Mivel állandóan keveredés volt a Nikonos és Canonos népesség között, gondoltam legyen külön topic a Nikon /és Fuji SxPro/ gépekhez való objektíveknek. Itt lehet minőségről adás-vételről és tapasztalatokról eszmét cserélni. :D
Szeretnék megpróbálkozni a csillagfotózással, egyelőre az alap D3300 kitobjektívvel (18-55mm). Utánaolvastam a témának, a nagy része tiszta, csak azt nem értem, ezen az obin, hogyan lehet "végtelen fókuszt" állítani. Több helyen írták, hogy "ütközésig" ki kell csavarni az állítógyűrűt, de ezen az obin nincs ütközés, csak forog körbe körbe. Valamint, milyen időzítős távkioldót ajánlotok a géphez?
(később tervezek nagyobb fényerősségű obit venni, ahhoz is jöhetnek esetleg ötletek)
Gyart a Nikon 24x36-os digitalis gepet, es mindegyikre felteheted az AI-s optikaidat, sot sok kisebb szenzorosra is. Meg azokra is, amivel nem lesz fenymeresed, meg mindenfele automatikus expod, kezzel allitva mukodnek.
Létezik mechanikus kontaktus tisztító eszköz is, asszem talán a Conrad honlapján láttam? Valami Lenspen-hez hasonlatos eszköz, kifejezetten elektromos érintkezők tisztítására.
a segitségeteket kérem. Milyen digitális fényképezőgéppel használhatók régi Ai-s nikkor objektivjaim? Nem szeretnék fordítógyűrűt, és minél nagyobb érzékelőlapkás gép érdekel. Gyárt ilyet a Nikon, vagy valaki más? Mit tanácsoltok?
A gyújtótávolság egy fizikai paraméter, mindegy milyen szenzorméretű gépet teszel mögé, ugyanaz marad. Gépen a normál 24x36mm-re vonatkoztatott látószög lecsökken a kisfilmes mérethet képest. Olyan ez, mintha volna egy képed, és a szélét levágod. Ilyenkor persze a látószög lecsökken a 24x36mm-es FX -es felvételhez képest. A látószög olyan lesz, mintha egy FX-es gépen másfélszer hosszabb fókusztávolságot használtál volna.
De ha te nem szoktad meg a kisfilmes fényképezést, nincs berögzítve a gondolataid közé, hogy az adott kisfilmes gyújtótávolság milyen látószögnek felel meg, akkor ezzel az egész másfélszeres szorzóval nem kell foglalkoznod, sohasem kell rá gondolnod. A FÓKUSZTÁVOLSÁG AZ FÓKUSZTÁVOLSÁG ÉS KÉSZ. Azért érdemes tudni, hogy az APS-C méreten AZ 50 milliméteres objektív enyhe teleobjektív, vagyis portréobjektív. Ugyanez az optika kisfilmen normál látószögű alapobjektív. Ha pedig nagyobb, középformátumú filmen használsz 50mm-es objektívet, az ott egy nagylátószögű objektív.
Objektívekkel kapcsolatban azt szeretném kérdezni, hogy a gyújtótávolság jelölések egységesek?
Értem ez alatt azt, hogy egy cropos gépre szánt objektíven (Nikon DX) a pl. 16-85mm jelölés FX-re vonatkozik (függetlenül attól, hogy azon nem lehet használni), és a cropos gépen ez 1,5x ekkora? Abból a szempontból érdekel, hogy tudjam, hogy egy FX-es objektívvel milyen gyújtótávolságot kapnék egy cropos gépen. Tehát az előző példánál maradva a 16-85-ön 70mm-es állásban ugyan azt a képkivágást kapom-e, mint mondjuk egy Tamron, vagy Nikon 70-200 FX-re szánt lencsével szintén 70mm-en.
Nagyon jó kis objektív, sajnos a 200 mm feletti tartományban már gyengén rajzol, lágy elmosódott képet ad. De hát ez így van minden nagy átfogású objektívnél. Inkább javasolnám a 70-300-ast, sokkal jobb képet kapsz a végén is.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni objektív csere, váltás ügyben: Adott egy kitobiként vásárolt Nikon 18-140 AF-S 18 mm-140 mm,F/3.5-5.6 objektív, ami sajnos időnként rövidnek bizonyul tele tartományban. Tesztek olvasgatása, és a pénztárca vastagság felmérése után gondolkodom Tamron 70-300 f/4-5.6 Di VC USD, illetve Tamron 16-300 f/3.5-6.3 Di II VC PZD objektívben. Igazság szerint elég lenne egy 70-300-s átfogás is, mert van egy Sigma 17-70 F/2,8-4 obim is, de lehet, hogy utazóobjektívként mégiscsak a Tamron 16-300 lenne az ideális választás, nem kellene mindig két objektívet cipelnem. A 16-300 mellett szól, hogy jók lennének a meglévő szűrők rá (67 mm), viszont drágább, illetve teljes tele állásban csak 6,3 a fényerő. Véleménytekre lennék kíváncsi képminőség tekintetében, kinek mia tapasztalata, véleménye. Köszönettel.
Aki használ Nikon 24-70 2.8-at annak a segítségét kérném. Meg tudná nézni és megosztaná, hogy a zoom gyűrű mennyire jár könnyen (pl: 1 kisujj körömmel könnyen forgatható vagy meg kell markolni, mert nagy az ellenállás) .
A gépet leginkább portréhoz, utazáshoz és termékfotózáshoz venném. Nagyon szeretem az elmosódott hátterű és nagy mélységű képeket, ezért ennek az elérése lenne a cél a porténál (az talán alkalmas is lehetne termékfotózásra is)
csak váz vásárlása esetén talán ezzel: AF-S DX NIKKOR 35MM F/1.8G és AF-S DX NIKKOR 18–300MM F/3.5–5.6G ED VR II vagy van valamilyen kedvezőbb árban ami legalább ilyen jó?
Ez a Brenizer módszer lényegében egy marhaság. A nagyformátumokkal azonos eredményt ér el hatalmas munka árán. Persze meg lehet csinálni, ez is egy kísérlet. Minden kockába azonban nem lehet ennyi munkát feccelni.
Ha megnézed alaposabban a srác oldalát, van egy flickr link, ott minden képe alatt megtalálható, hogy milyen objektívvel készítette. Van ott minden, a nagylátótól a nagyteléig... Ahogy nézem, nagy kedvence a 135/2, meg a 16-35/2.8, de van 70-200/4, meg 50/1.2 is...
Szóval egy darab 28mm-essel nem fogod tudni minden képét lekopizni, de még a nagylátósakat se, mert ami nála FF-en (canon 5dmk2) 16mm, az neked DX-en (d5100) 28mmx1.5 lenne, a cropfaktor miatt, vagyis olyan, mintha ő egy 42mm-es optikával dolgozna, az pedig lényegesen kisebb látószög, mint az Ő 16mm-e.
Ha csak egy UWA (ultraszéles látószögű) zoom-ot keresel, akkor a Nikon 12-24/f4, vagy a Tokina 11-16/2.8 a neked való, a Tokinából mindenképp a vers2-es, mert az beépített AF motoros optika, a vers1 csak AF motoros vázakon működik.