Óbudán beszéltem a diszpécserrel, ott jelenleg pl. senkinek sem feladata...
Érdekes.Óbudán soha senkinek nincs feladata és soha nincs semmilye a feladat elvégzéséhez.Kurvára elegem van az Óbudásokból.Többek között miattuk is mehetünk tölteni FOK-GYEM-t ki.
Persze arra van eszük, hogy a garázsban 50-60-al száguldozzanak a gar.sofőrök.Csodálkozom, hogy eddig nem volt nagyobb baleset ott.
22-esen rendszeresen van automcomos kocsi, de azt ki tudja írni rendesen az autocom. A 11-es viszont ezekszerint nincs benne, így maradt a kiírás kézi bepötyögése.
Amíg a Batyin voltam és képet akartam csinálni a díszkivilágítást, addig láttam elmenni pár buszt. Köztük a VT-s Volvot (KPN-955) aminek a kijelzője siralmas volt!!!
Elől és oldalt a vonalszám helye üres volt, majd, mint célállomásnak ez volt kiírva: 11Batthyány tér Nagybányai utca
Igen, nem volt szünetjel sem!
Hátul, viszont szintén ugyanez, csak első néhány betűig:
Igen előfordul hasonló elíródás ez leginkább valamely Jk, vagy oldaltábla kommunikációs zavara okozza. Folyamatos kérdez feleleket csinál a vezérlő a táblákkal, Jk- kal, de ha valamelyik árnyékolása (a vezetéknek sérült) zavarokat szed össze, mely ráül az adatvezetékre és akkor vannak ilyen elíródások melyet a vezérlő sajnos megjegyez.
igen? jó tudni :D akkor mostmár úgy fogom beállítani... eddíg én azt vettem észre ahány gép annyiféle képpen írta azt az utolsó 1db számot... volt ahol 8 is volt már beírva :D
Óbudán beszéltem a diszpécserrel, ott jelenleg pl. senkinek sem feladata... Ezért szaladtam végig a bentlévőkön gyorsan. (Nem kell hozzá fél perc sem akksi be-től akksi ki-ig.)
Szerintem a két kezemen meg tudnám számolni (Topictársak nem jáccanak :oP), hogy hányan lennének képesek beállítani a jv.-k közül az órát, amikor még a számot sem tudják sokszor kiírni...
A hét napja (1-hétfő, 2-kedd, stb.) A trolikon megmarad a beírás után az értéke - lehet, hogy vannak eltérések a buszhoz képest. A többi kérdést elpasszolom, csak "felhasználói szinten" értek hozzá...
Elvileg busznál is, bár ott nincs segédlet a beállításhoz, önszorgalomból kell megtanulni.
Amúgy az óra beállításánál mire szolgál a dátum után megadható egyjegyű szám? Az elektronikus jegykezelő harmadik számjegyként nyomtatja a jegyre, és az értéke nem változik beállítás után.
Az miért van, hogy ha kilépek a főmenübe, akkor a járatszám gomb csak a visszaírás opció kiválasztása után működik? A visszaírás opció önállóan nem csinál semmit.
Mitől függ, hogy a járatszám menübe belépéskor melyik járatot adja ki? Mert van, hogy az utoljára beírt járatot, aztán előfordul, hogy az állományban elsőként szereplő járatot, de adott már FGY, MUOB kiírásokat is elsőre.
Trolinál egyértelműen a járművezetők kötelessége a pontos idő ellenőrzése és beállítása kocsiátvételkor. A mai napig fent van a munkalapon, hogy a Fok-Gyem és Vultron kijelzők beállításához minden végállomásra - segítségképpen - ki van helyezve ennek a módja. Egyébként egyiken sem bonyolultabb, mint a járatszámot beállítani...
Nálunk a villamosnál ezt leszabályozták a felsőbb vezetők a műszak részére, de Budán ennek a kérdésnek a szolgálatvezető határt szabott és ezzel a járművezetőnek tisztában kell lennie. Az óra Ic 5 évre van hitelesítve akkumulátor szempontkjából, ha ezt túllépí akkor szokott előfordulni, hogy ki és beüzemelés között késik, vagy elfelejti az időt a készülék.
Jó magam tegnap este minden kocsinkat átállítottam az óráját.
Namert most elkezdtem egy párét Óbudán, amik épp bent voltak, de pl. egy csomó régi programos 405-ösben a 3-asra nem jön be semmi...
07-61 kezelőkijelzője alsó sora felül van, félig látszik :o) De beállítva
07-56 kezelőkijelzője pedig teljesen vak, de ettől függetlenül működik. Ez is beállítva :o) /De utána vettem észre, hogy a belső kijelző nem ír... :o/)
Ezenkívül rengeteg kocsi fronttábláján csak a teszt megy (260/415 vegyesen). Ez mitől lehet? 06-02, 06-04, 06-67, 07-69...
Igen, ezt már én is észleletem, de nem jöttem rá, hogy miért csinálja. Megnézettük, de állítólag minden rendben volt vele:) Műszakos nem tudta biztos, hogy mit kell nézni:) Nem baj, inkább kétszer legyen jelezve egy hiba, mint egyszer sem! :-)
Elvileg a FOK-GYEM programba be lehet állítani, hogy mennyi időközönként váltsa a képeket, de ezzel még nem kisérleteztem:) Mitől függ az, hogy a képeket függőleges "zümmögéssel" vagy vízszintes irányú "zümmögéssel" frissíti? (bocs a laikus fogalmazásért)
Egyébként azt nem vetted észre, hogy ennek a kocsinak a front kijelző LED-es?:D Nem, de ha legközelebb találkozom vele, megfigyelem.