Az astra-H -ban nincs olyan motor,amibe a 10w40 jó lenne!!
A benzinesek gépkönyvi előírása mindnek az 5w30 van kiírva,mivel ez full synt olaj ami észterbázisú,tehát hőstabil!
Sajnos a 10w40 olajok csak fél synt olajok,amik ásványolaj alapra készülnek és a hőfok emelkedésével együtt csökken a viszkozitása,!
Ez magyarul annyit jelent,hogy az előbb{5w30}hidegindításnál is elég híg ahhoz,hogy pillanatok alatt végigjárja a kenési helyeket és magas hőfokon is stabilan alig változik a viszkozitása,míg a 10w40 fél synt {ásványi bázisú} hidegen kemény,így nehezebben,lassabban jut el a kenési helyekhez,míg melegen túlhígulhat!
Persze ez nem ilyen látványos,de a motorok élettartamát igen csak befolyásolja!!
Amúgy a gyári GM 5w30 5L olajat 7500 körül veszem és ettől jobbat még nem gyártottak ehhez a motorhoz!
Tehát semmiféle ésszerű oka nincs annak,hogy ne a gyárilag előírt olajjal járjunk a vassal!!
Amúgy az enyémben 170000 körül van és egy gramm olajat nem eszik a GM 5w30 olajból,cserétől cseréig,igaz én a gyárilag kiírt 30ekm szervizintervallum helyett 15ekm-nél cserélem,mivel én nem hiszek a mesékben már!
mindkettő kapható a nagyáruházakban is,és tényleg észrevehető a hatása!
Annyit ajánlanék,hgy ha először használod,akkor fél tankba egy teljes dobozt tegyél,ezt használd ki teljesen,utána akár random ,ahogy éppen sikerül ,vagy minden második tankhoz egy dobozzal!
Az első dózist nagyon észre fogod venni,megy a vas mint a szél és kevesebbet fogyaszt,ráadásuk nem drága,egy doboz általában 1200-1300 ft,de egy tanknál ettől többet hoz fogyicsökkenésként!
Üdv! Most vettem én is egy gépet, de csak 50000 km-rel, csak 5-30 full szintit lehet belerakni, bár ha már szétszarták olyan olajjal, szerintem annak már mindegy.Astra H hozzászólónak igaza van, mert gyárilag 5-30 van előírva!
Az Én személyes véleményem,hogy nem jó a 10w40 olaj ezekbe a motorokba (lásd leírás), DE az ilyen magas olajfogyasztást más okozza! Várd meg " fenyooldrider " felhasználó véleményét,válaszát is.
162.000Km van benne jelenleg. Második tulaj vagyok, az első az egyik mobiltelefon társaság volt, rendszeresen szervizelték szakszervizben. 10W40 helyett próbáljak mást?
Köszönöm a választ! Kb. 8dl-től 1 literig szokott belemenni mire eléri az olajszintmérő pálcán maximálisan ajánlott szintet. 10W40-et használok, nem vettem észre különbséget a minőségi és a gagyinak mondott motorolaj használata között. Olajlehúzó gyűrűt megnézetem, mert nagyon tudatlan vagyok az autókhoz. Végigolvastam a fórumot a kezdetektől, láttam, hogy másnak is van hasonló gondja, ott a következőket ajánlottátok hasonló problémára: szelepszár szimering vagy váltófelőli főtengelyszimering. Igaz a kollégának 500km után kell olajat tölteni. Nálam nincs olajfolt, sem a földön, sem az autó alján, a motor környékén sem, nem is füstöl a kipufogó, piros lámpa nem jelez. Az előző autóm egy Ignis volt, ott a rend kedvéért 15.000km-ként cseréltem az olajat, így kissé mellbe vágott a 8dl/1000km-es adat... :)
Szia. attól függ mennyi az 1000km-re beleöntött olajmennyiség,mert azt nem írtad. 1000km/8dl a megengedett. persze ez elég durván hangzik,de a gyár ezt adja meg. Természetes az ijedelmed,én is ezt tenném. Az enyém olajcserétől olajcseréig elmegy olajfogyás nélkül.
Sziasztok! Van egy 2007-es Opel Astra H Caravanom 1.4-es EcoTec motorral ami 1000km-ként megeszi a beleöntött motorolajat. A műszerfalon folyamatosan világít a sárga motor ikon, de semmilyen érzékelhető gondja nincs az autónak. Többször volt szervizben, eddig mindenki feladta, nem tudták megmagyarázni a magas olajfogyasztás okát. Olajfolyásnak nyoma nincs, tömítés csere megvolt. Az egyik szerelő azt mondta, hogy a számítógép szerint a lambdaszonda hibáját jelzi a diagnosztikai program, amit meg is fogok tenni, de ugye egy lambdaszonda hiba nem okozhatja a magas olajfogyasztást? Másnak is van ilyen jó étvágyú motorja?
Én sokáig Shell párti voltam, de meguntam a kutasok tulbuzgosagat. A pénztáros termék tukmalasat. Tudom ezt a főnöke utasitasara teszik, de ha nem kérem ne segítsen, ne kenje össze a szelvedomet, es ne vetessen velem akciós csokit. Az omv 95 prémium használom. Nincs rá panasz.
Felénk a Shell kút a legolcsóbb és útba is esik. Sokszor olcsóbb mint a magánkúton, de ha időnként drágább is csak 2-3Ft a differencia. Ami azért egy kicsit érdekes...
Próbáltam már én is sokféle adalékot, STP-től, Spuritól kezdve a Protecig. Egyiknek se vettem észre semmien hatását.
Viszont én már jó ideje csak OMV MaxxMotion Dieselt tankolok. Hiába drágább, mérhető vele a kevesebb fogyasztás.
Apropó, olyan lehet, hogy a rádiót (cd30) nem lehet kormányról vezérelni? Fizikailag nincs gomb. Ez ilyen felszereltség vagy csak nem volt olyan bontott kormány a feltámasztáskor?
Én tompítottat még soha nem cseréltem. Az enyémbe D2S foglalatú kisülési cső való. Távfényszóró izzót már cseréltem. Az nálam H7-es. Kényelmetlen a kerékjárati ívből hozzáférni és az is rossz, hogy nem látod, hogy mit csinálsz. Ha kivettem volna az akkut, légszűrőházat akkor sem lettem volna sokkal beljebb, mert maga a fényszóró kialakítása a szűkebb keresztmetszet, nem a hozzáférés. A kézfejemen a bütykök véresre törtek, mire a helyére tudtam tenni az izzókat.
A másik "vicces" izzócsere a ködlámpáé. Emelő vagy akna nélkül nem fér be az ember feje a lökhárító alá. Így csak tapogatózva, vagy tükörből lehet kicserélni.
A tompítottnál beidegesedtél? Akkor a távolságinak neki se állj . :)
Nagy kezű embereknek jobboldalon légszűrőház,baloldalon akkumulátort kell kivenni és hozzáférsz az izzóhoz. Vigyázz belene ejtsed az izzót a lámpatestbe. Sok sikert.
múlt héten kicseréltem a tompított izzókat a kocsin (közben szidtam a német mérnökök felmenőit a megoldás miatt...), a jövő hétvégi program a távfény izzók cseréje lesz. H1 ugye jól tudom? van valami trükkje, hogy elférjek a lapát kezeimmel, vagy le kell bontanom mindent ami útban van?
Ezt a a szűrőt kell cserélni valaha,van rá valami időintervallum?
Nagyon rühelleném,de mondjuk semmiféle infóm nincs róla,hogy valaha is cserélve lett volna az enyémben,viszont néha használok olyan adalékot ami eloldja a vizet a rendszerben:D!