Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemtomika Creative Commons License 2017.10.27 0 0 120487

Ezek szerint a Fiat önindító elég tartós,megbízható alkatrész !  :-))

(bocs!)

 

Előzmény: rezso54 (120486)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.20 0 0 120485

Mindenkepp a motor lenne a legfontosabb..1.2-1.4benzin v 1.3diesel...

 

illetve a 2010 utani punto evo kategoriakkal minosegibb,megbizhatobb,atgondoltabb..(volt/van mindketto)

Előzmény: hantorish (120483)
Énvagyok148V Creative Commons License 2017.10.20 0 0 120484

Szerencsére nem személyes tapasztalat, csak a fórumok böngészése közben állapítottam meg hogy a kormányszervo tud viszonylag drága hibát produkálni (ami típushibának mondható azt hiszem), de annak a megoldása is 100000 Ft alatt marad. Persze az se kevés, de a mai viszonyok között nem is mondható tragédiának. Aztán vannak apró-cseprő dolgok, de minden autónál van ilyen, szóval ezekről beszélni sem érdemes, csak ha már fellépett a hiba(tünet). Na jó, talán eggyel mégis kivételt teszek, ez már viszont személyesen érint engem is. Az 5 ajtósok hátsó oldalajtóinak a zárja nem lett egy erős konstrukció ezért nem nyitható egyszerűen az ajtó az eredeti konfigurációjával. Nálam csak a bal oldalon van ez, ott be kell nyomni az ajtót miközben a kilincset húzom, úgy már kinyílik.

Előzmény: hantorish (120483)
hantorish Creative Commons License 2017.10.20 0 0 120483

Sziasztok,

 

Asszonykányak szeretnénk egy szaladgálós autót 1 M Ft körül. Úgy tűnik a mostani használt piacon talán a grande punto lenne a legjobb alternatíva. (Valamiért most a hasonló méretű Corsa, illetve japán autók ára jó 200.000 Ft-tal több...).

 

A kérdéseim a következők lennének:

- Van-e olyan széria, amit mindenképp el kell felejteni?

- Mit nézzünk meg mindenképpen az autónál, mik szoktak lenni a drága, vagy macerás típushibát, amiket meglátva, megtapasztalva inkább érdemes odébb állni?

 

 

Előre is köszönöm a tippeket.

Dome GrandePunto Creative Commons License 2017.10.19 0 0 120482

Szia,

 

Köszönöm! :)

Jó lenne, mert ahogy néztem ezt viszonylag olcsón meg lehet úszni... Elvileg holnap kiderül

 

Előzmény: nemtomika (120480)
Énvagyok148V Creative Commons License 2017.10.19 0 1 120481

Köszi az értékes infót!

Előzmény: Saafranek (120476)
nemtomika Creative Commons License 2017.10.18 0 0 120480

Valószínű a szabadonfutó "szabadon fut" : nem hajtja a generátort csak itt-ott

 

Előzmény: Dome GrandePunto (120479)
Dome GrandePunto Creative Commons License 2017.10.18 0 0 120479

Segítségeteket szeretném kérni egy hiba kapcsán.

 

Ma kigyúlladt az akksi visszajelző a műszerfalon, majd később elment a szervó, újraindítás,  szervó visszajött akksi továbbra is jelez, villog, elmúlik, folyamatosan ég és újra.

 

Fura csörgő, sziszegő hang jön a generátor felől. 

 

Szerintetek mi lehet ez?

Tudtok ajánlani egy jó szervizest, mert vezérlést is kellene cserélni.

Egyben megcsinálnám.

Denes0113 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 120478
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.16 0 0 120477

Koszi.

Előzmény: Énvagyok148V (120475)
Saafranek Creative Commons License 2017.10.16 0 0 120476

Sziasztok,

a korábbi hozzászólásomban felvetett hibával kapcsolatban ígértem, hogyha megoldódik, akkor mindenképp megosztom veletek.

Nos, nagyon röviden: a motorvezérlő betáp kábelkötegében volt egy érintkezési probléma, szálszakadás, vagy összerohadás, közvetlenül a csatlakozónál.

Azt javaslom, hogy bármelyik kábelköteg csatlakozó felőli részén láthatóvá válnak a kábelek, ott érdemes megszüntetni a "csupaszságot".

  

Előzmény: Saafranek (120459)
Énvagyok148V Creative Commons License 2017.10.16 0 0 120475

5 év vagy 120000 km, de ha "nehéz üzemi körülmények" között üzemel jórészt az autó, akkor 4 év után le kell cserélni.

Előzmény: Törölt nick (120474)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.14 0 0 120474

Sziasztok.

2010 evj. fiat punto evo 1.4 8v benzinesbe milyen idokozonkent kell vezerlest cserelni?!

Gondolom szijas motor..

Mik a tapasztalatok/velemenyek errol a tipusrol?

Fogyasztas?

koszonom.

mormolade Creative Commons License 2017.10.11 0 0 120473

Köszönöm a segítséget, a probléma sokkal prózaibb mint gondoltam a rádió oldalán d323 volt ami linea rádiót jelent ugyan úgy néz ki mint a gp rádió de nem fogadja el a számítógép. Ezért vettem gyári új mp3 GP rádiót kóddal. Beraktam mivel új volt egyből indult és számítógép is egyből ismert mident, 1 perc volt a csere sajnálom , hogy nem egyből ezzel kezdtem.

Előzmény: 598 (120469)
subcy Creative Commons License 2017.10.10 0 0 120472

"Egyébként nem tapasztalok semmi rendelleneset."

 

Tehát ha valami jó, ahhoz nem nyúlunk, aranyszabály :-)

Amúgy is szerintem rendben van, kicsit szegény a keverék, de hát a comp így szabályozza. Nemrég tettem be én is képeket a kiszedett gyertyáimról.

Előzmény: Énvagyok148V (120471)
Énvagyok148V Creative Commons License 2017.10.09 0 0 120471

Üdv!

 

Nem túl fehérek ezek a gyertyák? Egyébként nem tapasztalok semmi rendelleneset. Mindig is ilyenek voltak. De ezek messze vannak a tankönyvi őzbarnától.

tibc79 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 120470

Köszi a linket!

 

Találtam a videóban pár felhasználható dolgot, de az alap kérdésre nem adott választ.

(persze lehet, hogy csak a nyelvezete miatt nem találtam :) )

 

Hasznos volt azért is, mert ahogy láttam elég sok egyéb videója van a pacáknak GP témában.

Előzmény: Törölt nick (120462)
598 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 120469

Ha az eredeti rádió volt még az autódban akkor márkaszervízben alvázszám alapján  is meg tudják mondani a kódot.Persze ha akarják,és természetesen pénzért.

Előzmény: 598 (120468)
598 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 120468

Elméletileg kellene egy kis kártyának  lennie az autó papírjai között amin rajta van.Nekem sem volt meg mikor az autót vettem,de gondoltam ha már egyszer nem kéri az autóban utána sem fogja.Tévedtem!Amint elfogadta az új rádiómat azóta kód nélkül nem fogadja el a régit.

Előzmény: mormolade (120467)
mormolade Creative Commons License 2017.10.07 0 0 120467

Köszönöm a segítséget, a kód jó mert használták vele. A régi rádióm kódját honnan tudom meg? Rajta van valahol vagy a könyvébe kell lenni valahol? Esetleg kuka ha kiveszem?

Előzmény: 598 (120465)
subcy Creative Commons License 2017.10.07 0 0 120466
Előzmény: mormolade (120464)
598 Creative Commons License 2017.10.07 0 0 120465

Sajnos várni kell vele gyújtáson.És ez eltarthat akár 24 órát vagy többet is!Attól függ elötted hányszor ütöttek be rossz kódot.Ha te biztos vagy a kódjában akkor utána jó lesz ha nem jó kezdődik minden előlről dupla idővel.Én végigcsináltam nekem szerencsém volt kb 8 óra alatt megoldódott.Persze jó volt a kapott kód!Viszont ha nem tudod a most működő rádiód kódját akkor nagy bajban leszel ha elfogadja ha nem az új rádiód kódját mert onnantól ez is kódot fog kérni!Pont így jártam így van egy rádióm ami egész addig működött míg be nem tettem helyette egy másikat viszon most kéri a kódot amit nem tudok.

Előzmény: mormolade (120464)
mormolade Creative Commons License 2017.10.06 0 0 120464

Szép napot!

 

A problémám még mindig a rádió.

Vettem egy mp3-as gyári Blaupunkt autórádió fejegységet. Az én autóm 2006-os 1.3 mjt gyári beépített cd-s autórásióval.

A gyári helyére beraktam az mp3-ast és nem a kódot kérte hanem "CANCHECK" jött meg.

Mit tudok vele csinálni?

Akku sarut le vettem nem történt semmi, rajthagytam a gyújtást sokáig majd jó lesz de nem.???????

Már a can csatlakozókat is megfordítottam talán az de még mindig "CANCHECK".

Vissza teszem az eredetit szól rendesen.

Valaki esetleg tud valamit segíteni mit csináljak vele?

pestam Creative Commons License 2017.10.06 0 0 120463

üdv!

 

A téli 16"-os alukat szétette a só, inkább eladom, és acél lenne helyébe:

- ugye az agyátmérő 56,5 mm?

- milyen ET javasolt, ha szükség esetén hóláncot is tennék rá, de azért ne talicska kinézete legyen a kocsinak?

- 16-osban gondolkodom elsősorban, 6,5" szélességben (a 6-os a 195-ös gumihoz kevés tán), és az ET 42-43 lenne a jó?

- emlékeim szerint a mostani nyári ET40 215-ös gumival, tehát vékonyabb hólánc elférhet már egy ET40/195 kombón is, a gyári alu meg ET46 rémlik, 205-ös gumival, ott már necces lehet a lánc belül

- vki használ 16-ost, vagy maradjak 15-nél és 185-ös gumival?

 

Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.05 0 0 120462

Tán valami illesmire gondolsz?

https://youtu.be/4IXsRFw3nrQ

 

Előzmény: tibc79 (120460)
Tcmano Creative Commons License 2017.10.05 0 0 120461

Sziasztok!

Létezik olyan szivargyújtó foglalat puntóhoz ami mélyebb mint a gyári? Vagy cserélhető másik típusra?

tibc79 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 120460

Sziasztok!

 

Váltó bowden beállításához kérnék egy kis segítséget, mert a folyamat vége nem teljesen világos számomra.

(Az eLearn és a Haynes könyv kicsit másképp írják le ezeket.)

 

- a bowdenek egyik vége csatlakoztatva van a váltókar alatt található dobozban lévőgömbfejekhez;

- a bowdenek el vannak vezetve a váltó tetején lévő "kis mechanikus dobozig" de még nincsenek rápattintva az ottani gömbfejekre;

- a váltókarban lévő kis mechanizmus felemelve, elforgatva 90 fokkal és rögzítve ebben a helyzetben;

 

Idáig azonos, nincs gond. De pontosan hogyan történik tovább a folyamat?

 

(Haynes szerint)

- az egyik bowden végén található kis rugós pöcköt (gyors beállító) le kell nyomni és rögzíteni abban a helyzetben;

- a bowdeneket ezután kell rápattintani a gömbfejekre;

- a rugós pöcköt kioldani;

- váltókar rögzítését a kis mechanizmussal megszüntetni;

 

(eLearn szerint)

- bowdeneket rá kell pattintani a gömbfejekre;

- az egyik bowden végén található kis rugós pöcköt le kell nyomni és rögzíteni abban a helyzetben;

- váltókar rögzítését a kis mechanizmussal megszüntetni;

- ellenőrizni, hogy az ötödik sebességnél csúszik-e a beállító;

 

Ennyi rizsa után tehát a kérdés az, hogy az automata beállítót pontosan mikor kell benyomni és mikor kell felengedni? :)

 

 

Előre is köszönöm a választ! :)

 

Saafranek Creative Commons License 2017.10.04 0 0 120459

Szia Hugoapi,

 

lehet itt más is hozzászól...a helyzet: indításnál jelez hibát( egy sípolás, vízhőmérő kiakad, kiírja a folyadék túlmelegedést), de egyébként jár, igaz kicsit darabos, tényleg nagyon kicsit, és megy, forog, szinte hibátlannak tűnik. Kicsit magas az alapjárat. Az akksi új, MAP szenzor cserélve... Ötlet?

 

Előre is köszi!

 

 

alázógyík Creative Commons License 2017.10.03 0 0 120458

Megmaradt 3 Grande Puntoba való alkatrészem :

 

Küberl Diesel tuning box : 25.000.-

https://www.chiptuning.cc/en/chip-tuning-installation/chips-selected-by-types-of-fuel-injection/chip-v-cr-user/

 

Grande Punto fejegység beépítő keret : 1.500.-

Sötét szürke, hibátlan állapotban. 

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=784&termek=21497

 

 

Erősítő beépítésére alkalmas panel, a csomagtartónak az anyagával és színével bevonva.

5.000.-

 

 

 

 

Tcmano Creative Commons License 2017.10.03 0 0 120457

Sziasztok!

Valaki nem bont mostanában kék grandét? Kis feleségem reggel elbambult és megvakította a puntóját. Kellene bal első sárvédő, gépháztető, balos lámpa, lökös. Plusz van e rá 5 let miért ment el a kormányszervó? Kapott ütést a bal oldalról, az okozhatta?

Köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!