Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pestam Creative Commons License 5 órája 0 0 117860

üdv!

 

Használ valaki 215/45 17-es gumikat, van vele bármi probléma? Mert ha az alap 185/65 15-öst nézem, inkább ez a váltóméret, mint a 205/45... nem beszélve, h így kicsit magasabb lenne az oldalfal, ami nem árt ezeken a fasza utakon, és jóval olcsóbb is. (a felni ET 40 v 42, ha minden igaz)

 

Kösz szépen!

Dome GrandePunto Creative Commons License 5 órája 0 0 117859

Sziasztok,

 

A váltóbowdenom (kiemelő) végén lévő bütyök szétesett, de külön nem találtam sehol, mivel nekem csak erre volt szükségem a többi részét garanciával együtt eladnám 10. 000 Ft-ért (félár)., hátha valakinek ez kell.

nagydome2@gmail.com

 

Más:

Mostanában leállításnál/indításnál (melegen) hallok valami nagyon furcsa sípoló hangot, valakinek ötlet, 1-2 másodperc az egész, mikor jár a motor már nem hallom?

 

Még egy kérdés: 1,3 Mjetem van 127.000 km-nél, a szerelő azt mondja ne cseréltessek láncot, mert 200.000 km-et is elmegy. Szerintetek hallgassak rá, vagy érdemes előbb?

 

Köszönöm!

 

xxmadden Creative Commons License 10 órája 0 0 117858

De hol vannak a 4egymàsmellettiről azok a sàrga biztositó pöckök? Mint azon az egy szàlon.Ezek akadàlyozzàk meg hogy ne tudjon lecsuszni.Bontókba érdeklődj,még olcsóbban jàrsz. Sàrga biztositó pecekre figyelj vételnél.

Előzmény: Mici010 (117857)
Mici010 Creative Commons License 21 órája 0 0 117857

Sziasztok,

 

A segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki járatosabb a dologban. Egy 2007-es 1.4 16v típusú benzines Grande Puntom van és úgy néz ki hogy ki kellene cserélnem az úgynevezett gyújtótrafó kábelköteget, mivel a stekkerek el vannak törve és emiatt hibát észlel, lecsúszik a trafóról rázkódásnál. Csatolok is egy képet hozzá hogy pontosan miről van szó. Igazából az a hosszú műanyag egyben és ahhoz tartozik még egy kábel ami aztán egy nagy stekkerrel kapcsolódik. Bocsánat ha kicsit bután írtam le, sajnos tényleg nem vagyok járatos. A kérdésem az lenne hogy tud esetleg valaki ilyet vagy hogy honnan tudnék beszerezni?

 

Na

gyon köszönöm a segítséget előre is!

Zoltán


-ikszipszilonze- Creative Commons License 1 napja 0 0 117856

Eperke szerint nem.

Előzmény: Barby75 (117855)
Barby75 Creative Commons License 2 napja 0 0 117855

Sziasztok!

 

A fiat 500-as külső visszapillantó tükrei, jók grande puntóra?

subcy Creative Commons License 2 napja 0 0 117854

Pl itt van ilyen gép:

http://www.autopatkai.hu/autoszerviz-cikkek/69-fekfolyadek-csere-menete-nalunk

 

De van több helyen is azért.

 

A másik hogy olyan vákumossal amivel én csináltam szerintem simán megy Neked is otthon. Vagy túlnyomásossal, pl ilyennek, ha akarsz beruházni:

http://www.lincos.eu/hu/fek-szerszamok/pneumatikus-fekfolyadek-cserelo-0-75l-mg50445

 

Előzmény: ThePretorian (117853)
ThePretorian Creative Commons License 2 napja 0 0 117853

Köszönöm!

 

Ma már az ég világon semmi gond nem volt vele.

A új fékfolyadékomat megrendeltem már egy hete. Kicsit kiszámíthatatlan mostanában az angol posta...

Az összes autómon magam cseréltem a két emberes módszerrel, de ebben van ESP így gondolkodom rajta hogy most nem kellene erőltetni.

De itt Pest megyében még a közelben sem tudom olyan helyet ahol túlnyomással megcsinálnák. Ismeretlen helyen meg nem bízok benne hogy nem ugyan úgy csinálnák meg ahogy én otthon...

 

Ha adtok megerősítést hogy az ESP-s kocsiból is ki lehet "taposni" a folyadékot akkor OK.

Ha nem lehet így megoldani, akkor kérek egy címet ahol valóban túlnyomással kicserélik Pest közelben.

Ha jól emlékszem 500ml a szükséges mennyiség. 750-et rendeltem. dot 4

Jó lett volna az 5.1-is?

 

EBC USR hűtőtt, vágott tárcsa és EBC yellowstuff

Előzmény: subcy (117852)
subcy Creative Commons License 2 napja 0 0 117852

Ha nagyon kemény volt a fékpedál, akkor talán a szervód szállt el valamiért. 

Go egy megbízható szerelő és nézesd át a rendszert. Meg ha rég cserélték fékfolyadékot, akkor azt se feledd el! Bár ott inkább akkor beesik a pedád és nem felkeményedik... de hátha az is számít valamit.

Amúgy nekem ilyen még sosem volt.

Előzmény: ThePretorian (117851)
ThePretorian Creative Commons License 2 napja 0 0 117851

Ma nagyon meglepődtem az autón. Ilyen még nem volt mióta nálam van. Nagyon kemény volt a fékpedál. Nem mentem sokat csak pár km-t. De a szokásosnál kb. a dupla volt a keménysége. Erről van valakinek valami tapasztalata?

xxmadden Creative Commons License 3 napja 0 0 117850

Üdv.Valaki megtudja nézni nekem t-jeten a szabàlyzó szelep a 3csöcsün a vàkumcsövek pontos helyzetét.Leirva ill rajzzal egybe jó lenne.Hogy mi hova megy.Megköszönném.Egy robbantott àbràn meg nàlam eltérést mutat.Lehet ez szivat!  ill.mi szabályozza ezt a szelepet?a szivócső map szenzor?

subcy Creative Commons License 6 napja 0 0 117849

találó a név! :)

gondolom itt az olaj minősége kritikus volt.

Előzmény: hugoapi (117848)
hugoapi Creative Commons License 6 napja 0 0 117848

... igazából olajzó cső, de a fazonja miatt csak olajpóknak/olajzópóknak hívjuk :)

 

Hogy lásd is: http://www.ferdan.hu/hu/fiat-gyari-alkatresz/11330-46409844-fiat-gyari.html?ps_mobile_site=1

 

Előzmény: subcy (117847)
subcy Creative Commons License 6 napja 0 0 117847

ez jó, tetszik! :)
De a "malac" (katalizátor) után mi a fene az az "olajpók"? :D

Mindennek van állatneve? ::)

Előzmény: hugoapi (117846)
hugoapi Creative Commons License 6 napja 0 0 117846

Az olajpókokkal volt ott gond ... abba sült bele az olaj és leszűkültek a járatok.

Előzmény: subcy (117845)
subcy Creative Commons License 6 napja 0 0 117845

alulméretezett olaj járatok ha jól tudom.

Előzmény: hugoapi (117844)
hugoapi Creative Commons License 6 napja 0 0 117844

" ... bravóm 1.4 12 v-m ... "

 

Az egy állatorvosi ló volt a Fiat motorpalettáján ... :)

Előzmény: ramis (117841)
hugoapi Creative Commons License 6 napja 0 0 117843

Azért ennél a konstrukciós megoldásnál ha már Selénia - amivel nincs ám azért gond - akkor inkább a Selénia K az én ajánlásom. Már csak az egyes határértékei miatt is jobban passzol hozzá. (merjem írni, hogy tapasztalat?)

 

A más megoldást itt nem írnám!;-)

 

... mert amúgy ez a motor 40 ezer alatt még a Balázs féle olajjal is vígan ketyereg ... igénytelen vas, túl stresszes userek ... :D

Előzmény: subcy (117842)
subcy Creative Commons License 6 napja 0 0 117842

Azzal jónak kell lennie, ott elég nagy baj lehet ha megkoptak a bütykök (nem cserélték le mégsem, nem az került bele, stb...)

Előzmény: ramis (117841)
ramis Creative Commons License 6 napja 0 0 117841

Köszi a választ,akkor a selenia kpe olajjal jónak kell lennie.Csak azért aggódóm a kopogas miatt,mert ullyonnan nem csinálta és volt egy bravóm 1.4 12 v-m ami hasonló hangot kezdett kiadni mielött megette a vezérmű tengelyét,bár az állitolag konstrukció hibas volt.

Előzmény: subcy (117838)
xxmadden Creative Commons License 2016.05.16 0 0 117840

Na ja!Meg a cikk közepén van egy olyan:mért megy tönkre az 1.3-as szuzi vàltója.Lassan kezdek félni :-)  punyesznàl remélem nem valós problem.

Előzmény: subcy (117837)
hugoapi Creative Commons License 2016.05.16 0 0 117839

Azért szerintem ez elég egyszerű és kellő odafigyeléssel makulátlan pontossággal lehet a régi méretre állítani.:)

 

... és gömbfejbe vagy gyári, de legtöbbször Lemförder-t teszek. Arról nem tudok nyilatkozni melyik kerülendő.

 

Grandéhoz nem tudok zsírzógombost, de több Pick Up-hoz még mindig gyártanak.(Mazda, Nissan, ... )

Előzmény: subcy (117831)
subcy Creative Commons License 2016.05.16 0 0 117838

Hidegen alapból van egy "kopácsolás", talán a vezérlésmódosító miatt is. Nem hallottuk a Tiéd, de nem biztos hogy baja van ha időben cseréltetted akkor meg főleg. Nem ígényel hiperszuper olajat, de azért az előző miatt se tegyél bele akármilyet.

Előzmény: ramis (117832)
subcy Creative Commons License 2016.05.16 0 0 117837

Nem, mert én akkor már hidrotőkét írtam volna :::)

 

Jah, amúgy ezért kell cserélni a fékfolyadékot, úgy látzsik a magyar Zsuzsukik nagyon kényesek ha elmarad a csere:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/05/16/miert_megy_tonkre_a_suzukik_feke/

Előzmény: Grandeferi (117836)
Grandeferi Creative Commons License 2016.05.16 0 0 117836

Subcy másodreg trollkodni? :D

Előzmény: ramis (117832)
tsunami.punto Creative Commons License 2016.05.15 0 0 117835

Kedden megnézetem biztos ami biztos alapon, de kétlem hogy bármi gond lenne az olajjal ugyanis én cserélem 10e ként és elég sokszor csináltam már :D. Lehet meg van a hiba forrása, a szívócsonk le volt lazulva el volt ferdülve a turbónál, igen csak fars levegőt szívott be, ma a másikkal közlekedtem de holnap úgyis lesz egy hosszabb utam.

Előzmény: xxmadden (117834)
xxmadden Creative Commons License 2016.05.15 0 0 117834

Turbó olajjàrat csavarjàt érdemes megnézni.Làttam màr felére leszükült keresztmetszetüt,a belerakott tràgya olaj miatti kokszosodàs végett.

Előzmény: tsunami.punto (117833)
tsunami.punto Creative Commons License 2016.05.15 0 0 117833

Igen jól emlékszel, a lapáttal nem hiszem, hogy gond lenne úgy gondolom a tengely nem kap elég kenést magas fordulaton, de csak feltételezem, nem tudhatom.

 

Mások felvetéseire is válaszolnák:

Az az igazság, hogy erre a kocsira már rengeteget költöttem, emiatt nem szívesen válnék meg tőle, a másk 2/b Multijet motorom elpusztíthatatlan, de ez a Grande lassan felőrli az idegeimet. Kuplung, váltóbovdenek, váltóolaj, klímakompresszor, turbó, vezérlés vízpumpával, légtömegmérő, nyomatékérzékelő, levegőszűrő 10e, olajszűrő, olaj 10e, gázolajszűrő 20.e, kutyacsontok 10-15.e ként vannak cserélve, fékbetétek, féktárcsák, fékpofák is cserélve lettek. Szóval, gondos gazdája vagyok (véleményem szerint), valami zörren rajta már viszem a műhelybe. Az olaj minősége nem gond, mindig figyelem a gyári specifikációkat és mind a két autó ugyanazt az olajat kapja. (Fuchs a kedvencem, de van hogy SHELL illetve Mobil1 megy bele) Mindig azt hiszem, hogy az utolsó problémát hárítom el és utána jó lesz :D

 

Számomra új dolog:

Két hete keresett meg minket a Walter Group, tartottak egy kis bemutatót hogy miért 2-3x drágábbak a kínálatukban szereplő olajok mint más cégeknek, hát érdekes dolgokat mutattak, pl a hajtóműolajukhoz vizet öntöttek, összerázták, azonnal elvált az olaj a víztől utána belenyomott egy csavarhúzót mikor az olajon át elérte a vizet az olajréteg akkor is a csavarhúzón maradt, állítólag felfut a fémen a vékony olajréteg és rátapad, ezért mindig ken, a mi olajunkkal is megcsinálta, egész másképp viselkedett) Aztán, hogy az életbe miként viselkedik még nem tudom, de jövőhéten belekerül a váltómba a Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 váltja próbaképpen ugyanis pont csere érett lett. Motorolajuk nincs személyautókhoz.

 

Jut eszembe, a váltóm is nehezen jár, emiatt cseréltettem a bowdeneket, (nem szorul a mechanika a váltón) a minap próbáltam egy 100 Le feletti 2/b Punto-t azon is ez éreztem úgyhogy erősen gyanítom szerkezetileg van problémája. (fokozat választóra gondolok (vagy mi a franc a neve) mert a 3.-nál néha megszenvedek)

 

Azt is tudom miként kell bánni a dízel motorokkal, ugyanis eddig csak diesel autóim voltak, az tény hogy autópályázok sokat de mindig járatom elindulás előtt terhelés nélkül kb. 30mp-et illetve leállítás előtt ha nagy terhelést kapott.

Előzmény: hugoapi (117830)
ramis Creative Commons License 2016.05.15 0 0 117832

Sziasztok!

Tudnátok segíteni,nekem bár lineám van,de itt nállatok jobban pörög a forum,mint a lineáson és az autó is hasonló.

1.4 8 szelepes 40000 km ment a jargany selénia kpe olajjal cserelve 10000_ként.Mégis hidegen kopognak a szelepek,olyan mintha megkoptak volna a vezermű bütykei, vagy a hézagoló lapkák.A szervizben azt mondtak tavaly,nincs semmi baja,de érdekesmod 5w-30 as total olajat ontottek bele,ami nem is bele való,kicsit jobb lett a hangja  hidegen,de én ezt lecsereltem otthon 5w40 seléniara,mert ugye ez a gyári olaja.Kérdésem mégis csak lehet valami a motorral amit a másfajta olajjal akartak elfedni.Ez a régi konstrukciójú motorba kell a hiper szuper selénia,vag attol megy tönkre?

 

subcy Creative Commons License 2016.05.15 0 0 117831

Köszi, valami hasonlóra gondoltam magam is :) Csak jó tudni ha van bármiféle egyszerű trükk, ezért kérdeztem :) amúgy meg utána azért elvinném egy futómű állításra is.

Láttam videókat (főleg amcsi verdáknál) ahol zsírzófej is volt a gömbcsuklón. Europaiaknál ilyen nincsen? Csak tartósabb. Van ebből kínai is? Melyiket érdemes elkerülni?

 

Előzmény: hugoapi (117828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!