Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
subcy 5 perce Creative Commons License 111187

Ez olyan Feris kérdés volt már ne is hartagudj :)

Valami támpont? Előről? Hátulról? És most hogyan határozzam meg mennyire hallatszik? :D 1-10-es skálán nekem 1. Így jó? Akkor több ha áll az autó, vagy eső volt, akkor kicsit először csiszolódik :) De nyilván függ milyen tárcsát és betétet rakattál fel... már ha cserélted a gyárikat.

Előzmény: Grandeferi (111186)
Grandeferi 20 perce Creative Commons License 111186

Subcys kérdés. :) :P

 

Nálatok mennyire hallatszódig be a fékezésközben fellépő súrlódás?! :)

 

Nem, nincsen fémig kopva.. csak mostanában nem bömböltetem a rádiót és elkezdtem hallani. és egyben idegesít is. 

Grandefisi 3 napja Creative Commons License 111185

Végül a testkábel nem akarta az igazat, de egy kis segítséggel végül megadta a motornak, amit kell, de kössz a tippet! :)

Előzmény: repvez (111157)
Grandefisi 3 napja Creative Commons License 111184

Köszi a segítséget! Nem volt normál motortest és ez okozta a hibát. Csináltam normális testet és azonnal indult a paripa!

Tényleg kössz, megspóroltam egy kevés összeget :)

Előzmény: hugoapi (111150)
hybe 3 napja Creative Commons License 111183

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem... Adott egy Punto 2012, a LED-es hátsó helyzetjelzős. Egy ideje (csak most tűnt fel) az egyik oldali jóval halványabban világít, mint a másik. Mit érdemes nézni, hol keressek hibát? vagy szervíz?

Köszi!

hpeet8 5 napja Creative Commons License 111182

100 ezer km van benne.

A fene ebbe a sok nullába :)

A Fuchs váltóolajjal a tapasztalataim:

- Több Puntóba is cseréltem már erre a váltóolajat, és azt figyeltem meg, hogy a csere  után el kell telnie kb. 1 hétnek hogy kifejtse jótékony hatását az olaj, hogy ez miért van nem tudom...

- Utána viszont már szinte mindig, minden fokozatot könnyen, akadás mentesen vesz be a váltó.

- Talán csak hidegen 1-2 váltás erejéig marad egy minimális akadása a váltónak

 

A gyári váltóolajjal ezek a váltók, főleg télen, hidegben elég katasztrofálisak...

 

 

Előzmény: grande645 (111180)
grande645 5 napja Creative Commons License 111181

"Hugoapi jó nagy forradalmat csinált a Fuchs váltóolajjal itt :)"

 

Ő azt hiszem inkább a személyes tapasztalatait osztotta meg velünk,mi meg "szót fogadtunk":)))

Nem volt rossz döntés:))

Előzmény: subcy (111179)
grande645 5 napja Creative Commons License 111180

.."100.00Km van benne..."

 


öööö...ez most százezer ,vagy rosszul számolom a nullákat?:)mert hogy az 6nulla,ez meg öt???

Előzmény: hpeet8 (111178)
subcy 5 napja Creative Commons License 111179

Hugoapi jó nagy forradalmat csinált a Fuchs váltóolajjal itt :)

 

Amúgy hidegben érződik inkább az olaj előnye, sokkal könnyebb sebességet váltani.

Nekünk családba a kis Puntyesz 1.2 16v 70.000km óta és most tart 220.000 km-nél, na az is csipeget persze, hisz minden motor valamennyit. De 4 literes kiszerelésű olajból mindig marad a 15.000 km alatt és az meg max láncfűrészhez megy, így szerintem ez teljesen OK :)

Előzmény: grande645 (111172)
hpeet8 5 napja Creative Commons License 111178

100.00Km van benne...

Előzmény: grande645 (111177)
grande645 5 napja Creative Commons License 111177

A kuplunggal semmi gond,a váltó is nagyon finoman kapcsolható.Az olajat abba is Fuch-ot raktam,és tényleg jobb lett,mint előtte.

 

Nekem a kipufógóval volt gondom,ahogy olvashattad múlt heti hozzászólásomban,de tökéletes lett.

 

Mennyi km van a Tiédbe?

Előzmény: hpeet8 (111175)
grande645 5 napja Creative Commons License 111176

 

4literes kiszerelésűt veszek, ott vagyok mint ha literes kiszerelésűből 3litert vennék.

Selénia,Castrol és Fuch volt idáig.Az utóbbi tűnik a legszimpatikusabbnak.

Előzmény: -ikszipszilonze- (111173)
hpeet8 5 napja Creative Commons License 111175

Szia!

 

Az előző autóm nekem is Punto II 1.2 16V volt, és az 10ezer km-enként max. 2-3dl olajat evett meg.

Ez az 1.4-es motor is nagyon hasonlít arra a régi 1.2-es re, de ezen már variáltak valamit a szelepvezérlésen(változó?), talán emiatt a nagyobb olajfogyasztás.

Most Motul 8100 X-Clean-t raktam bele, de ebből is hasonló mennyiséget csipeget...

Különösebben nem zavar a dolog, meg még van az 5L-es kanna aljában is vagy 2L utántölteni, úgyhogy egészségére neki :)

A váltóba beleraktam én is a sokak által ajánlott Fuchs olajat, és hát fényévekkel jobb lett a kapcsolási érzet.

Neked a kuplungod hogy viselkedik?

Nekem ha nem jár a motor és nyomkodom a pedált, akkor egész jól nyekereg, viszont ha beindítom, és meleg a motor, akkor megszűnik a nyekergés, viszont cserébe van ez a koppanás a pedálút felénél kb.

Subcy tanácsára most bekentem zsírral a kinyomó munkahenger végén lévő gömbcsuklót, majd meglátom hogy ez használ-e valamit...

 

Köszi!

Előzmény: grande645 (111172)
-ikszipszilonze- 5 napja Creative Commons License 111174

:)

Előzmény: hugoapi (111144)
-ikszipszilonze- 5 napja Creative Commons License 111173

fatere ugyanez, bravo topic egy szem szivo benzinese is panaszkodik az olajfogyasra... evvan. biztos van olyan olaj amit kevesbe csipeget... teszteljetek ki! :)

Előzmény: grande645 (111172)
grande645 5 napja Creative Commons License 111172

Nekem is furcsa volt hogy új korától fogva kellett motorolajat utántölteni (1.4 16V)

Az előző autóm(Punto II 16V)olajcserétől olajcseréig(20e km)elment utántöltés nélkül.

Ez sajnos nem olyan:(((.

Úgy hogy ezzel együtt kell,és lehet is élni.

Bár itt nem sokan kultiváljuk a Seléniát,de a Fuchs is igényel utántöltést,kb.az általad említett mennyiséget.Nem egy eget verő kiadás !

Úgyhogy no para,ez legyen a legnagyobb baj!

Előzmény: hpeet8 (111169)
repvez 5 napja Creative Commons License 111171

Jók ezeke a képek, nekem tetszik, bár igaz hogy a formával tényleg nem változtattak nagyon se kivül se belül.Szinte minden változott alkatrészt a mostaniba is át lehet tenni.

Viszont ami hiányzik az a ledes nappali féyn és a xeon  fényszoró kanyarkövetéssel.

A hátsó szellőzőnyilás és az index a pillantóban az tetszik

 

 

Előzmény: mrzltn (111161)
subcy 5 napja Creative Commons License 111170

nekem vízpumpa cseréjekor leengedték, de szűrve vissza is töltötték a hűtővizet (Paraflu Up). Meg vittem valamennyit rátölteni, ami esetleg kifolyik. Az hogy most egy másikkal kevered, gondolom olyan hogy egyikkel semmi baja, másik gyártóval esetleg "összeveszhet". Fene sem tudja, ezért is kérdeztem én is a Mestert :)


Kuplungnál a kinyomó munkahenger végén lévő gömbcsukló zsírozása nem lehet? Nekem bekenték összeszreléskor zsírral kicsit. Suzukiknál szokott hangja lenni és ott ez a megoldás erre.


Olajfogyást meg ki kellene próbálni akkor más márkával. De szerintem ez is még benne van a normál tartományba bőven... 

Előzmény: hpeet8 (111169)
hpeet8 5 napja Creative Commons License 111169

Sziasztok!

 

Köszönöm mindenkinek a válaszát a kormánymű kopogással kapcsolatban.

Nagyon jó, hogy ilyen segítőkész és hozzáértő társaság van ezen a fórumon!

Látom felmerült egy olyan dolog, hogy a gyári Paraflu fagyállót nem lehet más típusú fagyállóval keverni.

Az én autómon nemrég cseréltek komplett vezérlést, vízpumpával, ilyenkor ugyebár le kell engedni a hűtőfolyadék egy részét, vagy az egészet.

Paraflu fagyállót nem találtam a környéken, ezért egy noname(Dynamax) rózsaszínű fagyállóval lett feltöltve a rendszer. De ebből a léből+deszt.vízből csak kb. 3 liter lett beletöltve az autóba, így keverednie kellett a gyári Parafluval, mivel összesen 5,27 liter hűtőfolyadék kell az autóba.

Azóta mentem az autóval kb. 3ezer km-ert, de semmi rendellenes dolgot nem tapasztaltam. Normálisan melegszik-lehűl, tartja a szintet, és a tágulási tartályban is tiszta a keverék.

Úgyhogy szerintem nem kell túlmisztifikálni ezt a gyári fagyálló dolgot.

Egy-két kérdésem azért most is lenne hozzátok az autóról:

- 1.4 16V motor esetében mennyire normális 6-7dl(Selenia 5W-40) olajfogyasztás 10ezer km-en?

- A másik kérdésem a kuplunggal kapcsolatban lenne, mert olyat tapasztalok, hogy meleg motornál a kuplungpedált benyomva vagy felengedve, a pedálút kb. felénél egy tompa koppanás/kattanás hallható, mely a pedálon is határozottan érezhető. 

Ez a kuplungszerkezet hibája lehet?

Hideg vagy álló motornál nem produkálja ezt a dolgot. Valamint a pedált is könnyű benyomni, csak engem kissé zavar, hogy minden egyes kuplungolásnál érezhető ez a kattanás. Az autóban 100ezer km van.

 

Előre is köszönöm a válaszát mindenkinek!

mrpet1 5 napja Creative Commons License 111168

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen a válaszokat. Egyenlőre nem produkálha a hibát az auto. Megjárattam az m0on. Remélem minden rendbe lesz. :)

 

subcy 5 napja Creative Commons License 111167

Na ez a széria változat már nekem sem tetszik :(

Előzmény: mrzltn (111161)
subcy 5 napja Creative Commons License 111166

Nem. :)

Csak tanulj meg a kérdésre pontosan válaszolni. Vagy írd azt hogy szerinted (és mindenki automatikusan skippeli is ki :D)

Előzmény: Grandeferi (111164)
subcy 5 napja Creative Commons License 111165

Hát tuti nem ennyi :) De a kérdés az az volt hogy mi a gyári, előírt csereperiódus. Szerviz sem hiszem hogy cserélné 2 évente. Szerintem ez túlzás, de én nem vagyok szaki, de egyszer kérdeztem a Mestert és azt mondta hogy ne cseréltessem így :)

 

Nekem most 4 év és 1 hónapja volt hogy cseréltem és 60.000 km-t mentem vele azóta. Jövőre szerintem ha belövök egy időt akkor az korrekt. Gondolom én :) De a biztos X idő vagy X km után elkezd azért tönkremenni. Nem csak a fagyállóságát kell nézni, annál szerintem összetettebb a dolog. Gondolom senki nem akarja hogy belűlről vagy ocdálódjón a rendszer, vagy a hűtő, vagy kicsapódjon belőle trutyi, stb. Láttam én már autóba öreg fagyállót. Színtelen volt már, de körbe mindenhol lerakódások voltak a tartályba. Gondolom akkor a hűtőbe és minden csőbe, járatba is ez lehetett. Sőt láttam már rozsdásat is leengedve :) Szóval azért csak van egy fordulópont ahol már tényleg kell a csere. A vízpumpa is meghálálja, mert valahol kenést is ad az a löttyi neki.

Előzmény: -ikszipszilonze- (111160)
Grandeferi 5 napja Creative Commons License 111164

Mivel 2 év van írva, vagy 60.000 km!!!444négy... és mint tudjuk a gyártó mindig túloz!!!44négy44!

Ezért évente kell cserélni az a teljesen normális dolog!!!444!!!444négy!

Előzmény: -ikszipszilonze- (111160)
-ikszipszilonze- 5 napja Creative Commons License 111163

azt gondolom, hogy a fiat sajat csapdajaba esett bele a punto eseteben(de a bravo kapcsan is ezt erzem).

ha megnezzuk most a grande punto formajat, akkor lathatjuk, hogy nem lehet azt mondani ra, hogy elavult, lejart a formaja. azert, mert tokeletesen semmire sem hasonlit, egyedi. elonye, hogy igy sosem lesz lejart lemez. a platform tars corsaval jol lehet ezt igazolni, az egy kicsit jobban az akkori design nyelvezetbe simulo kiadas volt, es lass csodat, abbol egy 2005 -os verzio elegge oregnek hat manapsag es kerte (kapta is) a folyamatos faceliftet. nyilvan, a grande is kerne, ha mas nem azert, mert egesz egyszeruen az emberi szem szamara a megszokott vonalak is unalmassa valhatnak. csakhogy, itt jon kepbe az, hogy a tul tokeletes es egyedi formatervhez  - nemhogy az utolagos karacsonyi bazar design studiok nem tudtak relevansan hozzatenni hogy az ertekelheto legyen -, maga a fiat sem. az evo -s modositasokon latszodik, hogy annyira letiszult a grande formavilaga, hogy hiaba akartak atszabni kessel, nem tudtak, mert lecsuszott rola a penge. igy aztan beleszurtak: elol, meg hatul. ez az uj punto is ennek a folytatasa.

egyebkent hirtelen en sem tudnek semmi korszakalkoto otletet mondani a fiatnak, hogy hogyan lehetne a grandehoz melto uj designt letrehozni.

Előzmény: alázógyík (111162)
alázógyík 5 napja Creative Commons License 111162

Szerintem ez borzalmas..... :(

 

 

 

Előzmény: mrzltn (111161)
mrzltn 5 napja Creative Commons License 111161

Itt van jó pár kép róla.

Előzmény: zgi521 (111154)
-ikszipszilonze- 5 napja Creative Commons License 111160

es mi a relevans eletszeru csereperiodus? Hugoapi? vagy barki, aki evenkent ramert a folyadekra... ha mar annyira raizgultatok a temara. :)

egyebkent en mint r=1 user, a puntonal 90e km / 5ev (vezerles csere, pumpa, osszes folyadek), a masik szarolasznal 60e km / 5 ev csereltettem. Utobbinal kikerekedett szemmel neztek ram a szervizben, hogy miert csereltetek en 60e km -nel hutovizet. Mondjuk ugy voltam vele, hogy nem ez a legnagyobb osszeg egy nagyszerviznel (szinten vezerles, pumpa, osszes folyadek, stb), ugyhogy hajra. legalabb kiderult, hogy egy bilincs cseres volt.

 

na?

Előzmény: subcy (111159)
subcy 5 napja Creative Commons License 111159

2 év VAGY 60.000 km (Paraflu Up) hivatalosan. Azért ez távol van amit említettél az 5 évtől...

Előzmény: Grandeferi (111158)
Grandeferi 5 napja Creative Commons License 111158

Mert mennyi te user manualt heroinként használó, Procces Mäßig, Work Instruction-nal és azon alvó Know How félisten?! :D

Előzmény: subcy (111155)