviz jogosult a programozásra, állítólag/ FELPROGRAMOZTA AZ EGÉSZET, MOST SEMMI HIBAKÓD NINCS BENNE.
Természetesen ha elemet cserélünk bármilyen memóriában, pl a profi fényképezőgépekben, az feltétel, hogy egyből cseréljük. Számomra ez természetes, hogy egyből teszem az új elemet a régi helyére, ezért is írtam hogy nem kell szinkronizálni.
Nagy valószínűséggel kereskedő árulhatja. Tényleg ott a kurbli, szóval elég érdekes... Meg az is hogy pont a lényegi részekről, amin látszana az a sok "gyári extra" nincs fotó.
Egyébként ilyen fűthető félbőr üléseim vannak nekem is.