Keresés

Részletes keresés

ezekiel 2517 Creative Commons License 2005.09.03 0 0 43

Na, akkor itt egy hosszabb lista, ebben már nem csak az itthon születettek vannak benne, hanem a magyar származásúak is (na meg a jelöltek is):

 

Díjazottak:

1932-1933-ban William S. Darling a Cavalcade díszleteiért

1937-ben Herczeg Géza a Zola élete forgatókönyvéért

1940-ben Székely János a Vágyak a viharban sztorijáért és Korda Vince a A bagdadi tolvaj díszleteiért

1942-ben Pressburger Imre a 49. szélességi fok sztorijáért

1943-ban Lukács Pál az Őrjárat a Rajnán főszerepéért, Kertész Mihály a Casablanca rendezéséért és William S. Darling a Bernadette díszleteiért

1945-ben Rózsa Miklós a Bűvölet zenéjéért

1946-ban William S. Darling az Anna és a sziámi király díszleteiért

1947-ben Rózsa Miklós a Kettős élet zenéjéért

1949-ben Robert Pirosh a Csatatér forgatókönyvéért

1951-ben John Alton az Egy amerikai Párizsban fényképezéséért

1952-ben Vértes Marcell a Moulin Rouge díszleteiért és jelmezeiért

1959-ben Rózsa Miklós a Ben Hur zenéjéért

1960-ban Trauner Sándor A legénylakás díszleteiért

1963-ban Emil Kosa jr a Kleopátra speciális effektusaiért

1964-ben George Cukor a My Fair Lady rendezéséért

1965-ben László Ernő a Bolondok hajója fényképezéséért és Joseph Kish a díszletekért

1969-ben Goldie Hawn A kaktusz virága mellékszerepéért

1977-ben Zsigmond Vilmos a Harmadik típusú találkozások fényképezéséért

1980-ban Rofusz Ferenc A légy című animációs rövidfilmért

1981-ben a Mephisto című film

1985-ben Zoltan Elek a Maszk maszkjáért

1986-ban Paul Newman A pénz színe főszerepéért

2002-ben Adrien Brody A zongorista főszerepéért

 

Jelöltek:

1927-28-ban Adolph Zukor, mint producer Az elsodort ember című filmért, William Fox, mint producer a Hetedik mennyország című filmért és Bíró Lajos A hontalan hős sztorijáért

1930-1931-ben Adolph Zukor, mint producer a Skippy című filmért és Francis Edward Faragoh a Kis Caesar adaptációjáért

1931-1932-ben Adolph Zukor, mint producer a Sanghaj Expressz című filmért

1932-1933-ban Adolph Zukor, mint producer a Búcsú a fegyverektől című filmért, Korda Sándor, mint producer a VIII. Henrik magánélete című filmért, Leslie Howard a Berkeley Square főszerepéért és George Cukor a Little Women rendezéséért

1936-ban Joe Pasternak, mint producer a Három kis angyal című filmért és William S. Darling a Lloyd’s of London díszleteiért

1937-ben Joe Pasternak, mint producer a 100 férfi 1 kislány című filmért, Herczeg Géza a Zola élete sztorijáért és William S. Darling a Wee Willie Winkie díszleteiért

1938-ban Gabriel Pascal, mint producer a Pygmalion című filmért, Leslie Howard a Pygmalion főszerepéért és Kertész Mihály a Négy nővér és a Mocskos arcú angyalok rendezéséért

1939-ben Lengyel Menyhért a Ninocska sztorijáért és William S. Darling a Árvíz Indiában díszleteiért

1940-ben George Cukor a Philadelphiai történet rendezéséért, Máté Rudolf a Boszorkánykonyha fényképezéséért és Rózsa Miklós a A bagdadi tolvaj zenéjéért

1941-ben Máté Rudolf a Lady Hamilton fényképezéséért, Korda Vince a Lady Hamilton díszleteiért, Rózsa Miklós a Lydia és a Sundown zenéjéért és George Pal a Rhythm in the Ranks című animációs rövidfilmért

1942-ben Kertész Mihály a Yankee Doodle rendezéséért, Pressburger Imre a One of Our Aircraft Is Missing és a 49. szélességi fok forgatókönyveiért, Máté Rudolf a The Pride of the Yankees fényképezéséért, Rózsa Miklós a A dzsungel könyve zenéjéért és George Pal a Tulips Shall Grow című animációs rövidfilmért

1943-ban Máté Rudolf a Szahara fényképezéséért és George Pal a 500 Hats of Bartholomew Cubbins című animációs rövidfilmért

1944-ben Máté Rudolf a Szépek szépe fényképezéséért, Joseph Kish A cím ismeretlen díszleteiért, Rózsa Miklós a Gyilkos vagyok és a The Woman of the Town zenéjéért, Leo Erdody a Minstrel Man zenéjéért és George Pal az And to Think I Saw It on Mulberry Street című animációs rövidfilmért

1945-ben Joe Pasternak, mint producer a Horgonyt fel! című filmért, Görög László a The Affairs of Susan sztorijáért, William S. Darling A mennyország kulcsa díszleteiért, Rózsa Miklós a Férfiszenvedély és az A Song to Remember zenéjéért és George Pal a Jasper and the Beanstalk című animációs rövidfilmért

1946-ban Rózsa Miklós A gyilkosok zenéjéért és George Pal a John Henry and the Inky Poo című animációs rövidfilmért

1947-ben George Cukor a Kettős élet rendezéséért és George Pal a Tubby the Tuba című animációs rövidfilmért

1948-ban Pressburger Imre, mint producer a Piros cipellők című filmért, valamint a sztoriért, Pártos Ferenc a The Snake Pit forgatókönyvéért és Joseph Kish a Szent Johanna díszleteiért

1950-ben George Cukor a Born Yesterday rendezéséért, Tóth Endre a The Gunfighter sztorijáért és Brodszky Miklós a Halászlegény frakkban betétdaláért

1951-ben Robert Pirosh a Go for Broke forgatókönyvéért, Brodszky Miklós a Rich, Young and Pretty betétdaláért és Rózsa Miklós a Quo Vadis? zenéjéért

1952-ben Brodszky Miklós a Because You’re Mine betétdaláért és Rózsa Miklós az Ivanhoe zenéjéért

1953-ban Brodszky Miklós a Small Town Girl betétdaláért és Rózsa Miklós a Julius Caesar zenéjéért

1955-ben Brodszky Miklós a Szeress, vagy hagyj el! betétdaláért

1958-ban Tony Curtis A megbilincseltek és Paul Newman a Macska a forró bádogtetőn főszerepéért

1959-ben Joseph Kish a Journey to the Center of the Earth díszleteiért

1960-ban László Ernő az Aki szelet vet fényképezéséért

1961-ben Paul Newman A svindler főszerepéért, László Ernő az Ítélet Nürnbergben fényképezéséért és Rózsa Miklós az El Cid betétdaláért és zenéjéért

1962-ben Korda Vince A leghosszabb nap díszleteiért

1963-ban Paul Newman a Hud főszerepéért, László Ernő a Bolond, bolond, bolond világ fényképezéséért és John Halas az Automania 2000 című animációs rövidfilmért

1965-ben Joseph Kish a The Slender Thread díszleteiért és a Nyitány című rövid dokumentumfilm

1966-ban László Ernő a Fantasztikus utazás fényképezéséért és a Részletek J. S. Bach Máté passiójából című rövid dokumentumfilm

1967-ben Paul Newman a Bilincs és mosoly főszerepéért

1968-ban Paul Newman, mint producer a Rachel, Rachel című filmért, László Ernő a Star! fényképezéséért és A Pál utcai fiúk című film

1970-ben László Ernő a Repülőtér fényképezéséért

1974-ben Földes Péter az Éhség című animációs rövidfilmért és a Macskajáték című film

1975-ben Trauner Sándor az Aki király akart lenni díszleteiért, Jankovics Marcell a Sisyphus című animációs rövidfilmért és Steven Kovács az Arthur and Lillie című rövid dokumentumfilmért

1976-ban László Ernő a Logan szökése fényképezéséért

1978-ban Zsigmond Vilmos A szarvasvadász fényképezéséért és a Magyarok című film

1980-ban Goldie Hawn a Benjamin közlegény főszerepéért és a Bizalom című film

1981-ben John Kemeny, mint producer az Atlantic City című filmért és Paul Newman a Szenzáció áldozata főszerepéért

1982-ben Paul Newman Az ítélet és Debra Winger a Garni-zóna főszerepéért

1983-ban Debra Winger a Becéző szavak főszerepéért és a Jób lázadása című film

1984-ben Zsigmond Vilmos A folyó fényképezéséért

1985-ben a Redl ezredes című film

1988-ban Edward James Olmos a Mutasd meg, ki vagy főszerepéért és a Hanussen című film

1993-ban Debra Winger az Árnyékország főszerepéért

1994-ben Paul Newman a Senki bolondja főszerepéért és Frank Darabont A remény rabjai forgatókönyvéért

1999-ben Frank Darabont, mint producer a Halálsoron című filmért, valamint a forgatókönyvéért

2000-ben Kate Hudson a Majdnem híres mellékszerepéért és Koltai Lajos a Malèna fényképezéséért

2002-ben Paul Newman A kárhozat útja mellékszerepéért és Paul Simon A Thornberry család betétdaláért

 

Különdíjak:

1943-ban George Pal

1948-ban Adolph Zukor

1985-ben Paul Newman

1993-ban Paul Newman

 

Előzmény: zoknis(R) (41)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.03 0 0 42
meg a másik, hogy az a két dogma film, amit láttam (az egyik természetesen a Születésnap, a másik már nem tudom), az nem a dán nyomorról szólt, nem az ő problémáikról, hanem olyan témája volt, ami szinte akárhol játszódhat. nem maguknak csinálták a filmet.

erről egy barátom jut eszembe, aki készített több rövidfilmet is, és én kértem, hogy mutassa meg nekem őket. kellemetlen volt, mert mialatt néztem a nem egészen 11 perces filmet ő folyton csak nevetett, és szólásra nyílt a szája, de én hót zagyvaléknak láttam az egészet. nekem az jött le belőle, hogy egy baráti társaság egymást szórakoztatja, holott egy dokumentumfilmet láttam, ami másról szólna. kellemetlen volt a végén megmondani neki, hogy ez szép és jó, de ezt saját maguknak, 20 embernek csinálták, nem pedig a többi 9'999'980 itt élőnek, pláne nem a világnak.
kicsiben, nagyban.
sztm nem így kéne.

SzPA
Előzmény: gonit5 (40)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.03 0 0 41
Oscar listánk

sajnos ez elég rövidke :((
kiváltképp, ha az elmúlt negyedszázadot vesszük...
az már a saját szégyenem, hogy ezek közül vajmi keveset láttam, de ez a lista azért is volt jó, hogy tudjam, mit kell legközelebb kihozni az odejonbóól.

SzPA

ti ezek közül mit láttatok?
Előzmény: ezekiel 2517 (37)
gonit5 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 40
A dánok például zabálják a dogmákat, mert ott megtalálta a közönség igényét ez a stílus. Tehát lehet művészfilmet úgy is csinálni, hogy legyen közönsége. Nálunk meg a rendezők tényleg vagy saját maguknak vagy a szakmának csinálnak filmeket. A legnagyobb baj pedig az, hogy a sikertelenségbe bele se buknak.
Előzmény: thefilmmaker (27)
gonit5 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 39
Hát itt van pédául Mundruczó Kornél Johannája, ami lehet, hogy jó film, kapott elismerést bőven, de közönsége nem lesz az biztos. Ki kíváncsi manapság egy szürreális operafilmre? Kb 1000-2000 ember? Külföldön ez úgy működik, hogy csinálsz egy-két sikerfilmet, azon keresel valamennyit és abból megvalósítod azt az ötletet amire vágysz. Nálunk meg ölik bele a művészfilmekbe a pénzt, amit ha megnézne a magyar közönség még nem is lenne baj, de nem néz, még akkor sem, ha tényleg jó a film. És ez sok esetben nem a közönség hibája. Az meg igen kívánatos lenne, ha a hazai új rendezők a magyar filmköltségvetésből nem a külföldnek készítenének filmeket.
Előzmény: zoknis(R) (25)
ezekiel 2517 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 38
Szabó István egyébként hivatalosan nem Oscar-díjas, mert a nem angol nyelvű film kategória győztese mindig a nevező ország. Vagyis Magyarország kapta a díjat.
ezekiel 2517 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 37

Akkor tessék (ezek csak azok, akikről biztosan tudom, hogy Magyarországon születtek):

 

1937-ben Herczeg Géza a Zola élete forgatókönyvéért

1940-ben Székely János a Vágyak a viharban sztorijáért és Korda Vince A bagdadi tolvaj díszleteiért

1942-ben Pressburger Imre a 49. szélességi fok sztorijáért

1943-ban Lukács Pál az Őrjárat a Rajnán főszerepéért, Kertész Mihály a Casablanca rendezéséért és William S. Darling (Sándorházi Vilmos) a Bernadette díszleteiért

1945-ben Rózsa Miklós a Bűvölet zenéjéért

1946-ban William S. Darling az Anna és a sziámi király díszleteiért

1947-ben Rózsa Miklós a Kettős élet (A Double Life) zenéjéért

1951-ben John Alton (Altman János) az Egy amerikai Párizsban fényképezéséért

1952-ben Vértes Marcell a Moulin Rouge díszleteiért és jelmezeiért is

1959-ben Rózsa Miklós a Ben Hur zenéjéért

1960-ban Trauner Sándor A legénylakás díszleteiért

1965-ben László Ernő a Bolondok hajója fényképezéséért

1977-ben Zsigmond Vilmos a Harmadik típusú találkozások fényképezéséért

1980-ban Rofusz Ferenc A légy című animációs rövidfilmért

Előzmény: zoknis(R) (36)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.02 0 0 36
mekkora igazad van! tényleg csak jelölték.
sztm on lenne, had vesézzük csak ki őket... merthát István bácsi szép és jó, de kéne azért egy hoszabb lista sztm.

SzPA
Előzmény: ezekiel 2517 (35)
ezekiel 2517 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 35
Koltai nem nyert, csak jelölték... Nyert viszont egy csomó más magyar, jóval korábban - csak mind már amerikaiként/angolként... Ha érdekel, megmondhatom kik...
Előzmény: zoknis(R) (34)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.02 0 0 34
csodállatos lista!! legszívesebben ebben a sorrendben nézném végig ezeket a filmeket! :)))
(ha ma ki akarta hozni a hollán odeonból a Premiert, akkor engem szidjon :PP)

kik a magyar Oscar-díjasok?
Szabó István (Mephisto), Koltai Lajos (Maléna)

SzPA
Előzmény: ezekiel 2517 (33)
ezekiel 2517 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 33

A díjak már csak ilyenek. A Nobel-díjas írók feléről a kuyta sem hallott, és a három anyg filmfesztivál (Cannes, Velence, Berlin) is igen sok olyan filmet hozott ki győztesnek, ami mára a süllyesztőben végezte... Az Oscar is. De ott is volt jó néhány jó döntés, amit - ahogy te írtad - "az idő igazolt". A teljesség igénye nélkül (ezek mind idegennyelvű filmként nyertek):

 

Biciklitolvajok

A vihar kapujában

Országúton

Cabiria éjszakái

A nagybácsim

Szűzforrás

Tükör által homályosan

8 és fél

Tegnap, ma, holnap

Üzlet a korzón

Szigorúan ellenőrzött vonatok

Háború és béke

Z, avagy egy politikai gyilkosság anatómiája

A burzsoázia diszkrét bája

Amerikai éjszaka

Amarcord

Derszu Uzala

A bádogdob

Mephisto

Fanny és Alexander

Hivatalos változat

Babette lakomája

Hódító Pelle

Cinema Paradiso

Előzmény: rigó_jancsi (6)
papa50 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 32
Hát igen, ha jól / vagy nem is annyira / megnézzük ezen alkotásokat, valami bárgyú életigenlés, képbeállitások , szomornya-savnya echte-ungarische valóság süt át rajtuk. / namegavontatottansemmitmondósejtetődögunalom....../
Előzmény: zoknis(R) (31)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.02 0 0 31
HIDEMBER---3milliárd stb. ?? Sorstalanság--- annnyi.? -- a lényeg a nézettség. És volt ??

persze, hogy hatalmas a nézettsége!! komplett iskolákat vezényelnek ki! :((( csóró gyerekek már a széket kaparják és térden állva könyörögnek biológia meg kémia témazáróért.
felhozott hídembertet nem bírtam 20 percnél tovább nézni. megfogadtam, hogy nem fogom szidni annélkül, hogy láttam volna, így nem is szidom. csak nem bírtam egyszerűen végignézni. még az is megfordult azalatt a 20 perc alatt, hogy mi lenne, ha elmennék egy fogorvoshoz. de a Hídember az off, mert vajmi kevés köze van az Oscarhoz, bár magyar vonatkozása van valamennyi...

SzPA
Előzmény: papa50 (30)
papa50 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 30
HIDEMBER---3milliárd stb. ?? Sorstalanság--- annnyi.? -- a lényeg a nézettség. És volt ?? Vagy csak kidobott pénz ?? Valószinű. Fogadjunk: a Bakterházat és az Üvegtigrist többen nézték ( nézik most is ) mint a fentieket !!
rigó_jancsi Creative Commons License 2005.09.02 0 0 29
A gond az, hogy a halivúd kifejlesztett egy olyan filmes nyelvet, amely mindenki számára könnyen érthető, befogadható. Ez egy biztos receptet jelent a dramaturgiában, képi világban; s mivel a filmekben sok pénz van, és a producerek szeretnek biztosra menni, nehezen térnek el a bevált módszerektől. Persze itt is van fejlődés (pl. Lynch vagy Tarantino újszerű történetmesélése), de úgy egészében korántsem számottevő a változás.

Viszont vannak (mindig is voltak) olyan kezdeményezések, amelyek más filmes nyelvet, kommunikációt, megoldásokat szorgalmaztak. Európában ez különösen erős volt, de Amerikában is fölfedezhető itt-ott: pl. Cassavetes, Allen. Namost, szerintem ha egy újszerű filmes elbeszélésmód összhangban van a film témájával, és magával a korhangulattal, akkor abból nagy dolgok is kisülhetnek, lásd pl. az új hullámot. Kevésbé szerencsés esetben nem lesz akkora durranás, és csak egy szűk, érdeklődő rétegnek jelent valamit; esetleg csak később válik kultfilmmé. A dolog sikere a nézőn is múlik, fogékonynak kell lenni az újra, s nem kell kapásból elutasítani a szokatlan megoldásokat. Persze sok rossz koncepciójú, vagy a halivúdot majmoló film készül mostanában, de azért én bízok a magyarok fiatalokban: a Hukkle, Tamara, Feket kefe bizonyítja, hogy tehetségben nincs hiány.
Előzmény: thefilmmaker (27)
rigó_jancsi Creative Commons License 2005.09.02 0 0 28
Nem csak a magyar filmfőiskoláról beszéltem.
Előzmény: gonit5 (22)
thefilmmaker Creative Commons License 2005.09.02 0 0 27

Egyetértek, ez engem egy kicsit dühít.

Az elől felsoroltak, a nagyközönségnek akarnak filmet csinálni, vagyis mindenkinek. Miért csinál valaki filmet ha a kutya se nézi? Saját magának? Vagy mert művésznek képzeli magát? Az az igazi művész akit a legtöbb ember elismer, aki meg tudja magát értetni az emberekkel. Szerintem M.o.-on nem érdekli a rendezőket a nagyközönség, és ez kicsit önzőnek hat. Legalább is nekem nem ez így nem tetszik, és ez kizárólag rendezői hiba.

Előzmény: gonit5 (22)
thefilmmaker Creative Commons License 2005.09.02 0 0 26

Ezt berakom ide is, csak úgy:

 

A Rettenthetetlent választották minden idők legrosszabb Oscar-díjas filmjének. Az Empire magazin szavazásán előkelő helyezést ért el az Egy csodálatos elme, a Forrest Gump és a Rocky is.

Az Empire magazin olvasói vitatják, hogy a legjobbb filmnek járó Oscar-díj elnyerése megbízhatóan mutatná egy alkotás minőségét. A közelmúltban rendezett szavazáson kiderült, hogy a közönség szerint egyes filmek nem érdemelték meg a kitüntetést. A 2002-ben díjazott Egy csodálatos elme szerezte meg a második helyet.

Az Empire által "ízléstelen cirkuszi látványosság"-nak nevezett 1952-es A földkerekség legnagyobb show-ja lett a a harmadik, Robert Redford családi szappanoperája, az Átlagemberek végzett a negyedik helyen, az ötödik pedig a bonbon-filozófiát népszerűsítő Forrest Gump lett.

 

(Én egyébként a Forrest Gump-on akadtam ki :(  )

Előzmény: gonit5 (9)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.02 0 0 25
szerintem a mai magyar filmek azért nem annyira nívósak (khmm-khmm), mert eleve egy rendes témát sem tudunk felmutatni. vagy ha nagyritkán találunk egy olyan témát, ami nemzetközi kíváncsiságra arthat számot, akkor azt jól eltoljuk...
pontosítanék: a témák java része jó, de igazából csak a szerzőjét, és a szerző rétegét érinti általában, és legfeljebb mi értjük. egy külföldinek, pláne egy más kontintnsen élőnek ez nem mond semmit.

SzPA
Előzmény: gonit5 (22)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.02 0 0 24
egyáltalán nem tartom valsznek, hogy mondjuk egy Double Indemnity -pl- olyan megterhelésnek tenné ki írás-olvasásra képes emberek agyát, hogy az elfüstölne hűtés nélküli amd k7 módjára :DD de sztm ebbe a sorba még beállhat sokunk kedvence Ponyvaregény, Holdember, és mekkora lenne ez a sor?

SzPA
Előzmény: gonit5 (22)
gonit5 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 23
A Halle Berry, Denzel Washington, Sidney Poitier díjözön elég szánalmas volt. Pluszként Whoopi Goldberg, mint műsorvezető. Idén meg latin évad volt, a Motoros naplójának betétdala oscart kapott, hát rég volt ennyire nevetséges egy megítélt oscar.
Előzmény: zoknis(R) (17)
gonit5 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 22
Sajna az vezetett a mai szánalmas magyar filmművészethez, hogy olyan filmeket tekintenek alapnak amikre a mai nézőközönség egyáltalán nem vevő. Az oscar a közönségfilmek mérlege, pölö egy dogma film soha a jelölés közelébe sem kerülhet. Ez meg szerintem jól is van így. Lehet úgy is művészfilmet csinálni ahogy Milos Forman, Roman Polanski, Jim Jarmusch csinálja és lehet, úgy is ahogyan Jancsó, Bacsó, Janisch Attila. Az egyiknek van közönsége, a másiknak meg a kivénhetd bölcsészeken kívül nem nagyon.
Előzmény: rigó_jancsi (19)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.02 0 0 21
kiválképp, ha a metszeted az elmúlt pár évre vonatkoztatod... bár sokkal régebben se jobb az ábra.

SzPA
Előzmény: rigó_jancsi (19)
gonit5 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 20
Nem hiszem, hogy jobban értek a filmekhez, mint azon kritikusok tömege akik lelkesen köreműködtek a film megbuktatásában, viszont pártatlanúl, függetlenűl néztem a filmet. Ez meg egy kritikusnál alapfeltétel kellene, hogy legyen, még hazánkban is. Aki pedig úgy ír kritikát, hogy a film előtt már tudja, hogy mi a célja (porig alázás), az nem kritikus, hanem szarkeverő, mellesleg barom. A másként gondolkodást a külföldi kritikusok csinálták, akik bár írtak rosszat is, de nem a saját örült örömködésük végett, mint a magyar kritkusok legtöbbje.

Egyébként nehezen lehet találni más érdemben említésre méltó filmet az elmúlt egy évben. Ott van a Temetetlen halott, bár azthiszem azt okt. 30 előtt mutatták be, az jelölés feltétele meg bizonyos időhatár. Esetleg Terézanyu??? :))
Előzmény: zoknis(R) (15)
rigó_jancsi Creative Commons License 2005.09.02 0 0 19
Én nem akarok belefolyni abba, hogy milyen, mennyi díj, stb. Végül is ez csak egy bulvárízű versengéshez vezet. De ha megnézed, hogy mi a kötelező alapfilm a filmművészerti egyetemeken, vagy média-, kommunikációszakon és megmetszed az oscar díjas filmek halmazával, meg fogsz lepődni milyen kevés marad a metszetben.
Előzmény: gonit5 (14)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.02 0 0 18
" bár nem láttam a filmet, de nem is érdekel (csak hogy Koltait, meg Morriconét ne említsem)"
Csak gondoltam ez arra vonatkozik, hogy nem látta a filmet. :)


és?
fikáztam? cask azt mondtam, hogy nem feltételnül érdekel a film...

SzPA.látom jó topikat nyitottam :)))
Előzmény: gonit5 (16)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.02 0 0 17
Hitchcock, Welles, Scorsese Oscartalansága az akadémiát minősíti valóban

igen, Rájuk gondoltam...

szó se róla, nagyonnagyon sok film van, amik megérdemelten kaptak Oscart, de mág sokkal több van, amik nem, és amik nem kaptak, pedig kijárt volna nekik. de az is vicces volt, amikor pár éve rendeztek egy Oscart az afró-amerikaiaknak rendezvényt.

SzPA
Előzmény: gonit5 (14)
gonit5 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 16
" bár nem láttam a filmet, de nem is érdekel (csak hogy Koltait, meg Morriconét ne említsem)"
Csak gondoltam ez arra vonatkozik, hogy nem látta a filmet. :)
Előzmény: rigó_jancsi (13)
zoknis(R) Creative Commons License 2005.09.02 0 0 15
hmmm...
a zenéjét spéciel hallottam. más Morricone filmnek egész jó zenéje van, ez spéciel nem tetszett.
azt viszont had kérdezzemmár meg, hogy:
Egy-két hülye, magát kritikusnak nevező szarkeverő barom leírta, hogy nem jó film a Sorstalanság, a többi marha meg ment utánuk
miért hiszed azt, hogy te értesz jobban a filmekhez, nem pedig ők? én nem tudom, hogy mi az igazság, de nem is beszélek senkiről így, ha másként gondolkodik.

btw az más tészta, hogy milyen a témaválasztás, stb... nem is azokat kifogásoltam.

visszatérve az alapkérdésemhez: mi volt a többi jelölt film?

SzPA
Előzmény: gonit5 (7)
gonit5 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 14
Nem tom' a Titanic mióta külföldi film? :)
Minden személyes megítélés kérdése. Vannak jobb filmek is, mint amiket az Akadémia díjaz, viszont amiket felsoroltam, az mind megérdemelten kapott oscart.
Pölö Hitchcock, Welles, Scorsese Oscartalansága az akadémiát minősíti valóban.
Akkor legyen az elmúlt 26 év, és akkor már nem is csaltam. :)
Előzmény: rigó_jancsi (11)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!