Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
subcy 9 órája Creative Commons License 111303

Akkor még egy ilyen hiba és akkucsere :D És akkor legalább nem várom mikor döglik be :)

Ajánlj nekem egy méretpontosat pls! Valami Excide volt itt ajánlva annó.

Előzmény: hugoapi (111302)
hugoapi 9 órája Creative Commons License 111302

Ehhez hasonlót már írtak itt és ott (is) az akku pusztult meg. Volt aki vitatta, később elfogadta. A tény rákényszerítette.:)

 

Ha 1-2 napos állás után indítás után ilyen üzenet, falls info jön eddig még mindig ez lett a végüzenet.

Ha csak gyújtás ráadáskor is már rossz értékű kijelzés jön, akkor lehet szondára, szondahibára gondolni.

 

Hónap elején szívtam kicsit egy Bravoval. Van ilyen!!

2009-es 120 lovas, fekete, 17"-os bicolor fe .... bocs ezek nem is lényegesek. Khmmm!

Szóval indítás után egyre gyakrabban bezárta a ajtókat. Eddig ilyen tünettel nem találkoztam így másfele kezdtem kutakodni, nem beszélve arról, hogy természetesen nálam nem akarta produkálni a jelenséget.

Nagyobb mennyiségű hajhagyma kivakarása és esti agyalások után azért ez is felmerült bennem, mivel indításkori feszültségesést természetesen néztem már.

Eddig úgy néz ki, az akkucsere megoldás lett. Két nap pihenés után 12,4 alatt mértem feszt, terheléses mérés alapján egyértelmű volt, hogy az akkulemezek elvékonyodtak. Indítási kapacitás 50% alatt volt.

... de ilyen okozott jelenséggel még nem hozott össze a sors. Ezerarcú tünetekkel találkozni, mióta a buszos vonalon történik az indítás is!

 

Bocsi az enyhe kitérőért!:)

Előzmény: subcy (111296)
subcy 18 órája Creative Commons License 111301

Most garázsban álltam és kiállás után reggel már rosszat mutatott, indítás után már, legalábbis akkor vettem észre csak mikor már ment a motor :)

De érdekes, azóta teljesen jó értékeket jelez :) Szóval most OK.

 

Az érdekelne hogy a 3 közül melyikre tipplesz? Vagy mondj egy negyediket :)

Előzmény: hugoapi (111300)
hugoapi 19 órája Creative Commons License 111300

Mikor írta ki? Indítás előtt, vagy után?

Előzmény: subcy (111296)
subcy 1 napja Creative Commons License 111299

:))))

 

hétfő volt az autómnak is látod :)

Előzmény: Varshi (111297)
Grandeferi 1 napja Creative Commons License 111298

- Subcy vagyok, beparáztam. :D

Előzmény: subcy (111296)
Varshi 1 napja Creative Commons License 111297

Legyél kicsit nagyvonalúbb, hétfő van neki is. :)

Előzmény: subcy (111296)
subcy 1 napja Creative Commons License 111296

Hugoapi vagy akármi más :)

 

Ma megőrült kissé a külső hőfokmérő és 8 fok helyett eleinte -4 és -5 volt kiírva :)

 

Tippjeim a következők:

 

- gyári akksi talán már tényleg cserélendő lassan :D

- kontakt hiba mondjuk a tükörbe a csatinál... már ha van ott olyan csati! Azt sem tudom

- szenzor kezd megpurcanni. Cseréje macerás?

 

Most beállt a jóra, így egyenlőre csak mérlegelem a hibalehetőségeket, hogy mire számítsak :)

Előzmény: hugoapi (111295)
hugoapi 3 napja Creative Commons License 111295

Előzmény: kisfitti (111294)
kisfitti 3 napja Creative Commons License 111294

"Ez másik autónál nem is lenne lényeg, de grandénál, ilyenkor nincs kattanás és nem is tud beakadni, tehát felhúzod és visszaesik... majd olyan 50-60 alkalommal való rángatás után válik használhatóvá.. és a kézifék is. :D"

 

A grande-nél még csak-csak van jobb megoldás a rángatásnál. De a másik....... :D

Előzmény: Grandeferi (111293)
Grandeferi 4 napja Creative Commons License 111293

Én meg ráakarok szokni... :)

 

Mindig ilyenkor műszaki környékén döbbenek rá, h nem használtam az elmúlt 2 évben... aaaaföldi gyerek vagyok.

 

Ez másik autónál nem is lenne lényeg, de grandénál, ilyenkor nincs kattanás és nem is tud beakadni, tehát felhúzod és visszaesik... majd olyan 50-60 alkalommal való rángatás után válik használhatóvá.. és a kézifék is. :D

Előzmény: -ikszipszilonze- (111287)
hugoapi 4 napja Creative Commons License 111292

Egy teljesen jó kontaktokkal és akkumulátorral bíró autó esetében zömmel nem kell ennyi, de nagyon sokan napi sokszori indítással, minimális időközökkel, kevés kilométerrel és  +fogyasztókkal megterhelt rendszerű autót használnak. Igyekeztem ennek megfelelően behatárolni azt az időmennyiséget, amit már nem fontos űberelni.  Városi autóknál néha percekig is eltarthat ez a folyamat, de nem kell azért sűrű kereszteket hányni égre emelt tekintettel.:)

 

Az áramkorlát régebbi autóknál  13,8 V, az újabbaknál  14,4 V.

Ennyit még az ólom-kalcium rácsos akksik is bírnak, csak a hőmérsékletük ne menjen az egekbe. 50°C fölött már annak számít. Ezért találkozni nyáron pl. akku hirtelen halálával.

Sajna a mi autónkba sincs – meg zömében nincs – még akku hőmérséklet ellenőrzés, csak az ECU dolgoz fel különböző üzemi szituációkat és ebből kalkulálja ki. Azért működik ám így is!

 

… de most az izzókról volt szó és nem elektromérnöki disszertációt kell a mai modern autók függvényében megvédenem. Megróbálnám, talán sikerülne pár baromság beillesztésével, de nem írásban és rögtönözve. ;-)

 

A szivargyújtó direktbe kapja, de a töltők tolerálják(talán). A kimeneti ponton biztos!

Amúgy meg ezek az értékek a generátornál mért értékek és útközben meg nagyon nagy a veszteség. A mai vezetékelés ipari hulladék. Nem véletlen ónoztam sokat már át.:)

Néha a generátor és az akksi között már mérni 10-15% veszteséget. Ezt kivetítheted töltőáramra is és máris kijön, mennyire nem is tudja egy városi használat mellett a generátor feltölteni teljesen az akksit, miközben millió egyéb fogyasztó áramigényét is biztosítania kell.:(

Észre veheted, hogy néha emelt alapjáraton dolgozik a motor, mivel az ECU feldolgozása szerint nem elegendő az alapjárati töltőfeszültség, töltőáram. Pedig ezek a mai generátorok már 700-850 motori fordulatszám között tudják a 14,0-14,2-t.(kimeneti pontnál mérve)

Előzmény: Varshi (111291)
Varshi 4 napja Creative Commons License 111291

> A legjobb talán az, ha valaki 20-30 mp motorjárás után küldi a ménküt az izzóknak.

 

Annyi idő kell, hogy minden egyebet bekapcsoljon és stabil legyen? Mer azt gondolom megtartotta, hogy nem mindent egyszerre indít. Mintha erről beszéltünk volna pár éve egyszer telefonon...

 

Magyarán feláldozták az "óvatosabb töltést" annak oltárán, hogy az egyszeri, csak városban járó embernek még a tél harmadik hónapjában is induljon a kocsija?

 

Azért remélem az áram-korlát megmaradt, mert 14,5-15V egy gatya akksit simán 10A felett töltene, legalábbis az első lendületből. Ammeg nem biztos, hogy jó. Egyébként a szivargyújtóra is kizavarja ezt a feszt? Mert azt gondolom szeretik a mobiltöltők és egyéb csatolt dolgok is.

Előzmény: hugoapi (111288)
subcy 4 napja Creative Commons License 111290

Hm... akkor talán most először nem baromságot írt be Feri :D Bár szerintem ezt az intelligens töltést és amit leírtál rohadtul nem tudta :D Mondjuk én sem Fiatnál... azt hittem ez csak a Ford kiváltsága, arról már olvastam :)

A régi jobb elv akkor itt is érvényesül :(

De amúgy miért is jó ez az intelligens töltés?? Nekem sosem merült le az akkum még. Akkor minek fejleszteni tovább? Ehh... tudtadtlan vagyok a témában :( 

 

Megkérdezem majd hogyan indít az illető...

Előzmény: hugoapi (111288)
hugoapi 5 napja Creative Commons License 111289

" ... ha meg a kezifek behuzasarol le tudnek szokni, ... "

 

Ennek is van előnye ám, de ez legyen egy másik fejezet majd!:))

Előzmény: -ikszipszilonze- (111287)
hugoapi 5 napja Creative Commons License 111288

2008 novemberétől a Grandékat is "intelligens" töltésvezérlővel szerelik. Ez figyeli az akku indításkori állapotát, hőmérsékletét és ennek megfelelően szabályozza a töltőáramot. 75% töltöttség alatti akkunál, főleg hidegebb időben indítás után bizony ráküldi a 14,5-15,0 voltot is. No ez csökkentheti és csökkenti is az izzók élettartamát akár 1/4 időintervallumra is.:(

 

Ami az akku gyors feltöltéséhez megfelelő, azt a több mint 1.0 voltal kisebb értékre maximált izzóknak katasztrófa. Nem a Grande egyedüli szívfájdalma ám ez, hanem szinte a mai újabb gyártású modelleknek márkáktól függetlenül. Bár már pár prémium autóba illesztettek a rendszerbe feszültségstabilizátort, de még nem általános.

 

Amúgy meg a Feri nem írt butaságot, mert indítózáskor a BC pontosan akkor helyezi feszültség alá többek között az izzókat is, amikor a feszültségcsúcs a legmagasabb. Most a Te autód is még régebbi gyártású, itt még 13,8-14,5 V körüli magasságra ugrik fel X időre a feszültség, ami ugye a különböző csatlakozási veszteségek miatt a kiszolgálói végpontoknál méréseim alapján 13,0-13,4 körül alakul. Ezt meg bőven tűrik az izzók. Itt inkább a laza foglalat okoz gondot, mert állandóan hullámzik a feszültség és az izzószál állandóan ennek megfelelően nyúlik vagy feszül. Ez nem egészséges! Elfárad és a leggyengébb ponton elég. Meg is feketíti az izzó üvegét.

 

A legjobb talán az, ha valaki 20-30 mp motorjárás után küldi a ménküt az izzóknak. Ez a tapasztalatom, de ez nem szentírás. Mondjuk majdnem!!:DD

Előzmény: subcy (111284)
-ikszipszilonze- 5 napja Creative Commons License 111287

erdekes, nagyon sok evig en is igy inditoztam, nem tudom miert, aztan valamiert leszoktam rola. ha motor leallit, akkor lampa is kikapcs. aztan bekapcs csak jaro motornal. ezt sem tudom miert.

ha meg a kezifek behuzasarol le tudnek szokni, sikeres embernek ereznem magam. :o

Előzmény: subcy (111286)
subcy 5 napja Creative Commons License 111286

???

nekem az a kapcsoló szerintem ha 5x volt elfordítva... mindig úgy indítózok. És nekem nem izzanak ki az izzók :) Szóval ez nem hiszem h jó ötlet.

Előzmény: Grandeferi (111285)
Grandeferi 5 napja Creative Commons License 111285

Lekapcsolt izzókkal indítózzon.... nem szereti. 

Előzmény: subcy (111284)
subcy 5 napja Creative Commons License 111284

Ismerősöm panaszkodott családjában egy multijet grandéra hogy sűrűn kicsapja az izzókat (elől, hátul, rendszámtábla). Erre van valami megoldás? Esetleg diódasor a generátoron? L-es rebdszámú a vas, újonnan vették és nincs benne utólagos mókolás az elektronikában.

alázógyík 5 napja Creative Commons License 111283

Ikszi!

 

Ment egy mail. :P

 

 

mrzltn 6 napja Creative Commons License 111282

szerintem mindenki számár egyértelmű, hogy a saját bizniszed próbálod takargatni, mielőtt más megtalálta volna;)

Előzmény: Grandeferi (111281)
Grandeferi okt. 14. Creative Commons License 111281

Hmmm.... valaki letöltötte a fórumból, és egy printelhető lemezre kiirta....200 ftnyi befektetésssel,  2800 ft haszon. :D

hugoapi okt. 14. Creative Commons License 111280

Talán ez a három amit ajánlani lehet minden gátlás nélkül:

 

SWF VISIOFLEX

BOSCH AEROTWIN

VALEO SILENCIO X TRM

 

Mivel beszerzési ára nekem mind a háromnak egyforma, így az egyenletes minőség döntött.:)

Talán vagy 4-5 éve már szinte csak az említett Valeo-t veszem, így a másik kettő minőségéről jelenlegi állapot szerint nyilatkozni nem tudok, legendáknak meg nem ülök fel. 

Jó lesz az, de majd reflektálsz róla!;-)

 

 

Előzmény: kisfitti (111279)
kisfitti okt. 14. Creative Commons License 111279

bosch ablaktorlot  rendeltem 7 ezerert. Majd kiderul mennyire valik be.

Előzmény: hugoapi (111273)
subcy okt. 14. Creative Commons License 111278

Ott szokott igen. Meg a mósócső is. Mondjuk ez más típusoknál is előfordul ott.

Előzmény: zöldikovács (111277)
zöldikovács okt. 14. Creative Commons License 111277

Az átvezetőben volt törés!

subcy okt. 14. Creative Commons License 111276

https://alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/cikkszam&km=1&keres=3397008562?cikkkod=119+412/LA&gyarto=&rend_mezo=kedvar&keszlet_szures=keszleten&cikk_per_lap=10#.VDy9YRYhD-s

Előzmény: kisfitti (111275)
kisfitti okt. 13. Creative Commons License 111275

Köszönöm. Néztem a neten, 8500-tól indul + posta, 12 ezerig. Holnap kérek rá árat az autós boltban. Nem akartam tavaszig venni, de sajna középen leszakadt a vezető oldalimról a törlő, él.

alázógyík okt. 13. Creative Commons License 111274

Nekem gőzöm sincs, mi van a Punton. Amit Varshitól vettem, na az. Egészen jól teszi azóta is a dolgát. :))

 

 

Előzmény: kisfitti (111271)