Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
A vonali amerikai dízelmozdonyok nagyon jól távvezérelhetők. Más gyárak nagyon más évjáratú mozdonyai vidáman dolgoznak együtt egy nehéz tehervonat élén.
A UP mostani parádés vonata elején a frissen felújított Big Boy fut. Az igazi munkát mögötte egy nagy teljesítményű SD végzi, amit a Big Boy vezetőállásáról távvezérelnek. A vezérlési kábelt átvezették a gőzös szerkocsiján és a néha besorozott plusz szerkocsin is, a gőzös büszkén pöfög elöl, mögötte meg dolgozik az SD.
Vontatásukra vásároltak két GP38-2-es mozdonyt, helyi állapotokhoz képest némileg meglepő de ahogy látható,sikerült a vezérlőt összehangolni és működésre bírni a mozdonnyal.
A BNSF Boeing géptörzseket Seattle környékére szállító vonatai pedig a legnagyobb látványosságok közé tartoznak, főleg az ikonikus Stevens Pass környékén fotózva https://www.railpictures.net/photo/656950/
A Double-stack szerelvényekkel egyetemben szemmel láthatóan ezek is szinte ki vannak centizve, még a 13km hosszú és viszonylag modern Cascade Tunnel-ben is. Gyanítom az eredeti régi Cascade alagútban (1900-1929) ezek sehogy sem fértek volna el, bár más kérdés hogy valószínűleg fel sem tudtak volna odáig mászni a mai vonatokkal.
Az acélipari (fél)késztermékek szállítási módozatai, a különféle szerkezetű és formájú fémtermékek, valamint fémhulladékok Pittsburgh környékén a mai napig mindennapos látványosságok az acélipar maradéka jóvoltából. Főleg a Class III Union Railroad (URR) hálózatán, ami lényegében a US Steel házivasútja a környéken, elsősorban a Braddock (Edgar Thomson Steel Works) - West Mifflin - Clairton (kokszolómű) - West Brownsville háromszögben. Ilyeneken szállítják helyből többek között például a különleges kőzetrepesztéses csöveket is az olajkitermelő helyekre, valamint a hatalmas fúrófejeket; de a fő árukat természetesen már itt is az acéltekercsek és öntvények jelentik.
De persze nagy méretű hídelemeket is indítottak útnak korábban innen, magában a városban és környékén is nagyjából több tucat ilyen impozáns építmény található, amik javarészt a helyi vasutaknak épültek, és jelentős részük már nem is üzemel eredeti funkciójában, főleg a Monongahela folyót átívelők esetében.
Vagy a Carrie Furnace Hot Metal Bridge, amin a vágányok ugyan még mindig megvannak részlegesen, de jó ideje már mindkét oldalon a semmibe vezetnek: https://maps.app.goo.gl/kryaaR6yb2JNdQBfA
De a leghíresebb persze az egykori Wabash Bridge volt a belvárosban, a régi Pittsburgh & West Virginia Railway tulajdonában, amit már a '40-es évek második felében lebontottak, ám hatalmas pillérei azóta is ott meredeznek a semmibe mindkét oldalon: https://maps.app.goo.gl/sEcxk3iVrKxmVUCX8 érdekesség, hogy a híd után a hegyoldal gyomrában folytatódó egykori vasúti alagutat fél évszázad után kvázi (újra)hasznosították, és közúti hidat csináltak belőle a 2000-es évekre: https://www.brooklineconnection.com/history/Facts/WabashTunnel.html
Még 2018-ban sikerült eljutnom Miami-ba, és muszáj volt vonatot is látni. A Tri-Rail - Metrorail átszálló állomásához mentünk ki, ahol két szerelvényt sikerült rövid időn belül látni:
Nincs kereső funkció, inkább strukturálom a tartalmat, egy írás kereshető a téma nemzetisége (ország), tartalma (pl. milyen fajta mozdony-más jármű, város, utazás, stb.) szerint. A hírek (és a Hogy mik vannak) témái nincsenek ebben a struktúrában, azokról meg nincs időm (meg kedvem) listát írni.
Láttam "odaát". Azért nem találtam, mert én "rendes" cikket kerestem, nem egy hír részeként. :D Lehetne egy cikk az egész RoadRailer sztoriról. A nagyon kezdetekről (C&O) van pár fotóm, régebben be is szkenneltem, csak elő kell túrni. Vagy újból beszkennelni.
Amúgy tehetnél a honlapra valami kereső funkciót. Nem tudom, mennyire bonyolult. Vagy van, csak én vagyok béna és ezért nem találtam?