Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Figyeltem a Fórumot, többek közt a hozzászólásaidat is olvastam és tudok róla, hogy a 430-as egy elbaltázott konstrukció. Nem vagyok biztos benne, hogy ebből automatikusan következne, a többi is az.
Egyébként van egy tizenvalahány éves 370 T oleo kaszám, ami még most is kiválóan működik. Számítva arra, hogy már nem sokáig, vettem egy Stihl-t, ami állandóan ledobálta a komplett damilfejet. Képtelenek voltak rájönni miért, de egy idő után bevallották a boltban, hogy nem az én kaszám volt az egyedüli, amelyik ezt csinálta. Végül visszaadták a vételárat. (Annak idején ez sokáig téma volt a Fórumon)
Biztos vannak itt néhányan, akik az elátkozott 430 után vásároltak Oleo terméket, kérem őket írják meg tapasztalataikat.
100-as benzin ,a 95-ös árt az alunak , tömítéseknek ,2-3 hónap alatt bedöglik . Olaj : full szintetikus a nagy márkák kőzzül. Olcsbban : az előtted hozzászóló kommentjét érdemes elolvasni...... üdv
Az lényegtelen, hogy alig volt használva. Nekem a Strausnál első perctől fogva kín volt az indítás és egyéb problémák voltak vele. 3 évig szoptam vele, mire rászántam magam a szimering cserére. Láss csodát, megszűntek a gondok. :)
Lényegében úgy ahogy írtad, csakhogy a vázolt problémák miatt alig volt használva, így a szimering el sem használódhatott, vagy már gyárilag rossz volt.
Időközben annyi történt, hogy a szerelő kicserélte a membránt, ami úgy nézett ki mintha neilon zacskóból vágták volna ki, az egyik sarka fel is volt pöndörödve. Azt mondta szégyen a gyártóra, hogy egy ilyen, viszonylag drága kaszába ilyet tesznek.
Jelenleg működik, de még csak kipróbáltuk. Huzamosabb használat után derül ki az igazság.
Ez úgy kezdődött, hogy először jó volt, aztán ahogy melegedett, akkor kezdte el, majd ezt egyre sűrűbben és egyre hamarabb az indítás után? Nekem az Extol csinált ilyet, alapjáraton rendesen járt, de ahogy gázt húztam, eleinte még kipörgött, később már fuldoklott, sőt le is állt. Szimering csere megoldotta. Most a Straus kezdte el ugyanezt, elvileg hétvégén lesz időm szétszedni és cserélni. 3-4 évvel ezelőtt cseréltem legutóbb a szimeringeket.
Segítséget szeretnék kérni! Most először van fűkaszánk, tegnap vettük, egy Demon RQ580T Turbo-t. Annyit segítsetek, hogy 1:40 vagy 1:25 arányú keverék kell bele? Mert a leírás 1:25-öt ír, a tartályon meg 1:40 van. Teljesen béna vagyok hozzá, a fiam fogja majd használni, de azért ezt jó lenne tudni. Na meg milyen olajat-benzint ajánlotok?
A lancfureszes topikban csiga kolleganak volt most aprilisban egy kimerito kommentsorozata az olajokrol, erdemes atfutni. A full szintetikus ez alapjan nem kerdes. A finom reszletek (pl mekkora gephez mit, realis keveresi aranyok) aranyat ernek.
Van egy 3 éves BC 400 T fűkaszám amit alig tudok használni. Visszatérő hibája, hogy gázadáskor lehörög, gyakran le is áll.
Az egyébként nem kezdő szerelőmön azt látom, hogy ő is tanácstalan. Most is nála van de nem tudom mit kezd vele. Már néhányszor hittük azt, hogy most végre jó lesz, de előbb utóbb visszatér az említett hibája.
Amennyiben valaki ismeri ezt a kaszát kérem segítsen tapasztalataival, de természetesen mindenki észrevételét szívesen veszem.
Én a kistestvérét (543 rs) használom már harmadik szezonban. A hozzáadott "végtelen gagyi" hevederrel. Szerintem csak látszatra gagyi. Nekem bejött. A kasza súlyát alig érezni és pont a gagyisága miatt (nincs túlpárnázva, túlcifrázva) nem melegít nagyon. Csak annyira izzadok benne amennyit a munka indokol. Nekem ez nagyon fontos szempont. Már az előző kaszámat is ezzel használtam. Amit az 543-hoz adtak (ugyanaz csak narancs színű) még a zacsijában pihen. Ki sincs bontva.
Köszi! Ebben nem is gondolkodtam a rezgéscsillapítás hiánya miatt, de lehet, hogy mégis jó lenne. Az adatlapja szerint nem ráz jobban mint az 545rx. Ehhez viszont kell venni egy jobb hevedert, mert a tartozék az végtelenül gagyi. Ugyan azt adják mint a 129R-hez. Használtam pár évig...
Egy 2000nm-es domboldali kertet kell karbantartanom. Elöfordulhat, hogy térdig érö réti füvet, gyomot kell vágnom. Erre keresek egy jó kaszát, de nem tudok dönteni. Ezeket a gépeket nézegettem:
- Oleo-mac BC 550 master (~280e Ft)
- Husqvarna 545 RX (~330e Ft)
- Stihl FS 461 C-EM vagy esetleg FS 491 C-EM (~380-400e Ft..)
A stihl árát már nem szívesen fizetném ki. Ha már 3 lóerö feletti gép kell, akkor az oleo-mac sokkal jobb vásárlásnak tünik.
Megnéztem az összes videót youtubeon, és nekem úgy tünik, hogy az 545rx-t eléggé megfogja a nagy gaz. A BC 550 meg nem kérdez vissza.
Mi a véleményetek? Ezekre a kérdésekre keresem a válaszokat:
Mekkora a minöségbeli különbség az Oleo-mac és a Husqvarna 545RX között?
Azt vettem észre, hogy egyre kevesebben forgalmazzák az oleot. Mivel nem 1-2 évre vennnék gépet, fontos, hogy legyen alkatrészellátottság, még akkor is ha kifut a model. Ez lehet probléma az Oleo-nál?
Vajon mennyire számít a súly egy 10-15% leejtésü teleknél? Az oleo ~1-1.5 kilóval nehezebb mint a másik kettö.
Stihl m-tronic => Hallottam, hogy régen nagyon sok stihl visszavittek a szervízbe az m-tronic miatt. Ha tönkremegy, akkor gondlom kemény pénzekért lehet csak megcsinálni. Vajon jobban járok, ha tényleg hagyományos karburátoros kaszát veszek?
Hám => Úgy tudom, hogy a husqvarna balanct X hámját dícsérik a legtöbben. Mi a véleményetek az oleo és stihl tartozék hámjárairól?
Én az Husqvarna felé tendálok. Ennyit még kifizetnék, de nem vagyok biztos benne, hogy "elég a 2.8 lóerö". Édesapám Husqvarna 129R kaszájával meg egy praktikeres mc-culloch kaszával van tapasztalatom, de azok biztosan kevesek ide. Nem szeretnék egy teljes napot vágással tölteni csak azért, mert folyamatosan pihentetni kell a kaszát...
Ja.haver szerint a membrán jó, eltekergette a karbit... Pedig nekem azt tanították, hogyha jó volt, aztán egyszercsak nem jó, akkor nem azzal kezdünk. Ugye kezdődő szimeringesnél tekergetve javulhat..
Azóta én is tekergettem. Felet fordul a csavar csak. De nem lett jó. Szerviz lesz. Lehet szimering, lehet karbit ultrahangosba kell tenni...Fene tudja.