Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 13670
Előzmény: Szakadáskapcsoló (13668)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 0 13669

Én is ma vettem észre, elég idétlen és redundáns. (Azaz "magától" is mosolyog.)

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13668)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2018.09.04 0 1 13668

Mi ez a Combino-k lökhárítója alá festett/ragasztott mosolyszerű ív? Közhangulat-javító intézkedés, vagy szimbolizál valamit?

HOember066 Creative Commons License 2018.04.23 0 6 13667

Idén lett 50 éves a BKV. Ebből az alkalomból több járművön is feltűnt a jubileumra utaló matrica, az oldalsó borításon, a "zrt-embléma" alatt. A képen a 2003 pályaszámú Combino villamos a Margit körúton halad s Mechwart liget felé 2018.04.22-én.

DAttis Creative Commons License 2018.03.23 0 0 13666

"...de gondolom kitakarítva se lett és ezért a rossz illat is..."

Hátha az illat (poshadt mocsár szag)  akkor furcsa fogalma van egyeseknek az illatról és szagról

"Nem baj" majd elkapjuk a "Légiós betegséget" mi utasok  a BKV-nak (BKK) nem számít úgy tűnik...

Előzmény: laszlo86 (13664)
sszu Creative Commons License 2017.06.21 0 0 13665

"Érdekes, hogy egész ősszel, télen és tavasszal ment a klímaberendezés a Combino villamosokon, fújta be erőteljesen a hideg-hűvös levegőt"

 

Ezek szerint inkább a fűtés nem ment rendesen.

Előzmény: laszlo86 (13664)
laszlo86 Creative Commons License 2017.06.03 -2 0 13664

Érdekes, hogy egész ősszel, télen és tavasszal ment a klímaberendezés a Combino villamosokon, fújta be erőteljesen a hideg-hűvös levegőt, most bejött a jó idő, erre most meg alig megy a klíma. Napközben, délután fülledt a levegő az utastérben. Ablakot meg nem nyit senki.

Már reggel is nagyon rossz a levegő mindegyik villamoson, a klíma épphogy fújdogál valamit, de gondolom kitakarítva se lett és ezért a rossz illat is. 

Tomika... Creative Commons License 2016.12.12 0 2 13663

Szombattól az 1-esen 2 Combino jár utasforgalomban hétvégenként, így több rajta az ap-s indulás és nem állnak a kocsiszínben. Ideje volt már.

Betérő_vendég Creative Commons License 2016.10.17 0 1 13662

Lett.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (11803)
H0ember66 Creative Commons License 2016.07.02 0 4 13661

2006.07.01-én, tehát épp tíz évvel ezelőtt indult Budapesten a Siemens Combino NF12A típusú multicsuklós villamos. Ebből az alkalomból a 2001-es pályaszámú jármű július 1-én matricázva, ünnepi hangulatban állt forgalomba.

Az ünnep alkalmával a hírek szerint szombaton, 2-án 10:00 órától a Combinók otthonában, a Hungária kocsiszínben a BKV nyílt napot tart.

Minden érdeklődőnek ott a helye! :)

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2016.03.31 0 0 13660

Meggyőztetek, nincsenek érveim :-).

A Combinó a körülményekhez képest biztosan a lehető legjobb... ettől függetlenül, nekem szubjektíve a régi jobban tetszett úgy gondolom. De azért most már kíváncsi vagyok, fogok arra járni mostanában többször. Ha sikerül elcsípnem egy Ganzot (mert ahogy írjátok még azok is üzemben vannak) akkor egymás után is ki fogom őket próbálni.

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.03.28 0 0 13659

H az általad kitűzött elfoglaltságon túlvagy, két dolog:

Nem egy meghatározott méretű testet helyezel egy erre alkalmas vagy alkalmatlan alapterületen/térrészben (szűk vagy nem szűk cipő), hanem térkitöltést végzel; itt azért egy-egy elem méreténél nagyobb térrészről van szó.

Másrészt: a magas padlós villamosoknál a lépcsők helye nem teljes értékű - azt is le kell vonni, és ugyanott vagyunk (bizonyos ajtóelrendezéseknél kifejezetten veszélyes is lehet a lépcső: beszorult végtagok szokták a zsúfoltság eredményét demonstrálni)

 

Előzmény: Mindenváró Ádám (13657)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 13658

A Siemens Combino villamos befogadóképessége 4fő/m2 állóhellyel számolva 350 férőhely.

 

Ehhez képest pl. a Ganz csuklós kocsi befogadóképessége szintén 4fő/m2 állóhellyel számolva 1300-as sorozat: 169 férőhely, 1400-as sorozat: 166 férőhely.

 

Azaz egy csatolt Ganz csuklós szerelvény befogadóképessége 332 - 338 férőhely.

 

Rögtön látszik, hogy szignifikáns különbség a befogadóképességben nincsen, azaz a hasznos alapterület is, ami az utasszállítást szolgálja nagyjából megegyezik, sőt a Combinonál nagyobb a dobogók ellenére is.

 

Maglev technológiás közlekedési eszközt nem igazán éri meg nagyvárosi 3-500 méteres megállótávolságokkal rendelkező vonalakra építeni, mivel a technológiának pont az a lényege, hogy a hagyományos vasúttal már csak nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem elérhető sebességű távolsági szállítást lehessen megvalósítani.

Előzmény: Mindenváró Ádám (13657)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2016.03.28 -3 0 13657

Jó, jó... De ha csak 5 százalékkal kisebb az olcsón vett  cipőd a szükségesnél, az már hosszú távon mégis csak rossz kompromisszum nem igaz?  Kicsit vissza is olvastam, látom hogy sokan vannak úgy vele, mint én. Két-három stadion árából meglehet már mágneses villamos mehetne a körúton, mindenféle kerék nélkül, akadálymentes padlóval... :-)

Az lenne a jó,ha úgy próbálnának rászoktatni a tömegközlekedésre, hogy az kényelmes és olcsóbb lenne, mint autózni. De jelenleg is még mindig úgy próbálnak, hogy az autózást próbálják büntetni parkolással, dugódíjjal. Legalább oda eljuthatnánk, hogy egy vonaljegy áráért lehessen közlekedni mondjuk két órát bárhonnan bárhová... Ha már nem elég kényelmes az utazás, legalább olcsó legyen.

 

Na, megyek locsolkodok egyet... :-)

Előzmény: kihúzóvágány (13656)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.03.26 0 0 13656

"cserébe nem az utasok tölthetik ki a teret, hanem a kerekek... :-)"

Számold ki, légy szíves, hány százalékban igaz ez a mondásod?

Előzmény: Mindenváró Ádám (13652)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2016.03.26 -1 0 13655

Igen, egyikszer a második szerelvényt vártam ki, mert az első reménytelen volt. Legközelebb viszont, amikor a harmadik is ugyanolyan dugig érkezett, fel kellett rá szállnom... :-(

A helyzet az, hogy beleszálltunk egy budai ingatlanba arra apellálva, hogy a villamossal remekül megközelíthető... Aztán most, hogy oda kell közlekedni, rájöttem hogy inkább gyalogolok 10-12 percet a metrótól, mint hogy villamosozzak. Kb. 15 évvel ezelőtt már laktam a körúton, akkoriban sokat jártam a tujával és nem emlékszem hogy ilyen kényelmetlen lett volna. Lehet hogy csak fiatalabb voltam.

Egy előnye van azért: kb. az utak felében sikerült csak kezelnem a jegyet... így azért értékarányosabb  :-) 

 

 

Előzmény: Törölt nick (13654)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.26 0 3 13654

Tudod, az alacsonypadlós szerkesztési elv ezzel jár, ami a magaspadlós villamosokon eddig a padló alatt volt, az hirtelen megjelent az utastérben valamilyen formájú és valamekkora méretű dobozként. A kerekek és a hajtás még egy ideig biztosan alul fog helyet kapni, nem pedig a villamos tetején, ahová minden más egyéb berendezés került.

 

Ez nem egyedül Combino specifikus dolog ám, ez az összes alacsonypadlós villamosra igaz.

 

Amiben a Combino más, hogy minden modul alatt van kerék, így minden modulban található doboz, ennek van előnye és van hátránya is. Az előnye egyértelműen az, hogy a jármű súlya több tengelyen, azaz jobban mondva keréken oszlik el, így a tengelyterhelés kisebb, a pályát kevésbé veszi igénybe.

 

A CAF Urbos ezzel szemben olyan konstrukció, ahol két kerekekkel ellátott modul közé függesztenek be egy kerekek nélküli modult, aminek az előnye, hogy van olyan modul, ahol semmilyen nagy doboz nem lóg be, viszont van ám ennek a megoldásnak hátránya, nevezetesen a jármű kevesebb kerékkel rendelkezik, emiatt a tengelyterhelése magasabb, a pályára ez nem feltétlenül van jó hatással, éppen ezért a dobogó nélküli kocsirészbe igyekeznek minél több ülőhelyet építeni az állóhelyek rovására.

 

Mellesleg a Siemens Budapestre szállított Combinoja talán az egyik legjobban kiforrott konstrukció, hiszen elég komoly tapasztalatokat szereztek a gyártók (Adtranz) a Nürnbergi, Müncheni, Berlini kocsikkal, amelyeknek az építési elve alapján készültek, azoknak az időközben felmerült hiányosságai vagy kisebb nagyobb hibáinak a kiküszöbölésével.

 

Másfelől az alacsonypadlós konstrukcióból adódó negatív hatásokat a gyártók azzal próbálják kompenzálni, hogy a jármű szélességét növelik meg, erre azonban egyrészt van maximum érték 2650 mm, másrészt nem minden város tudja kihasználni, mivel ahhoz előbb a teljes hálózatát át kellene építenie, ha a Combino-k 2650 mm szélesek lehettek volna, akkor az utastér is jobb lenne valamivel.

 

A Nagykörúton pedig járathatsz akármilyen villamost, azokon zsúfoltság bármikor lehet, egyébként a tévhittel ellentétben nem azért zsúfoltak a szerelvények, mert olyan sok az utas, bár ettől még sok az utas, hanem attól, hogy a menetrendet még elméletben sem tudják tartani a szerelvények, így ha egy villamos egy megállóban jelzést, vagy jelzéseket bukik, akkor az egész Nagykörúton oda-vissza borult a menetrend, és mivel tartalékok nem nagyon vannak a rendszerben, ezért a menetrend helyreállítása sem olyan könnyű, ezért az hosszabb ideig fennáll.

 

Ilyenkor van az, hogy vársz a megállóban, és akár 2-3 percig nem jön semmi, majd az első villamos ami érkezik teljesen zsúfolt, és természetesen minden a megállóban várakozó ember arra akar felszállni, miközben mögötte már ott várakozik a következő szerelvény, amin már csak 70%-os a kihasználtság, és mögötte jó eséllyel már ott egy harmadik szerelvény amin már táncolni lehetne, olyan kevesen vannak rajta.

 

Így átlagban kijön, hogy az átlagos kihasználtság még csúcsórában is csak 60-70%-os.

Előzmény: Mindenváró Ádám (13647)
mylifeBKK Creative Commons License 2016.03.26 -6 2 13653

A Combinoknak amúgy is nagyon rossz az utastér elosztás... Én ha tudom úgy csinálni a napomat akkor inkább úgy megyek a megállóba hogy GANZ ICS jön...

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2016.03.26 -3 0 13652

Ja, értem. Tehát alacsony padlós lett, cserébe nem az utasok tölthetik ki a teret, hanem a kerekek... :-)

Nem vagyok biztos, hogy jó kompromisszum ez, kellett volna még egy kicsit agyalni rajta.

Előzmény: kihúzóvágány (13650)
czzf50 Creative Commons License 2016.03.26 0 2 13651

"Szóval ócska, nem ide való."

 

Akkor várd meg a kb. 60 percenként közlekedő Ganz ICS-t, az a neked való. A többieknek jó lesz a Combino. 

Előzmény: Mindenváró Ádám (13647)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.03.26 0 1 13650

Az nyilván nem tünt fel, hogy ama 30 cm széles párkányok alatt vannak a kerekek, amin gurul a villamos.

Ha nem így lenne, váróterem lenne, nem jármű.

Előzmény: Mindenváró Ádám (13647)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2016.03.26 -1 1 13649

Nem jártam arra még azóta, csak most. És feltűnt hogy nem annyira jó.

Előzmény: 4014 (13648)
4014 Creative Commons License 2016.03.25 0 2 13648

Körúton mindegy milyen típus jár tömegnyomor lesz. Amúgy meg 10 év járnak Combinok és ez most lesz hirtelen ilyen eget verően fontos probléma? :-P

Előzmény: Mindenváró Ádám (13647)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2016.03.25 -7 1 13647

Mostanában többször kellett utaznom a híres combinóval... Hát, meg kell mondanom, csalódtam benne!

Ilyen béna, szűk beltérre nem számítottam. A régi tuja ehhez képest bálterem volt emlékeim szerint. Nem tudják olyan sűrűn indítani, hogy ne legyen rajta tömegnyomor. Ha ülsz, a lábaidat alig tudod hová tenni, csak valami ferde pózban tudsz elhelyezkedni. Ha állsz, az sem jobb, középen nem fér el egymás mögött két ember normálisan.Elmenni középről az egyik ajtóig egy komplett erotikus kaland. Szerencsére az ablak és az ülések között mindkét oldalon van vagy 30 centi nem tudom mi célt szolgáló üres párkány.

Szóval ócska, nem ide való.

 

Érdekes módon az Alstom metrót sem kedvelem, az éktelen sípolásával, meg a nyomkodós ajtajával, középen azzal a buta körbefogódzkodós oszloppal... A régiek abból is lakájosabbak voltak sokkal.

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.24 0 0 13646

Ne vedd rossz néven, de én a helyedben - mint új fórumozó - most máfél évig folamatosan csak olvasnám a topikokat. Sok kérdésedre megtalálnád a választ, mielőtt még felteszed. :)

Előzmény: hehaverittvagyok (13644)
4014 Creative Commons License 2015.11.24 0 2 13645

Combinot már nem gyárt a Siemens (csak annak utódját). Illetve Cafokat vesszünk. ICS meg csak a 2-es, 47-es, 49-es, vonalakon marad hosszú távon, nem nagyon éri meg korszerűsíteni.

Előzmény: hehaverittvagyok (13644)
hehaverittvagyok Creative Commons License 2015.11.22 -2 0 13644

Szeretném megkérdezni, hogy a combono villamos terveznek e beszerezni? Mert szerintem a ganz iparit kéne korszerűsíteni! mi a véleményetek? 

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2015.09.15 0 0 13643

Köszi! Igen, azt már olvastam, hogy darabokban újulnak meg a kocsik, de azt nem tudtam, hogy ez alkalmanként pár óra vagy pár nap munkát jelent-e.

Előzmény: BP-1 (13642)
BP-1 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 13642

A 2003-as futárosodik.

A másik két kocsival nincs semmi. Egyébként a nagyjavítást ne úgy képzeld,hogy a kocsit kiveszik a forgalomból! Minden nap délelött részletekben.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13641)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2015.09.14 0 0 13641

Az elmúlt egy hétben figyelgettem a Combino-kat, és a két igazolt távollevő (2013 és 2028) mellett csak az alábbiakkal nem találkoztam: 2003, 2006, 2010. Ezek közül valamelyik esetleg a 10 éves felújításon, vagy futárosításon vesz részt?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!