Urak! Most hogy tavaszodik, többször meglepett, hogy egy kereszteződéshez közeledve a még nem üzemmeleg hűtővíz miatt megemelt fordulatszámmal, gázpedálról levett lábbal, relatíve nagy sebességgel érkeztem.
Úgy érződött, mintha belöknének a kereszteződésbe, ahol napjába amúgy többször is járok....
Télen sem volt ilyen "problémám", most meg hogy melegszik az idő, nem értem a dolgot.
Érdeklődni szeretnék, hogy jelenleg 145 e km van a 2006-os 1.3 75 Le Mjet motorban, viszont semmilyen infom nincs, hogy mikor cseréltek a vezérlést... Az olajat kicseréltem ami belevaló, gondolom az 5w40-el nem lőttem mellé.. Jó fajta olaj, szűrők kerültek bele...
A tipikus lánc hangot nem hallom, nem igazán tudom, hogy érdemes mostanában beiktatni egy cserét, vagy még ráér...
Tudna valaki tanácsot adni, milyen egyéb karbantartás szükséges, ami esetleg más alkatrészt is érinthet a motornál.
"Járó motor mellett egyenként (leveszed majd visszarakod) lehúzod a trafót a gyertyáról."
A régi klasszikus trafók bírták ezt a vizsgálati módszert, de úgy tudom hogy a mai (nem túlméretezett szigetelésű) egybeöntött vagy "ceruza" trafót ezzel a módszerrel jó eséllyel ki lehet nyírni.
Azt nem tudom, hogy a riasztó milyen problémákat okozott.
De a trafó/gyertya hiba kb 5 perc alatt megállapítható.
Beindítod, hagyod járni kb 1 percig, hogy stabil alapjárat legyen.
Járó motor mellett egyenként (leveszed majd visszarakod) lehúzod a trafót a gyertyáról. Ha változik a motor hangja (vagy leáll) akkor az a trafó és gyertya jó. Ha nem változik akkor az a trafó vagy gyertya rossz.
A hibásnak itélt trafót átteszed egy másik helyre. Ha a másik helyen levéve változik a motorhangja, akkor az a trafó jó, az eredeti helyén lévő gyertya hibás. Persze ha a gyertya és trafó is kinyirta egymást, akkor átrakva lehet már 2 hengerrel be se fog indulni.
Bocs, rosszul írtam, nem elindulni, hanem menni nem akart harmadik sebesség fölött. Közben a szerelő mégis ránézett, azt mondta hogy szikra nincs. Jó esély van rá, hogy megint az a nem gyári, előző tulaj által beszereltetett tetves riasztó a ludas, ami már ez előtt is okozott problémákat. Vagy gyújtótrafó is lehet.
Annyit tudok biztosan, hogy az utolsó 2 olajcsere már megfelelő Selenia olajjal történt (Fiat szabványnak a kézikönyve szerint megfelel). Hogy előtte mi volt nem tudni, de az olajat nem eszi (kb fél liter 10-12 ekm alatt)
Ez a kocsi a sírba tesz, már azután nem sokkal átkoztam magam, amikor megvettük a fiamnak. Szóval újabb fejlemények vannak a Grande Punto 2009-es 1.2 benzines járgánnyal, tréleren érkezett haza. A fiam leírása alapján, városban, menet közben elkezdett erőtlenedni a motor, már csak kettesben, hármasban volt hajlandó elindulni a lámpáknál. Aztán mire félreállt egy mellékutcában, addigra már világított a check engine lámpa. Elmondása szerint, amikor kinyitotta a motorháztetőt, akkor olyan égett elektromos szagot érzett. Megnézte az olajszintet és mivel a nívópálcán nem látszott semmi, vett olajat, de kiderült hogy kicsit több mint fél liter betöltése után már normális volt a szint, úgyhogy olaj volt benne még ha nem is teljesen elegendő. Ezután már nem igazán indult be az autó, vagy ha beindult, akkor erősen rázkódott a motorja. Amit még említett, hogy már előtte nehezen melegedett be a motor.
Most ott áll a szerelő előtt, mert természetesen aktuálisan nincs ideje rá így még csak nem is sejtjük hogy mi lehet a baja és hogy mibe fog fájni.
Ha a leírtak valakinek mondanak valamit, osszák meg velünk hogy legalább saccolni tudjuk hogy mekkora a baj.
Milyen nehéz kinyírni egy ilyen autó motorját helyrehozhatatlanul?
- elektromos, tehát a gyújtás ráadása után "előállítja" - tipustól függően - a megfelelő benzin mennyiséget vagy benzin nyomást
- benzin szivárgás esetén (ennek jeleit nem látom) a gyújtás ráadása után a teljes rendszert fel kellene töltenie
- ha második indítás után alapjáraton és terhelés alatt is jól működik akár 200 km-es távokon is, akkor ez úgy tűnik rendben van
- ha leakar fulladni (akkor le is fog, a beíndítás utáni pár másodpercben) akkor hiába adok gázt, akkor is le fullad. De a következő azonnali beíndítás után már jól működik egész nap
- dugulás. Mivel egyirányba nyom a szivattyú ennek többször is kellene jelentkeznie. Vagy fordulaton, terhelés alatt nem kapna elég benzint.
Multiair rendszer:
- gyakorlatilag és eléggé leegyszerűsítve ez változó szelepnyitási időket és egyúttal változó szelepemelési magasságokat tesz lehetővé.
- tipus hiba, hogy tartós állás után nem biztos, hogy beindul (de az enyém igen)
- beindulás után (akár leáll akár nem) stabil alapjárat van - ellentétben a fojtószelep koszolódás tüneteivel (egyébként egy éve volt takarítva)
- terhelés alatt is jól viselkedik, erős, nyomatékos a motor (már amennyire egy 105 lovas szívó benzines az)
- ha hibás lenne, akkor a szelepek nyitása vagy állása miatt alapjáraton se járna a motor. Utána viszont korrektül jár.
Szenzor hiba:
- persze gondolhatnék valamilyen szenzor hibára is. pl hidegen más értéket ad és a téves jel alapján nem működik a motor. De 5-8 másodperc alatt melyik szernzor melegszik annyira,hogy alapjaiban másként viselkedjen..
Ami számomra furcsa, hogy a 1.4 szivó 95 le és 1.4 turbó kb 130 le multiair motor alapjaiban megegyezik (persze az egyiken más hengerfej és vezérlés és turbó van). Nem igazán értem, hogy külsőségeiben hasonló motor esetén miért változtatnák meg annyira a motortartó bakot, hogy ellentétben a yt-n található multiair filter cserés videókkal ahol simán ki lehet venni a szűrőt itt a motortartó bak kialakítása miatt ezt le kellene venni (persze láttunk már buta megoldásokat, ahol valami miatt a fél autót szét kell szedni - akár egy égőcsere miatt is.
Erről 12346-12347 hsz-ben képeket csatoltam.
Egy korábbi szerelési hiba miatt (autószerelő vezérlést cserélt még az előző tulajnál) a 3 motortartó bak csavarból 2 db-ot megszakított igy újra kellett rakni a menetet - tehát ha nem muszály akkor feleslegesen nem szedném szét..
Mésik egy korábbi történet miatt. Skoda Felicia 1.3 sebesség váltás közben megállt, de fordulaton jól ment. Persze szivattyú és szűrő csere, meg ami ilyenkor szokásos. A végén kiderült, hogy a központi befecskendező időnként megszorult. Ez terhelésnél nem bukott ki, de alapjáraton igen. Tehát van/volt egy alkatrész, ami másodpercenként n-szer mozog de mégis egy-egy pillanatra képes megszorulni, na ezt álmomban nem gondoltam volna.
Szóval abból okulva nem kezdek el random cserélni dolgokat, cserébe elég nehéz detektálni egy olyan hibát ami nagyon ritkán jelentkezik és nem lehet reprudukálni. Mert ugye ha beindult, aznap már rendben van.