Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 25 órája 0 0 123390

Urak!
Most hogy tavaszodik, többször meglepett, hogy egy kereszteződéshez közeledve a még nem üzemmeleg hűtővíz miatt megemelt fordulatszámmal, gázpedálról levett lábbal, relatíve nagy  sebességgel érkeztem.

Úgy érződött, mintha belöknének a kereszteződésbe, ahol napjába amúgy többször is járok....

Télen sem volt ilyen "problémám", most meg hogy melegszik az idő, nem értem a dolgot.

 

Az autóval minden rendben van!!!

 

Érzett hasonlót már más is?

Cyberlaci74 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 123389

Köszi szépen!

 

Előzmény: gss (123388)
gss Creative Commons License 2024.02.15 0 0 123388

...fékfolyadék, váltó olaj (ugy rémlik a hírhedt M32 van ebbe, ezt állítólag túl kell tölteni úgy kicsit tovább bírja)

Előzmény: Cyberlaci74 (123386)
amator11 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 123387
Előzmény: Cyberlaci74 (123386)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 123386

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy jelenleg 145 e km van a 2006-os 1.3 75 Le Mjet motorban, viszont semmilyen infom nincs, hogy mikor cseréltek a vezérlést... Az olajat kicseréltem ami belevaló, gondolom az 5w40-el nem lőttem mellé.. Jó fajta olaj, szűrők kerültek bele...

A tipikus lánc hangot nem hallom, nem igazán tudom, hogy érdemes mostanában beiktatni egy cserét, vagy még ráér...

Tudna valaki tanácsot adni, milyen egyéb karbantartás szükséges, ami esetleg más alkatrészt is érinthet a motornál.

 

Köszönöm szépen

ovoid Creative Commons License 2024.01.31 0 0 123385

Urak!

Van valakinek rossz vízhűtője?
A leeresztő csavart is tartalmazó sarka kellene csak, levágva, vagy a kis csonk amibe be van tekerve.

O gyűrűk sem lényeges, hogy épek legyenek!

Erre gondoltam....

amator11 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 123384

köszi

Előzmény: Rigo35 (123383)
Rigo35 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 123383

M32 tultöltést igényel.

Nem tudom a "sima 6os milyen.

Nekem az ötösbe beletöltöttem mind a 2 litert,és még nem okozott problémát évek óta.

Fuchs syntofluid 75w80.Érezhetően jobban kezelhető a gyárinál.

Nekem ez bevált.

Előzmény: amator11 (123382)
amator11 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 123382

Köszi.

 

Más kérdés. 6-os váltó van benne. Ez igényel valami különösebb odafigyelést? Pl Opel 6-os M32-es váltója ami necces az első szériában...

Előzmény: Rigo35 (123381)
Rigo35 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 123381

Alatta nem is kell.

Tankban van zsákszűrő.

Szinte nem is kell vele foglalkozni,feljebb van jóval mint a tank alja.

Koszt nemigen tud felkapni.

 

Előzmény: amator11 (123380)
amator11 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 123380

Benzines Puntó Evóban a benzinszűrő merre van? Kint hideg van, nem sok kedvem van alatta nézelődni. Vagy a tankban?

amator11 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 123379

Ezt nem tudom, de a csatlakozót (ha lehet) előtte álló motornál is le lehet húzni (ha a kialakítás olyan).

Előzmény: misimókuska (123378)
misimókuska Creative Commons License 2024.01.08 0 0 123378

"Járó motor mellett egyenként (leveszed majd visszarakod) lehúzod a trafót a gyertyáról."

 

 A régi klasszikus trafók bírták ezt a vizsgálati módszert, de úgy tudom hogy a mai (nem túlméretezett szigetelésű) egybeöntött vagy "ceruza" trafót ezzel a módszerrel jó eséllyel ki lehet nyírni. 

Persze ha a puntóé bírja annak külön örülök.

Előzmény: amator11 (123373)
laca1313 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 123377

Trafóhiba volt. (Ebben egybe trafó van sajnos)

Előzmény: amator11 (123373)
ovoid Creative Commons License 2023.12.31 0 0 123376

Car Társak!

A kormányoszlopon levő karoknak kellene világítania ha bekapcsoljuk a világítást?

Kössz!

ovoid Creative Commons License 2023.12.14 0 0 123375

Urak!
Tud valaki eladó 1,4 T-jet-et, tulajdonostól? Fekete nem érdekel.
A mailomra írhat. aki tud.

Köszönöm.

amator11 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 123374

Nos mi volt a hiba? Hagy tanuljunk mi is...

Előzmény: laca1313 (123372)
amator11 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 123373

Azt nem tudom, hogy a riasztó milyen problémákat okozott. 

 

De a trafó/gyertya hiba kb 5 perc alatt megállapítható.

 

Beindítod, hagyod járni kb 1 percig, hogy stabil alapjárat legyen.

 

Járó motor mellett egyenként (leveszed majd visszarakod) lehúzod a trafót a gyertyáról. Ha változik a motor hangja (vagy leáll) akkor az a trafó és gyertya jó. Ha nem változik akkor az a trafó vagy gyertya rossz.

 

A hibásnak itélt trafót átteszed egy másik helyre. Ha a másik helyen levéve változik a motorhangja, akkor az a trafó jó, az eredeti helyén lévő gyertya hibás. Persze ha a gyertya és trafó is kinyirta egymást, akkor átrakva lehet már 2 hengerrel be se fog indulni.

Előzmény: laca1313 (123372)
laca1313 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 123372

Bocs, rosszul írtam, nem elindulni, hanem menni nem akart harmadik sebesség fölött. Közben a szerelő mégis ránézett, azt mondta hogy szikra nincs. Jó esély van rá, hogy megint az a nem gyári, előző tulaj által beszereltetett  tetves riasztó a ludas, ami már ez előtt is okozott problémákat. Vagy gyújtótrafó is lehet.

Előzmény: amator11 (123370)
amator11 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 123371

Annyit tudok biztosan, hogy az utolsó 2 olajcsere már megfelelő Selenia olajjal történt (Fiat szabványnak a kézikönyve szerint megfelel). Hogy előtte mi volt nem tudni, de az olajat nem eszi (kb fél liter 10-12 ekm alatt)

Előzmény: ovoid (123365)
amator11 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 123370

A fatálisan egyszerű dologtól a súlyosig bármi lehet.

 

Én kivenném a gyertyákat. Lehet csak egy trafó vagy gyertya adta meg magát (lucskos) de az is lehet, hogy egy befecskendező vagy dugattyú távozott el. 

 

Mondjuk az azért furcsa, hogy 1-esben nem indul el, de 2 esetleg 3-ban igen...

 

És check engine lámpa helyett olajnyomás hiánya esetén a piros teáskanna világít...

 

A punto egyébként is szeretik a csak úgy betöltött olajat (nem hiszem, hogy hirtelen Fiat szabványoknak megfelelő került bele..

Előzmény: laca1313 (123366)
amator11 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 123369

jogos, elirom néha..

Előzmény: ovoid (123365)
gss Creative Commons License 2023.11.27 0 0 123368

Olaj nélkül mindegyik motor behal.

Ha a fiadnak sokat kell melózni egy másik motor megvételéhez majd sűrűbben nézi a szintet. :-)

...de nem értem miért nem indult el egyesben

Ha motorcserés lehet hogy vmi fiat bontót érdemes keresni ahol a beépítést is vállalják. Vhol vecsésen van üllőn rémlik egy bontó.

Vsz van benne gyakorlatuk (gyorsabban megoldják, így hátha olcsóbb) és legalább nem tud a szerelőre mutogatni ha az uj motorral gond van.

Ha az önindító nem vagy lassan forgatja akkor vsz tényleg csere a legolcsóbb megoldás.

Előzmény: laca1313 (123366)
Rumcice Creative Commons License 2023.11.27 0 0 123367

Bontók tele vannak ezzel a motorral, sokba nem kerülhet.

Előzmény: laca1313 (123366)
laca1313 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 123366

Sziasztok Grande Puntosok!

 

Ez a kocsi a sírba tesz, már azután nem sokkal átkoztam magam, amikor megvettük a fiamnak. Szóval újabb fejlemények vannak a Grande Punto 2009-es 1.2 benzines járgánnyal, tréleren érkezett haza.  A fiam leírása alapján, városban, menet közben elkezdett erőtlenedni a motor, már csak kettesben, hármasban volt hajlandó elindulni a lámpáknál. Aztán mire félreállt egy mellékutcában, addigra már világított a check engine lámpa. Elmondása szerint, amikor kinyitotta a motorháztetőt, akkor olyan égett elektromos szagot érzett. Megnézte az olajszintet és mivel a nívópálcán nem látszott semmi, vett olajat, de kiderült hogy kicsit több mint fél liter betöltése után már normális volt a szint, úgyhogy olaj volt benne még ha nem is teljesen elegendő. Ezután már nem igazán indult be az autó, vagy ha beindult, akkor erősen rázkódott a motorja. Amit még említett, hogy már előtte nehezen melegedett be a motor.

Most ott áll a szerelő előtt, mert természetesen aktuálisan nincs ideje rá így még csak nem is sejtjük hogy mi lehet a baja és hogy mibe fog fájni.

Ha a leírtak valakinek mondanak valamit, osszák meg velünk hogy legalább saccolni tudjuk hogy mekkora a baj.

Milyen nehéz kinyírni egy ilyen autó motorját helyrehozhatatlanul?

ovoid Creative Commons License 2023.11.26 0 0 123365

"A multimair szurore a 123348 hsz-ben pont kozosen allapitottuk meg, hogy utban van a tarto. "

Igen, de attól hogy útban van, gondolom cserélni kellene a könyve szerint, bizonyos km után!

Nekem nincs könyvem, így ez csak feltételezés részemről, mint az is, hogy megfelelő olaj kerül bele, megfelelő időben.....

Amúgy, helyesen írva, MultiAir.

 

Előzmény: amator11 (123363)
amator11 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 123364

Szóval egy kicsit bővebben, ahogy én gondolom.

 

Üzemanyagszivattyú:

- elektromos, tehát a gyújtás ráadása után "előállítja" - tipustól függően - a megfelelő benzin mennyiséget vagy benzin nyomást

- benzin szivárgás esetén (ennek jeleit nem látom) a gyújtás ráadása után a teljes rendszert fel kellene töltenie

- ha második indítás után alapjáraton és terhelés alatt is jól működik akár 200 km-es távokon is, akkor ez úgy tűnik rendben van

- ha leakar fulladni (akkor le is fog, a beíndítás utáni pár másodpercben) akkor hiába adok gázt, akkor is le fullad. De a következő azonnali beíndítás után már jól működik egész nap

- dugulás. Mivel egyirányba nyom a szivattyú ennek többször is kellene jelentkeznie. Vagy fordulaton, terhelés alatt nem kapna elég benzint.

 

 

Multiair rendszer:

- gyakorlatilag és eléggé leegyszerűsítve ez változó szelepnyitási időket és egyúttal változó szelepemelési magasságokat tesz lehetővé.

- tipus hiba, hogy tartós állás után nem biztos, hogy beindul (de az enyém igen)

- hosszabb leírása itt https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8429/fiat-multiair

- beindulás után (akár leáll akár nem) stabil alapjárat van - ellentétben a fojtószelep koszolódás tüneteivel (egyébként egy éve volt takarítva)

- terhelés alatt is jól viselkedik, erős, nyomatékos a motor (már amennyire egy 105 lovas szívó benzines az)

- ha hibás lenne, akkor a szelepek nyitása vagy állása miatt alapjáraton se járna a motor. Utána viszont korrektül jár.

 

 

Szenzor hiba:

- persze gondolhatnék valamilyen szenzor hibára is. pl hidegen más értéket ad és a téves jel alapján nem működik a motor. De 5-8 másodperc alatt melyik szernzor melegszik annyira,hogy alapjaiban másként viselkedjen..

 

 

Ami számomra furcsa, hogy a 1.4 szivó 95 le és 1.4 turbó kb 130 le multiair motor alapjaiban megegyezik (persze az egyiken más hengerfej és vezérlés és turbó van). Nem igazán értem, hogy külsőségeiben hasonló motor esetén miért változtatnák meg annyira a motortartó bakot, hogy ellentétben a yt-n található multiair filter cserés videókkal ahol simán ki lehet venni a szűrőt itt a motortartó bak kialakítása miatt ezt le kellene venni (persze láttunk már buta megoldásokat, ahol valami miatt a fél autót szét kell szedni - akár egy égőcsere miatt is.

 

Erről 12346-12347 hsz-ben képeket csatoltam.

 

Egy korábbi szerelési hiba miatt (autószerelő vezérlést cserélt még az előző tulajnál) a 3 motortartó bak csavarból 2 db-ot megszakított igy újra kellett rakni a menetet -  tehát ha nem muszály akkor feleslegesen nem szedném szét..

 

 

Mésik egy korábbi történet miatt. Skoda Felicia 1.3 sebesség váltás közben megállt, de fordulaton jól ment. Persze szivattyú és szűrő csere, meg ami ilyenkor szokásos. A végén kiderült, hogy a központi befecskendező időnként megszorult. Ez terhelésnél nem bukott ki, de alapjáraton igen. Tehát van/volt egy alkatrész, ami másodpercenként n-szer mozog de mégis egy-egy pillanatra képes megszorulni, na ezt álmomban nem gondoltam volna.

 

Szóval abból okulva nem kezdek el random cserélni dolgokat, cserébe elég nehéz detektálni egy olyan hibát ami nagyon ritkán jelentkezik és nem lehet reprudukálni. Mert ugye ha beindult, aznap már rendben van.

 

Szoval hosszabban ennyi.

Előzmény: amator11 (123363)
amator11 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 123363

A multimair szurore a 123348 hsz-ben pont kozosen allapitottuk meg, hogy utban van a tarto. 

Előzmény: ovoid (123362)
ovoid Creative Commons License 2023.11.25 0 0 123362

Pl. egy hülye módon viselkedő dugulás, a szűrőben.

Amúgy nem értem, hogy találgatni miért könnyebb, mint kikapni, elmosni (mert ezt is lehet, ha nem akarsz újat venni bele), és visszatenni.

Fél óra alatt megvan, ha nincs valami gebasz....

A tömítésére különös gonddal figyelni!

Előzmény: amator11 (123361)
amator11 Creative Commons License 2023.11.25 0 0 123361

ok  de ennek mi koze van ahhoz, hogy elso inditasnal neha leall utana egesznap nem csinalja?

Előzmény: ovoid (123355)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!