Menetpróba: Infiniti Q50 2.0t - 2014.

Itt a második Lexus?

Ha igen, akkor még épp csak megrepesztette a tojás héját, kikandikált, és most kicsit csattogtatja a csőrét, veszélyesen. Névjegy letéve, de a durranás csak később jön.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Angyalka1977 5 perce Creative Commons License 111448

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: subcy (111440)
subcy 15 perce Creative Commons License 111447

Ne túlozzunk, elég az 77LE-nek is :)

 

Viszonylag egyszerűen szerelhető, nincs az a zsúfoltság a motortében mint a TJetnél pl. De konkrétan milyen szerelés érdekel?

 

Nem faék, de azért egyszerűbb szerkezet mint a mai benyás és dízeles társai. De nem is egy versenyló :)


A másik típust sajna nem ismerem.

Előzmény: yoee (111446)
yoee két órája Creative Commons License 111446

Sziasztok Urak!

 

Gyors segítségre lenne szükségem. Jómagamnak 2009-es 1,4 tjet Bravóm van, azt a topicot olvasom. A húgom szeretne autót venni.

 

A háttér:

Mivel az eladó levette a hahu-ról az autót, ezért csak emlékezetből mondom, hogy a kinézett grande egy -emlékeim szerint- 2010-es, 60e körül van benne, 1.4, 78 LE.

A húgomnak nagyon tetszik. Már megnézette a saját szerelőjével is, aki zöld utat adott a projektnek. A grandén kívül kinézett még egy Peugeot 207-t, 1,4, szintén 2009-2010 körüli, hasonló futásteljesítménnyel.

Használat: általában két gyerek, nagyközségenbelüli, rövid utak, havonta egy tank. Ja, mostanáig cinquencento-ja  volt, amit szeretett, de fél, hogy lassan kiesik az alján :) Cca. 10.000 km/év a futásteljesítmény.

 

Tehát a kérdéseim:

1. a grande mennyire nehezen/könnyen szerelhető egy mezei szerelőnek? Egyszerű, mint a faék, vagy attól azért bonyolultabb? Alkatrészárak, etc... Kell valamire kimondottan figyelni?

2. a 207-re vonatkoztatva, fenntartásban van-e valakinek összehasonlítása a grandéval?

 

Egyébként neki a grande, ami bejön. Nagyon. Ami nem utolsó szempont!

Mielőtt véglages választ ad, megígértem neki, hogy megkérdezlek benneteket!

 

Köszönöm!

 

Előzmény: kisfitti (111445)
kisfitti két órája Creative Commons License 111445

+ beneveztem egy kormány szögelvfordulás érzékelő cserére is, de ez lehet, hogy egyedi eset.

 

Nem egyedi. Előbb, vagy utóbb mindannyiunkat elér. Nincs menekvés. :) Az enyémben is a 2. van. 145 ezer km-nél.

Előzmény: mrzltn (111444)
mrzltn 3 órája Creative Commons License 111444

Nekem is 1,4 t-jet-em van. Ezek közül már megvolt a féklámpakapcsoló csere (holl holder-abs-asr hibaüzenet miatt), illetve elszállt a mikrókapcsoló, de azt még javításra vár:)

+ beneveztem egy kormány szögelvfordulás érzékelő cserére is, de ez lehet, hogy egyedi eset.

 

Előzmény: subcy (111435)
mexi6 3 órája Creative Commons License 111443

Köszönöm mindenkinek!

Előzmény: kisfitti (111434)
alázógyík 4 órája Creative Commons License 111442

Fúúúúú. :))))

 

Előzmény: kisfitti (111437)
subcy 4 órája Creative Commons License 111441

:D

Én Ferire figyelek mikor ugrik a kedvenc Fiat szabványaira :D

Előzmény: hugoapi (111438)
subcy 4 órája Creative Commons License 111440

teljesen jó bele, csak kissé drágácska talán és többen jelezték hogy kicsit hangosabb tőle a motor, ezért mást választottak bele :)

Előzmény: Angyalka1977 (111436)
Grandeferi 5 órája Creative Commons License 111439

:)

Előzmény: hugoapi (111438)
hugoapi 14 órája Creative Commons License 111438

:))

 

Chips, asti bekészítve ... csak figyelek.:)

 

Előzmény: kisfitti (111437)
kisfitti 14 órája Creative Commons License 111437

OLAJTÉMA!!!! :))

 

Szerintem mehet bele. Bár egy m2-es, acea a3 b4 5W-40 full syntetic olcsóbban is meg lett volna.

Előzmény: Angyalka1977 (111436)
Angyalka1977 14 órája Creative Commons License 111436

Sziasztok, 

 

2007-es Grande puntomhoz (1.4 8V benzin) az alábbi olajat vásároltam https://the-filtershop.com/Castrol-Edge-Titanium-FST-5w40-1-L-motorolaj

 

Az olaj Fiat 9.55535-S2 minősítésű, de a könyv szerint Fiat 9.55535-M2-t szabad csak használni.

 

Beletöltethetem a fenti olajat (S2) vagy "nagy kárt" teszek az autóba?

 

Köszi!

A

subcy 19 órája Creative Commons License 111435

Ixi majd nyilatkozik, neki ilyen van :)

 

Én amit suttyó módon megjegyztem:

 

- olajszűrő csere elég szívás vele, kicsi a hely

- hajlamos az olajhűtőnél folyni a gyári tömítés, ami elég drága. Ha jól tudom itt valaki simán bekente pasztával és azóta ha minden igaz jó. Amúgy csak egyben rendelhető és speckó tömítés. Reméljük nem lesz gondod vele

- Hátsó mosó cső, amit előttem szóló kartárs említett ellenőrizendő :) Használd a keresőt itt.

- spricni ha nem tetszik (spray-s és álló helyzetben OK, de menetközben "nem az igazi" :D) mér van rá megoldás lecserélni újra :) Kedves angol cartársak már meg is tették, nemtom Ixi megrendelte-e már???

- Hátsó csomagtérzárban van egy kis mikrokapcsoló ami felelős a csomagtér világításért. Többnek ment már tönkre, szétszedhető, javítható, de kell kézügyesség és kis mikrokapcsoló is. Amúgy csak egyben van asszem. De megolhatós a dolog. Nekem még nem volt bajom vele.

- Többnek volt itt féklámpakapcsoló hiba is, ami görnyedéssel jár, de cserélhető otthon is. Pont nemrég volt téma itt! Ixinek fogott kicsit a fék menet közben. Kereső :o) Nekem még ezzel sem volt gond.

 

Többit majd a többiek :D

Előzmény: mexi6 (111433)
kisfitti 19 órája Creative Commons License 111434

Üdv a klubban. :) Gratulálok az új autóhoz.

Nagyon szerethető autók ezek, de mint szinte mindnek, ennek is vannak "jellegzetességei". Szerintem felesleges lenne felsorolni a jellemzőbb hibákat, mert lehet, hogy sosem fogsz találkozni velük, ha mégis, akkor meg itt felteszed a kérdést, és 99%, hogy lesz rá válasz. Addig meg minek ijesszünk meg. :)  Amit megelőzésképp tudnék javasolni, az a hátsó ablakmosó csövének az ellenőrzése, javítása, a kinyitott csomagtérajtó bal oldalánál. Szinte mindenkinél kitörik a nyitogatástól, és befolyik a mosólé a bal hátsó lámpába, ott mindenféle bosszantó kontakthibát okozva.  Azt szerintem nem kell külön mondani, hogy olajat nem 30 ezrenként cserélünk. Inkább 10-15  ezrenként. Akksira érzékenyek, mivel szinte minden bus rendszeren keresztül megy. Régi, gyenge akksival nem érdemes kínlódni, csere esetén érdemes a legnagyobb teljesítményűt megvenni, ami befér a tálcába. 

Előzmény: mexi6 (111433)
mexi6 20 órája Creative Commons License 111433

Sziasztok

 

 Tulajdonosa lettem egy 6 éves Grande Puntó T-jet-nek. Mivel még olasz autóm nem volt,minden tanácsot szívesen veszek.( előzmény: Skoda Fábia 1,3I " a világ egyik legjobb autója"...szerintem! ) Férfi ember lévén a műszaki paramétereken túl az autó tulajdonságai, jellegzetességei és természetesen hibái is érdekelnek. Ha valaki veszi a fáradságot és megoszt velem egy -két jó ötletet,karbantartásról,az autó "szeszélyeiről" azt nagyon megköszönöm!

subcy 1 napja Creative Commons License 111432

Most nem tudom hogy sírjak vagy nevessek hogy ennyire könnyű leszedni nekünk ott mindent? :-o Nem csoda ha le is szedik az utcán :(

 

No mindegy, mivel törik hamar, így remélem a tolvajok is tudják hogy újat kell venni úgyis :D

 

Akkor a cikkszámok:

 

Jobbos gyári szám: 735596883

Marellibe ugyanez:  MM350319521070

 

Balos gyári  szám: 735596884

Marellibe ugyanez: MM350319521060

 

(Titkon reméltem utángyártottnak nagyobb a kapaszkodó pöcke, de nem sajna)

Előzmény: hugoapi (111431)
hugoapi 1 napja Creative Commons License 111431

Amúgy meg segítségnek:

 

egy - kettő

 

... ha láttad, dobd a kukába!:)

Előzmény: hugoapi (111430)
hugoapi 1 napja Creative Commons License 111430

Írtam!!!

 

Amúgy igen, az a Marelli cikkszám.:)

Előzmény: subcy (111429)
subcy 1 napja Creative Commons License 111429

Meg is csináltam :) Tükörnél alsó takaró le, kontakt ellenőriz, befúj, picit hajlít a lábakon. Hát ennyi, meglátjuk.

 

Viszont ez a takaró burkolat... a jóQanyát annak ezt tervezte... Milyen kis pöckök tartják? :( Óvatosan szedtem le, de így is elhajlott, tört... hihhetetlen.

 

Ez a jobbos tükör takaró száma? MM350319521070

 

Most kétoldalassan rögztettem, de nyilván nem hosszútávú megoldás :)

Előzmény: hugoapi (111424)
TjetsLAG 1 napja Creative Commons License 111428

Igen, elég fura a helyzet. Akkor kicseréltem az alkatrészt. Igaz bontóból vettem, mert az új marha drága. Idegesítő is, hogy néha megy a fűtés, néha meg nem....:( ! Szeretnénk most már a végére járni. Jó lenne ha nem kellene megint kicserélnem a ventillátort.

Próbáltam kontakt javítóval, de semmi változás.

Előzmény: -ikszipszilonze- (111427)
-ikszipszilonze- 1 napja Creative Commons License 111427

ez eleg furcsan hangzik, valljuk be. azert a csatlakozonal erintkezesi hiba miatt valamilyen egyseget cserelni eleg pazarlasnak tunik, meg egy magamfajta kocka csulok is megcsinalja 1024 ora alatt. a laza csatlakozok egyebkent nem scifi kategoria a grandeben, legalabbis az en tapasztalataim szerint, csak ritkan okoznak problemat...

Előzmény: TjetsLAG (111426)
TjetsLAG 1 napja Creative Commons License 111426

Sziasztok!

Van egy kis bajom a Puntoval. Tavasszal tönkre ment a fűtő ventillátor motor. Akkor a vill.szerelő azt mondta, hogy vegyek helyette egy újat, mert ezt nem lehet javítani. Valami érintkezési baja volt, mert ha a kábelt megmozgattam akkor néha elindult a ventillátor.

Sajnos kb 1 honapja ismét elkezdte ezt a hibát ismételni. Ha kábelt mozgatom, akkor elindul a ventillátor. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges hogy megint cserélni kell az egészet vagy pedig a kábellel, csatlakozóval van baj?

Volt már Valakinek ilyen problémája?

 

Segítséget előre is köszönöm.

hugoapi 1 napja Creative Commons License 111425

Látod! Ennyire nem bízik benned!

... szerintem sózzunk rá még valamit, oszt' jut több csulokre.:DD

Előzmény: -ikszipszilonze- (111421)
hugoapi 1 napja Creative Commons License 111424

Ha valóban a szenzornál, vagy annak a vezetékénél lesz a gond, akkor nem kell kárpitot bontani, csak nekem eddig nem volt sok szerencsém, mert az ajtókötegnél volt száltörés. Néha összeért, néha nem. (átvezető)

 

Ha csak a szenzor lesz cserés akkor a két borítás jön le. Az alsó a csati miatt. 

... és hogy hol lesz a gubanc, na azt keresni kell.

Előzmény: subcy (111423)
subcy 1 napja Creative Commons License 111423

Köszi!

 

No! Én neten kerestem képeket és ott nem bontanak kárpitot :D Whááá... ahhoz nincs is kedvem! Elvileg ez egy 20 centis drót, a végén a szonda kiöntve műgyantával. Remélem nem kell bonatni kárpitot, mert akkor nekiesnék :)

Előzmény: hugoapi (111420)
subcy 1 napja Creative Commons License 111422

Ne magyarázz, most jött meg a jutalák az Exide-tól Neked, miattam :D

Előzmény: -ikszipszilonze- (111421)
-ikszipszilonze- 1 napja Creative Commons License 111421

en is mondtam a map szenzort, de nekem nem hisz a subcy. :( pedig vak tyuk is talal szeget!

Előzmény: hugoapi (111420)
hugoapi 1 napja Creative Commons License 111420

:))

 

... azért csak jön a jutalék!:D

 

Ha valóban a szenzor vezetéknél lesz a hiba, ahhoz a tükörborításokat kell lekapni, meg az ajtókárpitot. 

 

Ezt a jelet, meg a napsugárzás érzékelő jelét csak a digitklímás változatok használják vezérlési szinten, ott is csak a klímához.  Nálad meg csak kijelzi a hőmérsékletet. 

 

Akkud meg akkor is kuka volt, punk-tum. Nyóc éves akkuval ne menj sítáborba!

 

Az ecut a beszívott levegő hőmérséklete (map), motor hőmérséklete(2 jeladó), meg a sofőr vérmérséklete érdekli. Már ebben a kategóriában, mert azon kívül ugye még rengeteg mást is figyelembe vesz.:)

Előzmény: subcy (111419)
subcy 1 napja Creative Commons License 111419

Pedig úgy mondtad mintha tudnád :D de akkor honnan veszed h van másik? :D Áááá... magas ez... lehet az ECU-t pont nem érdekli a külső hőmérséklet ::))

Előzmény: Grandeferi (111417)