Ezt írod:" ... A Stilomba az első pár évben Selenia 20k 10w40 olajat tettem, ahogy a könyv is ajánlotta. A vezérlésmódosítónak 3 évesen olyan hangja volt mint egy traktornak, cserélni kellett. ... "
Állítod, hogy ez az olajtól volt?
Akkoriban gyártott vezérlésmódosítók egyes sorozatai hamar "dízelesre" vették a benzines hangját.
Más:
... de hol is állítottam, hogy magasabb színvonalat képviselne egy félszintetikus motorolaj - hozzáteszem a Selenia 20K volt az utolsó előtti ebből a márkából amely nevet szerzett a Seleniának - mint egy szintetikus technológiával, vagy zömmel szintetikus alapokkal rendelkező más kategóriába tartozó motorolaj?
Amit írtam, abból nem érzek ki ajánlást. Itt nem is tennék ilyen galád dolgot.:))
" ... A 20K-s olajtól meg nem lesz ám semmi baja, ezek a motorkódú motorok már a Sienába, Albeába 2002-től teljes azonossággal teszik a dolgukat.(gyári ajánlás) ... "
" ... Miért lett volna a vezérlésmódosítóra észlelhető hatással, mikor az zömmel üzemmeleg állapotban dolgozik, akkor pedig az 10W-40 és az 5W-40 között - itt is olaja válogatja - szinte nincs viszkozitási eltérés. ... "
Ezeket írtam. Erős belemagyarázás kell, hogy ez ajánlás lenne, csupán tényeket próbáltam leírni.
Azért ahhoz érdemes lenne visszakanyarodni, hogy melyik konstrukciójú motortól indultunk el. Annyit állítottam: ettől baja nem lesz.
... és hoztam példának a 350A1000 motorkódú motorokat. Nem véletlen!;-)
en ugy tudtam, hogy annal a csonel, a vegen, egy busulo juhaszt kell faragni, hogy tokeletes legyen az illeszkedes!
:)))
szenzor: az en tapasztalataim szerint minel kevesbe nyomod ki az auto szemet, annal kevesebb trutyi lesz azokban a csovekben, kovetkezeskepp a szenzor is tiszta marad. if ju no vad aj min.
ezekbe amugy nem erdemes belerakni a csillagaszati arban levo iridiumos gyertyakat? cserebe allitolag elmegy 100e km -t, csere nelkul. sot, lehet hozna 0.00000000000000001 lovat is. en nem gondolkoznek sokat rajta!
Me kicseréltem a kartergázcsövet amit Hugoapi ajánlott, meg kicseréltem a 4 gyertyát, meg szenzorokat is kipucoltam akkor amit említett :)
- a kartergázcső méretpontos, köszi Mester :) Árban is klassz, most már csak az időtartama a kérdéses :-D Annyi van, hogy a legszűrőház felén be kellett kicsit sliccelni, tudod, ott van egy nút. De szikével 3 perc kb :) Így ráment teljesen. Semmi trutyi nem volt a régi csőben amúgy most.
- gyertya 30.000 km után így néz ki:
Ez a cuppanós gyertyapipa nekem annyira nem szimpi, nem annyira érzem hogy nah most akkor már a helyén van. De legalább nem enged be nedvességet.
- Szenzor: nekem 2.5 éve és 30.000 km-el ezelőtt volt tisztítva. De most alig volt koszos. Lemostam karbi tisztítóval, de nemsok minden jött le róla. Ez nem tudom jó-e vagy sem :D A másik szenzor fent, az valami légtömegmérő, de az is tök tiszta volt. Hugoapi, ez az évi 2x-i tisztítás ajánlás azért ráhagyással van rendesen nem? Vagy csak az én vezetési stílusom miatt nem koszos, vagy fogalmam sincs mitől függ.
Megfogadtam hogy nem szólok bele, de most kivételesen egy picit ellent kell hogy mondjak a Mesternek :)
A Stilomba az első pár évben Selenia 20k 10w40 olajat tettem, ahogy a könyv is ajánlotta. A vezérlésmódosítónak 3 évesen olyan hangja volt mint egy traktornak, cserélni kellett. Kb. akkor váltottam először Selenia Star 5W40, majd Selenia k PE és változataira, a vezérlésmódosítóm most 5 éves és még elfogadható a hangja. Nem mondom hogy nincs, de együtt lehet vele élni. Ráadásul ahogy telt-múlt az idő még az olajfogyasztásom is kevesebb lett, lehet hogy a jobb olaj kipucolta a motort, leoldott a gyűrűkről lerakódásokat, nem tudom de most még a fele sem fogy mint a 20k -val. Ehhez mondjuk hozzátartozik hogy mi nagyon sokat megyünk kis távokat ahol be sem tud melegedni a motor, lehet hogy hosszabb távon használva nem lenne meg ez a különbség.
Ezen vérszemet kapva idén Castrol Edge 0W40 olajat használok, ebből fogy a legkevesebb és ezzel csendesedik el a leghamarabb a motor! Én már soha többé nem fogok használni semmilyen 10W40 olajat, az biztos.
UI:
Egy éve vettem egy PuntoII 1,2 16v kocsit ütöm-vágom szaladgálós kocsinak. Abban is 5W40 olaj van, igaz Agip és nem Selenia vagy Castrol, de a futott 210e km ellenére 10e km -en fél liter olajat sem kellett utánaönteni.
A melegoldali viszkozitás vékonyítását én sem ajánlom, szerintem akkor már érezhetően több fogyna. De ez sajnos csak a mai modern autók privilégiuma.
Okos gondolkodás volt, bár a Stilo pontosan az egyike volt, amelyik nagyon jól ment a gyári ajánlású olaj paramétereihez hasonló olajokkal.
Miért lett volna a vezérlésmódosítóra észlelhető hatással, mikor az zömmel üzemmeleg állapotban dolgozik, akkor pedig az 10W-40 és az 5W-40 között - itt is olaja válogatja - szinte nincs viszkozitási eltérés.
Ha a melegoldalt túl vékonyítják, akkor kicsit lomhább a módosító!:)
... és igen, többet használt belőle, mint teszi ezt a GP is. Főleg azonos viszkozitású tartományon belül is a vékonyabb olajból.
Na ugye hogy nem ragaszkodsz Te sem maradéktalanul a gépkönyvi ajánlásokhoz. Pedig egy viszkozitási váltás nem mindig jelent vastagabb vagy vékonyabb jellemzőt. Az akkor ajánlott olaj hidegoldali - általad sűrűnek nevezett - viszkozitása 40°C-nál (és ez nem is hideg) 91 cSt. Ilyen, vagy szorosan ehhez közeli nem egy 10W-s olajnál megtalálható.
A gépkönyved ezt ajánlotta:
Az ***-M és a ***-S között sokkal fontosabb jellemzőkben van eltérés. Ez is a meg nem értett elvárás módosítások egyike. Van olyan márka, amelyik még a DPF-es dízeleinél sem lépi ezt meg.:)
Hozzátenném, hogy érzésre (zajra) a Stilo 1.8-asom is jobban szerette az 5w-10-es (valamilyen Mobil) olajat, pláne télen. Pedig 10w-s (Seleniát) javasolt a könyve.
Fél literrel evett többet belőle (0,5 helyett kb. 1 litert), akkor még jobban hajtottam az autót. Azt nem tudom, hogy a vezérlésmódosítóra volt-e hatással.
Abból csak bevált márkákat érdemes használni, bár ott is akad ám azért néha selejtes. Van olcsóbb kategóriájú szűrők között is megfelelő, de az éves futamidőt nagyon sok nem tudja végig vinni. A visszafolyást gátló gumi elfárad.:-(
A következő hibajelenségre figyeltem fel: Grande Punto 1.4 8v 1-2 hónapja azt produkálja, hogy ha hosszabb ideig áll (1-2) akkor az olajnyomás lámpa csak 2-3 mp után alszik el, addig kattogás hallatszik a motortér felől. 3ezer km van kb az olajcseréig. Szűrő és olajcsere megoldhatja ezt a gondot? Jelenleg Castrol Magnetec 5w40 van benne.
Jó hogy mondod a szenzortiszítást :) Szerintem akkor megoldom azt is majd egyúttal :)
Az olajjal kapcsolatban meg biztos igazad van, de hogy én nem járatnék úgy egy autót h nem a gépkönyv szerinti viszkozitású van benne, az tuti :D Még Ferit megértem hogy nem követi az ajánlásokat, de legalább a viszkót Ő is betartja, pedig kemény játékos :D De nyilván rövid idő alatt nem lesz semmi baja... hosszú ideig meg én nem tartanám benne :)
Ez a benzineseknél általában a MAP szenzor (Bosch 0 261 230 030) tisztítását kéri, ganyés tud lenni. Évente kétszer nem árt. Van ennek ezen a topicon már irodalma ám. Ha szembe állsz a szívócső bal oldalán megtalálod.
Ha széthúzod a csatit, akkor előtte vedd le a negatív sarut. Amúgy sem árt! (csati széthúzás nélkül is megoldható, de nem árt a reset)
Torx csavart kicsavarod és a szenzort kis mozgatással ki tudod húzni a fészkéből. Saccra csöpögni fog az olajos trutyitól.
Ha van karburátor/pillangószelep ház tisztítód akkor azzal, ha nincs akkor tökéletesen megteszi a féktisztító spray is. Többször telibe fújod, hagyod jól kicsöpögni. Ha már tiszta lé jön belőle tedd félre, száradjon meg. Addig a helyét vékony csavarhúzóra tekert törlővel ki tudod takarítani. A szenzort ne törölgesd, mert a fűtőszálnál könnyen sérül!!
Ezután a megszáradt szenzor mehet vissza, csatit rádugod és csak utána mehet vissza a negatív saru.
Ha minden kész indíts úgy, hogy gyújtást ráadod, várd meg amíg az illesztéseket lefuttatja a progi és utána indíts csak. Gázt rögtön ne adj, kicsit (fél/egy perc) várj és utána 95%-ban minden rendben szokott lenni.
A 20K-s olajtól meg nem lesz ám semmi baja, ezek a motorkódú motorok már a Sienába, Albeába 2002-től teljes azonossággal teszik a dolgukat.(gyári ajánlás) Ha többen előveszik a szerviz füzetet láthatják, a szervizek a Grande benzinesekbe is ezt teszik bele. Vajon miért? Emelje föl a kezét akinél gari alatt nem így tettek. Megszállottak most ne aktivizálódjanak!
A Grande olajajánlása egy másik történet.:)
... csak folyamatában érdemes nézni és több kérdést is felvet. Subcy manuáljában is más van, Varshi manuáljában is más volt. Konstrukció nem változott! (?)
Sztem ott nézhettem el, hogy amikor néztem a webshopot akkor behozta az osszes seleniat és 20k-sra meg 5literes kiszerelésbe csak a 10w volt , gondoltam hogyha 20000ig ajánlák akkor jobb lehet mint a sima K, árban sok kulönbség nem volt.
Egyébként nincs magyar gépkönyvem hozzá csak olasz és nálam a táblázatban csak Selenia K.P.E van irva
20K-t sehol nem ír ehhez az autóhoz! És ha megnézed a könyvet írja a viszkozitást is. Az oké hogy a régi punto-ba beletetted, de ehhez nem ezt írja elő a gyár. azért nem ugyanaz a motor van benne, vagy nem értem még mindig honnan vetted.