Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2018.11.06 0 2 14067
róbertke Creative Commons License 2018.10.27 0 0 14066


róbertke Creative Commons License 2018.10.23 0 0 14065

P&H mining company

a bányavállalat neve, guggolósban megtalálod.

Előzmény: róbertke (14064)
róbertke Creative Commons License 2018.10.23 0 0 14064

Matthew azt írta, hogy ő sem tudja mi volt a rakomány, csak hogy egy bányavállalatnak vitték.

Előzmény: manta66 (14063)
manta66 Creative Commons License 2018.10.23 0 0 14063

Mi a fene ez?

Előzmény: róbertke (14062)
róbertke Creative Commons License 2018.10.23 0 0 14062

Cargokill figyelem! :-))) 

Fotó: Matthew Albert‎ 

 

István.m001 Creative Commons License 2018.10.21 0 0 14061

Üdv !

Érdeklődnék valaki tud valamit erről a Japán gyártmányú  mozdonyról ?

Mennyire régi gyártmány ,értéke ?  Működik.
Köszi :István

Geri1986 Creative Commons License 2018.10.21 0 0 14060

T: fórumozók!

Azzal a kéréssel fordulok fellétek, örököltem egy pár amerikai vasút modelleket.

És nem igazán vagyok tisztában árai vall eladni szeretném.

Elöre is köszönöm a válaszokat.

geri.kertesz1986@gmail.com

manhattani Creative Commons License 2018.10.17 0 0 14059

+nek

Előzmény: manhattani (14058)
manhattani Creative Commons License 2018.10.17 0 0 14058

New York folyamatosan változik.

 

A google maps részlete a Harlem Terminalról:

 

 

Az 1994-es Hagstrom térképen:

 

A vízparton végződő vágányok carfloat fogadást sejtet.

 

És 1999 május 29-én a felvételemen:

 

A térkép ferde vágányai helyén már ferdén álló kamionok vannak.

Előzmény: róbertke (14054)
róbertke Creative Commons License 2018.10.17 0 0 14057

Egy egyszerű kompkikötő H0-ás rajza. 

Warehouse/Raktár én kihagynám a 3 tolópadot, vagy magát az egész épületet.

Helyette inkább a Repair shop/Szervíz kerülne hátra, ezáltal több járművet 

lehetne "elől" tartani.

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.14 0 0 14056

Úri! Köszönöm nektek!

manta66 Creative Commons License 2018.10.14 0 1 14055

Igen, szerintem is hasonló lehet a meghatározásuk.

szívesen.

Előzmény: segélyvonókészülék (14050)
róbertke Creative Commons License 2018.10.14 0 1 14054
Előzmény: róbertke (14052)
róbertke Creative Commons License 2018.10.14 0 1 14053

 

Előzmény: róbertke (14052)
róbertke Creative Commons License 2018.10.14 0 1 14052

manhattani kolléga magyarázta el nekünk úgy 2007 és 2012 tájékán, hogy mi ez valójában. 

Lemezre nálam így van lementve kétszer a Bronx Terminal kapcsán. 

 

http://www.bronx-terminal.com/

 

http://www.bronx-terminal.com/?cat=24 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tO_8ZCm3Vqw 

 

https://www.youtube.com/watch?v=_iaxalIXgqQ

 

Google segítségével könnyen megtalálod New Yorkban, Mill Pond Parkot keresd a térképen.

Előzmény: segélyvonókészülék (14051)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.14 0 0 14051

Neked is köszönöm!

Előzmény: RhB (14048)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.14 0 0 14050

Köszönöm!

 

Akkor kvázi definíciószerűen mondhatjuk úgy, hogy

- online: kapcsolódik a szárazföldön valamilyen vasúthálózathoz, lehetséges a vizen érkezett járművek közvetlen vasúti továbbítása;

- offline: nem kapcsolódik szárazföldi vasúthálózathoz, csak annyi "sínt tartalmaz", amely ahhoz szükséges, hogy az uszályokon érkező vasúti kocsikat ki-/átrakhassák?

Előzmény: manta66 (14049)
manta66 Creative Commons License 2018.10.13 0 1 14049

Az offline terminálok azok a terminálok, amelyeknek nem volt (vagy legalább is eredetileg nem volt semmilyen kapcsolata más vasutakkal, így nem volt más mód a kiszolgálásukra.

Ezek a terminálok voltak az eredetik oka annak, hogy a carfloating egyáltalán kialakult.

A nagyvárosok élelmiszer ellátási rendszere alakult ilyen módon. A 1st class vasutakról érkező hús, zöldség, stb elosztását tudtál ilyen módon (nagy mennyiségről volt szó) megoldani. egyszerűen építettek egy terminált a vasúti kocsiknak, hogy ott legyenek kirakva, ill át tudják adni másik, távolabbi termináloknak (vasúton).

Előzmény: segélyvonókészülék (14047)
RhB Creative Commons License 2018.10.13 0 1 14048

Csak egy tipp, a kifejezést eddig nem hallottam.

 

Vannak olyan helyek, ahol a parton nincs kirakási/átrakási lehetőség, ezért használnak olyan carfloat-okat, ahol magán a carfloat-on középen van egy rámpa, ahol a kocsikat ki tudják rakodni. Így nemcsak kompként működnek, hanem a kikötés után erről a rámpáról viszik ki az árut a partra. Abban nem vagyok biztos, hogy menet közben is rakodnak-e vagy csak kikötött állapotban.

Előzmény: segélyvonókészülék (14047)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.13 0 0 14047

A carfloating kapcsán jött elő az on- és az offline terminal fogalma.

Ez mit takar? Nem találtam rendes definiciót hozzájuk.

Előzmény: róbertke (14046)
róbertke Creative Commons License 2018.10.13 0 0 14046

Pesti úrinépnek jó lesz ez így is .... :-))))

Előzmény: manhattani (14045)
manhattani Creative Commons License 2018.10.13 0 0 14045

Csütörtök este a Spektrumon a vasutakról szóló film egyik része a Hudsonon (meg az East Riveren) a carfloatról szólt. Képeket is mutattak, és meglévő szállításnak mondták, meg hogy 24 ezer vagont hordanak évente.

 

Jó régi filmeket mutat a Spektrum, magam ilyet már 97-ben sem láttam, akkor már omlottak-bomlottak a kapuk meg a "lebegő hidak", amik az apályt-dagályt egyenlítik ki. Azóta meg műemlékként helyreállították őket, de persze már vágánykapcsolat nélkül.

 

manta66 Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 14044

Jaja, olvasom én is a gőzöstopicot.

(....itt volt egy litánia a gőzös alkatrészekről, de már Victor Hugo-i magasságokba emelkedett... )

Előzmény: róbertke (14043)
róbertke Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 14043

Minek egy gőzös mögé booster idehaza? Mert idős mint apám, aki még örülünk neki, hogy a WC-re magától kijár. 

Talán azért, hogy ne nyírják ki se gépezetileg, se kazánilag. 

Mert amikor a gőzmozdonyt felzavarják a Bakonyba... azt csodálkoznak, hogy nem bírja az öreg gép és fekvemarad...

Kiméljük gépezetileg, mert amikor meghibásodik az a szerencsétlen gép, ne álljon hónapokig, évekig javításra várva.... ugye az alkatrészbázisunk nulla? Ott visonganak egyesek a Gőzmozdonyos Fórumon, hogy nyilt vonalon szeretnének látni gőzöst futkorászni, de a gép kíméléséről és karbantartásáról még csak halvány lila gondolatuk sincs.

Előzmény: manta66 (14042)
manta66 Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 14042

Amelyik gépen van távvezérlési vagy szinkron csatlakozó, azt tudnák is vezérelni, akár még egy szilit is.

De nálunk ugye nem egyeznek meg a különböző sorozatok vezérlései, így külön-külön mindegyikhez kéne csinálni egy távvezérlő dobozt.

Az már más kérdés, hogy hogyan verekednék át a dolgot a bürokrácián, meg a hivatali kerékkötőkön.

Meg hát egy 424-es mögé elég ritkán kéne booster idehaza (...gondolom én...), akkor meg olcsóbb a rádióba beleszólni, hogy "Mehetünk Misikém!)

Előzmény: róbertke (14040)
manhattani Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 14041

Aha, kösz szépen, akkor a gőzösről vezérelték a boostert. Az amik nem félnek a merész, úttörő megoldásoktól, nem véletlen, hogy egy csomó dolgot ők találtak fel a vasútra.

 

róbertke Creative Commons License 2018.10.08 0 0 14040

Azért az jó lenne fiúk, ha a bemásolt angol szöveg alá beírnátok magyarúl, hogy ti azt hogyan értelmezitek és fordítjátok! 

 

A lényeg: - Egy elég furcsa de szükségszerű technikai megoldásnak a végére tehetünk pontot, mindenki nyugodtan hátradőlhet a karosszékében. 

 

Azt nem tudom, hogy a hazai viszonyok között ez mennyire lenne megoldás, hogy teszem azt a működő 424-es mozdonyaink mögé tett NOHAB -ot hatóságilag mennyire tudnánk/engednének vezérelni. Eredeti építése szerint egy M61 mozdonyról kettő összekábelezett gépet lehetett vezetni. De ez már legyen a NKH, a Noszi és a Füsti problémája.

 

RhB Creative Commons License 2018.10.08 0 0 14039

Nem tudom, hogy hogyan vezérelték, mert bár közben jöttek "megfejtések", de az gondolom aránylag nem régi cucc. Ahonnan nekem van az információm az 1978. ekkor még a dízeleknél a hátul lévő gépcsoport vezérléséhez is külön kocsiban volt a vevő elektronika (robot car). Szóval az infó a Rail Canada Vol. 3-ból egy képalá a barnára festett F7B #4459-hez (hogy passzoljon az ugyanilyen festésű Royal Canadian szerelvényhez):

 

"One of two F7B units leased to Tourism British Columbia for use with the ex-CPR 4-6-4 Royal Hudson steam loco 2860 on a USA-Canada promotional trip, units were controlled from the steamer locomotive cab."

Előzmény: manhattani (14030)
manta66 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14038

Az idézett hozzászólás szerint többet is:

"Both the air brake and electrical power to control one or more diesel units from the Engineer's side"

 

Előzmény: róbertke (14036)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!