Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

grande645 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111089

Sziasztok!

Megadta magát a kifufogóm.

Nem éppen jó helyen,ahol a flexibilis cső csatlakozik. 

Valószínű a hegesztés engedte el,de eléggé korrodált ott.Kérdésem:lehet ilyen flexibilis csővet külön kapni,vagy próbáljam hegeszteni?

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111088

Hajaj kedves Mikusz!

 

Ezt írod:" ...  A Stilomba az első pár évben Selenia 20k 10w40 olajat tettem, ahogy a könyv is ajánlotta. A vezérlésmódosítónak 3 évesen olyan hangja volt mint egy traktornak, cserélni kellett. ... "

 

Állítod, hogy ez az olajtól volt?

Akkoriban gyártott vezérlésmódosítók egyes sorozatai hamar "dízelesre" vették a benzines hangját.

 

Más:

 

... de hol is állítottam, hogy magasabb színvonalat képviselne egy félszintetikus motorolaj - hozzáteszem a Selenia 20K volt az utolsó előtti ebből a márkából amely nevet szerzett a Seleniának - mint egy szintetikus technológiával, vagy zömmel szintetikus alapokkal rendelkező más kategóriába tartozó motorolaj?

 

Amit írtam, abból nem érzek ki ajánlást. Itt nem is tennék ilyen galád dolgot.:))

 

" ... A 20K-s olajtól meg nem lesz ám semmi baja, ezek a motorkódú motorok már a Sienába, Albeába 2002-től teljes azonossággal teszik a dolgukat.(gyári ajánlás) ... "

 

" ... Miért lett volna a vezérlésmódosítóra észlelhető hatással, mikor az zömmel üzemmeleg állapotban dolgozik, akkor pedig az 10W-40 és az 5W-40 között - itt is olaja válogatja - szinte nincs viszkozitási eltérés. ... "

 

Ezeket írtam. Erős belemagyarázás kell, hogy ez ajánlás lenne, csupán tényeket próbáltam leírni.

Azért ahhoz érdemes lenne visszakanyarodni, hogy melyik konstrukciójú motortól indultunk el. Annyit állítottam: ettől baja nem lesz. 

... és hoztam példának a 350A1000 motorkódú motorokat. Nem véletlen!;-)

Előzmény: Mikusz. (111084)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111087

en ugy tudtam, hogy annal a csonel, a vegen, egy busulo juhaszt kell faragni, hogy tokeletes legyen az illeszkedes!

:)))

szenzor: az en tapasztalataim szerint minel kevesbe nyomod ki az auto szemet, annal kevesebb trutyi lesz azokban a csovekben, kovetkezeskepp a szenzor is tiszta marad. if ju no vad aj min.

 

ezekbe amugy nem erdemes belerakni a csillagaszati arban levo iridiumos gyertyakat? cserebe allitolag elmegy 100e km -t, csere nelkul. sot, lehet hozna 0.00000000000000001 lovat is. en nem gondolkoznek sokat rajta!

Előzmény: subcy (111086)
subcy Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111086

Me kicseréltem a kartergázcsövet amit Hugoapi ajánlott, meg kicseréltem a 4 gyertyát, meg szenzorokat is kipucoltam akkor amit említett :)

 

- a kartergázcső méretpontos, köszi Mester :) Árban is klassz, most már csak az időtartama a kérdéses :-D Annyi van, hogy a legszűrőház felén be kellett kicsit sliccelni, tudod, ott van egy nút. De szikével 3 perc kb :) Így ráment teljesen. Semmi trutyi nem volt a régi csőben amúgy most.

 

- gyertya 30.000 km után így néz ki:

Ez a cuppanós gyertyapipa nekem annyira nem szimpi, nem annyira érzem hogy nah most akkor már a helyén van. De legalább nem enged be nedvességet.

 

- Szenzor: nekem 2.5 éve és 30.000 km-el ezelőtt volt tisztítva. De most alig volt koszos. Lemostam karbi tisztítóval, de nemsok minden jött le róla. Ez nem tudom jó-e vagy sem :D A másik szenzor fent, az valami légtömegmérő, de az is tök tiszta volt. Hugoapi, ez az évi 2x-i tisztítás ajánlás azért ráhagyással van rendesen nem? Vagy csak az én vezetési stílusom miatt nem koszos, vagy fogalmam sincs mitől függ.

 

 

-ikszipszilonze- Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111085

az olaj tema mindig ilyen itt. :)

Előzmény: Mikusz. (111084)
Mikusz. Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111084

Sziasztok!

 

Megfogadtam hogy nem szólok bele, de most kivételesen egy picit ellent kell hogy mondjak a Mesternek :)

 

A Stilomba az első pár évben Selenia 20k 10w40 olajat tettem, ahogy a könyv is ajánlotta. A vezérlésmódosítónak 3 évesen olyan hangja volt mint egy traktornak, cserélni kellett. Kb. akkor váltottam először Selenia Star 5W40, majd Selenia k PE és változataira, a vezérlésmódosítóm most 5 éves és még elfogadható a hangja. Nem mondom hogy nincs, de együtt lehet vele élni. Ráadásul ahogy telt-múlt az idő még az olajfogyasztásom is kevesebb lett, lehet hogy a jobb olaj kipucolta a motort, leoldott a gyűrűkről lerakódásokat, nem tudom de most még a fele sem fogy mint a 20k -val. Ehhez mondjuk hozzátartozik hogy mi nagyon sokat megyünk kis távokat ahol be sem tud melegedni a motor, lehet hogy hosszabb távon használva nem lenne meg ez a különbség. 

Ezen vérszemet kapva idén Castrol Edge 0W40 olajat használok, ebből fogy a legkevesebb és ezzel csendesedik el a leghamarabb a motor! Én már soha többé nem fogok használni semmilyen 10W40 olajat, az biztos.

UI:

Egy éve vettem egy PuntoII 1,2 16v kocsit ütöm-vágom szaladgálós kocsinak. Abban is 5W40 olaj van, igaz Agip és nem Selenia vagy Castrol, de a futott 210e km ellenére 10e km -en fél liter olajat sem kellett utánaönteni.

 

A melegoldali viszkozitás vékonyítását én sem ajánlom, szerintem akkor már érezhetően több fogyna. De ez sajnos csak a mai modern autók privilégiuma.

 

Előzmény: Törölt nick (111081)
Varshi Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111083

> Nem tudok ehhez mit hozzátenni...

 

Szerintem ajánlj fel egy döntetlent, már majdnem kezdett megszorulni a vitában. :D

 

 

Előzmény: subcy (111082)
subcy Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111082

Nem tudok ehhez mit hozzátenni... átadom Grandeferi szakértőnek a szót :) Amit nála túlél egy motor, azt tényleg jól megépíhették :)

Előzmény: Törölt nick (111080)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111081

Okos gondolkodás volt, bár a Stilo pontosan az egyike volt, amelyik nagyon jól ment a gyári ajánlású olaj paramétereihez hasonló olajokkal.

 

Miért lett volna a vezérlésmódosítóra észlelhető hatással, mikor az zömmel üzemmeleg állapotban dolgozik, akkor pedig az 10W-40 és az 5W-40 között - itt is olaja válogatja - szinte nincs viszkozitási eltérés. 

Ha a melegoldalt túl vékonyítják, akkor kicsit lomhább a módosító!:)

 

... és igen, többet használt belőle, mint teszi ezt a GP is. Főleg azonos viszkozitású tartományon belül is a vékonyabb olajból.

Előzmény: Varshi (111076)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111080

Na ugye hogy nem ragaszkodsz Te sem maradéktalanul a gépkönyvi ajánlásokhoz. Pedig egy viszkozitási váltás nem mindig jelent vastagabb vagy vékonyabb jellemzőt. Az akkor ajánlott olaj hidegoldali - általad sűrűnek nevezett - viszkozitása 40°C-nál (és ez nem is hideg) 91 cSt. Ilyen, vagy szorosan ehhez közeli nem egy 10W-s olajnál megtalálható.

 A gépkönyved ezt ajánlotta:

 

Az ***-M és a ***-S között sokkal fontosabb jellemzőkben van eltérés. Ez is a meg nem értett elvárás módosítások egyike. Van olyan márka, amelyik még a DPF-es dízeleinél sem lépi ezt meg.:)

... és most Te jössz!:-p

Előzmény: subcy (111075)
Varshi Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111079

ja, biztos a Lidl-ben vettem.. :)

Előzmény: alázógyík (111078)
alázógyík Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111078

Van 5W10-es olaj is. Tuti hogy azt tehettél bele. :P

 

 

Előzmény: Varshi (111077)
Varshi Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111077

mármint 5w-40-est

Előzmény: Varshi (111076)
Varshi Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111076

Hozzátenném, hogy érzésre (zajra) a Stilo 1.8-asom is jobban szerette az 5w-10-es (valamilyen Mobil) olajat, pláne télen. Pedig 10w-s (Seleniát) javasolt a könyve.

 

Fél literrel evett többet belőle (0,5 helyett kb. 1 litert), akkor még jobban hajtottam az autót. Azt nem tudom, hogy a vezérlésmódosítóra volt-e hatással.

Előzmény: subcy (111075)
subcy Creative Commons License 2014.09.17 0 0 111075

5w-40-et ír és az nem csak ajánlás :) Az S2-t nem hiszem hogy írja, hisz akkor még nem is volt (talán) :)

Előzmény: Törölt nick (111069)
bazsee89 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111074

Nagyon köszi :) Akkor minőségi szűrő lesz :)

Előzmény: Törölt nick (111073)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111073

Szűrő engedheti vissza az olajat!

 

Abból csak bevált márkákat érdemes használni, bár ott is akad ám azért néha selejtes. Van olcsóbb kategóriájú szűrők között is megfelelő, de az éves futamidőt nagyon sok nem tudja végig vinni. A visszafolyást gátló gumi elfárad.:-(

Előzmény: bazsee89 (111072)
bazsee89 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111072

Sziasztok!

 

A következő hibajelenségre figyeltem fel: Grande Punto 1.4 8v 1-2 hónapja azt produkálja, hogy ha hosszabb ideig áll (1-2) akkor az olajnyomás lámpa csak 2-3 mp után alszik el, addig kattogás hallatszik a motortér felől. 3ezer km van kb az olajcseréig. Szűrő és olajcsere megoldhatja ezt a gondot? Jelenleg Castrol Magnetec 5w40 van benne.

Varshi Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111071

*sóhaj*

Előzmény: Törölt nick (111070)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111070

Igen! Ez a Selenia K P.E. 5W-40, de ki írta, hogy ilyen nincs?:DD

Előzmény: Varshi (111068)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111069

" ... én nem járatnék úgy egy autót h nem a gépkönyv szerinti viszkozitású van benne ... "

 

Látom alakulunk!:D

 

A viszkozitás csak része az ajánlásnak. Mi van a Te gépkönyvedben?

Előzmény: subcy (111067)
Varshi Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111068

Nemtom, én azt kértem a Hegyaljában, és adtak. De lehet, hogy Mobil volt benne. :)

 

Előzmény: Törölt nick (111065)
subcy Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111067

Jó hogy mondod a szenzortiszítást :) Szerintem akkor megoldom azt is majd egyúttal :)

 

Az olajjal kapcsolatban meg biztos igazad van, de hogy én nem járatnék úgy egy autót h nem a gépkönyv szerinti viszkozitású van benne, az tuti :D Még Ferit megértem hogy nem követi az ajánlásokat, de legalább a viszkót Ő is betartja, pedig kemény játékos :D De nyilván rövid idő alatt nem lesz semmi baja... hosszú ideig meg én nem tartanám benne :)

De hát én meg csak egy user vagyok na :)))

Előzmény: Törölt nick (111064)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111066

csuccs le ide, van popcorn dogivel es valaszthatsz kulonbozo gyumolcs parlatok kozul is. ;)

Előzmény: Törölt nick (111063)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111065

" ...  ezért raktam bele Selenia K.P.E olajat. ... "

 

Ilyen olaj nincs!:-p

Előzmény: Varshi (111062)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111064

" ...  motor annyira egyenetlenül jár ... "

 

Ez a benzineseknél általában a MAP szenzor (Bosch 0 261 230 030) tisztítását kéri, ganyés tud lenni. Évente kétszer nem árt. Van ennek ezen a topicon már irodalma ám. Ha szembe állsz a szívócső bal oldalán megtalálod.

 

Ha széthúzod a csatit, akkor előtte vedd le a negatív sarut. Amúgy sem árt! (csati széthúzás nélkül is megoldható, de nem árt a reset)

Torx csavart kicsavarod és a szenzort kis mozgatással ki tudod húzni a fészkéből. Saccra csöpögni fog az olajos trutyitól. 

 

Ha van karburátor/pillangószelep ház tisztítód akkor azzal, ha nincs akkor tökéletesen megteszi a féktisztító spray is. Többször telibe fújod, hagyod jól kicsöpögni. Ha már tiszta lé jön belőle tedd félre, száradjon meg. Addig a helyét vékony csavarhúzóra tekert törlővel ki tudod takarítani. A szenzort ne törölgesd, mert a fűtőszálnál könnyen sérül!!

Ezután a megszáradt szenzor mehet vissza, csatit rádugod és csak utána mehet vissza a negatív saru.

 

Ha minden kész indíts úgy, hogy gyújtást ráadod, várd meg amíg az illesztéseket lefuttatja a progi és utána indíts csak. Gázt rögtön ne adj, kicsit (fél/egy perc) várj és utána 95%-ban minden rendben szokott lenni.

 

A 20K-s olajtól meg nem lesz ám semmi baja, ezek a motorkódú motorok már a Sienába, Albeába 2002-től teljes azonossággal teszik a dolgukat.(gyári ajánlás) Ha többen előveszik a szerviz füzetet láthatják, a szervizek a Grande benzinesekbe is ezt teszik bele. Vajon miért? Emelje föl a kezét akinél gari alatt nem így tettek. Megszállottak most ne aktivizálódjanak!

 

A Grande olajajánlása egy másik történet.:)

... csak folyamatában érdemes nézni és több kérdést is felvet. Subcy manuáljában is más van, Varshi manuáljában is más volt. Konstrukció nem változott! (?)

Előzmény: repvez (111051)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111063

Khmmm!

 

... úgy látom hosszú esténk lesz.:DD

Varshi Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111062

> nálam a táblázatban csak Selenia K.P.E van irva

 

Én például ezért raktam bele Selenia K.P.E olajat.

 

(amúgy KPE = K Pure Energy)  Már megint a fránya K.

Előzmény: repvez (111061)
repvez Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111061

Sztem ott  nézhettem el, hogy  amikor néztem a webshopot   akkor  behozta az osszes seleniat és  20k-sra  meg 5literes kiszerelésbe csak a 10w volt , gondoltam hogyha 20000ig ajánlák  akkor jobb lehet mint a sima K, árban sok kulönbség nem volt.

 

Egyébként  nincs magyar gépkönyvem hozzá csak olasz és nálam a táblázatban csak Selenia K.P.E van irva

Varshi Creative Commons License 2014.09.16 0 0 111060

> vagy nem értem még mindig honnan vetted.

 

Elnézte.

Előzmény: subcy (111059)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!