Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gpem Creative Commons License 2 órája 0 0 117758

Sziasztok! Lenne néhány gondom grandémmel (1.3 multijet) amiket megkérdeznék, hátha esetleg valaki tudja a megoldást. Legfőbb problémám, hogy főleg 5. fokozatban 3000-es fordulatszám körül valami kikapcsol és elveszti az erejét a motor. Ilyenkor maximum 2500-ös furdulatszámon megy 120 km/h-val. Újra indítom akkor probléma megszűnik. Másik hibája, hogy egyáltalán nem működik se a kilóméteróra, se a fedélzeti számítógép. Fordulatszám van, megtett km nincs. Ez mondjuk csak kicsit zavaró, egy gps-el tudom helyettesíteni, csak hát azért megbügykölném.

xxmadden Creative Commons License 5 órája 0 0 117757

Igen akadozik a kivezérlése.Egy darabig el sem mozdult 5%-ról ,majd hajtós tempónàl elindult 53%-ig,54-nél tiltott,majd jött a hibakód.Aztàn a szokàsos elgyengülés.

Előzmény: hugoapi (117750)
hugoapi Creative Commons License 5 órája 0 0 117756

" ... Töltőnyomàs vàltozàs kitartàs alatt mit értesz ... "

 

Mivel írtad, hogy olyan mintha leállna a turbó. Az nem vezérelt, nem áll le, max. a nyomás veszik el ... ami lehet más okból is.

... és élőadatban látni. (gondolom, bár olvasó függő)

Előzmény: xxmadden (117754)
hugoapi Creative Commons License 5 órája 0 0 117755

" ...  leveszem a kormányt meg a burkolatot és valahol ott kell durni ez a történetet. ... "

 

Azért kicsit más és jó el lehet ba@ni!!

... de össze is jöhet, csak nullázás nélkül rövid életű lesz az új is.:(

 

Nagyon burkolatot sem bontok és a kormánykerék is marad a felső száron. 

Előzmény: Csabiika830802 (117732)
xxmadden Creative Commons License 5 órája 0 0 117754

Ez a töltőnyomàs szenzor a map a szivócsövön amire gndolsz?Kimérettem,azt mondtàk van ellenàllàsa.Màshogy nem tudom ellenőrizni.Töltőnyomàs vàltozàs kitartàs alatt mit értesz?Gép kimutatja menet közben?.Milyen értéket figyeljünk?

Előzmény: hugoapi (117747)
hugoapi Creative Commons License 5 órája 0 0 117753

A 3 székeseknél kettősszárú bowden van, ebből a hosszabb az ülésmozgató reteszelő hátsó mozgatója. Legtöbb esetben a vége törik/szakad. (kárpitbontás, kiszerelés, káromkodás) ... de kis affinitással házilag cserélhető, javítható. Utóbbihoz kevés a kis affinitás ... bár bowdenmágusoknak játék.:)

Ez lenne:

Előzmény: ThePretorian (117746)
hugoapi Creative Commons License 5 órája 0 0 117752

... az elvileg nem elég!:)

 

Légzsák kallantyúk kiakasztásával vehető ki a zsák. Kormánykerék alatt két oldalon van kb 5 és 8 óra állásnál két kör alakú könnyítés, ott kell tüskével benyomulni. Ez a hivatalos!!

(megosztón vannak videók is)

Előzmény: Barby75 (117745)
hugoapi Creative Commons License 5 órája 0 0 117751

Soha ne mondj ellent subcy-nak!!:))))

 

(kezelési szent és pontos, adatlap smafu!:DD)

Előzmény: grande645 (117741)
hugoapi Creative Commons License 5 órája 0 0 117750

"... Ez a szelep néha letapad ... "

 

... vagy akadozik a kivezérlése!!! (jelet kap ????)

 

Ha igen, akkor esélyes a szelep, de lehet falls levegő is! (volt ilyen cumi már)

Előzmény: xxmadden (117748)
hugoapi Creative Commons License 5 órája 0 0 117749

:)

 

általános hibakódok jellemzője ... többek között ez is túl a turbónyomás szabályozásra mutat, pedig az itt ugye jelfüggő ecu vezérelt.

(ezért is lehet játszani - box/chip - könnyebben) 

 

... da he meg már ez a gép esetleg chip-elt, akkor akár ott is lehet kutakodni. Nem kevés gondot okoznak idővel előbb, vagy utóbb ... főleg a hobby szintű felírások. (általában ezen a területen elsősorban)

Előzmény: -ikszipszilonze- (117743)
xxmadden Creative Commons License 5 órája 0 0 117748

Igy van.Erre gondolunk mi is ,na meg a gép is erre hozza a hibàt(szabàlyzó szelep) wastegate jó,jàr a rud.Ez a szelep néha letapad.Cseréljem,vagy féktisztitóval egy próbàt megér??Cikkszàmot valaki tudna dobni?Köszi.Igen T-jet!

Előzmény: -ikszipszilonze- (117743)
hugoapi Creative Commons License 5 órája 0 0 117747

Nem szívesen tippelgetek, sok a zsákutca/mellékvágány.

 

Lehet szelep hiba is, de lehet a töltőnyomás szenzor jelhibából eredő ecu vezérlés hibája is. Ez a hibakód csak azt jelöli, hogy hasznos működési tartományon kívülre kerül. Itt kezdődik a játék.

 

Kíváncsi lennék a töltőnyomás változásra/kitartásra, MAP jelre, stb., ... tudom telhetetlenség és innen még úgy is nehéz 90%-ot is behatárolni. 

(mert lehet egy apró lyuk is akár)

 

Előzmény: xxmadden (117739)
ThePretorian Creative Commons License 16 órája 0 0 117746

Ha fel emelem az ülés alatti kart, akkor minden probléma nélkül tudom előre - hátra mozdítani az ülést. Csak a felső ülés támla döntő nem tudja ezt.

De már az is nagyon nehezen megy. Eléggé nagy erővel kell felnyomni hogy dönthető legyen a támla.

Ezt hogyan tudnám felújítani?

Előzmény: -ikszipszilonze- (117744)
Barby75 Creative Commons License 17 órája 0 0 117745

Sziasztok!

 

Egy kis változtatást csináltam a puntomon a hétvégén, gondoltam megosztom. Külső hőmérő bekötése, hogy kiírja a műszerfal, első ködlámpa(hátsóról kapcsolható), 15-ös könnyűfém kerekek. Multikormány világításom nem megy, pedig be van kötve az a szál ami elvileg a világítást adja neki. 

A kormányban levő légzsákot, hogy lehet kivenni?

-ikszipszilonze- Creative Commons License 17 órája 0 0 117744

az elore dolest azt hiszem bowden vegzi, az is szokott szakadni, de nalad valoszinuleg a sin ment tonkre.

a kerdesedre a valasz mindenesetre: nem igy kellene mukodnie.

Előzmény: ThePretorian (117742)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 17 órája 0 0 117743

nem vagyok szakerto, de ha t-jet lenne en erre gyanakodnek:

 

de siman lehet, hogy megvezet a hibakod. eppen ezert meg kene nezni ezt a szelepet, cserelni, stb.

Előzmény: xxmadden (117739)
ThePretorian Creative Commons License 20 órája 0 0 117742

3 ajtós autónál az utas oldali ülés nem csúszik előre mikor valaki be szeretne szállni. Csak a háttámla dől. A vezető oldali előre csúszik a sínen. Már így kaptam az autót, de ennek nem így kellene működnie ugye?

grande645 Creative Commons License 21 órája 0 0 117741

Azért azt a 2 éves cserét enyhén túlzásnak tartom.Szerintem nem vagyok ezzel egyedül.Érdekes módon nem volt jelentősen elszíneződve a fékolaj.Azért átmostam  a rendszert.A gyári fagyállót is októberben cseréltem,a vezérműszíjat jövőre tervezem.

De tudod:én "határfeszegető"vagyok:))))

Egyébként nekem a motoron is Conti van,de örülök ha elmegy majd 12-14ezret:(((

Előzmény: subcy (117738)
xxmadden Creative Commons License 23 órája 0 0 117740

Bocs elirtam.Helyesen: P0240-turbo töltőnyomàs jeladó B értéktartomànyon kivüli érték pontosan.

xxmadden Creative Commons License 23 órája 0 0 117739

Ahogy igértem,haverral egyeztetve ma megvolt az élőadatos próbakör.padlózàsoknàl csak dobàlta a PO240 kódokat.Menet közbe töröltük folyamatosan,hogy mindig ezt adja-e.Wastegate működött rendesen,viszont a nyomàsszabàlyzó szelep vàrosban folyton 5% kinnt meghajtva 53%-ig elment,majd a szokàsos hibakód:54%-nàl.Úgy vettük észre,hol működött,hol nem.Hozzàértők véleményét vàrom,ill megerősitést,hogy ez a nyom.szelep szarakodik-e.Valami finomszürő van bennt àllitólag??  Töltőnyomàs jeladó B funkció rendellenesség a hiba: ez mi pontosan?

subcy Creative Commons License 30 órája 0 0 117738

Grat! :)

 

Gépkönyv 2 éves csereperiódusához képest már ideje lehetett :) Mennyire volt barna a fékfolyadékod? Az elég sokmindent elárul mérés nélkül. Kuplungod oldalon is megcsináltad? Nekem az sokkal barnább volt mint a fékkörökön.

 

Most nekem a nyárim is Continental. A gumis dolgok most nálam mind azok, igaz nem tudatosan: hosszbordásszíj, vezérműszíj, nyári gumik.

Előzmény: grande645 (117736)
grande645 Creative Commons License 1 napja 0 0 117737

Ja,7mm az a 6:)))))

Előzmény: grande645 (117736)
grande645 Creative Commons License 1 napja 0 0 117736

Subcy!

Szokatlan dolgot csináltam:lecseréltem a fékolajat 7év után!(a puntoII -t gyárival adtam el 9évesen.)

Megsasoltam a fékbetéteket is,a hátsó még sokáig bírja,az elsőnél majd jelez a kopásjelző,de még az sem mostanában.

A z autóban 88e km van,a gumi még eredeti.58ezret futott.(a többit a téli)Van még rajta 6mm.Nem is olyan rossz ez a Continental.Csak öreg,mert DOT08?

 

 

 

 

elbekk Creative Commons License 2 napja 0 0 117735

A remegés elektromos problémára is utalhat, talán megrágcsálta valami az egyik kábelkorbácsot. Nálam már jelentezett ez a probléma, és azt sérült vezeték(ek) okozták.

 

Szervó hiánya miatt önmagában nem kell árokban kikötni (pláne nem nagyobb sebességnél), inkább városban vagy parkolás után lesz egy kis izomláz.

Előzmény: Csabiika830802 (117719)
subcy Creative Commons License 3 napja 0 0 117734

Most dobtam ki a régi Puntónkból a cseréltet. Ilyesmi volt abban, gondolom a Grandéban is ilyen:

 

Már ha erről beszélünk :)

Azért inkább vidd olyan helyre ahol nullázni is tudnak utána, vagy kérdezd meg előtte, de sztem kell.

Előzmény: Csabiika830802 (117732)
Realtukko Creative Commons License 3 napja 0 0 117733

Azt még egy Abarth-ban sem kapcsolhatod ki. Csak az asr-t.

Előzmény: ThePretorian (117729)
Csabiika830802 Creative Commons License 3 napja 0 0 117732

Köszönöm a válaszokat.

Megvizsgálom majd ezt a szögelfordulás érzékelőt. Kerestem a FIAT ePER-be, hátha találok róla képet vagy rajzot de nem találtam. Egy képet találtam a google-n, így abból úgy ítélem, hogy leveszem a kormányt meg a burkolatot és valahol ott kell durni ez a történetet. 
Jól gondolom?

Előzmény: hugoapi (117722)
Tcmano Creative Commons License 4 napja 0 0 117731

Tényleg kemény ez a puntó! Utolérték anyát e kanyarban. Jobban bírta a gyűrődést mint az audi :-)Legalábbis az első kárszemle szerint, nem sérült a lökhárító alatt semmi.

 

Audi

 

Puntó

neverbetter Creative Commons License 4 napja 0 0 117730

Diplomamunkát készítek az elektromos/hibrid autózásról. Kérlek töltsétek ki a következő kérdőívet.

https://www.surveymonkey.com/r/BN6XXZD

Köszönöm!

ThePretorian Creative Commons License 4 napja 0 0 117729

Van valami mód kikapcsolni az esp-t?

csak az esp-t! 

az abs maradjon bekapcsolva. 

ha mindentől meg akarok szabadulni gondolom elég ha kiveszem a biztosítékát

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!